کیا

کیا KX7 آمادهٔ عرضه به بازار چین

کیا چند وقت پیش SUV جدیدی بنام KX7 را در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۶ رونمایی کرد. این خودرو بر اساس نسل سوم مدل سورنتو ساخته شده و صرفاً در بازار چین عرضه خواهد شد. حال تصاویری از نسخهٔ تولیدی KX7 با رنگ قرمز منتشر شده است که نشان می‌دهد این خودرو کاملاً برای عرضه به بازار آماده است. KX7 که پرچم‌دار SUVهای کیا در چین محسوب می‌شود، از ماه مارس به بازار این کشور عرضه خواهد شد. البته در حال حاضر کیا سورنتو هم به‌صورت وارداتی در بازار چین عرضه می‌شود که کمی قیمت بیشتری نسبت به بازار کرهٔ جنوبی دارد اما نه خیلی گران‌تر چراکه کرهٔ جنوبی و چین یک قرارداد تجاری با یکدیگر منعقد کرده‌اند که طبق آن مالیات‌های واردات خودرو حذف می‌گردد. بااین‌حال کیا معتقد است که تغییر رویه به انجام تولید داخلی خودرو در چین بجای واردات، عاقلانه‌تر است.

kia-kx7-2017-2018-1-min

قیمت سورنتو در چین از ۲۳۰ هزار یوآن (۳۳,۴۰۰ دلار) شروع شده و به ۳۷۰ هزار یوآن (۵۳,۸۰۰ دلار) ختم می‌شود. پیشرانه‌های آن نیز شامل یک واحد ۲.۴ لیتری بنزینی با ۱۸۸ اسب بخار، یک ۲.۲ لیتری توربودیزل با ۲۰۰ اسب بخار و یک ۲ لیتری توربو با ۲۴۱ اسب بخار می‌شود. البته در شهرهای بزرگ چین عمدتاً عرضهٔ خودروهای سواری دیزل ممنوع است و به همین دلیل نسخهٔ دیزلی سورنتو در خارج از شهرهای بزرگ به فروش می‌رسد.

kia-kx7-2017-2018-5-min

KX7 اما در چین توسط سرمایه‌گذاری مشترک کیا-دانگ‌فنگ-Yueda تولید خواهد شد. این مدل دقیقاً با همان پیشرانه‌های سورنتو عرضه خواهد شد و برای انتقال نیروی آن‌ها هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. بالاترین تیپ‌های KX7 نیز مجهز به سیستم چهارچرخ محرک هستند. قیمت این ماشین از تنها ۲۰۰ هزار یوآن (۲۹,۱۰۰ دلار) آغاز شده و نهایتاً به حدود ۳۰۰ هزار دلار (۴۳,۶۰۰ دلار) می‌رسد. استفادهٔ یک جلوپنجرهٔ جدید در KX7 موجب شده که طراحی آن کمی جوان‌تر به نظر برسد اما این واقعاً یک خودروی نسبتاً قدیمی است. نسل سوم سورنتو در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد و سن بالای آن به‌وضوح در داخل مشخص است.

kia-kx7-2017-2018-9-min

نمای داخلی کیا KX7 همانند یک خودروی مدل ۲۰۱۷ به نظر نمی‌رسد. در این قسمت از رنگ خاکستری استفاده شده که نمای تاریکی داشته و پلاستیک‌های بکار رفته در کابین نیز ارزان‌قیمت به نظر می‌رسند. یک صفحه‌نمایش نسبتاً کوچک نیز در میانهٔ داشبورد به چشم می‌خورد که به‌احتمال‌زیاد ۸ اینچی است. همچنین کیا برای صفحه آمپر KX7 نیز از همان شیوهٔ سنتی آنالوگ استفاده کرده و یک صفحه‌نمایش TFT نیز در میانهٔ آن تعبیه شده است.

بنابراین باید به میزان فروش کیا KX7 تا حدودی بدبینانه نگریست زیرا این ماشین در اصل یک خودروی قدیمی است که برای بازار چین ظاهری جدید به آن وصله شده است. البته در گذشته خودروسازان چنین کارهایی را انجام می‌دادند و این روش زمانی که بازار خودرو محدود بود و خریداران هر خودرویی که در توانشان بود را می‌خریدند، کار می‌کرد؛ اما بازار به آهستگی بسیار رقابتی شده است و مصرف‌کنندگان اطلاعات بیشتری کسب کرده‌اند و بسیار بیشتر از قبل آنچه را که قصد خریدش را دارند بررسی می‌کنند؛ بنابراین به اعتقاد ما کیا KX7 فروش سختی خواهد داشت.

 

منبع: CarNewsChina

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. منصور

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    نمای جلو مث چینیا شده
    اصلا خوشم نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sardar

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    خرابش کردن . خود سورنتو خیلی خوشکله این دیگه نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سال 2014 براشون قدیمی حساب میشه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. armin

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (421 ديدگاه)

    کیا ظاهرا وقتی پیتر شرایر مرخصی بوده اینو طراحی کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    واقعا باکامنت های عزیزان موافقم کیا با این مدل نشان داد که میتونه خودروی زشت هم تولید کنه
    فکر میکنم در تریم داخلی فقط کیا کارکرده
    و در نمای خارجی هیچ اقدامی حداقل توسط شرایر طراحی نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد جواد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    اینو به عنوان یه ماشین رده پایین فرستادن واس ه چینیا چه عجب یکی هم پیدا شدیه ماشین بنجل بندازه به چینیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amin

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    سرمایه گذاری مشترک کیا-دانگ فنگ-yueda

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سیاوش

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    نمی دونم چرا هر برند ولو معروف تو چین تولید میکنه گند میزنه به طراحی و کیفیت اش اصلا گویی اسم چین با جنس بنجل اجین شده این چه ماشیینیه اه اه حالم بد شد چند وقت پیش هیوندا هم یه خودرو تولید کرد در چین واقعا افتضاح .حیف به کیا نیست .!!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اینقدری هم که دوستان میگن زشت نیست.
      کجاش زشته بیچاره اینقدر گیر میدید ؟!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. sunmartin

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1918 ديدگاه)

      100% موافقم شما جواهرات هم در چین تولید کنی کیفیت و اصلا کلاس کار پایین میاد دقیقا این روش یاد برادران ایرانی هم دادند و بمحض مونتاژ و تو لید داخلی اون کالا کاملا خز میشه مثل سراتو که الان مثل پراید شده
      من طرفدار هیوندای کیا هستم اما با این عملکرد این دو شرکت مخالفم با این کار کیفیت کیا بشدت کاهش پیدا میکنه یادمه در تست فولوکس و شورولت حتی بی ام دبلیو مونتاژی در چین دوتا از اشکالات ورود آب به داخل و بد قلقی گیرباکس بود چیزی که اصلا در این 3 برند وجود نداره ولی در زیر سایه سار چینی های کمونیست محقق شد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا