آئودی

آئودی A1 پایه، با قالپاق و بدون رادیو!

قیمت پایه‌ی یک خودرو در تمامی آگهی‌های تبلیغاتی معمولاً یک فریب است! نه منظور ما این نیست که قیمت پایه اختیاری اعلام می‌شود. قیمت پایه‌ی یک خودرو درست است اما مدل‌های پایه کاملاً پایه هستند! این نمونه‌ها معمولاً فاقد تجهیزاتی همچون رینگ‌های آلیاژی، سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته و گاهی اوقات شیشه‌های برقی می‌باشند؛ اما آئودی ایده‌ی معرفی نسخه‌ی پایه‌ی یک خودرو را جدی گرفته است. مدل پایه A1 اسپورت بک ارزان‌ترین تریم این خودرو بوده و همانند یک اسکلت با روکشی ساده به نظر می‌رسد.


آئودی A1 پایه کلاً رادیو ندارد! حتی یک واحد پایه با ۴ بلندگو هم وجود ندارد. هیچ‌چیزی وجود ندارد! همانند خودروسازان کار درست داخلی، آئودی محفظه‌ای پلاستیکی را بجای رادیو قرار داده است. خوشبختانه این لوکس ساز آلمانی چند سنتی را خرج پلاستیک مشکی ساده کرده است…


فکر کردن به اینکه خودرویی صفرکیلومتر، حتی در تریم پایه را بدون رادیو می‌خرید دیوانه وار است. البته نگارنده اصلی این نوشتار احتمالاً گذرش به کشور ما نیفتاده است! جایی که زه روی بدنه یک آپشن محسوب می‌شود! آئودی همچنین محل قرارگیری بلندگوها در زیر درب‌ها را با پلاستیک پوشانده است. البته این خودرو به‌صورت استاندارد از قفل مرکزی و شیشه‌های برقی سود می‌برد.


با نگاهی گذرا به بدنه نیز می‌توان متوجه پایه بودن این خودرو شد. پلاستیک‌های مشکی و طراحی ساده‌ی بخش جلویی این موضوع را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو مستقیماً از انبار فولکس‌واگن گرفته شده‌اند. البته این کارها خیلی هم بد نیست اما خب اقدامات یک لوکس ساز در تولید خودرویی ارزان‌قیمت جالب‌توجه جلوه می‌کند. با نگاه به پروفایل جانبی متوجه خواهید شد رینگ‌های فولادی ساده با قالپاق‌هایی ساده‌تر پنهان شده‌اند.

یافتن این نسخه‌ی ارزان‌قیمت در نمایندگی‌ها کار آسانی نخواهد بود اما خب شاید کسی به دنبال چنین خودروی صفرکیلومتری باشد؛ اما خب نبود رادیو و رینگ‌های آلیاژی باعث نمی‌شود A1 را آن‌گونه که فکر می‌کنید ارزان بدانید! قیمت پایه‌ی این خودرو از ۲۵۱۲۲ دلار آغاز می‌شود. این مبلغ برای خرید خودرویی غیر لوکس از خودروسازی متفاوت با چند آپشن رفاهی کافی است. همچنین می‌توانید با این پول نسخه ارزان‌تر فولکس‌واگن پولو را بخرید که قرابت زیادی با آئودی A1 دارد. البته در این صورت ۱۰ هزار نیز در جیبتان باقی می‌ماند؛ اما سخن نهایی اینکه اگر یک آئودی می‌خواهید و پول زیادی ندارید این مدل را در نظر بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    فولکس داره لوکس میسازه آئودی داره ارزون سازی میکنه همه چی داره برعکس میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      برای یه برند لوکس ساز این خیلی بده
      ب نظر من یه برند باس همیشه برا لوگوی خودش ارزش قائل شه
      ب نظر من با 25 هزار دلار میشه یه مزدا 6 جدید خرید یا کمری که حداقل ماشین های کاملی هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. s ๏ я ๏ u s h

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    شاهین جان این قسمت متن عالی بود “” البته نگارنده اصلی این نوشتار احتمالاً گذرش به کشور ما نیفتاده است! جایی که زه روی بدنه یک آپشن محسوب می‌شود! “”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الهی

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (612 ديدگاه)

      البته یکی از دلایل حذف رادیو میتونه قیمت بالای سیستم صوتی باشه… و آئودی هم حاضر نیست آشغال بذاره رو ماشینش… این قضیه ربط زیادی به داستان پراید ما نداره… سیستم صوتی ماشینهای هم رده آئودی قیمت بالایی دارن…….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    با وجود سئات و اشکودا چرا آئودی داره ماشین ارزون میسازه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahdy

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    ????? خدایا توبه
    انقدر خودرو سازای ما آدم نشدن که دیگه اونا کوتاه اومدن ارباب حلقه ها چراغ اول رو در جهت رسیدن به خودرو ساز های داخلی ما روشن کرد
    اون قالپاقای مسخره رو ببین انگار که تیبا 2 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saeed

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    واقعا زشته این کارش برای اعتبار برندش .به هر حال این ماشین لوگو و اسم یه خودرو ساز لوکسو داره.با وجود این همه زیر شاخه اقتصادی عجیبه مثل کاری که فولکس میکنه و با وجود پورشه و آئودی گاهی هوس لوکس زدن میزنه به سرش و نتیجشم که معلومه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    برای خیلیها ، خودرو یعنی چهار چرخ متحرک که فقط کارشون رو راه بندازه و این کار آئودی هم احترام به سلیقه و تفکر مشتریه و این نشون از سطح بیشتر تنوع در آپشنای خودروست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    وقتی گلف GTI رو میشه با 26 هزارتا خرید توجیهی تداره خرید این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hamed

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (212 ديدگاه)

    خواستم بگم تو موقعیت مشابه وقتی یه تولید کننده ایرانی مثل همین دوتا لگن ساز خودمون اینکارو میکنه فقط فحش و فضیحت ملت نثارش میشه ولی ممکنه همینجا از کار مشابه یه اروپایی حتی تعریفم بشه ولی اینقدر این دوتا لگن پاره ساز وقیحن که حرفمو پس میگیرم
    اینارو تا اونجایی که جا داره بایدتمام قد ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    استغفرالله
    این دیگه چیه
    عکس 7منو یاد کوییک میندازه !!!!!
    چه کاریه اخه تولید همچین ماشینی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهراد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    زه نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. arash66

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (433 ديدگاه)

    این مدل های پایه بدون آپشن رو معمولا برای تست میخرن، مشتری نمیاد اینطور لخت ماشین رو سفارش بده …
    این قضیه ربطی به اعتبار یک برند نداره. انتخاب آپشن دست شماست و این امکان رو داری که ماشین رو لخت سفارش بدی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (172 ديدگاه)

      اصلا درصد تولید خودروهای بدون سفارش مشتری تو خودروسازیای خارجی تو کل تولیدات به یه درصدم نمیرسه بخوای حساب کنی. دقیقا تو متنم اشاره شده که اینجور خودروها خیلی کمیابن در واقع تولید اینجور خودروی کاملا پایه فقط ممکنه توسط مشتری صورت بگیره. مقاله خواسته فقط پایه ترین نوع این مدلو نشون بده وگرنه ممکنه حتی تو کل مدت تولید یه ماشین مدل کاملا پایه 10 تا ازون هم تولید نشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Mohammad

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    ای بابا آلمانی ها از سایپا یاد گرفتن . انشالله به امید خدا به بنز و بی ام و هم نفوذ خاهیم کرد به هول و قوه الهی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نوید جهرمی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    بنظرم فقط بدرد کسی میخوره که میخواد این ماشین رو برا پیست آماده کنه.ذیگه هزینه اضافی بابت تجهیزاتی که نیازنداره نمیپردازه.
    کاربرد دیگه ای برا این ارزون سازی نمیبینم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      نکته جالبی ذکر کردید
      اصلا به ذهنم نرسید
      ولی خب آئودی دیگه نباید این کارو میکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سیما

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یه ماشین ام جی مدل ۱۹۷۵ هست کسی خریدار نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ف پ

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان فکر می کنند تمام خودرو سازها مدلها رو فول آپشن میدن و مردم هم میخرند.
    تمامی شرکتها رنج متنوعی از امکانات رو میگذارند که بعضاً قیمت رو تا دو برابر افزایش میده.
    و همچنین رنج محصولات ارزون تا گرون رو پوشش میدن.
    کلا قیمت تکنولوژی های جدید گرونه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا