کیا

انتشار مشخصات کامل نسل جدید کیا اسپرتیج

چهار هفته پس از انتشار اولین تصاویر رسمی از نسل جدید اسپرتیج، کیا حالا مشخصات کامل این کراس‌اوور جدید را منتشر کرده است. نسل جدید اسپرتیج بسته به بازار، در دو نسخهٔ کوتاه و کشیده عرضه می‌شود و در ابتدا با دو پیشرانهٔ مختلف قابل خریداری خواهد بود. موتور اول یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور که با گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه می‌شود. موتور بعدی هم ۲ لیتری توربودیزل است که ۱۸۳ اسب بخار قدرت و گشتاور چشمگیر ۴۱۶ نیوتن متری تولید می‌کند.

موتور دیزلی به‌صورت استاندارد با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌شود که از مبدل گشتاور چند دیسکی و پمپ روغن جدید بهره می‌برد. به گفتهٔ کیا، این گیربکس موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود. علاوه بر این دو موتور، گزینه‌های بنزینی و دیزلی دیگر هم برای اسپرتیج جدید در نظر گرفته شده اما هنوز مشخصات آن‌ها اعلام نشده است. همچنین ارائهٔ نمونه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی هم در دستور کار قرار دارند.

نسل جدید اسپرتیج روی پلت‌فرم N3 کیا ساخته شده که در آفرود توانایی بیشتری دارد. به همین دلیل، این کراس‌اوور به حالت رانندگی جدیدی بنام تراین مجهز شده که بسته به شرایط مختلف مثل برفی، گِلی و ماسه‌ای، قسمت‌های مختلف خودرو را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند. برای رانندگی روی جاده هم حالات راحت، اقتصادی، اسپرت و هوشمند در نظر گرفته شده است. اسپرتیج همچنین از سیستم کنترل الکتریکی تعلیق هم برخوردار است که به‌طور مداوم و لحظه‌ای کمک‌فنرها را کنترل می‌کند.

کراس‌اوور جدید کیا از سیستم‌های ایمنی فراوانی بهره می‌برد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار رانندگی در بزرگراه و کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری اشاره کرد. اسپرتیج همچنین مثل دیگر محصولات کیا، هیوندای و جنسیس، به سیستم پارک هوشمند از راه دور هم مجهز است.

اسپرتیج جدید در بیرون از نمای کاملاً تهاجمی و منحصربه‌فردی برخوردار است که جلوپنجرهٔ بزرگ پوزه ببری مشکی‌رنگ با چراغ‌های LED و دی‌لایت‌های بومرنگ شکل در طرفین از ویژگی‌های آن است. سقف مشکی‌رنگ سفارشی، زه کرومی که تا ستون D کشیده شده و چراغ‌های متصل‌به‌هم در عقب نیز از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند.

کیا بسته به تیپ اسپرتیج، رینگ‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچی را برای آن ارائه می‌کند. تیپ‌های این خودرو بسته به بازار متفاوت خواهند بود اما نسخه‌های X-Line با سپر آفرودی و ریل‌های روی سقف و نسخهٔ GT-Line با رنگ‌های روشن در اکثر بازارها ارائه خواهند شد. اسپرتیج در داخل هم به همان اندازهٔ بیرون تغییراتی اساسی را تجربه کرده که صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی و نمایشگر ۱۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از ویژگی‌های آن هستند. نسل جدید کیا اسپرتیج امسال با مدل ۲۰۲۲ در بازارهای بین‌المللی و سال آینده با مدل ۲۰۲۳ در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. MjM

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (677 ديدگاه)

    یبار یه طراح تو کیا و هیوندای دو نسل رو شبیه بهم و با حفظ اصالت و زبان طراحی سابق طراحی کرد، مُرد.
    ولی چیز بدی از آب در نیومده. راضی کنندست ظاهرش ۱۰۰ تا به توسان!! می ارزه.

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
    1. کیان

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (688 ديدگاه)

      خیلی جمله فانی گفتی، البته دقیقا همینی هست ک شما میگی، کیا باز خیلی بهتر هست، هیوندای ک شتر گاوپلنگ ساز هست، قیمه ها رو همیشه میریزه تو ماستها و …
      در کل این ماشین جذابی هست، طراحی داخلی خیلی خوبه و بروز هست کلا همه جوره؛
      طراحی بیرون هم غیر از چراغهای جلو معقول هست و نمیشه بهش گفت رادیکال، هرچند خیلی خطوط شکسته تو کل ماشین داره.
      در نهایت هم باید منتظر شنیدن صحبت اونایی بود ک میتونن تو کشورشون داشته باشنش و …

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
      1. amirmohammad

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (104 ديدگاه)

        کیان عشق ژاپنی همون هیوندا که میگی قیمه میریزه تو ماست به تنهایی اندازه کل تاریخ ژاپنی ها جایزه طراحی کسب کرد
        نسل ۲۰۲۱ خودروهاشم همه با افزایش فروش بالا دارن کیف میکنن حالا تو هی حرص بخور فایده نداره :)))

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
        1. akrh78

          ۱۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (995 ديدگاه)

          با کارت صد آفرین نمیشه ماشین فروخت

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        2. amirmohammad

          ۱۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (104 ديدگاه)

          فعلا که خیلی دارن میفروشن .اسپورتیج با همین کارتا هر نسلش ۴۰ درصد افزایش فروش داشت نسبت به نسل قبل
          حالا بدو دنبال صدآفرین نوید :)))

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
      2. amirmohammad

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (104 ديدگاه)

        طراحی فقط اسکی لندکروز از رو اسکالید و سیویک از رو سوناتا :))))

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
      3. Amirreza

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2183 ديدگاه)

        هیوندای طراحی های این نسل خودروهاش خیلی رادیکال شده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2704 ديدگاه)

      👍👍👍

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
    3. محمدرضا

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (293 ديدگاه)

      هیتر های کره ای روز به روز بیشتر میشن.
      دست پیشو گرفتی پس نیوفتی.
      سری۲ جدید.بیشتر شبیه یه تویوتا هست.کافیه جلو پنجرشو برداری.

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
    4. amirmohammad

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (104 ديدگاه)

      واس اونی که پول تو جیبشه و میخواد ماشین بخره هیچ اهمیتی نداره که یه ماشین شبیه نسل قبلش باشه یا نه.اگه میخواست شبیه نسل قبل باشه نسل قبل رو میخرید!مثالش هم همین اسپورتیج هست که هر نسل طراحی متفاوتی داشت ولی با افزایش فروش نسبت به نسل قبل نتیجش مشخص شد
      برای خریدار همیشه کیفیت و طراحی و فنی اهمیت داره.این چیزی که تو میگی شاید در بهترین حالت برای اونی اهمیت داشته باشه که فقط قراره عکس ماشینارو ببینه!!

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    5. Amirreza

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2183 ديدگاه)

      تو کیا طبق گفته پیتر شرایر حدودا ده ساله که تایگر نوز شناسشونه ، شاید طراحی کلی هیچ چیز مشترکی نداشته باشه ولی این جلوپنجره ثابته

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. زیزیگولو

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2381 ديدگاه)

    اسپورتیج یه طراحی کاملاً متفاوتو مدرن تو نسل پنجم خودش داره👌👌 ……… با عناصر بکار رفته تو نسل جدید اسپورتیج این ماشین یه جذابیت خاصی پیدا کرده که مدل کیا K5 رو توی ذهنها مجسم میکنه و دیگه اینکه این اولین نسل کیا اسپورتیج هستش که لوگوی جدید کیا روش نقش بسته

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  3. محمدرضا

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (293 ديدگاه)

    از سیستم کنترل الکتریکی تعلیق هم برخوردار است که به‌طور مداوم و لحظه‌ای کمک‌فنرها را کنترل می‌کند.

    ، به سیستم پارک هوشمند از راه دور هم مجهز است

    آپشن های کیا داره از بنز بیشتر میشه🤣فکر نمیکنم glb هم همچین آپشنی داشته باشه.حتیglc.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1726 ديدگاه)

      کیا در برابر بنز ؟😂😂😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. HamiD

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1629 ديدگاه)

        غرور بیش از حد و تعصب بیهوده همیشه باعث شکست شده …
        در ضمن خیلی جاها موفقیت ها باعث شکست میشه …
        ی زمان همه تسلا رو مسخره میکردن … اگرچه خودم از محصولاتش خوشم نمیاد اما بقیه شرکت ها احساس خطر کردن و اون رو ی حریف جدی حساب کردن …
        کره ای ها به شدت دارن تلاش میکنن و مطمئن باشید جایگاه خوبی پیدا میکنن توی صنعت خودرو سازی … البته اگه همینطوری ادامه بدن …
        مرسدس هم چند سال اخیر افت زیادی داشته … حداقل توی بحث شاسی بلند ها بجز جی کلاس هیچ شاسی بلند جذابی تولید نمیکنه … طراحی که بماند …
        کره ای ها دارن با قیمت کمتر و امکانات بیشتر جا باز میکنن … این طراحی های بی اصالت هم احتمالا دلیلش اینه که میخوان ب ی طراحی متمایز دست پیدا کنن و همون رو ادامه بدن … کاری که جنسیس داره انجام میده و باعث میشه از چند فرسنگی داد بزنه من یه جنسیس ام!!!

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. کیان

          ۱۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (688 ديدگاه)

          دوست عزیز این قیمت کمتر و امکانات بیشتر و شما کیفیتشم در نظر میگیری ؟
          یعنی شما فکر میکنی مثلا هر اپشنی با عین خودش همون کیفیت و دقت و کارایی داره ؟

          کیفیت سواری، حسی ک برند بهت میده، پرستیژ ماشین هم با اپشن میشه جبران کرد ؟

          اگر اینطور هست ک شما فرمایش میکنید چین در حال حاضر قدرت بلامنازع صنعت خودرو هست، بیشترین اپشن و کمترین قیمت !!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        2. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

          ۱۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1726 ديدگاه)

          به جز اینا کیفیت ساختم توجه کن کیفیت بنز کجا کیا کجا اصلا کل کره هم جمع بشه حریف یکی از غول های خودرو ساز آلمان نمیشه . بحث طراحیو قبول دارم کمی افت کردن که به راحتی با چند تا حرکت ساده دوباره به اوجش بر میگرده به جز آلمان الان کشور های دیگه هم درگیر افت طراحی هستن . قیمت هم داری مثل اینکه پول مهندسی برتر جهانو میدیا ‌اونقدر قطعات آلمانی مهندسیشون قویه که معدود شرکت ها توان رقابت باهاشونو دارن نه کیا و…..تازه من تعصبی نظر ندادم واقعیتو گفتم . همون glb و glc میدونی موتورشون چند سیلندره؟ چقدر قدرت دارن ؟ لطفا برند های سطح بالایی مثل بنز فراری پورشه لامبورگینی و…. رو با امثال کیا جنسیس وهیوندای و…. مقایسه نکنید.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        3. new RAMIN

          ۱۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1812 ديدگاه)

          (دوست عزیز این قیمت کمتر و امکانات بیشتر و شما کیفیتشم در نظر میگیری ؟
          یعنی شما فکر میکنی مثلا هر اپشنی با عین خودش همون کیفیت و دقت و کارایی داره ؟کیفیت سواری، حسی ک برند بهت میده، پرستیژ ماشین هم با اپشن میشه جبران کرد ؟اگر اینطور هست ک شما فرمایش میکنید چین در حال حاضر قدرت بلامنازع صنعت خودرو هست، بیشترین اپشن و کمترین قیمت !!!)

          اقای کیان
          یعنی چی؟؟؟ چون ماشین پر آپشن هست پس کیفیتش بده؟؟سواریش بده؟

          الان تیگو ۷ تو خود چین ۱۸ هزار دلار قیمت داره. قیمتش کمه ولی کیفیتش با توجه به ۱۸ هزار دلار خیلی خوبه. همین آریزو ۶ تو چین قیمتش ۱۶ هزار دلاره.
          برید نمایندگی خودتون ببنید. کیفیتش پایینه؟؟؟ نه پایینه؟؟؟

          مگه همه چی پرستیژ برنده؟؟؟ یعنی من ماشین میخرم پز بدم آهای اهل محل نگاه کنید من پورشه دارم… ؟؟ یعنی ماشین میخری پزش رو به این و اون بدی یا ماشین میخری از زندگی لذت ببری؟؟
          .

          تا زمانی که فکر پول برند دادن باشید و بخواهید پز ماشینتو به این اون بدید
          طبیعتا هیچ وقت بهش نمیرسید.

          هم کره و هم چین هم با کیفیت هستن هم سواوریشون خیلی نرمه هم آپشن هاشون زیاده هم هندلینگ شون خوبه فقط برند نیستن.

          حالا شما بوگانی سوار میشی اینا برات اسباب بازی هست و میگی بد هست مشکل شماس. همه که بوگاتی ندارن…

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
        4. Amirreza

          ۱۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2183 ديدگاه)

          بنز فقط تو طراحی افت کرده ولی همچنان یک بنزه و یک بنز هم یک عشقه

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. HamiD

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1629 ديدگاه)

        میدونم glc چند سیلندره؟؟؟ داری با بچه بحث میکنی که اینطوری حرف میزنی؟!
        کسی نگفت کره ای ها یا چینی ها بهتر از آلمانی ها هستن … اما ارزون تر که هستن! به خدا قسم طراحی همین شاسی بلند از glc و … زیباتره …
        حاجی همین خودت میدونی هزینه نگهداری بنز و بی ام و و پورشه رو میدونی؟؟؟؟ میدونی چرا بعد چند سال چرا اینقدر افت قیمت دارن؟ میدونی به ازای پرفورمنسی که بهت میدن چقدر خرج میذارن؟ دوست عزیز یه کراس اوور تقریبا اقتصادی که نباید توی پیست رکورد بزنه یا مثلا +۷۰۰ اسب قدرت داشته باشه!
        در ضمن از کجا معلوم بی کیفیت باشه؟! حاجی همون مرسدس چند برابر این قیمت داره انتظار داری با کیفیت تر نباشه؟!
        به هر حال منظورم این بود خیلی خوش خیال نباشید چون بزرگ ترین برند ها و بزرگ ترین شرکت ها شکست خوردند … البته امیدوارم این اتفاق واسه بنز اینا نیفته …
        در ضمن شما فقط ی چیزی از مهندسی آلمانی شنیدی … والا ژاپنی ها و آمریکایی ها چیزی کم ندارن … حالا نمی گم کره و چین چون تقریبا توی کلاس یکسانی نمیشه سنجیدشون
        اگه پدر خودروسازی تونست با ی همچین قیمتی همچین ماشینی بده دست ملت اون موقع میشه گفت هیچکس به پاش نمیرسه

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

          ۱۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1726 ديدگاه)

          اولا به شما توهین نکردم منظورم این بود که قدرتشو مقایسه کنی دوما آمریکا و ژاپن و …. مهندسیشون عالیه کی گفتم بده فقط گفتم خودت که میدونی مهندسی آلمان زبانزد همس .
          تازه نمیگم یه کراس اوور هفتصد اسب قدرت داشته باشه ولی هرچی بیشتر بهتر .
          تازه مرسدس بنز خودش نمیخواد یه خودروی اقتصادی بزنه چون اصلا هدف این شرکت این نیست ولی اگرم بزنه مطمئن باش از رقباش هیچی کم نداره کیفیتش نمیگم بده ولی پایین تره حتی بنز تو این قیمت ها ماشینی بسازه کیفیتش بهتره . هزینه بنز و پورش و بی ام و رو هم میدونم خوب کسی که میخره پولشم داره که تعمیرش کنه اصلا نباید از دید قیمت ماشینا رو مقایسه کرد اینجوری باشه هوندا ۱۲۵ از همه بهتره چون همه میتونن بخرن .
          طراحیشم کیا ازش زیبا تره ؟ همون glc طراحیش از این بهتره ولی درکل زیبایی نظر شخصیه شاید یکی پرایدو زیباترین ماشین جهان بدونه! چین و کره خوبن ولی درحد خودشون اگه اونا پیشرفت میکنن آلمان و آمریکا و … هم پیشرفت میکنن .

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        2. ممد ژانگولر

          ۱۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1683 ديدگاه)

          راست میگه دیگه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. Hamid

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1629 ديدگاه)

        والا حرف هایی که در کامنت آخرتون زدید رو تقریبا قبول دارم
        اما مثل اینکه نه من منظور شما رو متوجه شدم نه شما منظور من رو!
        خب
        بزارید واضح تر بگم …
        کلا منظورم این بود نباید به برندی اگرچه سطح پایین خندید … همین! کلا غرور کار دست آدم میده …
        کی فکرش رو میکرد ی روز ریمک همه رو انگشت به دهن بزاره!!!!

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

          ۱۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1726 ديدگاه)

          آها از اول بگو دیگه 😂 من بهش نخندیدم بلکه کار همه شونو تحسین میکنم حتی همین اسپورتیج هم عالیه ولی هرکی با هم سطح خودش مقایسه شه همین!

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  4. کوشا

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (187 ديدگاه)

    سال ۲۰۱۶ است.. کیا نسل جدید اسپورتیج را معرفی می کند و تعجب و خشم مخاطبان را بر می انگیزد… تا به حال ماشینی با این سبک طراحی معرفی نشده بود. کیا که با نسل قبل اسپورتیج تحسین همگان رو برانگیخته بود و جایگاه خودشو به عنوان یه برند تازه وارد مستحکم کرده بود حال معماری این ماشین رو زیر و رو کرده و طبق نظر کارشناسان مخصوصا کارشناسان تمام عیار ایرانی این ماشین محکوم به شکست است!
    سال ۲۰۲۱ است.. کیا نسل جدید اسپورتیج را معرفی می کند و تعجب و خشم مخاطبان را بر می انگیزد. این ماشین راه نوین و جدیدی در طراحی را برای خود بر گزیده و شبیه هیچ ماشین دیگری نیست. کیا در نسل قبلی اسپورتیج تحسین همگان رو برانگیخته بود و تبدیل به یک ترند طراحی شده بود و خیلی از خودروسازان از جزئیات این ماشین در طراحی نسل جدید ماشیناشون استفاده کردن از جمله فورد اصیل و با تجربه که در نسل جدید پوما و اسکیپ و فوکوس به شکل محسوس از این نوع طراحی استفاده کرد و به نوعی طراحی اسپورتیج تبدیل به زبان طراحی ماشین های بخش اروپایی فورد تبدیل شده بود. به نظر کارشناسان از جمله کارشناسان تمام عیار ایرانی این ماشین محکوم به شکست است. آنها نمی دانند خودروسازی که یکی از بهترین دپارتمان های طراحی در صنعت خودرو را داراست خودش میدونه چطور یکی از پرفروش ترین ماشین هاشو تغییر نسل بده و طراحی خودرو در جهان رو به سمت جلو ببره. تاریخ تکرار خواهد شد!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  5. Shirko

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    نمای عقبش زیادی سادست نسبت به نمای جلوش .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Roham

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (502 ديدگاه)

    خوشگلتر از نسل چهارمش شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. علی آقا

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (405 ديدگاه)

    چه زیبا. کره‌ای‌ها ماشین طراحی میکنن اون سوبارو هم با اون قابلیت‌ها ماشین طراحی میکنه! هعی…

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  8. Ali

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (249 ديدگاه)

    حالم از موتور های توربو واسه ماشینای اقتصادی بهم میخوره ماشین باید موتور بی درد سر واسه بیست سال داشته باشه تنفس طبیعی چش بود آخه!
    هوندا گند زد به سی ار وی و آکورد و تویوتا به لندکروز حالا هم کیا
    حیف این طراحی با این موتور حیف

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. آریا+منش

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (160 ديدگاه)

    خودروی جدید چینی با برند کره ای . دیگیتی همچین جلوبندی داره . انگار فقط تویوتا ، نیسان و لکسوس و مزدا هستند که چهره خودروهاشون رو تکاملی پیشرفت می دن نه اینکه نسل قبل یه چهره باشه و نسل بعدش کلا بکوبند از اول بسازند اینجوری شخصیت تکامل یافته رو از خودرو میگیرن مثل اینه که پورشه این طراحی که با تمام تغییرات بافت قدیمی خودش مخصوصا در چراغ رو کلا عوض کنه و طراحی تیز و باریک بذاره برای خودروهاش که اینجوری ریشه تکاملی شخصیت خودرو رو کاملا لکه دار می کند .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. KASTECH

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    برای ما که تو ایران زندگی میکنیم شاید اینهمه تغییر تو نسل جدید ماشینا عجیب و ناخوشایند باشه ولی واقعیت اینه که دنیا با سرعت عجیبی داره به سمت مصرف زدگی پیش میره و سیاست کمپانی هایی مثل حتی تویوتا داره به سمت عمر مفید ۵ سال میره و این وسط فقط محیط زیست که داره نابود میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا