کیا

اعلام مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو

کیا تمامی مشخصات کوچک‌ترین محصول خود یعنی نسل جدید کیا پیکانتو را پیش از نمایش عمومی در نمایشگاه ژنو اعلام کرده است. خودروی شهری این شرکت با طراحی جدید، کابین جادارتر و تکنولوژی‌هایی بیشتر از همیشه وارد نسل سوم خود شده است. فاصلهٔ محوری این ماشین ۱۵ میلی‌متر افزایش پیدا کرده درحالی‌که طول آن با ۳.۵۹ متر نسبت به قبل بدون تغییر باقی‌مانده است. کیا می‌گوید در ساخت اتاق نسل جدید پیکانتو از فولادی با دو برابر مقاومت بیشتر نسبت به نسل قبلی استفاده کرده است و درنتیجه این خودرو به ایمن‌ترین خودروی سگمنت A دنیا تبدیل شده است.

2017-kia-picanto-4

لیست پیشرانه‌های پیکانتو جدید از یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی آغاز می‌شود که ۶۶ اسب بخار قدرت دارد. پیشرانهٔ بعدی نیز یک واحد ۱.۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۸۳ اسب بخار قدرت است. کیا ادعا می‌کند پیشرانهٔ پایهٔ ۱ لیتری این ماشین با تجهیز به سیستم توقف/حرکت، در هر کیلومتر تنها ۸۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این دو موتور هم یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده درحالی‌که یک واحد چهار سرعتهٔ اتوماتیک نیز به‌عنوان آپشن برای موتور ۱.۲ لیتری قابل سفارش خواهد بود.

2017-kia-picanto-55

اما در صدر لیست پیشرانه‌های نسل جدید کیا پیکانتو یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ جدید از سری موتورهای T-GDI قرار دارد که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در سینهٔ نسخهٔ اسپرت پیکانتو با نام GT Line می‌تپد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. اسپرت‌ترین نسخهٔ فرزند جدید کیا می‌تواند در ۱۰.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

2017-kia-picanto-26

مهندسان کیا در نسل سوم پیکانتو آنتی رول‌هایی را به عقب و جلوی آن اضافه کرده‌اند درحالی‌که فرمان آن نیز ۱۳ درصد سریع‌تر شده است و در حال حاضر قفل تا قفل آن به ۲.۸ دور رسیده است که تجربهٔ رانندگی دقیق‌تری را ارائه می‌کند. کیا همچنین به لطف به‌کارگیری تدابیر هوشمندانه و هدفمندی در زمینهٔ کاهش ارتعاشات و سروصدا، در پیکانتو جدید کابین ساکت‌تری ارائه کرده است. این تدابیر شامل نصب یک پانل مانع صدا جدید در زیر داشبورد و در کف کابین و استفاده از فوم جاذب صدا در بخش‌های زیرین ستون‌های A و B می‌شود. به لطف انجام این اقدامات، کیا ادعا می‌کند که پیکانتو جدید چه در سرعت‌های پایین و چه در سرعت‌های بالا، آرام‌ترین کابین را در کلاس خود ارائه می‌کند.

در داخل این ماشین یک نمایشگر ۷ اینچی جهت ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری سه‌بعدی و پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل ارائه شده است. دیگر تجهیزات سفارشی نیز شامل یک دوربین دید عقب و شارژر بی‌سیم می‌شود که کیا پیکانتو را به یکی از اولین خودروها در کلاس خود تبدیل می‌کند که چنین طیف وسیعی از تکنولوژی‌های جدید را ارائه می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این ماشین برخورداری از سطح قابل‌توجهی از تجهیزات ایمنی است که شامل شش ایربگ به‌صورت استاندارد و ایربگ‌های زانو سفارشی، ESC استاندارد و سیستم ترمز اضطراری خودکار سفارشی می‌شود.

2017-kia-picanto-50

کیا فروش نسل جدید پیکانتو را از سه‌ماههٔ دوم سال جاری در سراسر اروپا آغاز خواهد کرد اما کسانی که خواهان تیپ پرچم‌دار این ماشین یعنی مدل GT Line مجهز به پیشرانهٔ ۱ لیتری توربو هستند باید تا پایان سال صبر کند تا این مدل نیز به دیگر تیپ‌ها بپیوندد.

2017-kia-picanto-1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ace

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    * ایمن ترین خودروی سگمنت A
    * آلایندگی کمتر از 90 گرم بر کیلومتر
    * …
    این ماشین مزایای بسیار زیادی داره ولی این 2 مورد نظرم رو جلب کرد
    به نظرم بهترین گزینه در کشور ما در سگمنت خودش همین کیا پیکانتو باشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. sunmartin

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1915 ديدگاه)

      خوشحالم که بالاخره شما که من بعنوان شخصی که سررشته ای از خودرو داره برند کیا را تایید میکنی این خودرو در واقع سه خصیصه ناب داره
      طراحی زیبا و سیال در کنار جثه کوچک و سوپر کامپکت
      -استفاده از فولاد خالص تر و دوبرابر مستحکم تر بهمراه آنتی رول های باز طراحی شده عقب
      -آپشن ها در حد خودروهای دوولاس بالاتر در کنار قیمت رقابتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amin

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      البته فکر کنم ایمنترین خودروی سگمنت فعلا ادعای کارخانه است و تایید نشده باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sami

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    گاز چهره خشن اش خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. farzad

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (180 ديدگاه)

    نکته جالبی که تو این سگمنت باید بهش توجه کرد فاصله خیلی کم سپر عقب از محور عقب خودرو هست با این که این خودرو ایمنی بالایی داره ولی اگه یه ماشینی ازپشت بهش بزنه سرنشین عقب در خطره
    مخصوصا تو ایران با وجود ماشینی مثل نیسان گاوی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سیاوش

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    تو نمایشگاه دیدم ایراد بزرگش اینه که صندوق فوق العاده ریزی داره خیلی خیلی کوچگه به نظرم بقیه چیزاش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mgh321

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (36 ديدگاه)

      به نظرم اصلا این ایرادی برای این ماشین با این کلاس نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محسن حسيني

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراح این ماشین ایرانی هست آقای سید جواد غفاریان که خوب بود داخل متن اصلی که ترجمه کردید اضافه می شد.ایشان فارغ التحصیل ارشد طراحی صنعتی دانشکاه تهران هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا