کیا

غروب زودهنگام کیا استینگر پس از بهار ۲۰۲۲؟!

اگر به فکر خرید کیا استینگر هستید بهتر است کمی عجله کنید. همه می‌دانند که فروش این سدان اسپورت در ماه‌های اخیر افت داشته و نسل بعدی آن نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. گفته می‌شود نسل فعلی این خودرو پس از بهار سال ۲۰۲۲ دیگر تولید نخواهد شد.

ظاهراً کیا برنامه تولید خود برای کارخانه‌های موجود در کره جنوبی را منتشر کرده است. استینگر در کارخانه سوهاری در این کشور مونتاژ می‌شود اما برخی رسانه‌ها می‌گویند این کارخانه دوباره تجهیز شده تا برای تولید انبوه خودروهای الکتریکی شده کیا در آینده آماده شود. یکی از این خودروها مینی ون جدید کارنیوال هیبرید خواهد بود. رسانه‌ها به نقل از منابع ناشناس گفته‌اند که این تغییرات در کارخانه یاد شده از اوایل سال آینده شروع شده و تولید استینگر نیز با آغاز سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ متوقف خواهد شد.

با توجه به این اخبار می‌توان گفت سدان اسپورت کیا آینده روشنی نخواهد داشت اما احتمال می‌رود چنین اخباری با اغراق زیادی منتشر شده باشند. استینگر به تازگی فیس لیفت شده و حذف کامل آن از بازار با توجه به سرمایه‌گذاری بالای انجام شده غیرمحتمل به نظر می‌رسد و کره جنوبی نیز تنها محل تولید این خودرو نیست. اگر چارچوب زمانی منتشر شده برای تجهیز دوباره کارخانه سوهاری درست باشد احتمال مونتاژ استینگر در سایر محل‌ها وجود دارد.

اما از یک‌چیز مطمئن هستیم و آن‌هم آمار فروش پایین استینگر است. این خودرو سال ۲۰۱۹ فروش ۱۳۸۶۱ دستگاهی در امریکا داشت و این میزان در سال پیش به ۱۲۵۵۶ دستگاه رسید. کمبود جهانی چیپ ها بازهم باعث بدتر شدن وضعیت شده و آمار فروش استینگر از آغاز سال تا ژوئن تنها ۱۴۷ دستگاه بوده است. استینگر بد فروش ترین خودروی کیا در آمریکا بوده و وضعیت آن در اروپا هم تعریفی ندارد. با توجه به آمار و ارقام می‌توان گفت کیا سال آینده این خودرو را بازنشسته خواهد کرد هرچند چیزی تائید نشده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. سورنا

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1033 ديدگاه)

    تنها مشکلش فقط قیمتش بود همین …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Philipp

      ۲۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (565 ديدگاه)

      مشکلش این بود که می خواست از زشتی سری ۳.۴ و E-class استفاده کنه که موفق نشد

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      ( تنها مشکلش فقط قیمتش بود همین … ) !

      اگر این تنها مشکلش بود و کیا نمیفهمید و شما میدانید ، پس باید شک کرد به اصل کار و پولی که صرف تحقیقات و طراحی و ساخت میشه !

      توجه کردید به تک تک حرف‌های من در مورد کره‌ای‌ها رسیدید اما چون مسخره میکردید روزگاری و حالا مشخص شده که تمام حرف‌های من حقیقت داشته و شماها جز شوآف چیزی نمیدانید چون تجربه‌ای نه از خودروها دارید و نه از بازار و طرفداری از خودروها !!!

      چه سخته حقیرانه اشک ریختن و شکستی که از قبل مشخص شده بود اما کو چشم دیدن و گوش ِ شنیدن !

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. parsa_ashgh.mashine

        ۲۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (227 ديدگاه)

        نوید ما طرفدارت هستیم خیلی بهم اطلاعات اموختی مرسی اقای دکتر ماشین

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. ناخدا

        ۲۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (43 ديدگاه)

        ماشاالله به تو که میری اینورو اون ور متن کپی میکنی میاری اینجا پیست میکنی!!

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
      3. Iman99

        ۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (348 ديدگاه)

        Navid0098 تو تو ۱۰ سال پیش موندی و یه حرفایی میزنی که کلا اشتباهه و فقط نظر شخصی خودت
        الان کره ای ها بهتر از ژاپنی ها شدن و این ژاپنی ها هستن که جلوی کره ای ها حقیر شدن و شکست می‌خورن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. حسین قاصدی

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (44 ديدگاه)

          به زودی میبینید که همین شماها میگید چینی ها پیشرفت کردند و این کره ای ها هستند که دارن جلوشون حقیر و کوچیک میشن و ازشون شکست میخورن!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. کیان

      ۲۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (688 ديدگاه)

      شما جوری میگید تنها مشکلش فقط قیمتش بود انگار ک کم مسئله ای هست
      این همه مهندسی در همه فنون و تخصصها بوجود امده که بهترین کار و با بهترین قیمت بدست بیارن

      بالاخره یه ماشینی ساختن که به فرض خوب، وقتی با همون پول میشه بهترینهای با سابقه و با اطمینان بالا و … خرید، کی میاد سر پولش ریسک کنه ؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
    4. Reza Waffen SS

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2704 ديدگاه)

      حیف شد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. مسعود

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (233 ديدگاه)

    کره ای ها بهتره فکر همون خودروهای اقتصادی باشن
    تو این کلاس و قیمت یه خودروهایی هستن که خود کارمندای کیا هم اون پولو داشته باشن سمت استینگر نمیرن

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  3. mm.y@rlou

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (257 ديدگاه)

    کیا استینگر به نظر من از لحاظ طراحی خیلی زیبا هستش ولی حیف که در این کلاس گردن کلفت زیاد هست و البته قیمت خود خودرو هم به نسبت کره ای بودنش بالاست

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  4. mahan

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2318 ديدگاه)

    مشکلش یک قیمت گذاریش بود دو عرضه اشتباهش بود این ماشین توی اسیا مخصوصا ایران و کشور های عربی میتونست با قیمت خوب فروش خوبی رو داشته باشه که در نتیجه اعتماد به نفس کاذب شرکت کیا و ورود قیمت به پیشکسوت ها و کهنه کارهای پرفورمنس و لاکشری خرید این خودرو رو توجیه ناپذیر کرده این خودرو در بازاری که همه تشنه یک سدان برو هستن و اپتیما جی تی لاین ۲.۴ و وای اف رو سدان اسپرت میدونن بازار و قبضه میکرد

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  5. R@m!n

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    وقتی با دست خالی بری جلو دشمن تا دندون مسلح همین میشه. این ماشین ادعای رقابت با سری ۳ و ۴ بی ام و و آئودی A5 و مرسدس C-CLASS رو داشت که فقط با یه موتور ۶ سیلندر بی حال و یه چهار سیلندر اقتصادی و بدرد نخور (تو این کلاس) جلوی کلکسیون قدرت M-POWER و AMG بیشتر شبیه یه شوخی بی مزه بود.

    آخرشم بین خودزنی گروه کیا-هیوندای با مدلای کادنزا، K9، جنسیس ها از بین رفت.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  6. علی آقا

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (405 ديدگاه)

    داگ دی میورو doug demuro یوتیوبر معروف این ماشین رو در کانالش بررسی کرده و چیزی جز تعریف نگفت ازش. حتی برای یکسال این ماشین رو برای استفاده شخصی خریداری کرده بود.
    خلاصه، میگن ماشین خیلی خوبیه. اما چرا فروشش کمه؟ عجیبه.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. Sina10

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1849 ديدگاه)

    استینگر رو خیلی دوست داشتم
    طراحیش عالی بود هم داخل و هم خارج
    فکر میکنم با فاصله بهترین ماشین کیا باشه اما متاسفانه بدفروش ترینشون هم هست…
    البته با وجود سری ۳ حرفی برای گفتن نداشت ، سری از هر نظر ماشین بهتریه ( البته بجز مدل M3 که طراحی ضعیفی داره و اصلا رقیب این محسوب نمیشه) ولی خب باز هم این ماشین خیلی میتونست بهتر بفروشه
    با این حال کیا میتونست یخورده ریسک کنه و سودش رو این مدل کمتر کنه در عوض این ماشین تبدیل به نماد موفق کیا میشد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  8. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    به عنوان کسی که این ماشین از نزدیک دیدم و تجربش کردم
    این ماشین نیاز به نسل جدید روی همین شاسی با تریم های پایه ارزون تر و البته گرون تر با تغیر در در ظاهر بیرونی ( رفتن به سمت سادگی ) و تغییر در کابین داره ( یه کابین با صفحه نمایش های بیشتر و بزرگ و سیستم اطلاعات سرگرمی بهتر )
    بازاریابی مناسبی هم براش انجام نشد هیچ وقت

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  9. با مهربونی جهان زیباتره

    ۲۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (363 ديدگاه)

    تنها کره ای ک دوسش داشتم
    ولی انصافا گرون بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1726 ديدگاه)

    فقط قیمت 😐

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. مهردادکمال

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (658 ديدگاه)

    هیچ مشکلی نداشت فقط زمان نامناسبی تولید شد زمانی که کراس اور و اس یو. وی ها و اخیرا برقی ها بازار رو دارن به دست میگیرن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. محمد مختاری آذر

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    واقعا زیبا هستش من بودم میخریدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. رامتین

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    وقتی کیا K5 یا اپتیما اخیرا با موتور ۲.۵ لیتری توربو ۳۰۰ اسبی و دیف عقب تولید شده، واقعا چرا باید رفت سمت استینگر؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا