دوئل فولکس‌واگن آرتئون و کیا استینگر

همچنان در دور اول مرحلۀ مقدماتی سری رقابت‌ها و دوئل‌های خودرویی پدال هستیم و امروز نگاهی به کلاس سدان‌های کامپکت لوکس یا پریمیوم داشته‌ایم. البته در بین شرکت‌کنندگان این گروه چهار سدان کوپه شامل فولکس‌واگن آرتئون، کیا استینگر، آئودی A5 اسپرت‌بک و ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه حضور دارند که از این لحاظ با دیگر شرکت‌کنندگان متفاوت هستند اما چون از لحاظ کلاس‌بندی در کلاس سدان‌های کامپکت لوکس قرار می‌گیرند، ما هم آن‌ها را در بین شرکت‌کنندگان این گروه جای داده‌ایم. با این مقدمه می‌پردازیم به معرفی شرکت‌کنندگان رقابت گروه سدان‌های کامپکت لوکس:

مرسدس بنز C کلاس

ب‌ام‌و سری 3

ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه

آئودی A4

آئودی A5 اسپرت‌بک

آلفارومئو جولیا

جگوار XE

کادیلاک ATS

ولوو S60

اینفینیتی Q60

لکسس IS

آکورا TLX

بیوک ریگال

فولکس‌واگن آرتئون

کیا استینگر

جنسیس G70

آرتئون

کیا استینگر

در دور نخست رقابت‌های این گروه، دو عضو کوپۀ این جمع یعنی کیا استینگر و فولکس‌واگن آرتئون به میدان نبرد آمده‌اند.

فولکس‌واگن آرتئون

فولکس‌واگن برای اولین بار در سال 2008 با معرفی مدل جدید پاسات CC پا به کلاس سدان‌های کوپه گذاشت. خودرویی که نزدیک به یک دهه روی خط تولید بود و پس از تجربۀ یک فیس‌لیفت در سال 2011 کلمۀ پاسات از نامش حذف و با نام CC عرضه شد. سپس این سازندۀ آلمانی چندی پیش در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 از جانشین یا به عبارتی نسل دوم CC با نام آرتئون رونمایی کرد که کاملاً نسبت به قبل متحول شده است. همچنین آرتئون آغازگر تحول و فصلی تازه در زبان طراحی فولکس‌واگن است. علاوه بر این، با خاتمۀ تولید سدان بزرگ و لوکس فیتون، فعلاً آرتئون پرچم‌دار فولکس‌واگن در اروپا محسوب می‌شود. این شرکت آلمانی اما آرتئون را تنها با پیشرانه‌های چهار سیلندر عرضه می‌کند که ما برای این رقابت قوی‌ترین آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم. این موتور یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی است که 280 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو به‌صورت استاندارد از طریق یک گیربکس هفت سرعتۀ اتوماتیک دوکلاچۀ DSG و سامانۀ 4Motion به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

کیا استینگر

پس از موفقیت کلاس سدان‌های کوپه، کیا نیز بر آن شد که نماینده‌ای را راهی این کلاس نماید. این سازندۀ کره‌ای در اولین قدم در نمایشگاه فرانکفورت 2011 با معرفی کانسپت GT قصد خود برای ورود به این بخش را اعلام کرد تا اینکه نهایتاً نسخۀ تولیدی این کانسپت در نمایشگاه دیترویت 2017 با نام استینگر رونمایی شد. این خودرو یک سدان کوپۀ اسپرت است که دومین ساختۀ دیفرانسیل عقب کیا پس از سدان پرچم‌دار کیوریس محسوب می‌شود درحالی‌که ساختار آرتئون از نوع دیفرانسیل جلو است. همچنین کیا برخلاف فولکس‌واگن، برای سدان کوپۀ خود یک پیشرانۀ نیرومند V6 را هم در نظر گرفته است ولی ما برای همخوانی با رقیب آلمانی، موتور کوچک‌تر استینگر را انتخاب کرده‌ایم که آن‌هم مانند آرتئون از نوع 2 لیتری چهار سیلندر توربو است اما این پیشرانه قدرت و گشتاور کمتری برابر با 255 اسب بخار و 352 نیوتن متر تولید می‌کند. نیروی این موتور نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتۀ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال میابد.

 

مشخصات فنی

فولکس‌واگن آرتئون کیا استینگر
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو 2 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت 280 اسب بخار 255 اسب بخار
گشتاور 380 نیوتن متر 352 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک DSG 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
طول 4.86 4.83
فاصلهٔ محوری 2.84 متر 2.90 متر
قیمت 54 هزار دلار حدود 45 هزار دلار

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

51 دیدگاه

  1. sina
    سوابق: (1109 دیدگاه) ,

    هیچکس نمی تونه منکر پیشرفت کیا باشه ولی خب هنوز زوده براش رقابت با بزرگان.
    فولکسم اگه شاخ و برگاش مث سیات و اشکودا و … رو بده برن و تمرکز کن رو خود برندش برا من دوست داشتنی تره نه اینکه هر سال بیاد امار بده ک بزرگترین خودرو ساز دنیاست ولی نصف ماشینایی ک میفروشه هم آرمvw ندارن.

    پاسخ
    1. Elring-aventador
      سوابق: (326 دیدگاه) ,

      درود.

      کمی تا قسمتی با نظرت موافقم ولی..

      نمیتونیم چشممونو روی همه چی ببندیم

      کیا یه برند خوب با رشد خیلی خوب تره که لیست ماشیناش مثل یه البوم موسیقیه که فقط تعداد انگشت شماری از ترک هاش واقعا خوبن …. خوبیش اینه برای هر قشر و هر سلیقه ای یه چیزی داره تو این البوم

      البته نباید پتانسیل های فولکس رو ندیده بگیریم اونقدر پول داره که هر طراح و هر مهندسی خواست رو استخدام کنه کیا تا این مرحله خیلی راه جلوش هست ….

      ZIGMA

      پاسخ
  2. (ali(CHEVY NOVA
    سوابق: (4223 دیدگاه) ,

    ساىت پدال
    من منتظر رقابت بىن ماشىنهاى کلاسىک هستم خواهشا بىن مدلهاى کلاسىک ىه مقایسه بزارید
    راستى دوستان چند وقت پىش من یه سفر3 ساعته به کرج رفتم و با دوست عزىزم ونوم اف5 دىدارى داشتم
    رفتىم چندتا گاراژ براى ىه کارى و رسىدىم به ىه تعمىرگاه تو مىانجاده و تو اىن تعمىرگاه که حىاط بزرگى هم داشت بىش از 15 تا امریکاى کلاسىک دىدىم که منتظر بودن تا بازسازى بشن و ىاد اون خبر تلوزىون افتادم که مىگفت مىخوان جلوى تردد ماشىنهاى مدل پاىىن رو بگىرن
    نکته حرفم اینه اگه مىخوان جلوى تردد اىن ماشىنها رو بگىرن پس چرا اون افراد با هزىنه هاى واقعا کمر شکن دارن ماشىنهاى مدل پاىىنشون رو بازسازى مىکنن؟
    اىن فقط همىن ىه مورد نىست بلکه چند روزه شاهد هستم که خىلى از افراد بدون توجه به اىن قانون اقدام به بازسازى ماشىنهاى مدل پاىىنشون مىکنن
    شماها اىن موضوع رو چطور مىبىنىد؟
    من ىادمه از سال79 که اىن قانون رو گذاشتن خواستار جلو گىرى تردد اىن ماشىنها بودن اما تا الان اتفاقى نىوفتاده حالا فکر مىکنىد اىن سرى مىتونن کارى بکنن؟

    پاسخ
    1. TRX
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      علی جان اون قانون مخصوص مناطق شلوغ شهری تهران بود اگر اشتباه نکنم.
      و دستورالعملش بدین صورت بود که ورود خودرو های کاربراتوری در ابتدا به بعضی از مناطق و در نهایت تردد در داخل تهران رو بخاطر آلودگی های زیست محیتیشون ممنوع کنن!

      پاسخ
      1. (ali(CHEVY NOVA
        سوابق: (4223 دیدگاه) ,

        Trx
        والا من شنىدم مىخوان به کل جلوى تردد اىن ماشىنها رو بگىرن
        بدبختى اىنکه هرکى داره ىه چىز مىگه و معلوم نیست کى راست مىگه

        پاسخ
      1. PaRHaM
        سوابق: (687 دیدگاه) ,

        اول بحث دوئل 😂 :
        آرتئون !
        حالا بحث ماشین های دیگه😂😂:
        خدایی کدوم بیشتر واسه جامعه و محیط زیست بده و خطرناک تره؟
        پراید
        گاریسان
        پرشیا
        بلیزر
        این بنزه که بهش میگن کپل😐(مدلشو نمیدونم😐😐)
        سویل؟😐
        ب جرئت میتونم بگم از لحاظ کیفیتی و امنیتی و محیط زیستی
        اون گردی که وقتی از لاستیک ماشین های قدیمی حتی ۱۹۷۰ (چ آلمانی چ آمریکایی) می‌مونه از کل وجود این ماشین های مثلا صفر کیلومتر ساخت داخل بهترن
        حتی گرد لاستیکشونم نیستن
        چ کاربرات چ انژکتوری
        بهتر نبود به جای منع تردد این قدیمیها؛ بیان منع پلاک کردن این داخلی هارو میزاشتن؟😂😂😂
        خدایی یه بار برین مصرف بنزین پرشیا (یا همرده های دیگه اش که داخلی باشن)رو با ی اس یو وی فول سایز شرکت درست حسابی مقایسه کنین😂😂😂
        قدرت و حجم موتورشون رو هم در نظر بگیرین بیشتر میخندین😂😂
        موفق باشیم😂😂😂

        پاسخ
    2. آرش آمریکایی
      سوابق: (519 دیدگاه) ,

      ضمن اینکه اینجا به فولکس رای میدم
      به دلایل کاملا مشخص
      در جواب علی جان میگم که واقعا دوس داشتم منم اونجا بودم از دیدن اون ماشینا لذت میبردم
      ماشینای کلاسیک همه جای دنیا هستن و صاحباشون به عنوان ماشینای کلکسیونی و ماشینایی که گاهی بیرون میارنش و ازشون لذت میبرن استفاده میکنن همسایه ما یه ایمپالای آبی داره خیلی تمیزه و امکان نداره تو خیابون برا نگاه کردنش بر نگردی
      حالا اگر بخوان جلوی این ماشینا رو بگبرن دغدغشون اصلا آلودگی هوا نیست
      به دلیل اینکه ( اینو در جواب مسوولینی که آلایندگی رو بهونه میکنن میگم)
      1_تو یه آمار تو سال 2008 دیدم که اگه تمام ماشینای آمریکا رو بخط کنی (تازه بجز کلاسیک ها و ماشینای مسابقه ای و ماشینا اداری و پلیس) مدار استوا رو 14 بار طی میکنی و با مصرفی که ماشینای آمریکا تو اون زمان داشتن هیچوقت ندیدیم که هوای هیچ جای آمریکا کثیف باشه و بحرانی باشه تو کشورای اروپایی هم همینطور
      2_ اگر دغدغشون آلودگی بود فکری به حال بنزین بی کیفیت و ماشینا بی کیفیت و سیستم خروجی قدیمی و بسیار آلاینده کارخونه ها میکردن
      نه 4 تا ماشین کلاسیک
      پس دغدغشون آلودگی نیس حال چیه خودتون قضاوت کنید
      و اما اینکه وقتی مردم انقد به ماشین کلاسیک علاقه دارن و توجهی به قوانین و توپ و تشر های دولت ندارن پس اجرای این قانون هم به ااین راحتیهاا نیس

      پاسخ
      1. (ali(CHEVY NOVA
        سوابق: (4223 دیدگاه) ,

        ارش جان همه حرفهات درسته و همه مىدونىم موضوع الاىندگى هوا نىست و اىن فقط ىه بهونه هستش براى از بىن بردن اىن ماشىنها که تو دنىا خىلى بىشتر قدرشون رو مىدونن
        تو ىه مستند دىدم که تو پاکستان ىه شخصى بود که ماشىنهاى کلاسىک رو بازسازى مىکرد و زىبا هم اىن کار رو انجام مىداد اونوقت اىنجا دارىم تموم ماشىنهاىى رو که در مواقعى تو دنىا تک هستن رو به دست اوراقچى مىسپرىم تا نابود بشن

        پاسخ
        1. (ali(CHEVY NOVA
          سوابق: (4223 دیدگاه) ,

          خىلى اقاىى سامان جان تشکر

      2. ونوم اف ۵
        سوابق: (1276 دیدگاه) ,

        ارش جان ایشالله یه جوری با شما هم در ارتباط باشیم تو کرج خیلی کلاسیک امریکایی هست برا بازسازی

        پاسخ
    3. ونوم اف ۵
      سوابق: (1276 دیدگاه) ,

      علی جون خیلی به منم حال داد ایشالله دوباره یا همایشی جایی میبینمت

      پاسخ
  3. TRX
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    اصلا و ابدا نمیتونم متانت و زیبایی طراحی آرتئون رو با طراحی خیلی شلوغ و یکمی ناموزون استینگر مقایسه کنم!
    حالا بر فرض با ظاهرشم کنار بیایم داخلشو چه کنم؟
    کیا داره چیکار میکنه؟؟ منظورش چیه؟؟ خروجی کولر گرد به سبک مرسدس مانیتور به سبک بی ام و دسته …

    پاسخ
  4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
    سوابق: (1942 دیدگاه) ,

    به فولکس رای دادم.
    اونطور که به نظر میاد کیفیت و نوع ساخت(طراحی داخلی) آرتئون بسیار بهتر از استینگر هستش.
    استینگر حس اسپرت بودن بیشتری داره ولی در کل فولکس به نظرم بهتره.
    مصرف سوخت فولکس هم 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر(به صورت ترکیبی) و میزان آلایندگیشم هم 164 گرم در هر کیلومتره.
    در بقیه مقایسه های فنی هم فولکس بهتر عمل کرده.
    به نظر من دلیلی وجود نداره که به کیا رای بدم.
    فقط مصرف سوخت استینگر و آلایندگیشو من پیدا نکردم اگه کسی پیدا کرد بنویسه.

    پاسخ
  5. (ali(CHEVY NOVA
    سوابق: (4223 دیدگاه) ,

    راستى دوستان در مورد اون داستان پلاک کلاسىک که مهدى دوج ازم پرسید بهتون بگم که ىه چىزى هست که هنوزم تو ابهام هست
    سال 89 بود اگه درست ىادم باشه که قرار شد به ماشىنهاى کلاسىک خاص و کم ىاب پلاک کلاسىک بدن و مشکلى براى اىن ماشىنها از لحاظ تردد پىش نىاد ولى بعد از اىنکه به معدود ماشىنهاى اىن پلاک رو دادن دىگه خبرى نشد
    ىادمه شراىط خاصى هم داشت گرفتن اىن پلاک
    1. ماشىن باىد بىش از 50 سال قدمت داشته باشه و داراى ارزش تارىخى باشه
    2. در طول سال محدودىت تردد داشتن و نمىشد هر زمان که خواستىد ازش استفاده کنىد
    3. براى ثبت نام اىن پلاک اول مى بایست 500/000 تومن پول وارىز مىکردىد بعد کارشناس مىومد ماشىن رو تاىىد کنه که پلاک بهش تعلق مىگىره با خبر و چندتا شراىط مسخره ى دىگه
    الان هم که اصلا معلوم نیست داستان اىن پلاک به کجا رسىد اگه کسى خبرى داره بگه

    پاسخ
    1. MAHDI . CHEVROLET
      سوابق: (1431 دیدگاه) ,

      علی جان قراره یه همایش به منظور جلوگیری از نابودی انها با حضور پیشکسوتان و بزرگان این رشته(کلاسیک)برگزار بشه
      تاریخش امروز بوده فکر کنم الان تموم شده خبرای بیشتر بهم رسید اعلام میکنم
      ادرسش هم پارکینگ پیست ازادی بود

      پاسخ
      1. (ali(CHEVY NOVA
        سوابق: (4223 دیدگاه) ,

        جدى مهدى؟ اى کاش زودتر متوجه مىشدم و خودم رو مىرسوندم اونجا ببىنم چه خبره

        پاسخ
        1. MAHDI . CHEVROLET
          سوابق: (1431 دیدگاه) ,

          اگه اینستا داری بگو تا ادرس پیچش رو برات بفرستم در مورد ماشینای امریکایی و خبرای این موضوع هست

        2. MAHDI . CHEVROLET
          سوابق: (1431 دیدگاه) ,

          یه کامنت دادم هنوز تایید نشده که فراموشش کن
          علی به این ادرس اینستا بیا مال منه یه پیام بهم بده شماره یا تلگرامت داشته باشم و با هم در مورد کلاسیک ها و این موضوع تبادل نظر داشته باشیم و اگه رفتی منم خبر داشته باشم
          Mahdiaabbcc
          این پیچ دوممه فقط برای ارتباطه

        3. (ali(CHEVY NOVA
          سوابق: (4223 دیدگاه) ,

          مهدى من اىنستا ندارم اما سعى مىکنم شماره ى گوشىم رو برات بفرستم فقط مهدى جان ىادت باشه اخر شماره ى من 1418هست و شماره ى دىگه اى ندارم

        4. MAHDI . CHEVROLET
          سوابق: (1431 دیدگاه) ,

          علی جان چندتا عکس ازش اومد به نظر همایش خوب بوده کاش تو اون بهشت بودم
          اگه میخوای ای دی تلگرامم میفرستم

    2. جرمی کلارکسون
      سوابق: (89 دیدگاه) ,

      با تموم احترامی که برا ماشینای مدرن و پیشرفته آمریکایی قائلم ولی ماشینای قدیمی یا بقول شما کلاسیک بسیار پر خرج و آلوده کننده محیط زیست و بسیار پر مصرف هستن و برای طبیعت و سلامت انسان مضر هستن بعضیاشون چندتا کاربرات دارن و سرب رو میکنن تو حلق مردم بدبخت و باعث سرطان و انواع آلودگی ها میشن من موافق اسقاط کردن ماشینای از رده خارجم

      پاسخ
      1. (ali(CHEVY NOVA
        سوابق: (4223 دیدگاه) ,

        دوست من جرمى
        موضوع فقط هزىنه و الاىندگى نىست
        تو دنىا هىچ کسى با ىه ماشىن کلاسىک رفت و امد روزانه نداره که بخواد موجب الودگى هوا بشه
        ماشىن کلاسىک براى اخر هفته هست که نهاىت 2 ساعت ازش استفاده بشه و بعد بره تو پارکىنگ تا هفته ى بعد
        همىن الان تو همىن شهرهاى مختلفى که زندگى مىکنىم روزانه چقدر ماشىن کلاسىک مىبىنىم که موجب الودگى هوا مىشه؟
        ىعنى تمام الودگى هواىى که تو اصفهان.تهران.مشهد.تبرىزو….. هست برا ماشىنهاى کلاسىکه؟
        مشکل ىه جاى دىگس دوست من

        پاسخ
      2. #ali.m#
        سوابق: (1640 دیدگاه) ,

        اون همه ماشین کاربراتوری .از پراید گرفته تا پیکان .
        اصلا همین ماشین های صفر وطنی فکر کردی خیلی الایندگی کمی دارن ؟
        همین پراید با موتور 1350 سی سی رو با چورولت نوا مقایسه کن با اون موتور قوی مصرف کدم به نسبت حجم و قدرتش بیشتره؟

        پاسخ
  6. MAHDI . CHEVROLET
    سوابق: (1431 دیدگاه) ,

    بدون شک ارتئون برتره
    البته کیا هم با قیمتش محصولاتش خوب افتاده رو دور و بهش تبریک میگم
    من که به ارتئون رای دادم ولی کاش شتاب و مصرف و سرعت هم می‌ نوشتید شاید کسی مطالب قبلی رو نتونسته بخونه و اذیت میشه تا خودش اینا رو پیدا کنه
    ممنون

    پاسخ
  7. amin
    سوابق: (795 دیدگاه) ,

    رای من فولکس واگن است به این دلایل
    ١.طراحی و ظاهر بسیار پخته تر و هماهنگتر و شکیل تر و تهاجمهی تر
    ٢.قدرت بیشتر
    ٣.گشتاور بالاتر
    ۴.برند بسیار معتبرتر
    ۵.چهار چرخ محرک بودن که قطعا عملکرد بسیار بالاتری خواهد داشت
    ۶.کابین زیباتر
    ٧.نمای عقب استینگر را اصلا نمیپسندم

    پاسخ
  8. آریا
    سوابق: (260 دیدگاه) ,

    رای من آرتئون چون طراحی اون تقلید از دوج و آئودی و بنز نیست

    پاسخ
  9. فيصل.
    سوابق: (352 دیدگاه) ,

    جناب دهقات عزیز اینفینیتی q60 رو بزارین تو کلاس کوپه ها، یادمه اون روز خودتون گفتین q50 تو کلاس سدان کامپکت با مرسدس c رقابت میکنه،
    کلاس کوپه های لوکس رو هم میتونین ٧-٨ تا ماشین جا بدین ک رقابت کنن مثل a5 و سری ۴ و RCو …

    پاسخ
  10. #ali.m#
    سوابق: (1640 دیدگاه) ,

    با وجود اینکه به جز گلف از هیچ مدل فولکس خوشم نمیاد .
    اما اینجا بهش رای دادم .چون حداقل از بقیه کپی نمیکنه راه و روش خودشو داره . که باعث میشه قابل احترام باشه . مث کیا که پشتش شبیه دوج داخلش شبیه بنزه و…
    البته هر ماشین دیگه ای غیر از کیا بود به اون رای میدادم نه به فولکس چون اصلا به جز این مدل و گلف طراحی های خیلی جذابی نداره .از نظر ارزش برند هم خودش تنها ارزش بالایی نداره .
    خلاصه که با اون6یا 7تا برند پر تیراژش توی 12 تا برند خودشو نگه داشته .

    پاسخ
  11. hamid.hellcat
    سوابق: (801 دیدگاه) ,

    چرا به شتاب ها شون رو تو متن اشاره نشده؟ ضمنا این رنگ طلایی فولکس خیلی قشنگه و قطعا تو رای کاربران تاثیر زیادی داره. رای منم فولکسه

    پاسخ
    1. just bentley continental
      سوابق: (185 دیدگاه) ,

      رای من هم معلومه فولکس واگن هست برتری فولکس در همه چی مشهوده و نیاز به حرفی نداره . داداش شتاب ارتئون 5.6 ثانیست و کیا فک کنم 6.3 باشه ولی شش سیلندرش 5.1 ثانیست.

      پاسخ
  12. یاسین
    سوابق: (652 دیدگاه) ,

    کیا استینگر ماشین خیلی خوبیه پیشرفت خوبی بوده برای کیا ولی راه زیادی داره تا به امروز فولکس واگن برسه طراحی ارتئون مستقله طراحی استینگر تو طراحی داخلیش بنز و ب ام وه رو میشه دید تو طراحی بیرونیش یکم از دوج داره یکم از ائودی بعد اینکه مسلما ارتئون کیفیت متریال بهتری خواهد داشت دوام بهتری خواهد داشت و اینکه چهارچرخ متحرک داره که رو عملکردش خیلی تاثیر میذاره رای من با احترام به طرفداران استینگر به ارتئون رای میدم

    پاسخ
  13. حمیدرضا
    سوابق: (1473 دیدگاه) ,

    من به کیا رای دادم چون هم قیمت مناسب تری داره هم شتابش تو نسخه چهارسیلندر بهتره ولی خوب طراحیش خیلی کپی از بنز هست فولکس اصیل تر هست

    پاسخ
  14. شاهین
    سوابق: (695 دیدگاه) ,

    منم به فولکس رای دادم.از پدال خواهشندم که یه چارت یا جدول مثل مسابقات تورنومنتی تهیه بشه تا از روند صعود و رقابت بین ماشین ها در هر سگمنت با خبر بشیم.اگر هم مایل هستین من خودم با ورد یا اکسل این چارت رو میسازم در صورتی که اطلاعاتو برام ایمیل کنید.در پایان هر دور هم جدول رو آپدیت میکنم

    پاسخ
  15. Saman
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    54$ واسه یه فولکس خیلی زیاده چون فولکس بیشتر معرف یه ماشین چیپ و ارزان قیمت هستش و اگرم کسی بخواد از این گروه به اصطلاح خودرو ساز ماشین لوکس و گرون بخره دست روی آئودی میزاره حالا کاریم به رسوائیهای پی در پی این مثلن شرکت نداریم 😀 پس انتخاب ارجح کیا هستش که خدائیش در امریکای شمالی از نظر کیفیت بسیار خوشنام هست 🙂

    پاسخ
    1. بزرگمهر ( تویوتا جی تی وان )
      سوابق: (61 دیدگاه) ,

      این جا سایت ماشینه دیگه؟؟! نه !؟!!)-:
      یا من اشتباه اومدم یا شما !!! خیلی خوبه که روحیه ی بذله گویی ! داری فقط مواظب باش خیلی بی مزه تر و مسخره تر از این افتضاحی که الان هست نشه !!
      اومدم اینجا 2 کلمه مطلب بخونم و یاد بگیرم شاید به دردم بخوره . نه اینکه نوک انگشتام بخاطر اسکرول کردن *** شما بسابه !!
      چیزی نداری بگی مجبور نیستی حرف بزنی.

      پاسخ
  16. جواد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    پدال اخه کجای دنیا کیا استینگرو رقیب بی ام و سری سه قرار میدن. استینگر کوپه چهار دره و رقیب سری 4 گرن کوپه و آیودیa5اسپورت بک هست.
    الان آیودی a5اسپورت بک و بی ام سر ی4 گرن کوپرو تو چه سگمنتی قرار میدی؟
    دی اس 5 هم که هاچبکه و اختلاف قیمتی زیادی با اینا داره. آکورا هم که یادتون رفته.

    پاسخ
  17. sunmartin
    سوابق: (1833 دیدگاه) ,

    کلا بحث دو کاربر در سایت متاسفانه به انحراف میکشن در این تاپیک پرشده از کل کل های این دو نفر لطفا در چهارچوب مطلب کامنا گذاری کنید عزیزان اصلا رفتار شما درست نیست
    من استینگر میپسندم به چندین و چند دلیل شتاب بسیار بهتری داره در طراحیش دو نفر از طراحان قدر جهان جناب سرایر و جی جی حضور داشتند و علت تشابهش به بی ام دبلیو آئودی و خودروهای امریکا حضور آنهتیت قیمت کیا پایین تر است و کیا موتورز مسئله زیست محیطی و تقلب مانند دیزل گیت و رسوایی فولوکس و تقلب گسترده آن ندارد

    پاسخ
    1. ب ام و سلطان
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      دیزل گیت چه ربطی به این داره خب بگو من رویه تعصب دارم و خلاص

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        سلطان جان شرمنده یادم رفته بود دیزل گیت ۶ ساله اصلا به فولکس واگن ختم نشده بود.

        پاسخ
  18. Sardar
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    قطعا فولکس بهتره اما 2 نکته:
    1.قیمت فولکس 9 هزار دلار کمتره
    2.داخل کیا خیلی اسپرت و زیباست
    لذا انتخاب بستگی به سلیقه و مقدار سرمایه داره ولی خوب در بحث کیفیت و مهندسی فولکس برندست

    پاسخ
  19. سعید(تهران)
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    با تمام احترام به برند سخت کوش و خوش استایل کیا، اما قابل قیاس با فولکس دست کم در این دوئل نیست…

    پاسخ
  20. مسعود
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    کیا تو مسیر درستی داره قدم میزاره ولی به هیچ عنوان نمیشه چشم روی اصالت فولکس واگن بست و از نظر طراحی هم آرتئون هیچ حرفی برای گفتن نزاشته.بی نظیره!!!

    پاسخ
  21. روزبه
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    هیچ کس نمیتونه منکر برتری VW بشه . ولی من به کیا رای دادم . چون این کلاس یه کلاس اسپرته و جذابیت نمای ظاهری اهمیت زیادی داره و همین فاکتوریه که از دید من کیا رو موفقتر از VW نشون میده . دیزاین VW به خصوص نمای داخلیش بیش از حد برای این کلاس سدان ها ( نمیگم زشت ) ولی محافظه کارانست …

    بازم میگم که مطلقا منکر برتری VW نیستم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.