کیا

تیزر کیا اپتیما 2021، تحولی اساسی در ظاهر و باطن!

قطعاً با محصولات دهه ۹۰ میلادی کیا آشنایی دارید؛ اما همه می‌بینیم که این خودروساز کره‌ای در سال‌های اخیر و با معرفی خودروهایی همچون استینگر، سول و تلوراید شانه به شانه‌ی بزرگان قدم برداشته است. خبرهای بیشتری هم در راه است چراکه این شرکت کمپین تیزری خود برای نسل جدید اپتیما را شروع کرده و با توجه به تصاویر منتشر شده می‌توان گفت این خودرو دگرگونی بسیار عظیمی را تجربه خواهد کرد. البته تصاویر یاد شده به نسخه کره‌ای اپتیما یا همان K5 تعلق دارند ولی تجربه نشان داده تفاوت این خودرو با نسخه‌های آمریکایی ناچیز است.

کیا اپتیما 2020
همان‌گونه که مشاهده می‌کنید اپتیمای جدید اصلاً تشابهی به نسل فعلی خود نداشته و در جایگاهی کاملاً متفاوت به عنوان یک سدان میان سایز قرار می‌گیرد. چندین ماه پیش تصاویر جاسوسی این خودرو منتشر شد اما ظاهراً پوشش‌های استتاری روی خودرو کار خود را به خوبی انجام داده‌اند.

از خط سقف با خمیدگی مناسب گرفته تا جلوپنجره پهن دماغه ببری، اپتیمای جدید به دنبال ارائه‌ی طراحی بسیار شیک‌تری در مقایسه با نسل قبلی بوده و این در حالی است که چهارمین نسل این خودرو حدود ۴ سال است که در بازار حضور دارد. چراغ‌های جلوی این خودرو شکل جالبی دارند زیرا بخشی از آن‌ها با جلوپنجره ادغام شده و از دیلایت های LED به شکل حرف Z سود می‌برند. مشابه همین طراحی در مدل بزرگ‌تر کدنزا هم دیده می‌شود.


پروفایل جانبی خط منحنی پررنگی را نشان می‌دهد و نبود دستگیره درب‌ها نیز ظاهر یکدست و تمیزی ایجاد کرده‌اند. البته در نظر داشته باشید که این تصاویر رندرهایی دیجیتالی بوده و در مدل تولیدی حتماً دستگیره درب‌ها وجود خواهند داشت.

از دیگر تغییرات قابل‌توجه می‌توان به آینه‌بغل‌هایی اشاره کرد که در بخش پایین‌تری از درب خودرو نصب شده‌اند. به‌منظور ایجاد حس یک خودروی کوپه مانند، طراحان کیا از میله کرومی ضخیمی در پایه‌ی ستون A استفاده کرده‌اند و آن را تا بالای سقف کشانده و تقریباً تا ستون عقب امتداد داده‌اند.

چراغ‌های عقب اپتیما که به یکدیگر متصل هستند از LED استفاده کرده‌اند و به نظر می‌رسد لبه صندوق نیز دارای نواری کرومی است که از یک طرف به طرف دیگر کشیده شده است. در این تصاویر خبری از دو خروجی اگزوز نیست اما در تصاویر جاسوسی قبلی وجود آن‌ها به اثبات رسیده است.


کیا همچنین تیزری از کابین اپتیما ۲۰۲۱ منتشر کرده که نشان دهنده‌ی پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال و صفحه‌نمایش بزرگی است. به نظر می‌رسد دکمه‌های کمتری در کنسول مرکزی وجود داشته و اهرم تعویض دنده بزرگ نسل فعلی نیز جای خود را به شیفتری کوچک داده است. در کل داشبورد طراحی بسیار تمیزتری داشته و دوست داریم آن را در نسخه واقعی هم ببینیم.

این تصاویر توسط هیوندای کره جنوبی منتشر شده‌اند اما اشاره‌ای به زمان رونمایی رسمی نسل جدید اپتیما نشده اما احتمالاً در آینده‌ای نزدیک این کار انجام خواهد شد. به نظر می‌رسد این خودرو از نظر ظاهری و فنی با سوناتا در ارتباط خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (540 ديدگاه)

    کیا چه غوغایی قرار به پا کنه
    بعد هیوندا داره گند میزنه با طراحیاش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      برخلاف هیوندای که انگار با دستپاچگی هر روز یه طراحی جدید بیرون میدن کیا طی حدود ده سال از اولین سری اپتیمایی ک وارد شد تا آخرین مدل ها ک احتمالا فعلا تو خواب وارد کشور میشه تو همه ابعاد طراحی خیلی خوب عمل کرده، امضای طراحیش و حفظ کرده، فرم جلو پنجره و چراغها بخوبی تغییر کردن اما هنوزم میتونی بگی این اپتیما هست.
      این قسمتش واقعا جای تحسین داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amir.ferrari

      ۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (131 ديدگاه)

      کیا و هیوندای هر دو یکین،کیا همون محصولات هیوندای رو با تم اسپرت تر تولید میکنه…تیم توسعه و طراحیشونم یکیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Abbas

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    فرم کلیش با سوناتای جدید انگار یکیه ولی چیزی که معلومه اینکه قراره بشدت جذاب تر از سوناتا باشه،من که تا بوده اپتیما رو به سوناتا ترجیح میدادم،در مقابل کیا کلا حس چندانی به هیوندای ندارم مخصوصا با طراحی های جدیدش که یجوری شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      سوناتا yf از نظر من سرتر از اپتیما بود زمان خودش
      ولی تو نسل بعدیشون دوباره به حالت عادی برگشت و اپتیما سرتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ایلیا

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    نصف ماشین دمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. meysam

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بنظرتون اگه به مسئولین کیا بگی ما هنوز داریم اولین محصول شما رو که خودتونم از جای دیگه گرفتین به شکلهای گوناگون و با کیفیت پایینتر تولید میکنیم تازه اونم یه کارگر باید 25 ماه هیچی نخوره و تمام حقوقشو جمع کنه بتونه بخره اونم اگه 25 ماه بعد همون قیمت باشه واکنششون چیه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (458 ديدگاه)

      وقتی بدونن یه صندوق رو ۲۵۰ میلیون دلار طراحی کردن و هواپیما جنگی رو با ۳ میلیون دلار خودشون میفهمن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حسن فشفشه

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (62 ديدگاه)

    نسلهای مختلف اتوموبیل می‌آیند و میروند،ما هم فقط نگاه میکنیم!
    عمرمون تلف شد رفت پی کارش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    بنظرم شبیه آزرای نسل آتی در اومده، خصوصا در نمای عقب.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا