کیا

تجهیزات جدید برای کیا سورنتو ۲۰۱۷

با اینکه چهره ظاهری کماکان مانند مدل سال قبل است، ولی کیا سورنتو با برخی ویژگی‌های جدید وارد مدل سال ۲۰۱۷ می‌شود. شاید مهمترین آنها، امکان استفاده از سیستم ترمز اضطراری باشد.

Kia Sorento SX AWD
Kia Sorento SX AWD
Kia Sorento SX AWD
Kia Sorento SX AWD
سورنتو ۲۰۱۷ با افرایش‌ قیمت همراه بوده که برای تریم‌های مختلف، متفاوت است. این افزایش قیمت از میزان اندک ۲۹۰ دلار برای مدل پایه LX V-6 شروع می‌شود و تا ۴ هزار دلار برای قیمت پایه تریم SX لیمیتد نیز می‌رسد؛ موضوعی که بخش زیادی از آن به تصمیم کمپانی کره‌ای برای استفاده از موتور آپشن V-6 به صورت استاندارد برمی‌گردد. علاوه بر این، مدل‌های سورنتو SX لیمیتد که با نام SXL نیز شناخته می‌شوند، حال با پکیج «تکنولوژی» که در مدل ۲۰۱۶ با قیمت ۲۵۰۰ دلار در دسترس قرار می‌گرفت، همراه هستند. همچنین چراغ‌های نوربالای نوسانی و سیستم ترمز اتوماتیک اضطراری از دیگر تجهیزاتی است که در این خودروها ارائه می‌شود.

Kia Sorento SX AWD
Kia Sorento SX AWD
Kia Sorento SX AWD
Kia Sorento SX AWD
Kia Sorento SX AWD
Kia Sorento SX AWD
نکته مهمتر اینکه، تمام مدل‌های سورنتو به جز نسخه پایه L، می‌توانند با سیستم‌های چون ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل انطباقی، هشدار برخورد از جلو و هشدار انحراف از حرکت بین خطوط همراه شوند. این آیتم‌ها که در مدل SX لیمیتد به صورت استاندارد استفاده می‌شوند، در سورنتو LX و SX همراه با پکیج «تکنولوژی پیشرفته» و در EX همراه با پکیج «مسافرت پیشرفته» در دسترس قرار می‌گیرند. علاوه بر این، سیستم جدید اطلاعات و سرگرمی کیا موسوم به UVO3 راه خود را به این کراس‌اور متوسط باز کرده است. این سیستم که در مدل L قابل استفاده نیست، در LX به صورت یک آپشن است و در تمام تریم‌های دیگر به صورت استاندارد ارائه می‌شود، قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی را دارد.

2016 Kia Sorento SX AWD

2016 Kia Sorento SX AWD

2016 Kia Sorento SX AWD
نکته آخر اینکه سورنتوهایی که با موتور پایه ۲/۴ لیتری چهار سیلندر همراه می‌شوند، همانند مدل‌های دیفرانسیل جلوی V-6، با افزایش مصرف سوخت به میزان اندک همراه بوده‌اند. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت مدل‌های چهار سیلندر سورنتو، مصرف ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر پیش‌بینی کرده است (مصرف ۱۱/۲ و ۹/۴۱ لیتر، به ترتیب در جاده و شهر با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک). این در حالی است که مصرف مدل‌های V-6 برابر ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۴۱ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سانتافه2017 فول سفارش اروپا دارم اپشنش اگه از سورنتو بیشتر نباشه کمتر نیست از نظر بازار دست دوم از سورنتو بهتره طزاحی داخلی و ارگونومی بهتری (بجز زیر سری صندلی)نسبت به سورنتو داره شتاب وچابکی هر دو یکی هست از نظر طراحی بیرون هم از سورنتو بهتره چون به نظر من سورنتو (مخصوصا)پشتش شبیه امبولانسای قدیمی میمونه در ضمن سانتافه فول شیفتر هم داره/در مورد خودروهای چینی جیلی بهترینه (هاچ بکشو دارم) به نظرم تنها ایرادش اطاق پرسرو صداشه وگرنه مصرفش فوق العاده پایینه وایمنی وهندلینگ خوبی داره در بین چینیها سرامده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نمایشگاه ایرانیان

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من خودم نمایشگاه دارم هر دومدل هم موجود داریم استفاده هم کرده ام هم سانتافه هم سورنتو .ولی سورنتو ۲۰۱۷ خیلی سواری بهتر نرمتر و با کلاس تر و به مراتب بهتر است بخصوص اگر روی قطعات سورنتو زوم کنید اغلب کلمات ساخت usa مشاهده خواهید کردو مدتی هم از پلاک شدن سورنتو بعلت ساخت در آمریکا جلوگیری شد.اگر هم سورنتو خرید سعی کنید نسخه فول (اینفیتی جی دی ای با ساب جلو و عقب و شیشه رفلکس بگیرید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آرمان

    ۱۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام. لطفا اونایی که واقعا مطلع هستند بفرمایید آیا سورنتو های وارداتی در مدل 2017 از تجهیزات و آپشن هایی که در مقاله اشاره شده بود برخوردارند؟؟؟ یعنی ترمز اتوماتیک اضطراری، کروز کنترل انطباقی، هشدار برخورد از جلو و البته اگر می دونید دقیقا چند تا رادار فعال داره هم بفرمایید. آیا مدلهای فول آپشن موجود در ایران از نوع SXL هستند حالا با نامی دیگر؟؟؟ لطفا مستند صحبت بفرمایید می خوام تصمیم بگیرم برام مهمه. با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mr.Rezaei

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب و احترام به تمامی دوستان و مدیران سایت .. .. قصد خرید خودرو در رنج قیمت 250 الی 300م هستم .. شما بین این 3 خودرو 2017 کدوم رو انتخاب میکنید .
    کولیوس / سانتافه / سورنتو
    لطفا از روی تعصب نگید . از نظر ظاهر ، قدرت ، فضا ، مصرف سوخت ، خدمات و …

    تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا