آئودی

آئودی و نوآوری در موتورهای چهار سیلندر

آئودی مشغول کار بر روی نوع جدیدی از موتورهای چهار سیلندر است که عملکردی آرام و یکنواخت مانند موتورهای ۶ یا ۸ سیلندر خواهند داشت. این کار در ادامه حرکت این خودروساز به مصرف سوخت کمتر برای مدل‌های بزرگتر مانند A8 L، همراه با کاهش حجم موتورها و استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی است.

audi-turbocharged-4-cylinder-engine
طراحی موتورهای جدید بر این اصل استوار است: محرک‌های میل‌لنگ چندمفصله و وزن اضافی بر روی شاتون‌های فرعی در موتورهای احتراق داخلی باعث می‌شوند که نیروهای اینرسی آزاد، مستهلک شوند.

Audi A8 L
به بیانی ساده‌تر، این نوع موتور، از طراحی غیر معمول و متفاوتی استفاده می‌کند تا بتواند از ایجاد نیروهای داخلی که موجب برهم خوردن یکنواختی و پیوستگی موتورهای چهار سیلندر می‌شود، جلوگیری کند. در این حالت، پیستون‌ها و شاتون‌های فرعی دیگر به صورت خطی با میل‌لنگ حرکت نمی‌کنند. به جای آن، این دو در یک طرف محرک میل‌لنگ قرار داشته و با اتصال راکر با آن ارتباط دارند. مرکز اتصال راکر به محرک میل‌لنگ متصل است و انتهای دیگر نیز به دومین شاتون فرعی. همین شاتون فرعی نیز با یک محور ثابت درگیر بوده و دارای یک وزنه تعادل در قسمت بالای خود است.

به نظر می‌رسد اصل حاکم برای یکنواختی عملکرد این موتور چهار سیلندر، حرکت پیستون در محوری به غیر از محور میل‌لنگ است. در همین حال، وزنه تعادل بر روی شاتون فرعی نیرو‌های داخلی ناخواسته را مستهلک خواهد کرد.

Audi 4 cylinder engine
همان‌طور که در شکل نیز به تصویر کشیده شده است، این نوع جدید موتور، عرضی به اندازه موتورهای V خواهد داشت. البته اگر محور دوم دارای بخش‌هایی مانند میل‌سوپاپ باشد، می‌تواند بر روی محور خود نوسان ایجاد کند و در نتیجه می‌تواند امکان نسبت‌های متغیر فشار را نیز فراهم کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. ferrari

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    روش جالبی، اینجوری خیلی در مصرف سوخت صرفه جویی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (248 ديدگاه)

      البته اینجوری وزن موتور افزایش پیدامیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ferrari

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (415 ديدگاه)

        من زیاد از چیز های فنی سر در نمی اورم ولی فکر نکنم وقتی داری از یه انجین ۴ سیلندر بجای یه انجین ۸ یا ۱۰ سیلندر استفاده می کنی وزن ماشین زیادتر بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (72 ديدگاه)

        همچنین حسین جان باعث پیچیدگی بیش ازحدمیشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. vahid jinpachi

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      جهت اطلاع ..
      ۱۰ شغل پردرآمد سال 2014 در آمریکا به انتخاب CareerCast….

      10- وکالت،
      9- متخصص بیماری‌های پا،
      8- پزشک داروساز،
      7- کنترل کننده ترافیک هوایی،
      6- مهندسی نفت،
      5- دندان‌پزشک،،
      4- ارتودنتیست،
      3- روان‌پزشک،
      2- پزشک عمومی،
      1- پزشک جراح.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. انزو

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (369 ديدگاه)

        میدون دار ندارن؟ :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مک میسل

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        انوقت چه ربطی به مطلب داشت؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. vahid jinpachi

          ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (847 ديدگاه)

          گفتم که صرفا جهت اطلاع…

          این حرف ها بهتر از حرف هایی مثل {کامنت اولی شدن و یه گاز بدی به ما می رسی و … جنابعالی}هست…

          ناراحتی نخون ..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Carbonado Aventador

          ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          ولی تو این لیستی که نوشتی یه نکته جالب هست!!!!
          من خودم خیلی دکتر عمومی می شناسم که کم کم دارن به نون شب محتاج می شن ولی تو آمریکا….!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. overclock

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اونجور که من متوجه شدم در برابر فشار هم این موتور پذیر تر هست چون حرکت نامنظمی نداره و نمیخواد و پیوسستگی بوجود بیاره و شاتون ها رو بترکونه که مصرف پایین سوخت هم یکی از مزیت هاش به حساب میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرهاد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    وحید جان اگه تو ایران بود این آمار شغل پر درآمد , دلالی با فاصله زیاد اول میشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. SARD

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اگه این کار رو روی موتورهای 8یا12سیلندر انجام میدادند جالب میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      رو6سیلندر بهتر بود…….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    پیشرفت قابل توجهی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. میلاد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    راستش رو بگم، هیچی از این مقاله نفهمیدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ROLLS R R ROYCE

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    آلمانی ها مخ هاشون همه به کار افتاده ها!!!!!!!!

    جدی!!!!!!!

    ماشین چهارسیلندر را دارن هم قدرت 6سیلندر و 8سیلندر میکنن!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      نگفتن که میخوان موتور 4 سیلندر هم توان یک موتور 6 سیلند کنند دوست عزیز!!! میخوان با این کار تاثیر ضربات موتور رو پایین بیارن که در کل باعث نرمتر کارکردن موتور و کاهش مصرف سوخت میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    افرین به ائودی همش رو به جلو گام بر میداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      درسته امید جان

      گام‌هایی هم که برمیداره واقعاً گامه

      شما در مورد همین مطلب توجه کن که چه ابتکاره خلاقانه‌ایه خدایی!!!!

      کاره کمی نیست اصلاً.

      بابا دست مریضاد. آفرین به ابتکارشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ماهان

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    فقط حجم بلوک سیلندر زیاد میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجتبی (ساروی)

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    آقا این المانی ها دیگه دارن سر به بیابون میزنن تورو خدا یکی کلشون از برق بکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    واااای من بعد از کلی تلاش طرز کارشو فهمیدم…. خیلی قشنگه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. datsun

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    دقیقا چی شد؟ من که متوجه نشدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ahmad..F12

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    استاد انیس حسینی عاااالی بود.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. صادق

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    من خیلی به کم کردن لرزش موتورا فکر میکردم، مخصوصا برای کامیونها، چون لرزش اونا خیلی بیشتر از یه موتور ماشین سواریه

    میدونید که وقتی لرزش موتور کم بشه، دیگه نیازی به سفت کردن بیش از حد پیچ ها نیست (مخصوصا توی کامیونها، که گاهی پیچ رو از ترس باز شدن اینقد سفت میکنن، تا پیچ یا میبره یا کش میاد)

    همینطور تاثیر به سزایی روی استهلاک ماشین داره، هم استهلاک موتور و هم اتاق و شاسی

    در کل علاوه بر اینکه آئودی کار بسیار جالب و بزرگی کرده، یه تشکر ویژه ازش میکنم که منو از مشغله ی فکری در این باره نجات داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. NOBLE

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ایول آئودی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا