کیاهیوندای

مقایسه اجمالی نسل‌های جدید کیا اپتیما و هیوندای سوناتا

نسل جدید کیا اپتیما و هیوندای سوناتا اخیراً یک بازطراحی وسیع را تجربه کرده‌اند و یکی از رسانه‌های کره‌ای اخیراً مقایسه شانه‌به‌شانه‌ای بین این دو پسرعموی مشهور داشته است.

هر دو خودرو از نظر طراحی ظاهری بسیار برجسته‌تر و خاص‌تر از نسل‌های پیشین هستند. با جدیدترین نسل سوناتا کار را شروع می‌کنیم که غیرممکن است دیلایت های طویل آن را نادیده بگیرید. دیلایت های این خودرو از پایه چراغ‌های جلو شروع شده و تا کاپوت کشیده شده است.

بسته به بازار عرضه و تریم تولیدی، جلوپنجره این خودرو طرح‌های متفاوتی خواهد شد. خودرویی که در کلیپ دیده می‌شود از جلوپنجره کوچکی استفاده می‌کند اما سوناتاهای بازار آمریکا جلوپنجره بزرگ‌تری دارند.

اما بخش عقب سوناتای جدید تحت تأثیر چراغ‌های گوشه‌دار و نوار نورانی LED قرار گرفته است. این نوار نورانی در پهنای صندوق‌عقب کشیده شده و باعث شده بخش عقب پهن‌تر از آنچه هست به نظر برسد.

ما فکر می‌کنیم سوناتا طراحی خوبی دارد اما به نظر ما این خودرو در مقایسه با کیا اپتیمای جدید کمی ساده‌تر است. این موضوع به ویژه در بخش جلو خودش را بیشتر نشان می‌دهد زیرا کیا از طراحی رادیکال‌تری استفاده کرده و چراغ‌ها و جلوپنجره دماغه ببری‌اش طراحی آینده نگرانه تری دارند.

داخل کابین اپتیما هم لوکس‌تر و مدرن‌تر کار شده است. این خودرو دارای صفحه‌نمایش بزرگی برای سیستم اطلاعات سرگرمی بوده و همچنین از پشت آمپرهای دیجیتالی اسپورتی سود می‌برد.

موضوع جالب اینکه جدیدترین نسل اپتیما که با نام K5 در کره جنوبی عرضه می‌شود فعلاً وارد بازار آمریکا نشده است. البته گفته می‌شود اپتیمای جدید تا پایان سال جاری در این کشور عرضه خواهد شد. البته فعلاً نام اپتیما برای این خودرو در آمریکا نهایی نشده و کیا تنها به نام K5 اشاره داشته است.

خب نظر شما چیست؟ سوناتای جدید را دوست دارید یا طرح اپتیما را می‌پسندید؟

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. محمدرضا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اپتیما به مراتب طراحی بهتری داره
    اپتیما = لایک
    سوناتا= دیس لایک

  2. mehdi

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (108 ديدگاه)

    کیا طراحی بیرونی بهتری داره داخل یکسان هستن انتخابم کیا

  3. F22RAPTOR

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    بدون تعصب اینجا بود که فهمیدم چقدر اوپتیما زیبا و سوناتا زشته
    نظر شخصی

  4. ممد ژانگولر

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (577 ديدگاه)

    دوستان چندتا نکته در مورد این کلیپ بگم
    اولا : موزیک متنش انگاری کورونا گرفتی آخرین نفسای عمرته

    دوما : ماشینای بد رنگ کر و کثیف که باعث میشه از جفتش زده بشی

    سوما : لوکیشن دلگیر و مزخرف فیلم که بیشتر شبیهه اطراف تهرانه که دود همه جاشو گرفته

    چهارما: از نکات قابل توجه این دو خودرو الخصوص هیوندا زیبایی نورپردازیش در شب هست که هیچ اشاره ایی بهش نشده

    در کل کلیپ سرد و بی روحی بود و بیشتر احساس میکنم خواسته تو سرشون بزنه تا برجسته نشونشون بده

    من که شخصه از خرید جفتشون منصرف شدم 😉

    1. Zonda R

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1779 ديدگاه)

      نکته بعدی
      که دوستان یادآوری نکردن
      اپتیما تو نسخه فول و سوناتا تو نسخه لو اپشن هستن

  5. رهگذر

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دیدگاه شخصی:
    در کل اپتیما طراحی بهتری داره
    فک کنم هیوندای میخواد نقش مرسدس بنز و اپتیما نقش بی ام و رو واسه کره ایفا کنه(البته با مشخصات و احتمالا عملکرد یکسان)
    بنظرم هر دو طراحی شلوغ و اغراق آمیزی دارن.دلیل این همه نوار کشی در هیوندای رو متوجه نمیشم.اپتیما هم میتونست با یکم سادگی در طراحی ،ماشین چشم نوازتری رو تولید کنه.(سادگی در عین زیبایی)
    درکل دگرگون کردن کلی طراحی در هر نسل، به اعتبار برند ضربه میزنه.برندهای معتبر زبان طراحی مشخصی دارن.

    پ.ن:با نگاه کردن به قسمت برچسب ها و دیدن برچسب خودروهای وارداتی سقوط سطح رفاه و درآمد در زندگی رو به ما یادآوری
    میکنه.ماشین هایی که دو سال پیش نسخه بروزشون رو حداقل تو خیابون میدیدیم ولی حالا…

  6. امیر

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (136 ديدگاه)

    هر دو به شدت زشت شدن طراحی بیرونی نسل قبل هر دو خیلی بهتر بود شاید بشه گفت این سبک جدید طراحی تو این دوتا ماشین خیلی بد جواب داده

  7. مهدی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (982 ديدگاه)

    برای ما اینا ارزوی دست نیافتنی هستن ولی سونتا مردونه تر و اپتیما اسپورت تر به نظر میرسه به هر حال هر دو جزو بهترین برند ها شناخته شده ترین محصولات خودرویی هستن

  8. Hadi

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (308 ديدگاه)

    طراحی اپتیما رو نگاه کنید
    انگار نسبت به سوناتا کلا از یک دنیای دیگه اومده…

  9. ارسلان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    والا ما همش میگیم این چه کاریه که میان یه ماشین رو هر سال طراحیش رو میکوبن یه ماشین جدید میزنن …….. الان خوده کره ای ها هم اینو فهمیدن برای همین دیگه نمیخان اسمش همون اسم قبلی باشه میگن بزاریم k-5 !! به نظرم بهتره هر شرکتی دنباله روی طرح قبلیش باشه … هر کی بچه ی ننه باباش باشه به همونا میره که در این مواقع ما میگیم طرف از خانواده ی اصیلی هست اصالت داره … ولی وقتی مثلا یکی قیافش به مردم محل زندگیش نمیخوره میگیم اصالتا اهل کجا هستید ؟؟ اونوقت وقتی من میگم ماشین کره ای اصالت نداره بعضیا بهشون برمیخوره میترسن سهام شون افت کنه خخخ … اخه نکه سهامدار هستن .. از اون لحاظ

    1. MOHAMAD.n.r

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (175 ديدگاه)

      سلام و ارادت.
      کسی اسم اپتیما رو عوض نکرده!!!!
      خودروهای کیا در بازار های مختلف اسم متفاوتی دارن درست مثل نیسان ایکس تریل و قشقایی که در امریکا به ترتیب روگ و روگ اسپورت نام دارند.
      کیا سراتو = کیا k3
      کیا اپتیما = کیا k5
      کیا کادنزا = کیا k7

    2. مهدی

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (982 ديدگاه)

      با عرض پوزش ولی نوع مثال ها و لحن صحبتتون یک مقدار بیش از اندازه کوچه بازاری هستش در علم بازار یابی و فروش کسی اط مدل شباهت قیافه پدر و مادر و بچه برای شباهت نسل بین خودرو الگو نمیگیره بلکه میاد از نظرات مشتریان ( تاکید میکنم مشتریان نه ما درایران و سایت پدال) استفاده میکنه با تحلیل و بررسی بازخوزد مدل های مفهومی در نمایشگاه ها از بررسی نظرات منتقدین که باز هم تاکید میکنم به غیر از ما در ایران بهره میبره و تغییر نسل طراحی یا هر چیز دیگه ای میده

  10. Farzad

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (979 ديدگاه)

    دیگه زشت بودن یه خودرو هم حد و مرزی داره !!!
    این دوتا دیگه آخر زشت بودنن !!!

  11. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2926 ديدگاه)

    باریکلا به کیا
    بَه به این طراحی داخلی و نمای جلو اپتیما
    کلاً شرکت کیا جوری راهشو مشخص کرده که انگار نه انگار در اصل با هیوندای یکسانه .
    اپتیما در تمام نسلها خوب بوده اما در این نسل یه خشونتی در نمای جلویی حکم فرماست که صد هیف از نبودنش در ایران ، داف خور مَلَسی داره ، ساخته شده برای بُر زدن 🤣 .

  12. Behnam

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (153 ديدگاه)

    اوه اوه اوه چیکار کرده طراح کیا

  13. علیرضا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    هز تمام زوایا اپتیما یه سر و گردن بالاتره . حتی از نظر طراحی داخلی اصلا سوناتا اینجا چکار میکنه ؟

  14. رامتین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    انتخاب من تالیسمان جدیده. چون اگر بخوام اپتیما بگیرم و آنهم مدل gt که 286 اسبه، میرم مدل پایه استینگر را میگیرم که کاملا سرتره.

  15. محمد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    طراحی عقب هردو ماشین خدایی داغونه

  16. MOHAMAD.n.r

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (175 ديدگاه)

    عکس اول من رو یاد گالانت ۱۹۹۸ انداخت.

  17. Milad AMG

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (117 ديدگاه)

    خودم به شخصه از اول ماشینای کیا رو بیشتر میپسندیدم
    الانم که دیگه واقعا سر تره

    1. Genius

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (673 ديدگاه)

      البته برای نود و پنج درصد ایرانیهای بینوا کیا خلاصه شده تو پرایدDM و ریو LS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  18. Ali Mehri

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اپتیما لامصب ترکونده
    چقدر هماهنگی طراحی داره
    چقدر فضای لوکس داخلش با جذبه و وقار ماشین درخور شخصیتشه

  19. Genius

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (673 ديدگاه)

    پدال جان کمی با ما مدارا کن!!!تو مملکتی که موتور CG125 طرح هونداش شده 120/000/000 ریال حرف زدن از برتری و مقایسه بین اپتیما و سوناتا هایبرید یعنی چی؟!؟!؟!؟!؟!؟

  20. mohammad

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی بیرون اپتیما از پژو 508 نسل جدید یکم کپی نشده ؟؟ منظورم مدل 2019 پژو 508 هست

  21. AMIR

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (26 ديدگاه)

    وقتی طراح بی ام و رو استخدام کنی نتیجه کار میشه یه همچین شاهکاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن