اشکودارنوکیا

مصاف رنو مگان GT، کیا سید GT و اشکودا اکتاویا

رنو مگان GT جدید به موج هاچبک های داغ پیوسته اما آیا این خودرو می‌تواند از پس دو رقیب دیگر خود یعنی کیا سید GT و اشکودا اکتاویا vRS بربیاید؟

megane-gt-group-h1
البته که هرکسی خواهان هیجان‌های زیاد رانندگی و هندلینگ درگیر کننده نیست. این دو فاکتور را هاچبک های داغ با فدا کردن برخی موارد دیگر به راننده اعطا می‌کنند. برخی افراد پرفورمنس و هیجان را با سواری راحت یا مصرف سوخت اقتصادی عوض نمی‌کنند و دنبال لذتی ناب هستند.

megane-gt-group-786
سال گذشته که ما رنو مگان GT 220 را در برابر پژو ۳۰۸ GT و کیا Cee’d GT قرار دادیم قافیه را به این دو حریف واگذار کرد. اما حالا مگان نفس تازه کرده و پس از واردکردن شکستی سخت به واکسهال آسترا، هم‌اکنون در برابر دو رقیب خود یعنی کیا Cee’d GT و اشکودا اکتاویا vRS قرار گرفته است.

h-to-h
کیا به تازگی محصول خود را به روز کرده است. اشکودا نیز همانند رنو از پیشرانه‌ی توربو و گیربکس دوکلاچه در اکتاویا سود برده است. خودروی جدید از سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ برای افزایش چسبندگی بهره مند است. رنو از برخی تکنولوژی‌هایی سود برده که تنها در خودروهایی نظیر پورشه و فراری در دسترس هستند.

خب اگر بخواهید هاچبکی آتشین با ترکیبی مناسب از سرعت، کاربردی بودن و مصرف سوخت مناسب انتخاب کنید کدام یک را برمی‌گزینید؟

شاخ‌به‌شاخ

با فشردن دکمه R.S. در رنو وارد حالت اسپورت می‌شوید و سیستم فرمان پذیری چهارچرخ مسیر چرخ‌های عقب را در سرعت‌های زیر ۸۰ کیلومتر در ساعت تا ۲.۷ درجه تنظیم می‌کند. این حالت همچنین باعث افزایش ۴۰ درصدی پاسخ‌های سیستم فرمان شده بنابراین GT احساسی شبیه خودروی سبک‌تر و کوچک‌تر دارد.

در حالت‌های اکو، راحت و یا خنثی آستانه عملکردی سیستم به سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد و مگان بیشتر از قبل آرام‌تر احساس می‌شود.

این تکنولوژی هوشمند که برای اولین بار در این کلاس عرضه شده کاربرد فراوانی دارد. این سیستم می‌تواند آسایش زیادی به همراه داشته باشد و البته هر زمانی که بخواهید باعث چابک‌تر شدن خودرو شود.

طراحی
هر سه خودرو نشان‌های الزامی یک خودروی پرفورمنس را نشان می‌دهند اما جای تعجبی ندارد که مگان جدیدتر تازه‌ترین انتخاب رنو به حساب می‌آید. طراحی مهار شده‌ی این خودرو جای کار زیادتری را برای نسخه‌ی وحشی‌تر RS در آینده باز می‌کند.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: اشکودا اکتاویا vRS

megane-gt-group-571

megane-gt-group-027

ترکیب فوق‌العاده‌ای از کاربردی بودن و کارایی منجر به پیروزی این خودرو شده است. هزینه‌های سواری این خودرو در سطحی برابر با مگان است اما از نظر خرید اقساطی شرایط بهتری را پیشنهاد می‌کند؛ و با اینکه فیس لیفت این خودرو سال آینده عرضه می‌شود اما هنوز هم فکر می‌کنیم که تطبیق‌پذیری و سواری این خودرو بهتر از دیگر گزینه‌ها است.

رتبه‌ی دوم: رنو مگان GT

megane-gt-group-459

megane-gt-group-135

استفاده از سیستم فرمان پذیری چهارچرخ در مگان GT نشان دهنده‌ی رقابت موجود در این کلاس است. اگرچه این سیستم در مگان می‌درخشد اما پیشرانه کم‌فروغ و گیربکس مردد این خودرو بخش زیادی از هیجان رانندگی را محو می‌کنند. البته که این خودرو چیزی بیش از لذت رانندگی تنها است و رنو کاربردی بوده و هزینه‌های سواری کمی نیز دارد.

رتبه‌ی سوم: کیا Cee’d GT

megane-gt-group-753

jrxt3781

به‌روزرسانی‌های اندکی کیا برای بهبود رتبه‌ی این خودرو کافی نبوده است و Cee’d GT نه به اندازه‌ی رقبا کاربردی بوده و نه مصرف سوخت بهتری نسبت به پیشروهای این کلاس دارد. البته این خودرو هیجان رانندگی و ارزش خوبی دارد اما باید به یاد داشته باشید که Cee’d GT فاقد تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی رقبای خود از قبیل گیربکس دوکلاچه است. فضای بار محدود و برخی مشکلات مربوط به کیفیت کابین باعث آخر شدن کیا در این مقایسه شده‌اند.

دیگر گزینه‌ها با بهایی مشابه

جدید: پژو ۳۰۸ GT
قیمت: ۲۵۰۳۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۲۰۲ اسب بخاری

Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport
این خودرو همانند کیا تنها با گیربکس دستی عرضه می‌شود اما ۳۰۸ GT با کابین با کیفیت خود به مصاف رنو مگان می‌رود. پژو صندوق بزرگ‌تر داشته و راندمان بهتری را ارائه می‌کند بنابراین اگر دنبال کاربردی بودن و کارایی بهتری هستید پژو انتخابی خوب به شمار می‌رود.

کارکرده: فولکس‌واگن گلف GTI 5dr DSG
قیمت: ۲۵ هزار پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۱۷ اسب بخاری

2016-Volkswagen-Golf-GTI-front-three-quarter-in-motion
با این قیمت شما می‌توانید یک گلف GTI کم کارکرد با گیربکس فوق‌العاده‌ی DSG را خریداری نمایید. این خودرو از همان پیشرانه ۲۱۷ اسبی مشترک با اشکودا سود می‌برد و بی‌شک یکی از بهترین هاچبک های بازار است. اگرچه صندوق ۳۸۰ لیتری گلف در پسِ مگان قرار می‌گیرد اما کابین آن شیک‌تر است.

 

اشکودا اکتاویا vRS 2.0 TSI 220 DSG

رنو مگان GT Nav EDC

کیا Cee’d 1.6 T-GDi GT

قیمت مدل تست شده (پوند)

۲۷۸۳۵ ۲۸۵۷۵

۲۳۶۱۰

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۶۸۵/۱۸۱۴/۱۴۴۹ ۴۳۹۵/۱۸۱۸/۱۴۴۷

۴۳۱۰/۱۷۸۰/۱۴۷۰

پیشرانه

۴ سیلندر خطی، ۱۹۸۴ سی‌سی ۴ سیلندر خطی، ۱۶۱۸ سی‌سی

۴ سیلندر خطی، ۱۵۹۱ سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

۲۱۷ ۲۰۲

۲۰۱

گشتاور (نیوتون متر)

۳۵۰ ۲۸۰

۲۶۵

گیربکس

۶ سرعته DCT، دیفرانسیل جلو ۷ سرعته DCT، دیفرانسیل جلو

۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

حجم مخزن سوخت (لیتر)

۵۰ ۵۰

۵۳

حجم محفظه بار (لیتر)

۵۹۰/۱۵۸۰ ۴۳۴/۱۲۳۷

۳۸۰/۱۳۱۸

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۳۶۵ ۱۴۶۳

۱۳۶۷

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۶.۴ ۷.۶

۷.۵

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۴۵ ۲۳۰

۲۳۰

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۸.۳/۵.۴/۶.۴ ۷.۸/۴.۹/۶

۹.۷/۵.۹/۷.۴

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یه سدان با دو تا هاچ‌بک مقایسه شده؟! انتخاب اکتاویا برای این تست خیلی بی ربطی بود؛ اگر محصول شایسته اشکودا رو از این مطلب‌ حذف‌ کنیم،‌ منطقی‌تره.
    بین دو شرکت کننده اصلی، مگان GT رو ترجیح میدم ؛ سیستم فرمان پذیری چهار چرخ تو‌ این کلاس‌ خیلی خاص و جالبه 👏

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      البته که خاص و جذابه
      ولی پیچیدگی های زیاد و هزینه ی سنگین تعمیراتش رو باید متقبل بشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (124 ديدگاه)

        درمورد پراید حرف نمی زنیم که سریع یاد هزینه ی تعمیرات می افتی!
        این خودش بدون خرج 10 سال واسه آدم کار می کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. madjid911 GT2

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          در مورد پراید حرف نمیزنیم.
          اما رنو در استفاده از سیستمی به این پیچیدگی هنوز کم تجربست.
          2 یا 3 سال زمان لازمه تا این سیستم در رنو به بلوغی که در فراری یا پورشه رسیده، برسه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    مشخصا اشکودا بهتر عمل کرده و مگان هم در رتبه دوم جا خوش کرده متاسفانه کیا باید بیشتر روی هاچ بک هاش کار کنه بنظر من طراحی مگان از دو خودروی دیگه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آفرین سانمارتین عزیز…
      این 2-3 روز کامنت های بی طرفانه و خیلی خوبی میذاری.

      به نظر من کیا هنوز در اول راهه و مثل ببر جوانی میمونه که تازه گله شده.
      طول میکشه تا بتونه تجربه کسب کنه و به مدارج بالا برسه
      هر چی نباشه اشکودا و رنو به ترتیب از سال 1895 و 1899 وارد دنیای ماشین سازی شدن.
      یعنی اشکودا 121 و رنو 117 سال قدمت دارند

      تاسیس کمپانی کیا ، که تازه از اول هم خودروساز نبوده به سال 1944 برمیگرده و 73 سال قدمت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Aaa

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    طراحی داخلی اشکودا چقدر عالیه … واقعا همه چیز جاییه که باید باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      نمیدونم چرا کیا اونطوری که باید به Ceed بها نمیده ! حیفه ماشین به این زیبایی مخصوصا تو نمای جلو
      انتخاب اول من با تمام علاقه ای که به کمپانی کیا دارم مسلما مگانه ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (728 ديدگاه)

        البته باید اضافه کنم که اشکودا قوی عمل کرده ، ولی تو این سگمنت اگه دنبال یه ماشین اسپرت باشم هیچ وقت سراغ سدان نمیرم ، مگر این که یه آلمانی اصیل باشه ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. pony car

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    فرانسه و مخصوصا رنو وپژو فقط باید هاچ بک بسازند .این اشکودا هم که چند وقتی از خجالت همه در میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امپراتور لامبورگینی

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    حقیقتا اشکودا اکتاویا هیچ حرفی باقی نمیذاره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رامکال

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (594 ديدگاه)

      راستی مجید دقت کردی که توی پست ون بنز چی نوشته بود:
      مرسدس بنز ویتو دارای گارانتی 36 ماهه/200 هزار کیلومتر است و سرویس‌های آن هر 12 ماه یا 25 هزار کیلومتر صورت می‌گیرد که بهتر از رقبای مهم خود است.
      توی پست مربوط به استفاده تویوتا از موتور های ساخت بی ام و هم که از خجالت بقیه شما و چند نفری از دوستان در اومدید.
      دمتون گرم.
      بقول شما طرف حتی پشت بی ام و بوق هم نزده بعد میاد از ماشین دایی و عموش میگه که دائم توی تعمیر گاه افتاده.
      خخخخخ.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        رامکتل جان به خدا اگر یک درصد شک داشتم که این افراد درست میگن، اون حرف رو نمیزدم.

        مشکل Bmw در ایران اگر بشه اسمش رو مشکل گذاشت فقط یک چیزه: قطعات گرون و هزینه های نجومی.
        دقیقا مثل گوشی اپل. من یک زمانی داشتم. چای داغ ریخت روش ، از طبقه ی اول ، از وسط پله ها افتاد روی زمین ولی مثل ساعت کار میکرد.
        اما کابل اندروید 10 هزار تومنه و کابل اپل ، 250 هزار تومن.

        استهلاک بالا اگر یه معنای خراب شدن موتور ماشین و به تعمیرگاه رفتن باشه، اصلا و ابدا قبول ندارم. اما با هزینه ی بالا موافقم

        کسی که میگه BMW تا 30/000 کیلومتر خوبه و بعد مرتب خراب میشه ! به نظر من مسخره میاد.
        چون جک و لیفان و پژو پارس ، تا 50/000 معمولا مشکلی ندارند. چه برسه به BMW با اون همه کبکبه و دبدبه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. رامکال

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    یکی دیگشون هم که اونقدر فیلم سینمایی سبک حماسی توهمی میبینه که همش از ظهور و اومدن و نابودشدن بقیه حرف میزند.
    بخدا حیف جوون های این مملکت نیست که افتادن توی این چیزها و جوونی خودشون رو با استفاده از این چیزها نابود میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Sina

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (362 ديدگاه)

    آون از سورنتو، این از سید!!! بابا این کره ای هام فقط آبروی خودروسازی آسیا رو میبرن تو اروپا، همش از آخر اول میشن ، یعنی نتیجه این پیشرفتاتون همین آخر شدن هاست!؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمدرضا

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (89 ديدگاه)

      کیا و هیوندای تازه وارد جریان رقابت اصلی شدن هنوز با بهترین بودن خیلی فاصله دارن ولی پیشرفت فوق العاده ای داشتن. مثلا امسال توسان تو کلاس خودش از rav4 بهتر بود.از نظر ایمنی هم یکی از بهترین ها تو کلاس خودشه.
      الان نتایج مصرف هیوندای آیونیک اومده،فوق العادست از پریوس هم بهتره. قول داده یه مدل جدید هم معرفی کنه با شعاع حرکتی بیش تر که بتونه با شورولت بولت هم رقابت کنه. شما اینو با ده سال قبلش مقایسه کن تا به پیشرفتش پی ببری. ولی خب،هنوز جا دارن که تو همه ی کلاس ها جزو بهترین ها باشن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (89 ديدگاه)

      در ضمن فاکتور قیمت هم مطرحه. خودروهای هیوندای و کیا معمولا جزو ارزون ترین ها هستن تو کلاس خودشون و گارانتی شون هم از بقیه بیش تره و در اصل اینجوری رقابت می کنن. اگر بخوان کیفیت رو بالاتر ببرن تا به حد بقیه برسن نتیجش میشه مثل توسان یا همون سورنتو که برتری قیمتیشون از بین میره و خریدار تو قیمت برابر میره سراغ برند های معتبرتر مثل مزدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مگان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    این اشکودا هم داره میترکونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شایان

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    نمیدونم چرا دلم با اشکودا نیست.ولی رقیب قابل احترامه.من بین مگان و سید فکر میکنم سید رو انتخاب کنم.سلیقس دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sunmartin

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    با تشکر از امپراطور لامبورگینی و محمد رضا بخاطر کامنت عالی که گذاشته ازیاد نبرید که کیا در این رقابت با بهترین های جهان مقایسه شده رنو مگان که طراحی و کیفیت فوق العاده ای داره اشکودا که برندی آلمانی هست و دست کمی از آئودی نداره درضمن کیا خوب کار کرده اما باید بیشتر بروی کیفیت و کارایی کار کنه رقبای اروپایی خیلی قوی هستند و با سابقه و دارای مشتریان قدیمی من خودم اشکودا و رنو در این رقابت خیلی عالی میبینم بعنی واقعا کیفیت رنو و اشکوادا قابل لمس هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid911 GT2

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      موافقم سن مارتین عزیز.
      2-3 سال دیگه برای بلوغ کیا لازم هست
      تمام حرف هایی که در این صفحه گفتی رو قبول دارم.
      اسم من هم مجیده.
      امپراتور لامبورگینی رو برای رو کم کنی و شوخی و مزاح با یکی از دوستاندخوب پدالی گذاشتم.

      موفق و پیروز باشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. faramarz

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    کیا سیدو دوست دارم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. amirhosein

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    مجید جان
    این سیستم 4 کنترل یا همون 4ws از سال2007 روی لاگونا سوار بوده حدود 10 ساله داره از این تکنولوژی استفاده میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid911 GT2

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ممنون امیر حسین عزیز

      یک نکته ی جالب از شما یاد گرفتم.

      ببخشید که اطلاعات غلط دادم
      شرمنده.
      خیلی ممنونم از شما دوست عزیزم که تذکر دادید. متشکرم امیرحسین جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amirhosein

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (92 ديدگاه)

        ما نوکرتیم این چه حرفیه؟؟؟ دشمنت شرمنده مجید عزیز
        ما مخلصتیم

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا