کیا

معرفی رسمی فیس‌لیفت کیا K3 در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک

چند روز پس از معرفی اجمالی فیس‌لیفت کیا K3 یا همان سراتو در کره جنوبی، حالا تصاویر و اطلاعات بیشتری از این خودرو منتشر شده و کیا فیس‌لیفت نسخهٔ هاچ‌بک آن‌را هم معرفی کرده است. این نسخه که K3 GT نام دارد، در جلو از همان تغییرات همتای سدان شامل چراغ‌ها و جلوپنجرهٔ جدید بهره می‌برد. البته تریم قرمزرنگ در جلوپنجره و سپر جلوی K3 GT کمی آن‌را از برادر سدان متمایز کرده‌اند. در عقب این هاچ‌بک کره‌ای اما تغییری صورت نگرفته و تنها لوگوی جدید کیا در این قسمت جلب‌توجه می‌کند.

در داخل خودرو یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی تمام دیجیتالی برای صفحه آمپر و نمایشگر دیگری با همین اندازه برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است. البته این نمایشگرها مخصوص تیپ‌های بالایی بوده و تیپ‌های پایینی K3 با صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر کوچک مرکزی ارائه می‌شوند. یکی دیگر از تغییرات داخلی فیس‌لیفت این خودرو تجهیز به ترمزدستی برقی است درحالی‌که تریم قرمزرنگ به همراه پدال‌های آلومینیومی تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان هم به کابین نسخهٔ هاچ‌بک فضای اسپرتی بخشیده‌اند.

K3 GT به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی توربو مجهز است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این‌ها ارقام مناسبی برای یک هاچ‌بک ارزان‌قیمت محسوب می‌شوند و گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم که در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد بر جذابیت این هاچ‌بک کره‌ای اضافه می‌کند. علاوه بر این، هرچند K3 GT رقیب تمام‌عیاری برای فولکس‌واگن گلف GTI نیست اما به لطف سیستم تعلیق چند اتصالی عقب، کمک‌فنرهای بلیستین، لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴ و ترمزهای ارتقاءیافته نسبت به نسخهٔ سدان، می‌توان آن‌را یک هاچ‌بک نیمه داغ دانست.

البته در آمریکای شمالی، K3 GT که در آنجا با نام فورته شناخته می‌شود، فقط در کانادا عرضه می‌شود و در ایالات‌متحده صرفاً نسخهٔ سدان قابل خریداری است. در همین حال، در بازار ایالات‌متحده فیس‌لیفت نسخهٔ سدان این خودرو نیز ممکن است نام فورته را کنار بگذارد و با همان نام K3 عرضه شود زیرا نسل جدید اپتیما هم در این بازار با نام K5 عرضه شده است. فیس‌لیفت K3 GT در کره جنوبی با قیمتی معادل ۲۳,۶۰۰ دلار عرضه می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت این خودرو در کانادا ۲۷,۵۹۵ دلار کانادا معادل ۲۲,۱۰۰ دلار آمریکا است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. میثم

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1568 ديدگاه)

    طراحیش نسبت به نسل قبل پسرفت خفیفی داشته
    بخصوص در نمای جلو

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴۶
  2. Germany

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (152 ديدگاه)

    طراحی نسل جدید کیا بدک نیستن ولی خیلی به دل نمیشینن تنها محصولی از این زبان طراحی استفاده میکنه و خوب از آب در اومده EV6 هست که عملکرد خیلی خوبی رو به اجرا میزاره

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲۲
    1. محمد رستمی نژاد

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (734 ديدگاه)

      باز هم یه افت طراحی و یه افت طراحی داخلی
      اصلا این خودروسازان این روز ها شانسی میزنن
      ولی قبول دارید که گرافیک داخلی چراغ های عقب و خود چراغ های عقب مثل جگوار پروجکت است

      موافقم ۵
      مخالفم ۳۲
      1. محمد رستمی نژاد

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (734 ديدگاه)

        بچه ها علی بخردی بالاخره g class رو تحویل گرفت
        همین چند وقت پیش بود تو پدال پرسیدم که یه
        g class l سفارش داده و چرا براش نمیاد

        موافقم ۳
        مخالفم ۱۴
        1. محمد رستمی نژاد

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (734 ديدگاه)

          بچه‌ ها
          چیه
          احساس میکنم‌از دست من‌ناراحت هستین؟

          موافقم ۲
          مخالفم ۹
  3. BenzSLR

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    از ریو خیلی بهتره .

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  4. احمدرضا

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (419 ديدگاه)

    نامگذاری های کیا واقن مضخرف شده
    چطور میشه از نام‌هایی مثه سراتو و اپتیما و کادنزا به K3 و K5 و K8 همچین چیزایی رسید ?
    نابود کردن اسم‌های تجاری یعنی نابود کردن پیشینه تاریخی شرکت
    امیدوارم زود این نامگذاری مضخرف تموم شه ?

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
  5. زیزیگولو

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    به نظر من نسل جدید کیا K3 با طراحی پیچیده تر و ویژگیای مطلوب تر که بیش از یک ماشین جمعو جور واسه استفاده های روزمره هستش

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  6. امیر

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (224 ديدگاه)

    طراح چراغ جلو مزخرف واقعا تو نمای بقل شبیه برلیانس اما قدرت موتور خوب واقعا

    موافقم ۱
    مخالفم ۷
  7. FARAZ

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره مثل النترا جدید اغراق آمیز وعجیب نیست،
    کابین هم که جذاب و چشم نوازه.
    ای کاش از فورته و سراتو به k3نمیرسید (نامگذاریش)
    مشخصات فنی خوبی داره.
    در کل پیشرفت داشته

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  8. مهردادکمال

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (585 ديدگاه)

    موفقیتش قطعیه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  9. Amirreza

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1070 ديدگاه)

    خیلی قشنگه ولی به نظرم این یه جورایی رقیب سیده که ماشین دیگه ای از کیاس پس یه جورایی گل به خودی نیست؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  10. Kia

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خدایی درسته افت کرده ولی ب اندازه هیوندای طراحیش افت نداشته

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا