کیا K5 جدید، مقدمه‌ای بر اپتیمای فیس‌لیفت

کیا اپتیما در کلاس سدان های میدسایز خودرویی نسبتاً تازه محسوب می‌شود اما از آنجایی که چرخه تولید خودروها روزبه‌روز کوتاه‌تر می‌شود، کره‌ای‌ها قبلاً فیس لیفتی را برای نسخه وطنی این خودرو در نظر گرفته‌اند. K5 به‌روز شده امروز در کره جنوبی رونمایی شده و دلایل زیادی برای معرفی نسخه به‌روز شده از اپتیمای جهانی نیز در ماه‌های آینده وجود دارد.


شاید در نگاه اول تغییرات صورت گرفته را نتوان چشمگیر نامید اما با نگاهی عمیق‌تر می‌توانیم اصلاحات ظاهری K5 را تشخیص دهیم. در بخش جلو شاهد میله‌های عمودی جدید جلوپنجره هستیم و این قطعه را دو چراغ به‌روز شده با واحدهای روز روشن بسط یافته احاطه کرده‌اند. همچنین داخل چراغ‌ها نیز بازنگری‌هایی صورت گرفته است.


LED های سه گوشه پایینی نیز حذف شده تا چراغ میله‌ای افقی در فضای بزرگ‌ترین خودنمایی کند. کیا همچنین رینگ‌های آلیاژی جدید به همراه یک دیفیوزر کاذب را در بخش عقب جای داده است. البته نباید از چراغ‌های عقب با گرافیک متفاوت نیز غافل شد.


در کابین نیز حرف زیادی برای گفتن وجود نداشته زیرا کلیت این بخش شبیه نمونه قبلی بوده هرچند غربیلک فرمان کمی تفاوت کرده و پوشش‌های جدیدی را نیز می‌توان انتخاب کرد. پروژکتورهای LED روی درب‌ها به همراه نورپردازی جالب و حلقه متالیک دور دکمه استارت باعث شده‌اند K5 کمی لوکس‌تر از قبل باشد و در عین حال از جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی سود برده شده است.


خودروی مورد بحث با 4 نوع پیشرانه گوناگون عرضه می‌شود: یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوی بنزینی با قدرت 180 اسبی و گشتاور 265 نیوتون متری، پیشرانه 1.7 لیتری توربودیزل 141 اسبی و 340 نیوتون متری، پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی 63 اسبی و نهایتاً نسخه 2 لیتری استفاده کننده از گاز مایع که خروجی 151 اسب بخاری دارد.


در ماه‌های پیش رو نسخه اروپایی و آمریکایی اپتیما فیس لیفت نیز معرفی خواهد شد که با اخبار آن نیز در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. رامتین
    سوابق: (1352 دیدگاه) ,

    موتور 2 لیتری توربو 240 اسبی پس چی شد؟ بنظرم باید این موتور بیاد ایران. فرقی نداره تعرفه 1600 سی سی با 2000 سی سی. توان بیشتر اپتیما میتونه برگ برنده اش در رقابت با تالیسمان یا پاسات حتی باشه.
    ضمنا من نمیدونم کره ایها چکار دارن میکنن! موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی 180 اسب یا 2 لیتری النترا 147 اسب!! بابا یکم مهندسی بهتر انجام بده. تویوتا gt86 با موتور 2لیتری تنفس طبیعی 211 اسب میده. یا کمری 2.4 لیتری تنفس طبیعی 207 اسب.

    پاسخ
    1. سورنا
      سوابق: (234 دیدگاه) ,

      فکر کنم به خاطر این باشه که روی قدرت زیاد مانور نمیدن

      پاسخ
      1. Wrx
        سوابق: (257 دیدگاه) ,

        اروپاییا هم که همه عاشق و دلباخته ۱۶۰۰توربو?
        چه شود کیا هم مثه پژو داره میزنه جاده خاکی ?
        اون موتور اخری فک کنم کلا جدید باشه تا به حال راجبش چیزی نشنیدم ?گاز مایع فک کنم مخصووووص بازار ایران باشه?

        پاسخ
    2. علی
      سوابق: (88 دیدگاه) ,

      هیوندای کیا از موتور ۲ لیتری تا ۱۶۷ اسب هم گرفته
      البته میزان قدرت خروجی فقط باعث بهتر فروخته شدن خودرو میشه
      اونی ک رو شتاب تاثیر داره گشتاوره
      همون GT86 ک ۲۰۰ اسب میده ماکزیمم گشتاورشو رو دور ۵۵۰۰ میده ک برای یه ماشین اسپرت خوبه
      اما یه ماشین شهری خانوادگی قطعاتش از جمله میل سوپاپ و منیفولد ورودی خروجی و برنامه ریزی ECU جوری تنظیم میشه ک روی حدود دور ۴۰۰۰ ماکزیمم گشتاورشو بده(تنفس طبیعی)

      پاسخ
    3. Mopar or No Car
      سوابق: (1001 دیدگاه) ,

      هدف از ساخت موتور برای یک سدان خانوادگی با یک کوپه ی اسپرت فرق داره.
      اولی بیشتر دوام بالا و مصرف بنزین و استهلاک پایین مهمه تو دوم بازدهی و قدرت بیشتر.

      پاسخ
  2. A.B
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    طراحیه دل نشینی داره اوپتیما و جای یه نسخه ی 6 سیلندر قوی یا 4 سیلندر توربوی بالای 250 اسب تو لیست پیشرانه هاش واقعا خالیه اون نمونه های بنزینی 2.5 لیتریش خیلی چنگی به دل نمیزنن تو شتاب و سرعت این اتاقشم که فکر کنم وارد شد دوستان مافیا طلب 300 میلیون به بالا میکنند!!!!

    پاسخ
  3. حمید فورد
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    اپتیما جر خورد هی زرت زرت فیس لیفت فیس لیفت تولید میکنن که خدااای هیچ فرقی ام با قبلیش نداره اینم که قربونش برم …. اصن یه انقلابی شده تو طراحیش

    پاسخ
  4. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (832 دیدگاه) ,

    من خودروهای زیادی سوار شدم و عاشق ژاپنی سازهام بخصوص محصولات تویوتا
    ولی از کره ایها برای اپتیما احترام زیادی قائلم چون واقعا خودروی خوبیه فقط بنظر من ۵ تا مشکل ریز داره که اگر رفع بشه همه چی تمامه
    اول.. سواری بسیارخشک
    دوم.. ارتفاع کمش که زیاد زیره خودرو گیر میکنه بخصوص وقتی ۴نفر بالغ سوار باشن
    سوم..حِس فرمان بی روح
    چهارم..مصرف سوخت زیاد
    پنجم..کیفیت متریال داخلی کَمی جای کار داره.
    ولی نسبت به قیمت رقباش خیلی بهتره بخصوص سوناتا
    فکر کنم بیاد ایران رو ۳۰۰میلیون قیمت بخوره

    پاسخ
    1. حمید فورد
      سوابق: (46 دیدگاه) ,

      داداش به اینا میگی مشل ریز

      پاسخ
    2. Mopar or No Car
      سوابق: (1001 دیدگاه) ,

      سواری این ماشین هیچ مشکلی نداره
      شما اگه طرفدار تویوتا هستی اگه بگی سواریش از تویوتا خشک تره قابل قبوله ولی نمی تونی از کابین این ایراد بگیری چون خیلی خیلی از تویوتا. بهتره. حس فرمان بی روح هم متوجه نشدم چیه

      پاسخ
  5. m.m
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    امروز یه مطلب خوندم گفته بود تقاضا برای خرید مزدا ۳ با قیمت ۱۳۵ میلیون کاهش یافته?
    چرا میخرین ؟؟؟؟؟

    پاسخ
  6. Javad
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    خرابش کردن
    اون مه شکن عقب اضافه هست

    پاسخ
  7. کیوان
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    یه حسی تو ایرانی‌ها هست مثل یه سنت بنز تویوتا رقیب ندارند امریکاییها را جدا می‌کنیم سال‌های اخیر هوندا شاسی و سدان از تویوتا جلوترن مقایسه اکورد با کمری یا راوفور با سی ار وی به عینه میبینیم هوندا از جهت فیس و موتور بهتره در امریکا در کلاس کراس آور کوچک سی ار وی اول راوفور دهم است در برابر کیا هیوندایی هم تویوتا عقب تره سورنتو در برابر راوفور از جهت ظاهر تویوتا داره از هیوندایی تقلید میکنه بهر صورت متعصبین عمیق تر فکر کنند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.