کیا

این کره‌ای کاردرست! نقد و بررسی کیا استینگر GT-Line

رشد برند کره‌ای کیا در سال‌های اخیر به خوبی مستندسازی شده است. در حالی که سوپرمینی ها و خودروهای کوچک این برند ارتقا یافته‌اند طیف محصولات شاسی‌بلند و کراس اوور این خودروساز نیز شامل ۵ مدل است.

کیا استینگر
اما این استنیگر است که نشان دهنده تکه نهایی پازل رو به رشد کیا می‌باشد. استینگر الهام‌بخش سال پیش با پیشرانه قدرتمند ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری عرضه شد اما هم‌اکنون نسخه کم‌توان‌تر ۴ سیلندر نیز در نمایندگی‌ها قابل‌خرید می‌باشد.

کیا استینگر
پیش از این نسخه دیزلی ۲.۲ لیتری CRDi در اسپانیا بررسی شده اما صنعت خودرو در حال پوست‌اندازی بوده و کیا امیدهای فراوانی به نسخه بنزینی توربو که در تصاویر هم مشاهده می‌کنید دارد. این خودرو که در تریم GT-Line بررسی شده ارزان‌ترین نسخه استینگر بوده و بهای پایه ۳۱۹۹۵ پوندی دارد.

کیا استینگر
با این پول شما لیست بلندبالایی از تجهیزات را دریافت می‌کنید که باعث می‌شود رانندگان آئودی و ب ام و از دستتان عصبانی شوند. تقریباً هر چیزی را که بخواهید در استینگر خواهید یافت. از رینگ‌های ۱۸ اینچی گرفته تا صفحه لمسی ۸ اینچی، سیستم ناوبری و صندلی راننده برقی. در حقیقت تنها چیزی که شاید باعث شود کمی از دست کیا دلخور شوید چراغ‌های جلوی هالوژنی است. چراغ‌های جلوی LED استینگر به‌صورت استاندارد در نسخه‌های GT-Line S وجود دارند.

کیا استینگر
و البته با خودرویی کند طرف نیستیم. با قدرت ۲۴۴ اسب بخاری، استینگر مجهز به پیشرانه ۲ لیتری T-GDi در عرض ۶ ثانیه خود را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و به اندازه برخی رقبای آلمانی سریع احساس می‌شود. زمانی که سرعت می‌گیرد خود را سریع‌تر از آنچه انتظار دارید خواهید یافت.

کیا استینگر
هر چیزی را که در نسخه پرچم‌دار استینگر دوست داریم در مدل GT-Line نیز وجود دارد. شاسی دیفرانسیل عقب تیز و فرمان دقیق در این مدل نیز حفظ شده‌اند و گیربکس نیز تعویض‌های سریع و نرمی دارد. زمانی که خودرو را در حالت اسپورت قرار می‌دهید هدآپ دیسپلی از تایپ مرسوم به ایتالیک تغییر وضعیت می‌دهد و این کمی عجیب است اما خب خاموش کردن آن ساده است.

کیا استینگر
علیرغم اینکه این خودرو با دامپرهای تطبیقی در دسترس نیست اما سواری خوبی دارد. بخشی از این موضوع به خاطر رینگ‌های کوچک‌تر ۱۸ اینچی است. استینگر در عبور از دست‌اندازها هرگز عصبی نمی‌شود و آرامش خودرو در سرعت‌های بالا نیز عالی است. البته همان حس کیفیتی که در ب ام و سری ۳ و مرسدس C کلاس وجود دارد را در استینگر نخواهید یافت اما کابین احساس خوش‌ساخت بودن و چفت شدن مناسب اجزا به یکدیگر را منتقل می‌کند.

کیا استینگر
چرم بکار رفته در صندلی‌ها دلپذیر بوده اما خود آن‌ها فاقد حمایت زیاد از بدن در سفرهای طولانی بوده و باعث خستگی راننده و سرنشین می‌شوند. از طرف دیگر، سیستم اطلاعات سرگرمی کاملاً خوب بوده و دکمه‌های سیستم تهویه مطبوع نیز در دسترس راننده قرار دارند.

کیا استینگر
اگرچه فرم کوپه یک خودرو باعث می‌شود ابهت آن در جاده نسبت به یک سدان بیشتر باشد اما فضای بخش عقب استینگر تحت تأثیر همین قضیه قرار گرفته است. فضای سر در کابین برای سرنشینان قدبلند محدود بوده و البته کابین مشکی خودروی حاضر در تست نیز باعث شده بخش عقب بسیار تاریک به نظر آید. البته صندلی‌ها حالت تا شدن ۶۰:۴۰ داشته و همین امر به حمل اشیای طویل‌تر کمک می‌کند.

شاید بزرگ‌ترین مشکل استینگر ۲ لیتری بنزینی هزینه‌های مالکیت و نگهداری آن باشد. اگرچه نسخه دیزلی چندان باب میل ما نیست اما همین پیشرانه کم‌مصرف‌تر از مدل بنزینی می‌باشد. ما در تست‌های خود به مصرف سوخت ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر رسیدیم اما نسخه دیزلی مشابه با این مدل می‌تواند در حالت ترکیبی مصرف ۵.۶ لیتری داشته باشد.

علیرغم پیشرانه کوچک‌تر و قیمت پایین‌تر، بخش اعظم نقاط قوت استینگر پرچم‌دار در این نسخه نیز باقی مانده است. شاسی دیفرانسیل عقب جذاب و هندلینگ چابک این خودرو دست نخورده و کابین پر از تجهیزات و استایل کوپه تقریباً تفاوت زیادی با نسخه پرچم‌دار استینگر ندارند. این کیای جذاب باید به مصاف بهترین‌های آلمانی برود اما اگر سرتان برای هزینه‌های مالکیت بیشتر درد می‌کند قطعاً ارزش نگاه کردن را دارد.

مشخصات کیا استینگر ۲.۰ T-GDi GT-Line

  • قیمت: ۳۱۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۲۴۴ اسب بخار/۳۵۳ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    جنسیس G70: لایک ?
    کیا استینگر: دیس‌لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. علیx76

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      طراحی داخل و خارج جنسیس رو کاملا ب استینگر ترجیح میدم
      مخصوصا پشتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سورنا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    این همون شرکتی نیست که پراید رو تولید کرد ؟ ? :)

    هههعی خدا …

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      اون موقع بلد نبود همون پراید هم بزنه طرحشو از فورد گرفته بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر رشد کرده که با محصولات آلمانی مقایسه میشه ولی بازهم هزینه یک برند غیر اروپایی در اروپا بالاست و این خودش خیلی مسالست
    هم قیافش خوبه هم شتابش تازه قیمتشم زیر 40 هزار دلاره پس میتونه وارد ایران بهش منتهی با قیمت امروز پوند میشه حدود 250 میلیون تومان و با احتساب عوارض 100 درصدی قیمتش خیلی بیشتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    یه روزی اگه بخوام همچین بهایی برای خودرو بپردازم فارغ از سگمنت و مقایسه کلی بی ام و سری ۳ و بنز C کلاس رو انتخاب میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری این ماشین با مدل های G70 . G80 و G90 جنسیس یکی هست ولی بنده ترجیحاً جنسیس رو بیشتر دوست دارم البته این مدل پرچمدار کیا واقعاً قابل تحسینه و چشم ها رو به خودش خیره میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Wrx

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    کاش چراغ های جلوش مثله مدل ۳.۳بود☹️

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا