آئودی

آئودی A6 و RS6 آوانت در راه آمریکا

اگر در بازار به دنبال یک استیشن لوکس و میان سایز آلمانی باشید گزینه‌های شما کاملاً به مرسدس E کلاس استیت محدود خواهد شد.


البته این موضوع می‌تواند تغییر کند زیرا مدیر تولید، تکنولوژی و موتور اسپورت آئودی گفته احتمال عرضه‌ی چند استیشن این شرکت در بازار آمریکا وجود دارد. Mark Dahncke گفته آئودی به‌طور فعلانه در حال بررسی عرضه‌ی A6 آوانت و RS6 آوانت در آمریکاست.


این خبر خوبی برای طرفداران استیشن‌ها بوده و مدیر آئودی نیز محبوبیت بالای این خودروها را مشاهده کرده است. البته ارباب حلقه‌ها فعلاً تصمیم قطعی برای عرضه یا عدم عرضه این محصولات در بازار بزرگ آمریکا را نگرفته است.


انتظار می‌رود این تصمیم در آینده‌ای نزدیک گرفته شود اما فعلاً مشخص نیست که آیا تقاضای کافی برای توجیه عرضه‌ی این استیشن‌ها در آمریکا وجود خواهد داشت یا خیر. آئودی استیشن‌های متنوعی را در آمریکا عرضه کرده اما سبد محصولات فعلی آن شامل A4 آلرود است. این خودرو قیمت پایه‌ی ۴۵۷۰۰ دلاری دارد که حدود ۳ هزار دلار گران‌تر از کراس اوور Q5 می‌باشد.


اگر عرضه‌ی استیشن‌ها در آمریکا چراغ سبز دریافت کند، انتظار می‌رود A6 با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ۳۳۵ اسب بخاری عرضه شود. این پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل بوده و نیرو را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند.


با توجه به قیمت پایه‌ی ۵۸۹۰۰ دلاری آئودی A6 سدان، احتمالاً قیمت مدل استیشن این خودرو نیز از زیر ۶۰ هزار دلار آغاز خواهد شد. به این ترتیب A6 آوانت کار سختی خواهد داشت زیرا قیمت کراس اوور Q7 از ۵۳۵۵۰ دلار آغاز می‌شود.

خودروی RS6 آوانت اواخر امسال معرفی می‌شود و گفته می‌شود از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت حدود ۵۹۶ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مانی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چه موتور قدری اضافه کردن
    نمیدونم چرا مرسدس خیلی‌ وقته رو ۶۲۰-۳۰ اسب مونده و بالاتر نمیره
    البته گشتاور ۹۰۰نیوتون متری مرسدس عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا