کیا

کیا به دنبال تولید خودروهای هیجان‌انگیزتر و خشن‌تر

در رویداد معرفی کیا سلتوس ۲۰۲۱، نشریه CarBuzz شانس مصاحبه با جیمز بل مدیر روابط عمومی این خودروساز کره‌ای را داشته و با او درباره آینده محصولات پرفورمنس کیا صحبت کرده است. استینگر GT یکی از بهترین خودروهای کیا بوده و این روند با تولید نسخه‌های اسپورت همچون سول GT-Line و فورته GT ادامه یافته است. حتی نسل بعدی اپتیما نیز احتمالاً در نسخه اسپورت GT تولید خواهد شد.

بل می‌گوید کیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و نام GT همانند خودروهای N و N-Line هیوندای برای محصولات جاده‌ای و آفرود کیا بکار خواهد رفت. به عبارت دیگر پسوند GT برای کیا همانند TRD تویوتا خواهد بود.

مدیر کیا علاوه بر اشاره به خودروهای جاده‌ای GT گفته که کره‌ای‌ها به تولید شاسی بلندهای خشن‌تر و احتمالاً با پسوند X-Line علاقه‌مند هستند. این نام اولین بار روی سول بکار رفته و شایعاتی درباره استفاده از آن برای تولید نسخه‌ای قوی‌تر از تلوراید به گوش می‌رسد. کیا مشکلی با فروش تریم های بالاتر تلوراید نداشته و قیمت تریم SX تلوراید در اکثر نمایندگی‌ها بالاتر از قیمت اصلی است.

بر پایه گفت و شوند CarBuzz با جیمز بل، انتظار می‌رود نام X-Line در پکیج‌های ظاهری آفرود بکار رود و نام GT هم برای خودروهایی با پرفورمنس بهتر انتخاب شود. کیا حتی در تست درایو سلتوس جدید کانسپت سلتوس X-Line تریل اتک را شرکت داده بود تا به همگان نشان دهد یک سلتوس خشن چه قیافه‌ای خواهد داشت.

صحبت درباره ارائه شاسی بلندهای خشن‌تر موضوع جدیدی نیست. زمانی که تلوراید برای اولین بار معرفی شد کیا به ارائه قطعات پرفورمنس برای محصولات خود و در پیش گرفتن روندی مشابه TRD اشاره کرد. جیمز بل گفته که آلبرت بیرمن از عدم حضور کیا در نمایشگاه SEMA ناراحت شده است. او نگفته که آیا کیا در حال کار روی بخش قطعات پرفورمنس خود است یا خیر اما واضح است که بیرمن چنین پروژه‌ای را دنبال می‌کند. فعلاً به نظر می‌رسد سبد محصولات کیا در آینده جذاب‌تر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    استینگر واقعا جذاب اسپرت و زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    کیا قطعا از هیوندای آینده درخشانتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Abbas.Lambo

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    شما رو نمیدونم ولی من به این کره ایه دوست داشتنی ایمان دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سورنا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چقدر دوس داشتم این استینگرو وختی معرفی شد چه فکرایی تو سرم داشتم که بیاد تو ایران فلانش کنم :(

    الان گذر موقتشو تو خیابون میبینی فقد ته دلت یه آه میکشی و لعنت میفرستی به خودتو بی عرضه ترین نسل تاریخ :)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا