بررسی کیا نیرو پلاگین هیبرید 2018
بررسی کیا نیرو پلاگین هیبرید 2018

بررسی کیا نیرو پلاگین هیبرید 2018

تویوتا پریوس یکی از باسابقه‌ترین خودروهای هیبرید است و تصمیم کیا موتورز مبنی بر تولید مدل نیرو هیبریدی، به مثابه شلیک مستقیم به سمت تویوتا برداشت می‌شود. اگرچه کره‌ای ها به تازگی در این بخش از بازار حضور پیدا کرده‌اند، اما در قیاس با بسیاری از رقبای مجرب‌تر، موفقیت بیشتری کسب نموده‌اند. کیا نیرو توانسته در ایالات متحده به آمار فروش 27,237 دستگاه ظرف سال 2017 میلادی دست پیدا کند که اگرچه در قیاس با محبوبیت 65,631 دستگاهی تویوتا پریوس، چندان قابل توجه نیست اما فروش بهتری را نسبت به هوندا اینسایت تجربه نموده است. هیوندای ایونیک نیز که از پلتفرم یکسان با کیا نیرو بهره می‌برد، تنها توانسته نظر 11,197 نفر از مشتریان آمریکایی را در سال 2017 به سمت خود جلب نماید.

کیا نیرو پلاگین هیبرید
اکنون کیا نیرو با نسخه پلاگین هیبرید، وارد فاز جدیدی از ماموریت خود شده و در برابر تویوتا پریوس پلاگین هیبرید قد علم نموده است؛ به ویژه که آمار فروش نسخه پلاگین تویوتا پریوس در سال گذشته میلادی برابر 20,936 دستگاه بوده است.

کیا نیرو پلاگین هیبرید
کیا نیرو پلاگین هیبرید از باتری بزرگتر به ظرفیت 8.9 کیلووات ساعت و موتور الکتریکی قدرتمندتر با توان 60 اسب بخار، برخوردار شده است. این خودرو قادر است تا مسافت 45 کیلومتر را بدون بهره‌گیری از پیشرانه بنزینی چهار سیلندر 1.6 لیتری، بپیماید.

کیا نیرو پلاگین هیبرید
نسخه پلاگین هیبرید نیرو به خاطر استفاده از سخت افزارهای اضافه، در حدود 80 کیلوگرم نسبت به نسخه هیبریدی سنگین‌تر است اما این وزن بیشتر، تاثیری برروی توان خروجی و گشتاور پیشرانه نگذاشته است. قدرت پیشرانه این خودرو همچون گذشته در ارقام 139 و 195 پوند فوت تثبیت شده است. با وجود وزن بیشتر، شتاب صفر تا صد نسخه پلاگین به میزان 0.6 ثانیه سریعتر از مدل معمولی است که البته در رانندگی روزمره چندان احساس نخواهد شد.

کیا نیرو پلاگین هیبرید
وزن بیشتر شخصیت دینامیکی نیرو را ارتقا بخشیده است. نسخه هیبریدی نیرو به ویژه در سبک‌ترین مدل خود، گاهی اوقات دچار ناپایداری می‌شود اما کیا نیرو پلاگین، علاوه بر حفظ کیفیت سواری نسخه هیبرید، از پایداری بیشتری در جاده برخوردار شده است. میزان چسبندگی این خودرو در پیست مخصوص معادل 0.8 جی است و حس مبهم پدال ترمز نیز نقیصه‌ای است که اکثر خودروهای هیبریدی با آن دست و پنجه نرم می‌نمایند.

کیا نیرو پلاگین هیبرید


فقدان سطوح مختلف انتخابی بازتولید انرژی ترمزها هم کمبودیست که در قیاس با رقبا، در این خودرو واضح‎تر حس خواهد شد. همچنین برخی از مشکلات ناشی از یکپارچه سازی پیشرانه برقی و بنزینی در زمانی که باتری وارد حالت حفظ شارژ باقیمانده و استفاده ترکیبی از سوخت بنزین می‌شود، وجود دارد که در قالب صداهای سکسکه‌ای و وقفه، خود را بروز می‌دهند.


گیربکس شش سرعته دوآل کلاچ اتوماتیک وظیفه خود را به خوبی انجام داده و مشابه گیربکس‌های ضریب پیوسته بکارگیری شده در اکثر خودروهای هیبریدی، مانع افزایش بیش از حد دور موتور می‌شود.

کیا نیرو پلاگین هیبرید
رانندگی در حالت تمام الکتریکی، تقریبا بدون مشکل خاصی انجام میگیرد و تنها اشکال موجود، عدم اجتناب از بکارگیری پیشرانه بنزینی در بسیاری از مواقع است. شتابگیری فراتر از حد معمول و حتی استفاده از سیستم تهویه (به دلیل فقدان سیستم تخلیه حرارت) بهره‌گیری از پیشرانه بنزینی را به امری اجتناب‌ناپذیر بدل خواهد نمود. یه عنوان مثال در شرایط آب و هوایی سرد، حالت تمام الکتریکی به معنای تحمل سرمای درون کابین کیا نیرو پلاگین خواهد بود.


میزان مصرف سوخت ترکیبی کیا نیرو پلاگین هیبرید معادل 5.11 لیتر بر صد کیلومتر است. این رقم برای حرکت در بزرگراه با سرعت 120 کیلومتربرساعت، برابر 5.88 واحد است. مصرف سوخت ترکیبی کیا نیرو هیبرید نسبت به مدل پلاگین بیشتر و مساوی با 6.72 لیتر بر صد کیلومتر است. اما رقیب صاحب نامی همچون تویوتا پریوس پرایم از مصرف 4.7 در سیکل ترکیبی برخوردار شده است.


حجم محفظه بار به دلیل جایگیری هوشمندانه باتری با ابعاد بزرگتر در کف این قسمت، تغییر نکرده و معادل 538 لیتر است. کابین نیرو هم تغییر نکرده و از داشبورد ارگونومیک به همراه آرایش منطقی دکمه‌ها و سیستم اطلاعات سرگرمی بهره می‌برد.


بهای نسخه پلاگین هیبرید در قیاس با مدل هیبرید به میزان 2500 تا 5350 دلار گرانتر است که می‌تواند به بزرگترین مانع در سر راه انتخاب گزینه پلاگین هیبرید در این خودرو بدل شود. گرانترین نسخه خودروی نیرو یعنی تریم پریمیوم EX، از تجهیزاتی نظیر صفحه نمایشگر هشت اینچی، چراغ‌های LED، گرمکن و سردکن برای صندلی‌ها، غربیلک فرمان گرم شونده و کروز کنترل تطبیق‌پذیر بهره می‌برد که بهای آن را به 35,575 دلار خواهد رساند. این مبلغ در حدود چند هزار دلار بیش از قیمت تویوتا پریوس پرایم است و این درحالیست که پریوس مصرف سوخت کمتری دارد. کیا نیرو پلاگین هیبرید اگرچه خودروی مناسبی است اما بهای بالای آن می‌تواند همانند یک سرعت‌گیر در مسیر پیشرفت این خودرو عمل نماید.

منبع: caranddriver

درباره نویسنده

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  1. Saeed Boroomand
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    گرونه، با این قیمت و تریم میتسوبیشی اوت لندر بهتره، و تسلا سه که اندازه یه اس یو وی توی همین کلاس فضای بار و سرنشین داره با اختلاف بهتره. هر چند عملا وجود خارجی نداره هنوز

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.