معرفی رسمی نسل جدید کیا اپتیما در کرهٔ جنوبی

پس از انتشار چندین تیزر سرانجام کیا رسماً نسل جدید سدان اپتیما را در زادگاهش کردهٔ جنوبی رونمایی کرده است. البته این خودرو در کرهٔ جنوبی با نام K5 عرضه می‌شود. نسل ششم اپتیما طراحی شیک‌تر و تهاجمی‌تر دارد که ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه بخش جلویی آن می‌توان به تعبیر جدیدی از جلوپنجرهٔ پوزهٔ ببر و چراغ‌های باریک با دی‌لایت‌های یکپارچه اشاره کرد که بین کاپوت عضلانی و گلگیرهای جلو قرار گرفته‌اند.

خطوط تهاجمی در سراسر طول پروفیل جانبی خودرو کشیده شده‌اند درحالی‌که در عقب هم چراغ‌های جدیدی دیده می‌شود که با نوار LED به هم متصل شده‌اند. درب صندوق بار، سپر عقب و دیفیوزر با سر اگزوزهای افقی هم از دیگر ویژگی‌های جدید نمای عقبی این سدان کره‌ای هستند. علاوه بر این، خط سقف نسل جدید اپتیما نیز شیب‌دارتر بوده و بیشتر به سمت عقب کشیده شده است که در مقایسه با نسل قبلی نمای اسپرت‌تری به خودرو بخشیده است. خریداران همچنین می‌توانند از بین طیف گسترده‌ای از رینگ‌های 16 تا 19 اینچی یک نمونه را انتخاب کنند.

نسل جدید اپتیما با 4,905 میلی‌متر طول و 1,860 میلی‌متر عرض، 50 میلی‌متر کشیده‌تر و 25 میلی‌متر عریض‌تر از قبل شده اما ارتفاع آن با 20 میلی‌متر کاهش به 1,445 میلی‌متر رسیده و پروفیل جانبی کوتاه‌تری را ایجاد کرده است. فاصلهٔ محوری این خودرو نیز از 2,805 میلی‌متر نسل قبلی به 2,850 میلی‌متر رسیده است. فعلاً تصاویر رسمی از داخل اپتیمای جدید منتشر نشده است اما با توجه به اسکچ‌های رسمی، تغییرات بزرگی در این قسمت رخ داده است.

در کابین نسل جدید اپتیما صفحه‌نمایش پهنی در میانهٔ داشبورد در کنار صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته و کنسول میانی و غربیلک فرمان چندمنظورهٔ آن نیز کاملاً از نو طراحی شده است. اپتیمای جدید یا آن‌طور که در کرهٔ جنوبی شناخته می‌شود K5، ماه آینده در زادگاهش عرضه خواهد شد. نسخه‌های اروپایی و آمریکایی اپتیما نیز تقریباً با نسخهٔ کره‌ای یکسان خواهند بود. شاید کیا رسماً نسل جدید این ماشین را برای بازار ایالات‌متحده در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کند.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

32 دیدگاه

  1. Joker
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    خیلی خوب شده،اگه امریکا ماشین ساز بود مردمش واسه محصولات کره ای سر و دست نمیشکوندن…

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (1102 دیدگاه) ,

      سر ودست!!!
      جالب بود.البته درستش اینه که انقدر کره ای ها کاهش فروش داشتن تو آمریکا که سر و دستشون شکسته شده!!!!

      پاسخ
    2. ak_oo7
      سوابق: (544 دیدگاه) ,

      فارغ از این که شما از کمپانی های آمریکایی یا کشور آمریکا بدتون بیاد متشنج کردن وضع هیچ کمکی به اثبات حرف شما نمیکنه
      لطف کنید جمع نبندید و برای محصول خاص نظر منطقی بدید

      پاسخ
    3. Elmiraj
      سوابق: (1068 دیدگاه) ,

      خب دکتر اگه اروپا ماشین سازه چطور مردمش سال گذشته ۱,۰۳۷,۵۹۶ دستگاه از ماشین های گروه هیوندای را خریدن….؟!؟!؟!؟!

      پاسخ
    4. المان
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      اخه کدوم آمار را نگاه کردی و دیدی که فروش کدوم بالاتر است . در حال حاضر رتبه یک جنجال و رتبه دو فوری و رتبه سه تویوتا و چهار کرایسلر

      پاسخ
  2. hamid
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    عالی ..بسیار بهتر و زیباتر از هیوندای سوناتا.

    پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (2112 دیدگاه) ,

      جایگزین خوبی برای نسل فعلی شده و بسیار قدرتمندتر از سوناتا عمل کرده .
      اما نمای عقب کمی زمان میبره تا بِهِش آدَت کنیم .
      فضای داخلی هم که خوب و کاربردی شده مثل بقیه اپتیماها .
      اگر بخوام ایراد هم بگیرم ، میتونم به شبیه بودن نمای جلو به پژو ۵۰۸ جدید باشه اما خیلی ریز کپی کرده .
      در کُل ، اُپتیما مسیر درستی را داره میره و مسیرش از باقی کره ایها جداست .

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (611 دیدگاه) ,

        کیا زیر مجموعه هیوندا هستش و‌پلت فرم ها و قطعات و حتی انجین هم مشترک اون وقت چطوری مسیرش جدا کرده

        پاسخ
      2. مهدی
        سوابق: (611 دیدگاه) ,

        زمان میبره که به چی‌ عادت کنی این ماشین قرار نیست وارد بشه و اگرم بیاد دست کمتر کسی بهش میرسه

        پاسخ
      3. MehdiTurbo
        سوابق: (731 دیدگاه) ,

        به نظر منم خیلی خوبه به جز طراحی عقب عقب بد نیست ولی خوبم نیست من طرح عقب این نسلو بیشتر دوست دارم ولی بقیش عالیه

        پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (1429 دیدگاه) ,

      زیباست
      بیرون-داخل-خصوصا خشم نمای جلو که به ماسل کارهای آمریکایی نزدیک شده
      .
      اما چرا طراحان فکر میکنند چراغهای نواری عقب قشنگه؟؟؟
      توی ۹۰٪ خودروهای با چراغ عقب نواری، نتیجه مار بیشتر شبیه ریسه ال ای دی شده
      یا حتی ریسه ال ای دی که وسطاش سوخته باشه
      .
      معدود خوروسازانی مثل دورشه تونستن چراغ عقب نواری رو با طراحی کلی عقب خودرو درگیر کنن

      پاسخ
  3. ایمان
    سوابق: (1796 دیدگاه) ,

    به این میگن طراحی زیبا ، دوست داشتنی و تو دل برو
    نسل جدید اُپتیما ۱ _ نسل جدید سوناتا ۰

    پاسخ
  4. s\i\,v
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    عکس 4 م خیلی بهتره. رینگ ها دو بعدی کار شده که باید به سمت داخل عمق میدادن. چراغ LEDخطوط شکسته باید داشته باشه نه خطوط با فیلت در گوشه ها . مثلن چراغهای سوپرا یا لکسوس خیلی زیباترن. تایرها باید به سبک ماشینهای آلمانی پهن باشه که اسپرت بودن ماشین رو به رخ بکشه. کابین که معرکه ودر مجموع نمره 17 بهش میدم

    پاسخ
  5. Elmiraj
    سوابق: (1068 دیدگاه) ,

    نمی دونم چه علاقه‌ای به این Daylight های دراز دارن ولی باز طراحیش خیلی بهتر از سوناتا جدید هست .

    پاسخ
  6. Hossein.gh
    سوابق: (303 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی اگه میخواست گالانت الان بسازه یه همچین چیزی درمیومد.جلوش عالیه.

    پاسخ
  7. MAHDI
    سوابق: (3382 دیدگاه) ,

    طراحی خوبی داره و خیلی بهتر از از سوناتا!!!
    پدال جان فکر کنم چندروزی هستش که هیوندای گرنجور آزرا 2020 هم معرفی شده

    پاسخ
  8. حامد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    از جلو انگار موستانگ…در کل برا زاعقه امریکایی ساخته شده و بخاطر همین شبیه محصولات امریکایی…در کل ولی زیبا و حتی عضلانی بعضی جهات، کابینشم عالیه و راه درستی طی میکنه کیا

    پاسخ
  9. Mohammadreza
    سوابق: (668 دیدگاه) ,

    زیباست
    سدان اقتصادی مزدا ۶ و سوبارو لگاسی و این اپتیما جدید رو خیلی میپسندم

    پاسخ
  10. ایمان
    سوابق: (1796 دیدگاه) ,

    امروز مکلارن یک ماشین به نام Elva معرفی کرد
    فراری امروز آخرین محصول سال ۲۰۱۹ خودشو معرفی میکنه
    عجب روزی هست برای طرفداران این دو برند 😎😎

    پاسخ
  11. fr
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    در کل شاهد یک طراحی فست بک هستیم مثل پژو 508 و فولکس ارتئون که به نظرم هر سدانی تو اینده برای حفظ فروش جلوی suv ها باید به این فرم دربیان چون ظاهر شیک تری رو ارائه میده به نسبت به حالت سنتی سدان ها

    پاسخ
  12. EVO III
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    جلوش رو خیلی شیک لز روو گالانت 98 اسکی رفته ولی چون قدیمی شده کمتر کسی دیگه یادش مونده

    پاسخ
    1. MOHAMAD.n.r
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      نمیشه بگیم کپی کرده چون اون گالانت برای بیست سال پیشه.
      ولی شباهت خیلی زیادی داره خودم با دیدین عکس اول یک لحضه گالانت اومد جلو چشمم. از اون گالانت به بعد بود که طراحی های میتسو کمی کسل کننده شد.

      پاسخ
  13. meysam
    سوابق: (1675 دیدگاه) ,

    .
    هرچی اپتیما تو طراحی داره پیشرفت میگنه سوناتا برعکس داره پسرفت میکنه.
    ولی فعلا طراحی داخلی آزرا جدید تو کره ای ها بدجور چشم منو گرفته

    پاسخ
  14. ارش
    سوابق: (834 دیدگاه) ,

    عالی کار کرده هرچند در گروهی که قرار داره رقبای زیبایی داره حتی تویوتا هم زیبا ش ده از جمله مزدا ۶ و هوندا آکورد .

    پاسخ
  15. Achtung
    سوابق: (327 دیدگاه) ,

    اگر فقط عکس رو میدیدم میگفتم نسل بعد دوج چارجره

    پاسخ
  16. رامتین
    سوابق: (1676 دیدگاه) ,

    از نظر من چراغهای عقب مانند طراحی جلو، اسپرت نیست و به عبارت دیگه میشد تیزتر طراحی بشه و بهتر بود، نوار عقب بشکل سرتاسری نمیشد. طراحی جلو عالی هست و فوق العاده اسپرته و البته بهتر بود اون LED ها روی چراغ جلو، وجود نداشت! گذشته از همه اینها موتور استفاده شده روی اپتیما همان موتورهای قبلیه که کماکان از موتور 2.5لیتری 190 اسب میده که عدد جذابی نیست. روی تویوتا کمری همین موتور 208 اسب میده. اما در کل نسبت به نسل قبل بهتر شده.

    پاسخ
  17. joojoo
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    قشنگه….
    ولی نسبت به داداش کوچیکترش(سراتو)…هارمونی کمتری داره
    از عقب که به اپتیما نگاه میکنی…یه ماشین با شخصیت و جنتلمنو میبینی….میای جلو میبینی این چقدر وحشیه…..خطوط طراحیش هارمونیکه…ولی شخصیت جسور جلوش…. با شخصیت جنتلمن عقبش نمیخونه….نسل جدید سراتو خیلی هارمونیک طراحی شده…..هم جسارت اتاق YDو هم اتوکشیدگی و شخصیت اتاق TD(سایپایی) رو باهم داره….هم جلو….هم عقبش…..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.