کیا

رونمایی از نسل چهارم کیا اسپورتیج

کیا امروز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، رسماً از اسپورتیج جدید رونمایی کرد. این مدل جدید در زمینه‌های کیفیت، تکنولوژی و بهره‌وری، یعنی تمام فاکتورهایی که امروزه از یک کراس اوور جدید انتظار می‌رود، بهبود داشته است.

Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
طراحی ظاهری معقول، آن بیان می‌کند که از نسل قبلی‌اش و همچنین همتایان آلمانی خود کاملاً متفاوت ظاهر شده است. این موضوع در طراحی کابین هم صدق می‌کند. حتی یک نسخه GT هم با پیشرفت‌های بصری و همچنین وعده یک تجربه رانندگی اسپرت در دسترس خواهد بود.

Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
در نسل جدید اسپورتیج، نگاهی اسپرت تر به این کراس اوور مدنظر بوده است. به همین دلیل طراحی سپر و چراغ‌ها تهاجمی‌تر شده‌اند و شباهت‌هایی نیز با پورشه ماکان از نمای جلو دیده می‌شود. هرچند طراحی این خودرو، جذاب و خوش‌تیپ است اما نسل قبلی آن موقرتر و منسجم‌تر به نظر می‌رسید.

Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
افزایش فاصله بین دو محور به میزان ۳۰ میلی‌متر (در حال حاضر ۲۶۷۰ میلی‌متر) باعث بهبود فضای داخلی مخصوصاً در قسمت جای پای سرنشینان عقب شده است. طول خودرو البته ۴۰ میلی‌متر کشیده‌تر شده (۴۴۸۰ میلی‌متر) است. قسمت بارگیری عقب نیز ارتفاع کمتری دارد که حمل وسایل را آسان‌تر می‌نماید. فضای بار از ۴۶۵ لیتر به ۵۰۳ لیتر افزایش یافته است.

Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
فضای داخل کابین نسبت به گذشته مدرن‌تر و با کیفیت‌تر ساخته شده است. فن آوری های جدیدی نیز برای بهبود آسایش و ایمنی و استفاده از تجهیزات مدرن، پیش‌بینی شده‌اند.

Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
نکته هیجان‌انگیز در این نسل جدید، افزودن گیربکس جدید ۷ سرعته دوکلاچه به لیست گزینه‌ها است. موتور ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر و انتقال نیرو به هر چهار چرخ یکی از بهترین گزینه‌هاست. این پیشرانه در اروپا با تنفس طبیعی و بدون توربوشارژر قادر است ۱۳۲ اسب بخار نیرو تولید کند که با کمک یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و در واقع پایین‌ترین مدل قابل انتخاب اسپورتیج می‌باشد.

Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
Kia Sportage 2016
کیا انتظار دارد بسیاری از مشتریان اروپایی، نسخه دیزلی اسپورتیج با پیشرانه CRDi دیزلی ۱.۷ لیتری کیا Cee`d، را با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور برگزینند. یک موتور دیزلی ۲.۰ لیتری هم با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۷۳ نیوتن متر و یک نسخه توربو با قدرت ۱۸۵ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر نیز ارائه خواهند شد.

یک موتور سه سیلندر ۱.۰ لیتری بنزینی اکوتوربو، در کنار گیربکس هفت سرعته دوال کلاچ نیز از سوی کیا معرفی شده که می تواند انتخاب تازه‌ای برای اسپورتیج هم باشد. کیا هیچ کلمه‌ای در مورد میزان قدرت آن ذکر نکرده است، اما احتمال می‌رود همانند موتور فورد با خروجی‌های مختلف و در محدوده توان ۱۰۰ اسب بخار باشد.

اسپورتیج جدید از تجهیزات ایمنی ارتقا یافته‌ای نظیر جلوگیری از خروج از لاین، ترمز خودکار پیشگیری از برخورد، چراغ نوربالای خودکار، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک از عقب، دوربین استاندارد در عقب خودرو برای پارک و سیستم هوشمند پارک دوبل خودکار نیز بهره می‌برد.

اسپورتیج جدید از اوایل سال ۲۰۱۶ وارد بازارهای اروپایی می‌شود.


منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. کمال

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من 2 روز است اسپورتیج 2016 نیو فیس گرفتم موتورش 2000 هست خیلی عالی میره هندلینگ فوق العاده ای داره قبلا سانتافه 2009 داشتم خیلی تیزتر از اون عمل میکنه کافی هست فقط پشت فرمانش بنشینین عاشقش میشین با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا