کیا

آمار فروش آمریکای شمالی کیا در سال 2019

آمار فروش سال ۲۰۱۹ کیا در بازار آمریکا هم درآمده و این خودروساز کره‌ای اعلام نموده با رشد فروش نسبت به سال ۲۰۱۸ مواجه بوده است.

کیا در سال ۲۰۱۹ تعداد ۶۱۵,۳۳۸ دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رساند که نسبت به فروش ۵۸۹,۶۷۳ دستگاهی در سال ۲۰۱۸ رشد ۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد. از میان این همه محصولی که کیا تولید می‌کند، K900 کمترین استقبال را به خود اختصاص داده و تنها ۳۹۰ دستگاه از آن در سال ۲۰۱۹ به فروش رفته است.

در مقابل باید گفت استینگر که ابعادی تقریباً مشابه K900 داشته اما ارزان‌تر است به خانه ۱۳,۸۶۱ آمریکایی راه یافته است. این خودرو افت فروش ۱۷.۵ درصدی را تجربه کرده درحالی‌که K900 اگرچه فروش بسیار کمی داشته اما همین میزان نیز نشان دهنده رشد ۱۰.۲ درصدی است.

از طرف دیگر باید به اسپورتیج اشاره داشت که بهترین آمار فروش سالانه خود در دومین سال پیاپی را ثبت کرده و به میزان ۸۹,۲۷۸ دستگاه در سال ۲۰۱۹ فروش رفته است. این خودرو در سال پیش از آن فروش ۸۲,۸۲۳ دستگاهی را ثبت کرده بود. متأسفانه این تنها شاسی‌بلند کیاست که رشد فروش داشته و دیگر خودروها یعنی سول، نیرو و سورنتو با افت فروش روبرو شده‌اند.

خوشبختانه هنوز هم امیدهایی برای کیا وجود دارد زیرا این برند سلتوس را اواخر سال پیش رونمایی کرد و این خودرو می‌تواند نجات‌بخش کره‌ای‌ها باشد. با ظاهری متمایز و قیمتی ارزان، امیدهای زیادی برای موفقیت سلتوس وجود دارد اما باید منتظر ماند و دید که این کراس اوور چه خواهد کرد.

تلوراید دیگر شاسی‌بلند جالب کیاست که قرار است تکانی به بازار شاسی بلندها بدهد. این کراس اوور سه ردیفه در ۱۱ ماه اول حضورش در بازار فروش ۵۸,۶۰۴ دستگاهی را ثبت کرده و امیدواریم همین محبوبیت را در سال ۲۰۲۰ هم حفظ کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    واقعا جالبه فروش عالی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    میگن کیا K900 بصورت انبوه قراره بیاد ایران .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بی نام

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فروش 58 هزار تایی در سال اول واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    با رونمایی از هر شرکت کیا ، یه پروپاگاندای رسانه ای و تعریف تمجید راه میوفته مثل کاری که برای استینگر کردند ، اما برای من کیا فقط در اپتیما خلاصه شده اون هم به خاطر ظاهر زیباش و نه هیچ چیز دیگر .
    در کشوری مثل آمریکا با آن بازار آزادش خیلی ها را میشه خرید بخصوص ژاپنی های هم قیمت .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا