کیا

معرفی نسل جدید کیا اسپورتیج ۲۰۲۲، ظاهری تیز و کابینی دورنگ

پس از انتشار تیزرهای فراوان و مشاهده نسخه‌های پیش‌تولیدی در خیابان‌ها، کیا سرانجام از نسل جدید اسپورتیج ۲۰۲۲ رونمایی کرد. این خودروی کاملاً دگرگون شده هم‌اکنون وارد پنجمین نسل خود شده و از طراحی کاملاً جدید سود می‌برد. این خودرو در بخش طراحی از فلسفه طراحی جدیدی با نام Opposites United سود می‌برد، چیزی که اولین بار در کیا EV6 دیده شده است.

برخلاف کراس اوور الکتریکی EV6، اسپورتیج جدید از نمای جلویی با جزئیات زیاد و عناصر نورپردازی متمایز سود می‌برد، همین خصیصه ما را به یاد K5 می‌اندازد؛ اما موضوع مهم‌تر اینکه خودروی موردبحث از نشان جدید کیا استفاده کرده است.

نکته دیگر درباره این خودرو نسخه بازنگری شده از جلوپنجره دماغه ببری است که هم‌اکنون با نام چهره ببر دیجیتالی شناخته می‌شود. جلوپنجره مشکی‌رنگ اسپورتیج جدید کل بخش جلو را تحت تأثیر قرار داده و دیلایت های بومرنگ شکل نیز آن را از چراغ‌های اصلی بخش پایینی جدا کرده‌اند.

در پروفایل جانبی شاهد خطوط تمیز و یکدست هستیم که روی بدنه‌ای بی حاشیه نشسته‌اند. مدل جهانی اسپورتیج نسل پنجم به عنوان آپشن با سقف مشکی در دسترس خواهد بود. در این بخش رینگ‌هایی با طراحی جدید به چشم می‌خورند. بخش عقب نیز از خطوط جدید و چراغ‌های LED افقی سود می‌برد.

در بخش کابین از طراحی مدرنی استفاده شده و همه‌چیز تحت تأثیر نمایشگری منحنی است که ترکیبی از نمایشگر پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعات سرگرمی است. حتی ورودی‌های هوا نیز برای برجسته کردن داشبورد طراحی شده‌اند. نکته متمایز دیگر کابینی دو رنگ است. کیا همچنین از دکمه برای گیربکس استفاده کرده هرچند جزئیات آن منتشر نشده است.

این خودروساز کره‌ای می‌گوید رنگ‌های جذابی برای متریال باکیفیت بکار رفته در کابین قابل انتخاب خواهد بود. البته کیا اظهار داشته نسل جدید اسپورتیج X لاین با سپر، رکاب جانبی و روف راک منحصربه‌فرد عرضه خواهد شد. داخل کابین از نسخه از اسپورتیج جدید نیز صندلی‌های متفاوت و چوب مشکی کار خواهد شد.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ اواخر سال جاری روانه بازارها خواهد شد و اطلاعات مربوط به قوای محرکه و دیگر جزئیات آن در ماه‌های آتی منتشر می‌شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه

  1. akrh78

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (737 ديدگاه)

    هرچی طراح و مهندس هست از آلمان بدزدی بعد اینو بسازی 😑

    موافقم ۴
    مخالفم ۸
    1. محمدرضا

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (157 ديدگاه)

      هیتر های کره ای.
      از این که میبینید هر سال فروش کره ای ها بیشتر میشه چه حسی دارید.

      موافقم ۶
      مخالفم ۷
      1. VENENO / SC V12

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (762 ديدگاه)

        وایسا آخرین پست که اومد دیشب بیرون بودم تو شهر یه چیزی دیدم و صحبت کردم به معنای واقعی برگام ریخت!
        در باره کره ایی ها بود!
        براتون میگم!
        بسی تعجب بسیار دارد!

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. new RAMIN

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1516 ديدگاه)

        اقای محمد رضا بیخیال.

        حکم ما ایرانی هاس دیگه. پول نداریم چینی و کره ای بخریم بعدش میگن چرا نمیخرید ؟ میگن چون آشغاله /// اما همین دوستان خودشونو خب میدونن داستان چی هست اما خودشونو میزنن به کوچه علی چپ.

        کره رسید به المان. چینی ها هم ۴ غول خودرو سازیشون از ژاپن جلو زدن. بقیه هم انشا الله جلو میزنن. اما دوستان هنوز در خواب غفلت به سر میبرن و دعا دعا میکنن که یه روز تارا بخرن یا شاهین.
        بیخیال این افراد شو. حتی بعضی هاشون گواهینامه هم ندارن.
        .
        .
        به پاس پیشرفت جذاب کیا بنده میخواهم پیشرفت خودرو سازی چین و کره رو در
        ۱دهه اخیر نمایش دهم تا برخی اگاه شوند. ابتدا چین را میگویم بعد کره.

        صنعت خودرو سازی چین در سال ۲۰۱۲
        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/Changan-CS35-765×510.jpg

        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/Changan-CS35-31-765×510.jpg

        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/04-Changan-CS35-546×410.jpg

        صنعت خودرو سازی چین در سال ۲۰۲۱
        https://img.caacar.com/2021/05/5czekeevs2y.jpg

        https://p3.pstatp.com/origin/pgc-image/90dd9e3233b24b34b3887b3cd115408e.jpeg

        خب این از پیشرف فوق چشم گیر چینی ها در ۹ سال که خیلی ایرانی ها بهش حسادت میکنن. اما پیشرفت خودرو سازی کره در ۸ سال
        کره در سال ۲۰۱۳
        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013_Hyundai_Sante-Fe_front.jpg

        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013_Hyundai_SanteFe_rear.jpg

        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013_Hyundai_SanteFe_dashboard.jpg

        این هم از صنعت خودرو سازی کره ای ها در سال ۲۰۲۱
        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/10/2021-Hyundai-Santa-Fe-17.jpg

        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/10/2021-Hyundai-Santa-Fe-25-767×512.jpg

        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/10/2021-Hyundai-Santa-Fe-47-767×512.jpg
        خب این هم از پیشرف خودرو سازی چین و کره در حدود ۹ سال !

        وقتی این همه رشد کنی قطعا برخی حسادت میکنن. بیخیال این افراد شو.

        جهان جای رقابت هست، نه جای حسادت😉

        پدال کامنتمو منتشر کن…🙏با سپاس…🙏

        موافقم ۱
        مخالفم ۵
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5709 ديدگاه)

        به نظر من ، بهتره به جای تیکه پرانی که هیچ فایده‌ای هم نداره ، افرادی بیایند نظر دهند در مورد اسپورتیج که صاحبش هستند یا تجربه مالکیتش را داشتند یا میخواهند بخرند و دلایل خریدشون را ذکر کنند و… !

        دیگر بس است این کامنت‌های بچه‌گانه و خاله‌زنک بازی !!!

        طرف پول یه موتورسیکلت چینی ۳۰ میلیون تومنی هم نداره ، میاد اینجا دعوا میکنه که چی خوبه و چه بد !!!

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
        1. new RAMIN

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1516 ديدگاه)

          😑
          اقای نوید این حرفی هست که من ۱۰۰ بار گفتم. ولی متاسفانه با سیل دیس لایک و حمله ور شدن پراید سواران ! روبرو شدم.

          میگویم به جای اینکه حرف *$@# بزنید ! و به مردم …… بدید ! بیاید با دلیل و مدرک سخن بگوید. اما وقتی به اینجای کار میرسیم همه میروند در سوراخ های خود پنهان میشوند.
          https://www.pedal.ir/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/%da%86%d8%a7%d9%86%da%af%d8%a7%d9%86-x7-geeker-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d8%a7%db%8c%db%8c/
          یه نگاهی به کامنت ها بی اندازید.

          بنده تشکر میکنم از اقای شاهین ، بعدش دیس لایک ها حمله ور میشود !
          بعدش پراید سواران هم حمله ور میشوند ! یکی اومده داره ماشین دهه پیش برای یه کمپانی دیگه رو با این مقایسه میکنه !

          یکی اومده میگه تکنولوژی تخیلی و فضایی !!!

          اقای نوید این مطلب رو ببین اصلا هیچ کس حضور نداره !! اصلا کامنتی نمیدهند !
          https://www.pedal.ir/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c-2021/

          اما در اینجا…👇 انگار جنگ جهانی هستش…
          https://www.pedal.ir/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c/%d8%ac%d8%b1%db%8c%d9%85%d9%87-54-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%af%d9%84%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c/

          وقتی بحث تعریف از کره ای ها باشه اصلا انگار نه انگار ملخ هم پرش نمیکنه!
          عین فیلم های کابویی وسترنی از اون گرد و خاک ها میاد میره😂

          حالا بحث مشکلات کره ای ها باشه… یا پیغمبر…. سایت هنگ میکنه!

          موافقم ۰
          مخالفم ۳
        2. Hadi

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2199 ديدگاه)

          چ ربطی داره ینی چی چون نداریم نباید نظر بدیم؟
          اره درسته نظرات باید منطقی باشه…
          و نظر هر کی واس خودش محترمه
          این نسل جدید اسپورتیج هم خیلی بهتر از قبل شده…
          خصوصا ظاهرش ک نسل قبلی جلوش فاجعه بود…
          این خیلی بهتره و جدی تر و با ابهت تر شده و بزرگتر هم شده…
          ولی یکم عجیبه
          در برابر از توسان ظاهر و کابین بهتری داره…

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      4. Hadi

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2199 ديدگاه)

        چقدر زود نسل عوض کرد…
        ادم قشنگ گذر عمر رو با تغییر این کره اییها حس میکنه 😂…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. VENENO / SC V12

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (762 ديدگاه)

      به مهندسان آلمانی باید گفت:
      گَر با دِگَران سحر کنی !
      وای بر من!
      از کوی دیگر گذر کنی !
      وای بر من!
      چه‌آشوبی شوم هردم!
      که طرح میزنی از هر کره ایی!
      چه طراحی کردی!
      در این ذهن دلواپس!

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    3. محمدرضا

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (157 ديدگاه)

      گرو گان گرفته🤣از کجا فهمیدی دزدیده🤣
      الان تنها مشکل مهندسان آلمانی طراحیه.به خصوص بنز و bmw

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. BenzSLR

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        صنعت غول آلمان رو با کره یکی نکنید! تنها رقیب آلمان آمریکاست .

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
        1. VENENO / SC V12

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (762 ديدگاه)

          آمریکا که اصلا رقیب نداره!
          یه وایپر کل صنعت خودروسازی رو میکشه!

          موافقم ۱
          مخالفم ۵
        2. Reza

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1906 ديدگاه)

          آمریکا نمیتونه رقیب مهندسی آلمان باشه هیچوقت

          موافقم ۳
          مخالفم ۲
        3. VENENO / SC V12

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (762 ديدگاه)

          آلمان هیچ وقت به قدرت یه هلکت نمیرسه!!!!!

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        4. BenzSLR

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1075 ديدگاه)

          هههههه سلطان آلمان کجا و آمریکا کجا 🇩🇪💪

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        5. Reza

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1906 ديدگاه)

          جناب veneno

          حرف هاتون فقط جنبه فان داره 😅😅😅😅

          نمی‌خوام وارد بحث های بچگانه بشم ولی آخه
          وایپری که خودمم دوسش داشتم که کلا حذف شد رفت پی کارش، هلکت هم که سهله شما درگ دیمن و ۹۱۱ توربو S رو ببین تا مفهوم میخکوب شدن تو یه نقطه رو خوب درک کنی 😂😂😂

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        6. VENENO / SC V12

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (762 ديدگاه)

          چه طوره با دیمن بیایی توی پیست درگ با ۹۱۸ یه مُچ بندازیم ببینیم چی میشه؟!

          موافقم ۰
          مخالفم ۳
        7. Reza

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1906 ديدگاه)

          پسر میگم ۹۱۱ توربو S دیمن رو میخکوب کرد تو میگی ۹۱۸ بیارم با دیمن مچ بندازیم, اصلا فهمیدی چی گفتی؟؟؟

          برو با همون دیمن تک چرختو بزن برادر با دم شیر بازی نکن

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
        8. BenzSLR

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1075 ديدگاه)

          با دم شیر بازی نکن 🦁 دمت گرم
          ولی در کل من با تحقیقاتی که کردم فهمیدم آمریکا خودروهای خوبی میسازه ولی به مهندسی آلمان نمیرسه اونوقت میگن چرا آلمانی ها از آمریکایی ها گرونترن خوب دلیلش مهندسی برتر آلمان هاست و خودروهاشون دوام و مهندسی بهتری دارند .

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1974 ديدگاه)

          رضا جان توی پدال هم مطلب درگ دیمون با ۹۱۸بودا، که دیمون برد اما از یه طرف مت واتسون گند زد به لانچ دیمون و باعث شد ۹۱۱ ببره، اگه با دقت به اون فیلم نگاه کنی میبینی دیمون اصلا شتاب نمیگیره! هی کندتر و کندتر میشه….
          اما باز ۹۱۸ و دیمون توی اون مطلب حداقل توی یه برنامه ریزی درستی مسابقه دادن…..

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        10. Amirreza

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1065 ديدگاه)

          آقا محمد کدوم ماشین آمریکایی میتونه از یه موتور دو لیتری ۴۲۱ اسب بخار قدرت خارج کنه؟

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    4. مسعود

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (164 ديدگاه)

      انصافا طراحیش زیباس(حالا به اصالت طراحیش کاری ندارم که کوبونده از نوع ساخته)
      طراحی جدید توسان مقابل این باید لنگ بندازه
      این خیلی بهتر از توسان دراومده (برخلاف نسل دو مدل قبلی که توسان بهتر بود)
      به اون دوستانم توصیه میکنم در محصولات چینی و کره ای دنبال اصالت طراحی نباشین حالا چه در گوشی هاش چه خودروهاش 😄😄

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1974 ديدگاه)

        نه نیستیم خیالت تخت!

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    5. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5709 ديدگاه)

      اووووم
      بد نشده
      نه ، خوشمان آمد
      تیزهایش چنگی به دل نمیزد اما حالا که معرفی شد و نمای کلی پدیدار شد ، خوشم اومد ، طراحی شاخصی نداره اما پویا و زنده هست !

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. محمدرضا

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (157 ديدگاه)

        هر حرفی در مورد طراحیه اسپرتیج میتواند درست باشد.
        بجز این که بگی طراحیه شاخصی نداره 🤣

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    6. Amirreza

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1065 ديدگاه)

      …چه ربطی داره ، یعنی چون مثلا جورجتو جوجارو اول طراح مازراتی gt5000 بوده و هم فولکس واگن گلف MK1 و هم لوتوس اسپریت S1 پس اینا طراحای همدیگرو دزدیدن؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1974 ديدگاه)

        همون جوجارو یه لگنی مثل fso پلونز هم طراحی کرده! دلیل نمیشه بگیم این طراح خوبه پس دیگه عالی ماشین میزنه! نه! خیلی اوقات اینطوریم نیست….

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    7. Nima+RST

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (42 ديدگاه)

      ظاهرا هیچکس باهات موافق نیست 😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. VENENO / SC V12

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (762 ديدگاه)

    طراحی جنجالی!
    شاید زیبا!
    شاید زشت!
    هرچه باشد ماندگار نیست !!!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. محمدرضا

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (157 ديدگاه)

      مگه کلکسیونیه.مگه چند سال استفاده میکنند
      قراره مثل بقیه خودرو های اقتصادی بعد از اتمام گارانتی اوراق بشه.

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. عرفان

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (39 ديدگاه)

        نمیشه اینو گفت شما مثلا بی ام وه e30 رو نگاه کن تقریبا یه اسپرت اقتصادی حساب می شده ولی ماندگاریش تا الان هم باقی مونده
        (البته بی ام وه رو مثال زدم از این مثالا زیاده وگرنه بی ام وه فن نیستم )

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Whermacht

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (148 ديدگاه)

          محمد😑😑😑😑😑😑

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. Whermacht

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (148 ديدگاه)

          همه ی آمریکایی ها اون قدرت رو از کجا آوردن؟
          موتور حجیم و سوپرشارژر
          خب اگه به این هست اگه قوانین سختگیرانه اروپا مخصوصا آلمان نبود حرفی برای گفتن نمیموند الان دارن با موتور نسبتا کوچیک قدرت ۶۰۰ تا ۷۰۰ اسبی میکشن وای به حال آمریکایی ها بود اگه با موتوری مثل ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری روی مثلا یه مدل مواجه میشدن
          جدای از اینها بحث خریداری آلمانی و آمریکایی متفاوته
          مثلا یکی چلنجر میخره عاشق دود کردن لاستیک یکی M5 میخره راحت و سوپر سدان و قدرتمند و سریع
          و این نشون میده که فلسفه آلمان با آمریکا کاملا جداست
          در آخر میگم آلمان و آمریکا فلسفه های جدایی دارن و هردو در فلسفه مخصوص به خودشون پیشتاز هستن

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        3. Amirreza

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1065 ديدگاه)

          بی ام و همیشه بی ام وس برای همین ماندگاره ، بی ام و زبان طراحیش تاریخ سازه و چندین دهه هست که طراحیاش یه نقطه مشترک داره ، برای مثال ماشینای تویوتا هم طراحی خیلیاشون مثل کمری ماندگار نیست ، چرا ؟ چون نسل جدید و قدیمش نقطه اشتراکی ندارن و یا نقطه اشتراکی با خیلی دیگه از ماشینای این برند نداره ، و البته خاطره ساز نبوده ، مثلا لندکروزای سری ۵۰ توی جنگ بوده ، برامون یه خاطرس و ماندگار شده ، جیپ آهو ماندگار شد چون یه ماشین اشرافی در بچگیمون بود ، آئودی ۱۰۰ و مینی ماندگار شدن چون یکیشون تو رالیا حرف نداشت و یکیشون ماشین مستربین بود ، شاید دلایل زیاد دیگه ای برای ماندگار شدن اینا باشه ولی بدون شک خاطره ها هم نقشی در این ماندگاری دارن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. امیرحسین

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اصن نمیتونه یکسره کردن نمایشگر پشت آمپر با نمایشگر مرکزی زیبا باشه یه حس اداری به آدم دست میده یا انگار خونه نشستی داری با پی سی کار می‌کنی ایکاش نمایشگر های پشت آمپر در داخل یه قاب زیبا باشند تا حس نوستالژیک توأم با تکنولوژی رو بگیری

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1974 ديدگاه)

        😂😂😂

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. Farzad

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2191 ديدگاه)

    نمیدونم چرا کره ای ها به اصالت طراحی خودشون وفادار نیستن و شبیه چینی ها ماشین طراحی میکنن .
    هر چی نسل عوض میکنن زشت تر میشه ، این چراغ های دیلاتی که مد شده چهره ماشین رو زشت میکنه و مثلا آینده نگرانه هم هست !
    نسل قبلی ( یعنی نسل چهارم ) زیبا تر از این بود و نسل سوم از همشون زیباتر .

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  4. MjM

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (655 ديدگاه)

    کیا هم مثل هیوندای ثبات نداره یهو کلا میکوبه از نو یه چی جدید میزنه! بابا یه چیزی از نسل های قبل حفظ کن برای اصالت!
    بااین ک طراحی خاص و تیزی داره ولی خوبه مثل هیوندای گند نزده تو ماشین میشه گفت زیباست

    سالها بعد ازم بپرسن زشت ترین خودروهای تاریخو به جرات همین نسل جدید خودروهای هیوندای رو میگم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1974 ديدگاه)

      متاسفانه زبان طراحی ثابتی توی نسل های قبل هم ندارن که ازش استفاده کنن،برای همین مجبورن از نو یه چیزی بزنن….

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  5. - A M I R -

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (666 ديدگاه)

    طراحیش واقعا بد نیست، تو بعضی زوایا چشم نوازم هست. به شخصه این طراحی رو به طراحی نسل فعلیش ترجیح میدم.
    از بازخوردای مردمم پیش بینی میکنم که فروش خوبی رو تجربه کنه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  6. امیر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    طراحی ماشین توی بخش جلو خوب نیست. توی کابین خوبه. توی بخش جانبی خوبه. توی بخش عقب متوسط
    یعنی در کل طراحی این ماشین می تونست خیلی بهتر از الان باشه. و همینطور فکر کنم نسبت به رقبا طراحی زشتی داره.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  7. BenzSLR

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    یه جوریه ولی در کل ازش خوشم اومد.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. SF90 STRADALE

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3092 ديدگاه)

    اصالت چیست ؟؟ همان چیزی که محصولات کره ای فاقد آن هستند
    البته در بحث تکنولوژی پیشرفت خوبی داشتن !!!!
    برعکس طراحی های عجیب و غریبی که در چند سال اخیر شاهدش بودیم و هستیم

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. Amirreza

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1065 ديدگاه)

      دوست عزیز قبول دارم حرفتونو این ماشینا اصالت چندانی ندارن و اصالتم چیزی نیست که ساده به دست بیاد ، من به عملکرد های درخشان یک برند در طول تاریخ اصالت میگم ، هر خودروسازی ، هر خودروسازی فاقد این موضوع باشه از هر برند و کشوری و با هر طول عمری هم باشه بی اصالته ، شاید حتی برندای پرفروش و بسیار پر طرفدار جهانی هم بی اصالت باشن ، نمونش تسلا و کیا شاید پر طرفدار باشن ، شاید فروش خوبی داشته باشن و شاید عملکردشون خوب باشه ولی چیز خیلی درخشانی در کارنامشون ندارن ، حتما هم لازم نیست این عملکرد درخشان یک مقام باشه برای مثال لکسس با اصالته چون خودرویی مثل lfa رو ساخته ( البته عوامل دیگه ای هم تاثیر گذارن ولی اینم بی تاثیر نیست ) یا مثلا یکی از عملکردای درخشان تویوتا ، سوپرای قبلی بوده ، یکی از دلایل اصیل بودن مرسدس ساختن اس ۶۰۰ پولمان بوده ، یکی از دلایل اصالت بی ام و ، مدل انقلابی i8 بوده ، یکی از دلایل اصیل بودن لینکلن هم ساختن کانتیننتال بوده

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1974 ديدگاه)

      👌

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  9. کوشا

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (174 ديدگاه)

    زیبا تر و شکیل تر از نسل قبلشه. ولی رقیب این ماشین توسانه. با همین عملکرد و مشخصات فنی. من توسان رو جذاب تر می دونم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. محمد مختاری آذر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    واقعا عجب طراحی زیبایی داره آدم لذت میبره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. Amirreza

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    طراحیش فوق العاده زیبا نیست البته در بخش جلویی ، از نسل قبلی خیلی بهتره ولی از ۲۰۱۵ نه ، خطوط کناریش به اندازه کافی بودن و نه زیاد فضایی شده نو نه خیلی ساده ، بخش عقبیش شبیه مدل ev6 شده که فکر کنم کیا میخواد این رو به زبان طراحی برای شاسی بلنداش تبدیل کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. مهران

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    سلام خیلی زیبا و فوق العاده شده این نسل اسپورتج ، کلا کیای طراحی هاش خیلی داره خوب میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. مهران

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    سلام خیلی زیبا و فوق العاده شده این نسل اسپورتج ، کلا کیا طراحی هاش خیلی داره خوب میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1974 ديدگاه)

      مطمئنی؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  14. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1974 ديدگاه)

    طراحیش خصوصا جلوش رو من شخصا دوست دارم،اما ترکیب عقبش با کناره ها رو نه،از نظر تکنولوژی هم که دیگه نهایت کارو انجام دادن،من یکی خوشم اومد فقط یکم ترکیب طراحیش رو بد درآوردن….

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. Ali

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    جز خطوط پیوسته عقب که بسیار تکراری شده تو خودروسازی دنیا بقیه مواردش عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا