کیا

11 نکته جالب درباره کیا استینگر AWD مدل 2018

اگرچه کیا استینگر GT به خاطر شتاب زیر ۵ ثانیه‌ای، شاسی و هندلینگ عالی و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی خود بارها و بارها تحسین شده اما مدل استاندارد این خودرو از نظرها پنهان مانده است. نباید این‌گونه باشد. استینگر با عناصر و ویژگی‌های طراحی جذابی عرضه می‌شود که باعث تمایز آن در مقایسه با برخی رقبا می‌شود.


ما یک هفته‌ای را استینگر AWD مدل ۲۰۱۸ گذراندیم و پشت فرمان آن لحظات هیجان‌انگیزی داشتیم. سیستم تعلیق مرسوم، فرمان عادی و ترمزهای غیر برمبوی استینگر در کل تجربه‌ی رانندگی درگیر کننده‌ای ایجاد می‌کنند؛ اما چیزهای زیادی وجود دارند که استینگر را به خودرویی فوق‌العاده تبدیل می‌کنند. در ادامه شما را با ۱۱ نکته مهم درباره کیا استینگر ۲۰۱۸ آشنا می‌کنیم.

  1. کلید چاشنی مانند


کلیدهای هر خودرویی باید جذاب باشد اما اکثر خودروها تنها با کلیدهایی پلاستیکی و دکمه‌های بی‌روح عرضه می‌شوند؛ اما استینگر فرق می‌کند. کلید این خودرو شبیه چاشنی بمب بوده و دکمه قفل آن در بالا و گوشه قرار گرفته و کاملاً در دسترس است. این کلید به راحتی در دست جای گرفته و احساس یک سوپر استار را ایجاد می‌کند که به‌صورت آهسته از خودرویی در حال انفجار دور می‌شود!

  1. پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو با احساس قدرت


پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی استینگر ترکیبی از حس اسپورت و مصرف مناسب است. این پیشرانه قدرت ۲۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۹ ثانیه‌ای می‌شود. این پیشرانه مصرف ترکیبی ۹.۴ لیتری در هر صد کیلومتر دارد.

  1. حالت اسپورت


انتخاب حالت رانندگی اسپورت باعث ایجاد برخی تغییرات قابل‌توجه می‌شود. برنامه‌ریزی پاسخ پدال گاز و وزن فرمان تغییر می‌کند. گیربکس نیز دنده‌ها را طولانی‌تر از قبل نگه می‌دارد و همین موضوع تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتری را ایجاد می‌کند.

  1. خودرویی لیفت بک


خط سقف خمیده‌ی استینگر و طراحی لیفت بک آن باعث ایجاد صندوق‌عقب جاداری شده که قرار دادن اشیا در آن به سادگی صورت می‌پذیرد. صندوق استینگر جادارتر از ب ام و سری ۴ گرن کوپه و سری ۳ سدان است. این خودرو همچنین دارای بخش جدا کننده است که فضای بیشتری را در اختیار راننده می‌گذارد.

  1. شیفترهای T شکل


اینجا خبری از پشت آمپرها، دکمه‌ها و یا شیفترهای عجیب‌وغریب نیست. استینگر دارای شیفترهای اسپورت T شکل است که احساس فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند. این شیفترها پوشش لاستیکی نرمی داشته و زمانی که در حالت درایو قرار دهید عملکرد رضایت بخشی خواهند داشت. بجای اینکه حس فشردن دکمه و انجام الکترونیکی کارها را داشته باشید خودتان احساس انجام کاری را خواهید داشت.

استینگر با گیربکس دستی عرضه نمی‌شود اما همین پدال شیفترها که از فلز واقعی ساخته شده‌اند حس اسپورت بودن را به خوبی تزریق می‌کنند. البته شیفت‌ها حتی در حالت اسپورت هم کند هستند.

  1. دریچه‌های تهویه جالب


نه تنها این دریچه‌ها ظاهر جذابی دارند بلکه ساختار وسیع آن‌ها به گونه‌ای است که شما می‌توانید هر سه خروجی را به طرف یک صندلی تنظیم کنید. عملکرد این ورودی‌ها کاملاً کاربردی است.

  1. خودرویی طویل


اگر استینگر خودرویی طویل به نظر می‌رسد به خاطر این است که واقع طویل است! طول استینگر برابر با ۴.۸۳ متر و فاصله بین محوری آن نیز ۲.۹ متر می‌باشد. به این ترتیب استینگر از نظر طول در محدوده‌ی مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵ قرار می‌گیرد اما خب سواری آن باعث می‌شود استینگر خودرویی کوچک‌تر به نظر برسد.

طول این خودرو فضای زیادی برای سرنشینان جلو ایجاد کرده است و آن‌ها بدون هرگونه مشکی می‌توانند در خودرو بنشینند. البته فضای سر و پای عقب کمی تنگ است.

  1. ورودی‌های هوای روی کاپوت


استینگر ظاهر اسپورتی داشته و اگرچه اکثر بخش‌های این خودرو با در نظر گرفتن عملکرد خاص خود طراحی شده‌اند اما ورودی‌های هوای روی کاپوت عملکردی نیستند. این ورودی‌ها ظاهر جذابی دارند اما فقط همین و بس!

  1. دریچه‌های تهویه عقب


این دریچه‌ها نیز طراحی جذابی داشته و باعث می‌شوند سرنشینان عقب رفاه بیشتری داشته باشند.

  1. شکاف هوای جانبی کاربردی


اگرچه ورودی‌های هوای روی کاپوت تنها به خاطر زیبایی طراحی شده‌اند اما شکاف پشت گلگیر کاربردی بوده و هوای خنک را که از جلو به چرخ‌ها رسیده اند، به سمت بیرون هدایت می‌کند.

  1. دسترسی آسان به LATCH


اگر شما می‌خواهید صندلی کودک را بین صندلی‌های عقب نصب کنید در اکثر خودروها با دردسرهای زیادی برای دسترسی به سیستم LATCH مواجه خواهید شد؛ اما استینگر در این بخش کمی بهتر بوده و لنگرهای آن پشت یک دریچه پنهان شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    تحسین بر انگیزه.استینگر با نصف قیمت رقبای اروپای تجربه ی رانندگی مانند اونها در کنار کیفیت و امنیت ارائه می کنه.خودروسازای کره ای واقعا دوست داشتنی هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسن

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    استىنگر رقىبى سرسخت براى محصولات هم رده اروپاى هست وتواناى خوبى هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    یه خودروی کاملا کاربردی و اسپورت و شیک با قیمتی مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. :::pooriya:::Bmw::: Germany

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    عالیه
    عشقه
    کیا
    ?
    ⁦❤️⁩

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. :::pooriya:::Bmw::: Germany

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    قیمت دلاری مدل ۲ لیتری با آپشن‌های کامل چند در میاد پدال جون؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Arman

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    عجب کلید خفنی داره
    واقعا این ماشین عالیه و هر جایزه ای که گرفته و تو هر بخشی که کاندید شد حقش بود،بنظرم حتی بیشتر از کوریوس برای کیا برگ برنده حساب میشه،با توجه به موفقیت هایی که داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mahdy

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    عالیه ولی M4 و M3 به نظرم خیلی بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arman

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      دیگه متناسب با پولی که میدی هست
      این نسخه فولش ۶ سیلندر قیمت ۵٠ هزار دلاره
      ولی ام ٣ و ام ۴ قیمتشون ۶۶ و ٧٠ هزار دلاره
      گرچه بنظرم استینگر با توجه به قیمتش خیلی خیلی عالیه و فنی و کیفیت خیلی خوبی رو به مشتری میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (10184 ديدگاه)

    فقط با گزینه یک حال کردم (( ایده جذابیه )) ، بقیه گزینه ها ، مطلب پُر کُن بود .
    اما دَمِ کیا گرم ، با این همه پیشرفت روزاَفزون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    کیا با استینگر نشون داد که این همه سالی که توی سایه رقیبای قدر ژاپنی و اروپایی بوده تجربیات خوبی کسب کرده و به موقع هم ازشون استفاده کرد.
    همه میدونیم که ساختن ماشینی که با بزرگانی مثل بی ام و حتی مقایسه بشه کار سختیه، کما اینکه خیلی از شرکتها دوست دارن محصولاتشون یکروزی با بزرگان دنیای خودرو قیاس بشن ولی کیا اینو ثابت کرد که اگه درست هزینه کنی و از تجربیات دیگران هم استفاده کنی میشه خیلی کارها کرد.
    نه مثل ما که میخوایم خودکفا باشیم و پنجاه ساله یا درجا زدیم یا پسرفت کردیم.استینگر واقعا دوست داشتنیه و مشخصات فنی خوبی داره. توی اکثر مجلات و برنامه های خودرویی ازش صحبت میشه و بازخوردهای خوبی هم گرفته. دمش گرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا