کیا

روح موفق کیا! بررسی سول 2017

کیا سول یکی از متمایزترین خودروهای بازار بوده و برای سال ۲۰۱۷ به‌روزرسانی‌هایی را دریافت کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به استایل ظاهری متفاوت‌تر اشاره کرد اما مهم‌ترین تغییر سول Exclaim 2017 پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوی ارتقا یافته است.

11772_2017_soul_turbo
این پیشرانه قدرت و گشتاور بیشتری داشته و این موضوع را در هنگام حرکت احساس می‌کنیم. این بار شانس داشته‌ایم تا با کیا سول Exclaim 2017 خاکستری تیتانیوم رنگ آشنا شویم.

11768_2017_soul_turbo
پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوی GDI سول ۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۱ نیوتون متر گشتاور بیشتری دارد. از تغییرات ظاهری خودرو می‌توان به چراغ‌ها و مه شکن‌های بازطراحی شده و ظاهر گیراتر بخش عقب و جلو اشاره کرد. در دسترس بودن دو درگاه شارژ USB و صندلی سرنشین با تنظیم در ۸ جهت از دیگر ویژگی‌هایی هستند که باعث راحتی بیشتر می‌شوند.

11774_2017_soul_turbo-1
کیا سول Exclaim 2017 با بهای ۲۲۶۵۰ دلاری تریمی مخصوص و ویژگی‌های اسپورت تری داشته که از آن جمله می‌توان رینگ‌های ۱۸ اینچی، تریم بدنه با جزئیات قرمز، جلوپنجره‌ای با جزئیات کرومی، نشان عقب منحصربه‌فرد سول و اگزوز کرومی (برای اولین بار) اشاره کرد.

11763_2017_soul_turbo
این خودرو به‌صورت استاندارد از پوشش چرم، غربیلک فرمان D شکل، استارت دکمه‌ای با کلید هوشمند و سیستم UVO یکپارچه با اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برد.

11769_2017_soul_turbo
خودروی حاضر در تست از پکیج تکنولوژی ۳ هزار دلاری کیا بهره می‌برد. این بسته دربردارنده‌ی سیستم ناوبری، غربیلک فرمان گرم شونده، مه شکن‌های LED و سیستم پایش نقاط کور است. همچنین سانروف پانورامیک نیز با بهای هزار دلاری در دسترس است. بهای کلی خودرو به همراه هزینه‌ی تحویل در مقصد به ۲۷۶۲۰ دلار می‌رسد.

11771_2017_soul_turbo
اما با قدم گذاشت به داخل کابین شاهد طراحی شیک و هوشمندانه‌ای هستیم. دوخت‌های مشکی با جزئیاتی طلایی روی صندلی‌ها، داشبورد و غربیلک فرمان خودنمایی کرده و جلوه‌ای بسیار شیک دارند. صندلی‌های چرمی خودرو نیز حمایت خوبی از بدن به عمل آورده و راحتی مناسبی دارند. در کابین سول از مواد باکیفیت و نرم استفاده شده و نورپردازی خوبی نیز دارد. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به نشان دهنده‌های اسپورت، کنترل‌های موجود روی فرمان، بلندگوهای گرد روی داشبورد و کنترل‌هایی اشاره کرد که عمده تمرکز آن‌ها روی راننده است.

11767_2017_soul_turbo
در بخش عقب فضای مناسبی برای پاها و سر وجود داشته و دو نفر احساس کاملاً جادار بودن خواهند داشت. ورود و خروج به داخل کابین مخصوصاً برای افراد بالغ کاملاً راحت بوده چراکه پروفایل کلی خودرو ارتفاع بالایی دارد. صندلی‌های عقبی نیز توانایی تا شدن ۶۰/۴۰ را دارند.

11778_2017_soul_turbo
نیروبخش سول Exclaim 2017 پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوی تازه ارتقا یافته ای است که قدرت ۲۰۱ اسب بخاری دارد. کیا می‌کند این خودرو در سیکل ترکیبی مصرف ۸.۴ لیتری دارد. این پیشرانه‌ی توربو به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ی جدیدی متصل شده است.

11773_2017_soul_turbo
بزرگ‌ترین انتقاد خبرنگاران و مشتریان به این خودرو قدرت کم بوده است؛ اما در این مدل همه‌چیز تغییر کرده است. طرفداران سول مدت زیادی منتظر قدرت بیشتر این خودرو بوده‌اند و حالا این افزایش قدرت را به ویژه در بزرگراه می‌توان حس کرد. سول Exclaim اسپورت تر از مدل قبلی احساس می‌شود. راننده ارتفاع بالایی در خودرو داشته و میزان دید اطراف نیز مناسب است.

درحالی‌که بسیاری از کمپانی‌ها از گیربکس CVT استفاده می‌کنند، کیا گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه را انتخاب کرده و این گیربکس نیز با تعویض‌های سریع و نرم کیا را روسفید می‌کند. این گیربکس باعث می‌شود شتاب گیری پویاتری را شاهد باشیم.

11770_2017_soul_turbo
سواری خودرو به‌طور شگفت‌انگیزی در سر پیچ‌ها پایدار بوده و تکان‌های بدنه‌ی آن کمتر از حدی است که از یک خودروی بلندقد انتظار داریم. سیستم تعلیق سول سفت بوده و سریع‌تر از حد نرمال از پیچ‌ها عبور می‌کند. در بزرگراه شاهد سواری نرمی هستیم اما نباید از سروصدای جاده غافل شد.

وجود پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری جدید باعث شده تا احساس کنیم با خودرویی جدید طرف هستیم. این خودرو تمامی نیازهای شهری افراد را برطرف می‌کند. سول Exclaim کابینی راحت و جادار داشته و برای مسیرهای شهری توصیه می‌شود. در مجموع این خودرو برای بحث هیجان رانندگی از ۱۰ نمره موفق به کسب نمره‌ی ۶.۵ می‌شود.

نقاط قوت: کاربرد بالا، راحتی، دید بیرونی
نقاط ضعف: صدای جاده، مصرف سوخت

منبع: automoblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    سول با کیفیت‌ترین و قابل اعتمادترین محصول کیا از دید خیلیاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid 956

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      خودروی مورد علاقه من از کیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Madjid

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      و واقعا هم زیبا و چشم نوازه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    عاشق کیا سول هستم بخصوص تریم داخلی و حالت خاص اینخودرو کیا سول چند سال پیاپی بهترین خودرو سال در کلاس خودش شد و قابل اعتماد ترین خودرو بخصوص جوانان در آمریکا و استرالیا و انگلیس ازین خودرو خیلی استقبال کردند
    حالا مطمئنم عده ای قلیلی با چند نام کاربری و دو یا سه شخص مشخص می آیند و میگویند کیا از خودروی هاوال و چری x22 تقلید کرده واقعا استدلال این افراد هم مثل شخصیت جالب خودشون که طرفدار برند چینی هستن جالب است ،
    یک شایعه مضحک دیگه که در سایت مجاور “دنده 6” در حال شکل گیری این است که کیا موتورز ورشکست شده البته فقط در ایران???????? شرکت بزرگی مثل کیا هیدندا پنجمین خودروساز جهان با صدها عنوان طرح کانسپت و جایزه و نوع آوری درگیر کاربران ایرانی پشت مانیتور نشین و پراید سوار شده واقعا فقط از یک کاربر ایرانی فقط برمیاد در مورد هر چیزی که اصلا علم و آگاهی از اون نداره اظهار فضل کنه و مدام در حال کامنت گذاری باشه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    از کیا سول خیلی خوشم میاد مخصوصا همین مدلش که داشبوردشم عوض شده داخلش کاملا خوشکل تر شده…مدل 2013 اش تو ایران اومد ولی استقبالی ازش نشد… خیلی دوست دارم مدل 2017 رو داشته باشم… ولی کو پول اش… ما ایمو یه 206 …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. داود

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشین مزخرفیه…..شاسی بلند دختراست⁦……

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. امیر

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر هزینه نگهداری طی 10 سال، جزو 10 خودرو برتر جهان شده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا