آئودی

آئودی پس از سال 2026 خودروی درون‌سوز جدیدی معرفی نخواهد کرد

آئودی طی چند سال گذشته چند خودروی الکتریکی شامل کراس‌اوور E-Tron، سدان E-Tron GT و کراس‌اوور کوچک Q4 E-Tron معرفی کرده است و به نظر می‌رسد این شرکت در آینده‌ای نزدیک به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. روزنامهٔ آلمانی «زوددویچه تسایتونگ» با استناد به اظهارات مدیرعامل آئودی «مارکوس دوسمن» گزارش داده است که این شرکت در سال ۲۰۲۶ به معرفی خودروهای جدید بنزینی و دیزلی پایان خواهد داد.

البته ظاهراً پس‌ازاین تاریخ، پیشرانه‌های درون‌سوز همچنان در مدل‌های موجود باقی خواهند ماند اما درنهایت از رده خارج می‌شوند. در این رابطه زمان مشخصی اعلام نشده اما به گفتهٔ روزنامهٔ مذکور، چند سال بعد از سال ۲۰۲۶، در سبد محصولات آئودی فقط مدل‌های الکتریکی وجود خواهند داشت. طبق این گزارش، آئودی هم‌زمان با کنار گذاشتن موتورهای درون‌سوز، پیشرانه‌های هیبریدی خود را هم کنار خواهد گذاشت و از سال ۲۰۲۶ به بعد دیگر هیچ مدل هیبریدی ارائه نخواهد کرد.

البته آئودی این گزارش‌ها را تأیید یا رد نکرده و گفته است که در مورد پروژه‌ها و برنامه‌های آیندهٔ خود توضیحی نمی‌دهد. بااین‌حال، این روزها برخی از خودروسازان از مدل‌های هیبریدی فاصله گرفته و به سمت مدل‌های تمام الکتریکی رفته‌اند. البته برخی شرکت‌ها هم همچنان به هیبریدی‌ها متعهد هستند و آن‌ها را پلی برای آینده می‌دانند زیرا معتقدند که خریداران هنوز برای صنعت خودروسازی تمام الکتریکی آماده نیستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    خب بای بای r8 خیلی دوس داشتنی بودی ایکاش خاصتر بودی و میموندی بعصی از ماشینا ادم با وجود نداشتنشون انقدر دوستشون داره که نمی تونه قبول کنه نباشند حتی با وجودی که میدونه دستش بهشون نمیرسه خب این برای اون ۹۹ درصد افراد جامعه غیر منطقیه ولی من هم عضو ۱ درصد خودمونم دوس دارم

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      همون که علی بخردی گفت درسته به نظر من !

      چیپ و کرونا را کردند بهانه تا نمایندگی‌ها خالی از خودرو بشه ، مردم تشنه به خرید شوند و نمایندگی‌ها ذهن مردم را سوق دهند به سمت الکتریکی سازی و خریدش !

      سیاست چیزه کثیفیه که چه بخواهیم چه نخواهیم ما را به سمت تصمیم‌های از پیش گرفته شده توسط بزرگان میکشاند و ما میشویم مهره‌های سرباز شطرنج در این بازی !

      چیزی که در این مدت شنیدم ، خودروهای برقی از تجهیزات مکانیکی بسیار کمتری استفاده میکنند و همین خودش باعث میشه با شرکت‌ها و مهندسان کمتری سروکار داشته باشند و این یعنی تمرکز بیشتر روی قطعات کمتر و ارزان‌ تمام شدن محصول و گران فروختن آن و سود بیشتر ، پس چه بهتر و چرا که نه ؟!

      عشق به دنیای خودرو ، نفس‌های آخرش را میکشد !
      ما هم نفس‌های آخر را میکشیم که آینده‌گان رباتی بیش نیستند بدون روح و زندگانی !
      تخیلی‌های جنگ ستارگان دارد به واقعیت تبدیل میشود !
      ایشالاه که ما برویم از این دنیا و نسل بعد بماند و حالش را این برقی‌های مسخره و آبدیتی به روز ببرد ، اَه اَه اَه ، روح مرده و همه نمایشی میشه با دنیایی سرشار از مجازی و بی‌هویتی !

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        دقیقا نوید جان درست میگی مخصوصا یکی از سیاست های فروش رو لابه لای حرفت گفتی که این یک حقه قدیمی هستش و همیشه بوده … (((چیزی که در این مدت شنیدم ، خودروهای برقی از تجهیزات مکانیکی بسیار کمتری استفاده میکنند و همین خودش باعث میشه با شرکت‌ها و مهندسان کمتری سروکار داشته باشند و این یعنی تمرکز بیشتر روی قطعات کمتر و ارزان‌ تمام شدن محصول و گران فروختن آن و سود بیشتر ، پس چه بهتر و چرا که نه ؟!))) همیشه حتی از انقلاب صنعتی اروپا که باعث بیکار شدن انسان ها و کارکردن ماشین ها و سود بیشتر شد تا دستگاه های دقیق تر که دقت خطا و استفاده از منابع به صورت دقیقتر بگیر تا امروزه که به جای فلان چرم و چوب فلان درخت از صفحه نمایش که به وفور از شیشه و پلاستیک و مقدار کمی فلز (سیم و چیپ و مدار)به وجود میاد که ارزانتر درمیاد و دستگاه ها میسازندش و نیاز به نیروی انسانی کمتری داره .
        نوید جان شاید برات جالب باشه من خیلی سعی کردم چینش اجر رباتیک و پرینتر 3 بعدی رو برای ساخت و ساز بیارم و حتی یک سری افراد رو بفرستم اموزش ببینند منتها گفتند کالاهای غیرضروری و با این همه اشنا اجازه وارد کردن ندادن و یکی از دلایلش رو بهم دقیقا همین گفتند که باعث فراگیری میشه و بیکاری کارگران و اعتراضات سندیکا و شلوغی کشور!خیلی دوست دارم بدونم وقتی در اینده همه چیز بیش از قبل کامپیوتری بشه افراد بسیاری بیکار میشوند و تکلیفشان چی میشه؟ و اینکه دنیا میوفته دست متخصصین کامپیوتر؟رشته ی مهندسی پزشکی که تو ایران مسخره گرفته میشه و دانشگاه ازاد یکدونه استاد نداره در کل کشور توی 5 سال اخیر در کانادا داره حرف اول رو میزنه و با هوش مصنوعی و میکانیک ادغام شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          ماهان جان
          چرا راه دوری میری
          دستگاه پیرینت که هیچی اگر بیاد نون اوستا بناها پوچ میشه و معلومه نمیگذارند و… !
          شما فقط سیاست خودروسازیمون را ببین !
          سال‌هاست آشغال میسازند و ادامه میدهند و با اینکه میتوانند کیفیت را بالا ببرند نمیبرند ، چون این وسط چند میلیون ایرانی دور خودشان میچرخند و یه نونی در می‌آورند تا پول در گردش باشه و هر کسی یه بخورنمیری در بیاره !

          مواد اولیه و آلیاژهای بی‌کیفیت به کارخانجات میره !
          کارخانجات قطعات را با کیفیت پائین میسازند که مقداریش به خودروساز میرسه و بقیه هم به قطعات فروشی‌های عمده که از طریق باربری‌ها و واسطه‌ها به مغازه‌دارها در کل کشور میرسه !
          مغازه‌دارها با تعمیرکاران و صافکاران و برق‌کاران و…. در ارتباط هستند !
          برق‌کار ، مکانیک ، صافکار و… خودشان هستند و شاگردانشان که نون‌خور زیادی دارند !
          و و و . . .
          یعنی زنجیر وار به هم وصل هستیم !

          اما مطمئن باش دیر یا زود مجبور میشویم با علم روز جلو بروین و علم روز هم باعث میشه نیروی انسانی کمتری را دخیل داشته باشیم !
          تنها راهش کنترل جمعیت با نیاز علم روز هست و اگر نه چیزی جز بیکاری و هرج‌و‌مرج در پِی ندارد !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          دقیقا شاید برات جالب باشه این نکته رو بگم البته یک راز هست اما فدای سرم بچه ها خودی هستند هیچ کاری هم با ما نمی تونند بکنند چون خودمون کارخانه های فولاد داریم بهت یک چیزی میگم فقط تعجب نکنی که ما به خودروسازی ها فولاد 4 میفروشیم یعنی می خواند که نوعی فولاد ابزار هست و به ابزار چینی معروفه و که عمدتا کدشون aوfوl هستش و اصلا برای بدنه خودرو مناسب نیست و این عزیزان 10 ساله حداقل ازین فولاد ها از ماو دیگران میخرند و گاهی بخوان مایه بیاد با فریتی و مارتنزیت لایه بیرونی رو سفارش میدن عمدتا محصولات جدید و گرانتر!این فولاد ها عمدتا رنگ ثابت نیستند و سریعا باعث رنگ پریدگی میشند اون دسته از عزیزانی که ماشین صفر ایرانی گرفتند و بعد یکی دو سال جاهای مختلف بدون ضربه لبپر شده مخصوصا کاپوت میتونند حرف منو تائید کنند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          اینکه خیلی خوبه ماهان جان

          زودتر تجزیه میشوند در طبیعت😂 !
          دیگه نیازی هم نیست به تخریب‌های محیط زیستی فکر کنیم و رَهایشان میکنیم در بیابان خدا که زیاد هم داریم و خودشان خود به خود تجزیه میشوند مثل ظروف یکبار مصرف با موادی ذُرتی !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mahan

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          تا حالا ازین منظر ندیده بودم تازه خوبی دیگه ای داره در تصادف دیگه صافکار ها نمی تونند بی رنگ درست کنند و طرف یک گلگیر رو تو لایی کشیدن جا گذاشته بعد میگه به در پارکینگ خورده.هرچند خوبی دیگه اینه که باعث نون خوردن نقاشا هم میشن چون به خودی خود رنگ ریزی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. RezaRs

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      امیدوارم در اینده مدرن و برقی آئودی از اینکه الان هستند خیلی بهتر باشند هم بردای عالی هم شتبای عالی و هم هندلینگ دقیق و کابین دلچسب و قیمت که خوب که همیشه به صرفه تر از بنز و بی ام وی بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Reza

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      خداحافظی تلخ با درون سوزها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. - A M I R -

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    کابوس الکتریکی زودتر از انتظار رسید بیخ گوشمون؛ خبر ناراحت کننده ای بود.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. mahan

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    چه زیبا گفت محمدمهدی سیار:چه بگویم که نگفته هم پیداست.غم این دل مگر یکی و دوتاست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      بَه‌بَه
      جامع و کامل .

      جداً که این هنر شاعر هست با دو بیت کوتاه یا چند کلمه ، میتواند به اندازه‌ی یه کامنت طولانی ، مختصر و مفید لُپ مطلب را برساند !

      ماهان جان ، بیش ازهر چیزی ، نگرانی من از خودروسازی و زندگی در ایران هست که مردم ما را دارند بیشتر به عقب میرانند در حالی که دوبی پیش گوشمان دارد جهان را متعجب از خلق انسان‌ها میکند !

      این خیلی زشته برای ایرانی که دم از غیرت میزند اما در یک نقطه‌ی جغرافیایی هر کسی به ایران و همسایه‌اَش امارات نگاه کند گویی که دارد به دو سیاره‌ی متفاوت نگاه میکند در حالی ایران همه‌چیز را یک جا از نعمت خدادادی دارد و دیگری همچون امارات چیزی ندارد به جز یک شیخ ،مدیر ، رهبر رئیس ، پارتنر ، مشاور ، ارشد و و و و… هر چیزی که دوست دارید اسم بگذارید که جهنم را عملاً به بهشت روی زمین برای مردمش تبدیل کرده !

      این زجر داره نه غیرت که یه جوان ایرانی در بهترین دوره‌ی زندگیش پیر شود و چیزی نفهمد اما یه جوان عرب در پیش گوشمان به سبب یه مدریت درست جوری از زندگی لذت ببرد که نداند چطور سن خود را گذرانده !

      آیا این عدل خداست ؟!
      نمیدانم ، شاید حقیقتاً عدل خداست که چنین بلایی سر ما بیاید که به جای بهره کشیدن از عقل بشینیم و ببینیم که ذکر بگوئیم تا ابرها باران ببارد و ما را سیراب کند در حالی که خودمان تیشه به ریشه‌اِمان زده‌ایم و میزنیم و آب‌های زیرزمینی هم تمام کرده‌ایم چون باورمان این هست این خواست خداست و نه عقل آدمی !

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        ممنون نوید جان دقیقا بعضی از اشعار و ابیات مثل کاردی هستند که به استخوان مینشینن یا مثل تیری هستند که به سمت قلب نشانه میرن!نوید جان دقیقا این مشکل مشکل همه هست و بنظرم اونهایی که ازین مشکلات جوک میسازنند و میخندند یا حتی بقول خودشان زمانه به وقف مرادشون میگذره هنوز عمق فاجعه رو درک نکردن!من بار ها به این خیلی فکر کردم و هر وقت از هواپیما پیاده شدم دفعه ای نیست که به این فکر نکرده باشم.نوید جان نمی خوام شعار بدم من روسیه زندگی کردم.دبی زندگی کردم.لس انجلس خونه هست و زندگی کردم و اسپانیا هم همچنین هر چند وقت یکباری میرم اما به خیلیا میگم باور نمیکنن وقتی میگم هیچ جا ایران نمیشه.باور کن شبگردی توی انزلی و متل قو و دریاکنار و نمک ابرود و لاهیجان و رامسر و رویان و جاده چالوس و بچه های بامعرفت و دورهمی فرشته و بام و لواسان و مهمونی های دهکده ساحلی.کردان.شمشک.مهرشهر و مسابقه های تو اتوبان و همه اینا رو ادم نمیتونه فراموش کنه شاید دو هفته نهایتا سه هفته تو خارج به ادم خوش بگذره بعد از جاذبه میفته و هرچقدر دورت شلوغ باشه اون احساس غریبی رو میکنه نمی دونم این خاک چرا این قدر کشش داره؟راستش ما همه چیز داریم ولی قدرشو نمی دونیم.این هایی که شما گفتی یک سری مقصر مسئولین هستند و یکسری هم مقصر خودمون هستیم.اینکه یکسری ادم بی مسئولیت بی سواد که دلشون نمیسوزه و فقط می خوان بکنند و برند و گشنه هستند رو بارها گفتیم و همه متفق القول هستیم و هر دومون خوب میدونیم و این دو هفته ای که داشتم رو انتخابات سرمایه گذاری می کردم بیشتر از قبل فهمیدم که این کشور درستبشو نیست و بدتر میشه که بهتر نمیشه حالا شما زنده من مرده ببینید!
        بخش دوم من ادم معتقدی نیستم اما به هرچی اعتقاد دارید قسم میخورم مشکل از ما هم هست.نه یک مشکل بلکه خیلی!اول بگم سبک زندگی عرب ها قبیله ای هستند و مثلا وقتی میرم با یکی معامله کنم اکثر شرکت ها خانوادگی اداره میشند و نقطه قوتشون خانواده و قبیله ای بودن هستش و احترام به رئیس و بزرگشون(شیخشون)راستش وقتی منو دعوت می کنند میترسم که نرم وقتی میبینم اطرافیان این همه بهشون احترام میگذارند و حرفشون برش داره شرکت میکنم و همه مراسمشون رو به رسم احترام بجا میارم.توی این خانواده یک نفر رئیس هست و بقیه همه حرفشنو چه سرپا باشه چه به دستگاه وصل بشه بعد همه به فکر پیشرفت هستند و واقعا پشت هم هستند اولین بار خواستم یکبار با پسرعموی یکی از مشتری ها مستقیما وارد معامله بشم و یک سود دو طرفه کنیم و زیاد از اون شخص خوشم نمویمد دیدم شیخشون اومد و ناراحت و گفت خب پول بیشتر میدادیم ولی صداقت مهمتره و دوست نداریم ازین مورد ها ببینیم!خب کم تجربه بودم و حرف پدر و پدربزرگمو گوش نکرده بودم که می گفت با عربا هر چی هست سر همون میز معامله کن نشد برو سر یک میز دیگه با این ها خارج از میز به هیچ وجه معامله نکن که هیچ اعتباری نیست!
        ولی خب ما ایرانی ها اگه یکیمون به یک جایی برسیم کل فامیل همه ناراحتند انگار ارث باباشونو خوردیم.بارها دیدم توی اطرافیان که همه طلب دارند و ناراحتند از خوشبختی اطرافیان و فرصت بشه سر موقعیت حاظرند نارو بزنند جالبه بهت بگم من هیچ کدوم از اطرافیانمون رو سرکار نبردم به یکسری از دلایل ازون جایی که خودت هم صاحب کسب و کاری دلایل من رو میدونی و احتملا موافقی!
        بعدش شاید باورت نشه از نظر هوشی اکثر ایرانی ها واقعا سرتر هستند و بهت روراست بگم اگه ما گل بکشیم تازه میشیم یک جوان عرب در حالت عادی اما اون ها حرف گوشکن و پرتلاش هستند و احترام گذاشتن رو خیلی خوب بلد هستند و طرز برخورد با توریست و سرمایه گذار و تاجر رو بلدند یکی از مشکلات ما اینه که واقعا میترسیم نه سیستم اسکورت درست و حسابی داریم نه جای خوب داریم نه امکانات و فرهنگ خوب داریم!باور نمیکنی یک شریک میاد من از راننده تا خدمتکار رو خودم استخدام می کنم و توی هتلی نمیبرم میبرم ویلاهای خودم از بس که میترسم و تجربه خوبی از مهمان پذیری ایرانی ها نداریم.اکثر جوان هامون بپرس چیکاره می خوان بشن؟میگن دکتر تمام و هیچ کدومشون دل و جرات کار کردن ندارن و اسونترین و رویایی ترین روش رو می خوان و دوست دارن بخوابن پول تو جیبشون بیاد در صورتی که خدا شاهده چه شبا حرکت کردم از تهران رسیدم مازندران سر پروژه یا حرکت کردم رسیدم اهواز و ابادان سر محموله خودم من حتی تو جاهایی از کشور های عربی رفتم معامله کردم که خیلی میترسند تو تلویزیون ببینند کدوم این جوانان قدرت ریسک و جرئت جنگیدن دارند دارم 30 و 40 سال میشم ولی هنوز حدود 16 ساعت کار میکنم و کدوم جوانان ما اهل کار هستند؟نوید جان نمی دونم با چه قدر از حرف های ما موافقی ولی من معتقدم همه با هم مقصریم کم و زیاد داره ولی معصومیت صرفی نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    الان باطری با بنزین از لحاظ آلایندگی چه فرقی داره به دنبال یه راه درست باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      شاید الان فرقی نکند ، اما زمانی که موج همگانی افتاد در بین خریداران و برقی خریدن ، اون‌ وقته که دیگر میبینید راه را درست آمده‌اند و ما را به این سمت کشانده‌اند !

      دوستان میگویند موبایل را مثال زدن اشتباست اما مگر میشود چنین مثالی را نادیده گرفت :

      یه زمانی من میگفتم اندورد یا ios چیه ، برو بابا ، هیچی مثل نوکیا و جاوا یا سیمبین نمیشه اما رفته رفته به سبب اپلیکشن‌ها و کارها و زندگی مجبور شدیم دل بکنیم و وارد عصر جدید موبایل‌ها شویم در حالی که وقتی به عقاید آن زمانمان نگاه میکنیم خنده‌اِمان میگیرد که چی فکر میکردیم و چی شد !

      البته این را هم بگویم که جدیداً دارم به دوباره در دست گرفتن نوکیا 1100 فکر میکنم تا کمی ذهنمان آسوده گیرد از این دنیای بی‌پایان موبایل‌های جدید و اپلیکیشن‌هایش که معتاد شدیم مدام سر در گوشی باشیم و محیط اطراف را فقط در کار ببینیم و نه زیبایی‌های اطرافش !

      تصمیمی خواهم گرفت در این رابطه که فقط جهت شغلی و پیام‌رسان‌ها از موبایل استفاده کنم و جدی جدی میخواهم از یک گوشی ساده همچون 1100 نوکیا استفاده کنم و البته احتمالاً شاید تا مدت‌ها دیگر پدال هم نیایم با اینکه دل کندن سخته از این جمع عزیزان و مقاله‌های بینظیرش اما گاهی باید خلوت کرد تا زندگی را زیباتر ببینیم به دور از دنیایی سرشار از اطلاعات که جز بیهوده بودن در زندگی ثمری در پِی ندارد و چه بَسا برای ما همه خبرها شده منفی و موج منفی !!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. Kf

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (506 ديدگاه)

    صدای بک فایر RS هم خاطره شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد امین

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    یه سوال
    اگر همه بخوان الکتریکی بشن ، اون زمان فرق یه لامبورگینی با یه آئودی یا مرسدس و…چیه ، یعنی منظورم اینه که روحشون چه فرقی داره ،تازه ممکنه آئودی سریع تر هم باشه چونکه موتور های الکتریکی به راحتی در قدرت های بالا و گشتاور های انی ساخته میشن
    واقعا دوران شیرین تموم شد ، هر چه قدر هم خوب طراحی کنن که نمیکنن ، مثل آدم مرده ای میمونه که نمیشه باهاش ارتباط گرفت ، واقعا گذشته ی خودرو زیبا تز بود هر چند که هنوز هم برند هایی هستن که به دورن سوز و طراحی وفادار هستن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. car reminds me of love

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      دیگه از فولکس‌واگن پولو تا لامبورگینی هیچ فرقی ندارن یه مشت باتری موبایل که بزرگتر شدن دارن همه دیگه‌!
      من که دیگه اگه اخبار همه ماشین ها برقی بشه میرم و دنبال کلاسیک ها میوفتم و یا یه کاری میکنم!

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      افسوس….

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    روزگار غریبی ست…
    چه زود و با سرعت داریم بهش می‌رسیم، دنیایی سراسر بی روح.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      بی روح و با کلی مشکلات روحی و روانی، متاسفانه تا همین ده سال پیش همه شاد و خندون بودن با وجود اینکه فقر هم وجود داشت اما الان همه سرتو گوشی،افسرده و پر مدعا! توی اینترنت چیزی میبینن فورا همونو میخوان،تازه ای کاش تلاشم کنن همه دنبال ارثیه افتادن منتظرن ببینن پدر و مادر بیچاره کی میمیرن یه چیزی بیوفته دستشون، از لحاظ تنهایی و شستشوی مغزی هم که بماند…..
      دنیای بعد از سال ۲۰۰۰ دیگه تبدیل به جهنمی شد، هیچ بعید نیست تا ۲۰،۳۰سال دیگه با این همه عطش پیشرفت به جاهای بدی برسیم که در نهایت منجر به نابودی بشر بشه،خدا بهمون رحم کنه تازه داستان تراشه کار گذاشتن توی مغز هم دیگه هیچ….

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. porsche

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    همش کار ایلان الکله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      خدا ازش نگذره دلال کثیف،دنیا رو به بازی گرفته…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. محمد مختاری آذر

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    حتما تولید میکنه ببینید کی گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    حیف شد،آئودی هم که هیچ…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا