کیا

ب‌ام‌و X5، الگوی نسل جدید کیا سورنتو؟!

کیا درباره‌ی نسل جدید سورنتو ۲۰۲۱ کاملاً مرموز عمل کرده و تصاویر نسخه‌های پیش‌تولیدی آن به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است.


طبیعتاً عکاسان صنعتی به دقت تست‌های این خودرو را دنبال می‌کنند اما آن‌ها در زمان تصویربرداری متوجه وجود یک ب‌ام‌و X5 سفیدرنگ به عنوان سنگ محک در کنار سورنتو شده‌اند.


با توجه به پروتوتایپ های سورنتوی جدید می‌توان گفت این خودرو از طراحی زاویه‌دارتر با خط شانه‌ی تیزتر و احتمالاً نمای جلوی جعبه‌ای سود خواهد برد و شاید از این نظر ما را به یاد جدیدترین نسل فورد اکسپلورر بیندازد هرچند این‌ها در حد گمانه‌زنی بوده و چیزی به‌صورت قطعی مشخص نیست.


بخش عقب این پروتوتایپ درب پشتی عجیبی دارد بنابراین باعث پنهان شدن طول و استایل واقعی شاسی‌بلند کره‌ای شده است. تنها حدس ما این است که نسل جدید سورنتو از نظر ابعاد رشد خواهد کرد.


از نظر فنی و مکانیکی انتظار می‌رود شاهد بهبود دینامیک رانندگی این خودرو و استفاده از قوای محرکه‌ی بهتر و کم‌مصرف‌تر باشیم و شاید نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی سورنتو ۲۰۲۱ هم عرضه شود. از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته نیز می‌توان گفت این خودرو با جدیدترین سیستم‌های ایمنی و رفاهی تولید شود.


کیا نسل بعدی سورنتو را در سال آینده و به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد. این خودرو باید به مصاف رقبایی همچون فورد اکسپلورر، تویوتا هایلندر، شورولت تراورس، هیوندای سانتافه و باقی کراس اوورهای میان سایز بازار برود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    چقدر چیپ و سطح پایینه این خبر.
    اولا بی ام و خودرو لوکسه و هیچ سنخیتی با سورنتو نداره. کیا اگه بخواد الگو برداری کنه از هم کلاس های موفق خودش الگو برداری میکنه نه خودرویی با دو برابر قیمت.
    بعد هم با فرض اینکه بخواد الگو برداری کنه یا X5 سنگ محکش باشه چرا باید سپر به سپر توی خیابون دنبال خودش بکشونه این ماشینو؟ میخواد یادش بمونه سنگ محک چه شکلیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Bilbo

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    ایکس ۵ لامصب عجب رخی داره…یه شاسی بلند تمام عیار از ب‌ام‌و مثل سدان سری ۵ که یه سدان تمام عیار هست…بنظر می‌رسه ۵ برای ب‌ام‌و نقطه تمرکز و قدرت‌نمایی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    امیدوارم سورنتو ازاون طرح مسخره و زشت سانتافه پبروی نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (984 ديدگاه)

    چیزی که من میبینم اینه سورنتو داره BMW یدک میکشه
    فکر کنم دارن تست یدک کشی انجام میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Alireza

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    والا اونی که ما دیدیم بی ام و چراغ عقب سورنتو رو استفاده کرده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (480 ديدگاه)

      سلام صبح بخیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    نسل فعلی سورنتو نگاه درشتی از محصولات جیپ در عقب و نگاه ریزی از محصولات آئودی در داخل داره که برای نسل جدید شاید نگاهی هم به محصولات bmw داشته باشه .
    اما در کل سورنتو نسبت به سانتافه خودرو شیک و با پرستیژی هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمدرضا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    نسل فعلیش رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا