احتمال ساخت کیا تلوراید بر روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب K900

هم‌اکنون کاملاً مشخص است که کیا در حال کار بر روی توسعهٔ یک اس‌یووی بزرگ‌تر است که در جایگاهی بالاتر از مدل سورنتو قرار می‌گیرد و در اصل جایگزینی برای موهاوی محسوب می‌شود. این خبر برای اولین بار رسماً در اوایل سال 2016 اعلام شد یعنی زمانی که کیا کانسپت تلوراید را به‌عنوان پیش‌نمایشی از یک اس‌یووی بزرگ سه ردیفه در نمایشگاه دیترویت 2016 رونمایی کرد. همچنین در اواخر ماه فوریه نسخهٔ تولیدی این خودرو با پوشش‌های استتاری زیاد در حال آزمایش دیده شد.

حال اما اطلاعات بیشتری از تلوراید منتشر شده است به‌نحوی‌که کیا تأیید کرده است که این اس‌یووی سه ردیفه اشتراکاتی با سدان پرچم‌دار این شرکت یعنی مدل K900 خواهد داشت. این در حالی است که نسل دوم این سدان پرچم‌دار به‌تازگی در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد. در این رابطه برنامه‌ریز محصولات کیا برای بازار ایالات‌متحده آقای «Orth Hedrick» در مصاحبه‌ای با Motor Authority گفته است که ساخت یک اس‌یووی بر اساس K900 چیزی طبیعی است و هم‌اکنون اجزای آن وجود دارد.

هرچند وی به‌طور خاص نگفته است که تلوراید بر اساس پلت‌فرم دیفرانسیل عقب K900 ساخته می‌شود اما به‌احتمال‌زیاد هدریک به تلوراید اشاره داشته و بعید به نظر می‌رسد که اس‌یووی دیگری را مدنظر داشته باشد. در همین حال، جنسیس نیز در حال کار بر روی ساخت یک اس‌یووی است اما برخلاف شاسی‌بلند جنسیس، پرچم‌دار بلندقامتان کیا خودروی ساده‌تری خواهد بود که به لوکسی جنسیس نیست. هدریک همچنین گفته است که اس‌یووی فول سایز آیندهٔ کیا نمای مشابهی با کانسپت تلوراید خواهد داشت.

در همین حال، هیوندای نیز در حال توسعهٔ یک کراس‌اوور فول سایز جدید است که احتمالاً پالیسید نام دارد. این خودرو یک کراس‌اوور بزرگ سه ردیفه با ظرفیت حمل هفت نفر است که هم‌اکنون نمونه‌های در حال آزمایش آن دیده شده است و انتظار می‌رود سال آینده به بازار عرضه گردد. البته هیوندای پالیسید کراس‌اووری دیفرانسیل جلو خواهد بود درحالی‌که با توجه به اظهارات آقای اورث هدریک انتظار می‌رود کیا تلوراید یک اس‌یووی دیفرانسیل عقب باشد.

از سوی دیگر، وقتی از هدریک پرسیده شد که چرا باوجوداینکه نسل قبلی K900 خودروی کاملاً ناموفقی در ایالات‌متحده بود کیا نسل دوم آن‌را معرفی کرده است، وی در پاسخ گفت ما می‌توانیم از پلت‌فرم این خودرو برای ساخت محصولات دیگر استفاده کنیم. انتظار می‌رود نسخهٔ تولیدی تلوراید برای اولین بار در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده معرفی گردد درحالی‌که احتمالاً استایل جعبه‌ای شکل و کابین ساده‌ای خواهد داشت. همچنین ممکن است بازار این خودرو صرفاً به ایالات‌متحده محدود نشود چراکه بازار روسیه هم بازار بالقوه‌ای برای آن محسوب می‌شود. بااین‌حال انتظار نمی‌رود این ماشین در بازار اروپا عرضه گردد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. پارسا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام
    میخواستم بدونم که “سگمنت فول سایز پریمیوم” داریم؟؟؟؟
    لندکروزر و تاهو و….. فول سایز پریمیوم اند؟؟؟؟
    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    1. [Soroush]
      سوابق: (129 دیدگاه) ,

      با سلام
      تو هر سایت و ژورنالی سگمنت بندی متفاوته. بعضی جاها که فقط براساس اندازه سگمنت بندی شده مثل topgear
      https://www.topgear.com/car-reviews
      autocar فقط براساس لوکس بودن و نبودن رده بندی کرده
      https://www.autocar.co.uk/
      بقیه جاها هم باز متفاوته مثلا thecarconnection تاهو و لندکروز یه جا با لکسوس و لینکلن تو یه سگمنت قرارداده (Luxury Large SUVs)
      https://www.thecarconnection.com/rankings/luxury-large-suvs
      https://www.thecarconnection.com/rankings/large-suvs
      تو motortrend سگمنت LUXURY FULLSIZE SUVS, CROSSOVERS هست که تاهو و لندکروزر تو سگمنت FULLSIZE SUVS, CROSSOVERS هستن
      http://www.motortrend.com/style/suvcrossover/

      پاسخ
  2. امیر.عارف
    سوابق: (648 دیدگاه) ,

    با توجه به دف عقب بودن کیا باید سواری بهتر و هیجان انگیزتری داشته باشه. هر وقت خبری از تولید یک خودرو دف عقب میشنوم خوشحال میشم که هنوز کمپانیها این سیستم و از یاد نبردند. البته منظورم سوپر ماشینها نبود

    پاسخ
    1. علیx76
      سوابق: (405 دیدگاه) ,

      کاش چنتا سواری ارزون قیمت دف عقب هم برای ما میزدن
      یا کاش گروه بهمن مزداmx5 رو بیاره ازین فلاکت یکم دور شیم
      این ام جی هم ک خوب رو دوره تو ایران
      یه کوپه جمع و جور دیف عقب با همون موتور۱.۵ توربوش بده ما راضیم

      پاسخ
  3. amir
    سوابق: (387 دیدگاه) ,

    خوبه ولی کیا باید به فکر یه برند جدید برای محصولات لوکسش باشه کاری که هیوندای کرد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.