نسل جدید کیا سراتو در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد

کیا در نمایشگاه دیترویت نسل جدید مدل سراتو یا با نامی که در ایالات‌متحده شناخته می‌شود، فورته (Forte) را رسماً رونمایی کرده است. هرچند سراتو عملکردی مشابه استینگر ندارد اما نسل سوم این سدان کامپکت در طراحی تا حدودی از برادر بزرگ‌ترش الهام گرفته است. در استایل بیرونی سراتوی جدید کاپوتی کشیده و صندوقی کوتاه دیده می‌شود که نمای فست‌بک مانند و مشابه استینگر به آن بخشیده است. همچنین این بخش عقبی کوتاه به همراه سقف شیب‌دار، استایلی کوپه مانند را در خودرو ایجاد کرده است.

در چراغ‌های جلوی سراتو شباهتی با استینگر دیده نمی‌شود اما چراغ‌های عقب آن به خاطر شکل کلی افقی و اتصال به یکدیگر، تا حدودی به چراغ‌های عقب کراس‌اوور اسپورتیج شباهت دارند. به‌طورکلی در مورد نسل جدید سراتو گفته شده راحتی بالاتری نسبت به نسل خود را همراه با بهبود در طراحی داخلی و خارجی و همین‌طور بهبود مصرف سوخت و فناوری‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته ارائه می‌کند.

در داخل نیز طراحی داشبورد از استینگر الهام گرفته است. از نکات برجستهٔ این قسمت می‌توان به دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای شکل، صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی، متریال خوش لمس، تم افقی و دکمه‌های کوچک اشاره کرد. نسل جدید سراتو به‌صورت استاندارد به کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل نیز مجهز شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید این ماشین قابلیت شارژ بی‌سیم آن است که با دستگاه‌های اندرویدی و همچنین آیفون 8 و آیفون X سازگاری دارد. علاوه بر این، سراتو به سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون 320 واتی هم مجهز شده است.

در بخش تجهیزات ایمنی و سیستم‌های کمک‌راننده هم کیا موارد زیادی را برای نسل جدید سراتو در نظر گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم نظارت بر نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط و حفظ حرکت میان خطوط، سیستم جلوگیری از برخورد و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. چراغ‌های تمام LED نیز برای این سدان کره‌ای قابل سفارش هستند. همچنین ازآنجایی‌که طول کلی نسل جدید سراتو با 8.1 سانتیمتر افزایش به 4.64 متر رسیده است، فضای پا و حجم صندوق بار آن‌هم افزایش پیدا کرده است.

کیا برای قوای محرکهٔ نسل جدید سراتو یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر مجهز به چرخهٔ اتکینسون و سیستم خنک‌کنندهٔ EGR را ارائه کرده که هردوی آن‌ها به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کنند. برای انتقال نیروی این موتور نیز یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به همراه یک نمونهٔ CVT در نظر گرفته شده که دومی توسط خود کیا توسعه پیدا کرده است. هرچند قدرت و گشتاور موتور 2 لیتری سراتو نسبت به قبل ثابت مانده و همچنان 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند ولی به لطف ویژگی‌های جدید، کیا تخمین زده است که نسل جدید سراتو با گیربکس CVT در هر صد کیلومتر 6.7 لیتر سوخت مصرف کند که 0.6 لیتر کمتر از نسل قبلی با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک است.

نسل جدید سراتو همچنین روی پلت‌فرم تجدیدنظر شده‌ای ساخته شده که 54 درصد آن از فولاد با مقاومت بالای پیشرفته ساخته شده و 16 درصد مستحکم‌تر از قبل است؛ بنابراین کیا انتظار دارد که نسل جدید این سدان کامپکت بالاترین امتیاز را از موسسهٔ ایمنی IIHS دریافت کند. نسل جدید سراتو در سه تیپ LX، S و EX به بازار عرضه خواهد شد اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. انتظار می‌رود این ماشین اواخر سال جاری در ایالات‌متحده عرضه گردد.

با پوشش لحظه‌به‌لحظهٔ آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت 2018، در مجلهٔ پدال همراه شما عزیزان هستیم…

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

23 دیدگاه

  1. حامد
    سوابق: (586 دیدگاه) ,

    عجب کابینی داره?دم کیا گرم
    ولی به پای سیویک نمیرسه

    پاسخ
    1. Raha Souri
      سوابق: (289 دیدگاه) ,

      “نسل جدید این سدان کامپکت بالاترین امتیاز را از موسسهٔ ایمنی IIHS دریافت کند”
      دوستان یعنی IIHS از EURO NCAP معتبر تره؟؟؟؟
      اصلا کدومشون معتبر تره؟؟؟

      پاسخ
      1. SAEED Z
        سوابق: (471 دیدگاه) ,

        بین موسسه های ایمنی ANCAP , Asean NCAP , JNCAP , Euro NCAP و IIHS و Latin NCAP معتبرترینشون یورو NCAP و IIHS هست. بیشتر بخاطر اینکه این دو موسسه در جاهای ثروتمند و قوی تر دنیا واقع شدن!
        مصداق بارزش هم اینکه مثلا مزدا CX-3 در استرالیا از ANCAP پنج ستاره و از Euro NCAP چهار ستاره ایمنی گرفته!

        پاسخ
      2. Pooya
        سوابق: (23 دیدگاه) ,

        IIHS: سازمان بیمه ایمنی بزرگراه هاست و کارش تست ایمنی و میزان مصرف ماشین هاست برای دادن مجوز ورود ماشین در آمریکا.
        Euro N Cup : برنامه ارزیابی خودرو جدید اروپا است و کار تست ایمنی ماشین های جدید در اروپاست برای مجوز ورود به اروپا.

        و چون بازار اصلی فروش کیا در آمریکاست کسب امتیاز بالا در IIHS باعث فروش خوب محصولات میشه.

        پاسخ
  2. امیرمحمد
    سوابق: (227 دیدگاه) ,

    روندی که کیا پیش گرفته واقعا عالیه از استینگر و سورنتو ۲۰۱۸ بگیر تا سراتو و اپتیما فقط این وسط اسپورتیج تو ذوق میزنه این نسل از سراتو واقعا زیباست و از توضیحات معلومه که تکنولوژی بالایی تو ساختش به کار رفته فقط حیف که بیاد ایران حداقل ۲۰۰ تومن قیمت میخوره?

    پاسخ
    1. عطا
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      بابا اینا شورشو در اوردن من تو سایت نگاه میکردم 2017 از 180 الی 200 میلیون دیدم قیمت زده بود. 200 میلیون حدود 45 هزار دلار و 45 هزار دلار یعنی یه بنز c class 2018.
      واقعا متاسفم.

      پاسخ
  3. سعید
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    تا سیویک خوشگل شد قیمت ها کشید بالا.
    ایران شده جهنم عاشقان خودرو تکنولوژی.

    پاسخ
  4. Cadillac
    سوابق: (1322 دیدگاه) ,

    کاپوتش نسبت به نسل قبل کشیده تر شده
    که توزیبایی نمایه بغل ماشین خیلی تاثیر داره
    در ضمن یه جا تو پدال قدرت موتور ۲ لیتری نسل قبلو ۱۷۰ اسب ذکر شده بود

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (311 دیدگاه) ,

      موتور این نسل کیا ۱۵۴ یا ۱۶۴ اسب هست که له گفته سایت با موتور نسل قبل یکیه
      فرقشون توی MPI و GDI بودنه

      پاسخ
      1. Cadillac
        سوابق: (1322 دیدگاه) ,

        البته اینجا ۱۴۷ اسب ذکر شده
        ولی شما درست میگی۱۶۴ ماله gdiهست
        فراموش کرده بودم

        پاسخ
    2. Hamid...Audi
      سوابق: (544 دیدگاه) ,

      نسل قبلی سراتو با موتور MPI که تو ایران هست حدود 162 اسب و نسخه GDI مخصوص بازار امریکا 173 اسب قدرت دارن ولی چون از لحاظ مصرف سوخت به صرفه نبودن کیا قدرتشون رو محدود کرد روی 147 اسب بخار و 179 نیوتن متر.الان این جدیدا مشخصات موتوریش دقیقا با مزدا3 2010 که تو ایران هست یکیه.

      پاسخ
  5. Wrx
    سوابق: (257 دیدگاه) ,

    عااالی شد و باز هم ایول به کیااا???
    همونطوری که دوستمون گفت فقط از این زبان طراحی خوب کیا ،اسپورتیج بهره کمی برد چون زیادی از زبان طراحیش فاصله گرفته ☹️
    ولی امیدوارم این رویه پیشرفت کیا ادامه دار باشه??

    پاسخ
  6. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (832 دیدگاه) ,

    یادتون میاد ۶ یا ۷ سال پبش کیا و هیوندای هر ماشینی که تولید میکردن چه شوروشوق و هیجانی بین خودرودوستان از جمله خودم بود
    احساس میکنم دیگه اون هیجان تو چهرشون نیست.

    هنوز حجمه های هیجانی طراحی های سونوتا یا اپتیما یا همین سراتو رو یادمه که چه حالی میکردی ازین که تو خیابونا میبینیشون
    طراحیشون اصولیه ولی احساسم اینه که دیگه اون هیجانو ندارن
    به قول خارجی زبونها اون ((وَوَوَااااووو ))را ندارن

    پاسخ
  7. mahdi.mp
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    چقد خوب شده واقعا سراتو رو خیلی دوس دارم

    پاسخ
  8. Love Cars
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    بنظرم طراحیش چه از لحاظ بدنه و چه در کابینش پخته تر و جذابتر شده.

    پاسخ
  9. مانی
    سوابق: (637 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا وقتی‌ کابینشو میبینم فکر می‌کنم بنز و ب‌ام‌و رو باهم قاطی کردن

    البته خیلی‌ خوب از آب در اومده

    پاسخ
  10. علی
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    روز به روز شلوغ تر و گند تر از قبل
    خودشونم بکشن نمیتونن
    نه

    پاسخ
  11. sunmartin
    سوابق: (1863 دیدگاه) ,

    یعنی عاشق طراحی های پیتر شرایرم ببین چکار کرده از کیا سراتو td این شا6کتر شروع شد و به ydm رسید کد سراتو جدید چیه دقیقا ؟ کیا سراتو کابینش طراحیش بصورت آشکارا لاکچری تر شده طراحی کشیده آور هنگ بلندش بر عکس نسل قبل یه تغییر اساسی محسوب میشه کاش تعرفه همون بر اساس سالی 5 درصد کاهش اجرا میشد الان تعرفه 15 درصد بود اما خودشون قوانین بدلخواه نقض میکنن با این اوصاف قیمت 220 ملیونی در انتظار این زیبای کره ای است چون نمونه های 2017 با قیمت 199 قیمت گذاری شدن اخیرا
    این مدل از سراتو واقعا طراحی تهاجمی سری td القا میکنه و با سراتو های 2014 تا 2017 فاصله گرفته بعد ازشاهکار طراحی سراتو td (همین سراتو هایی که سایپا مونتاژ میکنه) سراتو 2018 بازهم همون طراحی هجومی و بی امان القا میکنه رول خودرو زیباتر شده و سردنده اتومات شبیه اپتیما شده چراغ های عقب انصافا زیبایی خیره کننده ای دارن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.