آئودی

آئودی و ساخت یک خودروی هیدروژنی لوکس

چند روزی است که در تحریریه پدال برای نوشتن مقاله‌ای در مورد آینده خودروهای هیدروژنی و برگ برنده آن‌ها در برابر سایر گزینه‌ها، فکر می‌کردیم و دنبال این پاسخ بودیم که آیا خودروسازان، سلول‌های سوختی را نیز جدی خواهند گرفت یا خیر، که ناگهان با سیل ورود خودروهای پیل سوختی از ژاپن و آلمان پاسخ خود را یافتیم. در سالهای آینده، ب‌ام‌و، هوندا، هیوندای، رنو، نیسان، فورد، تویوتا و دایملر خودروهای هیدروژنی خود را در بازار کالیفرنیا به عنوان محلی که برای این منظور زیرساخت‌های لازم را آماده می کند، به فروش خواهند رسید.

Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
آئودی A7 اسپرت‌بک H-Tron کواترو پیل سوختی کانسپت با این نام طویل خود، تنها چیزی که از خود ساتع می‌کند، بخار آب است.

Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
در ظاهر این خودرو تفاوت چندانی با مدل‌های عادی نمی‌بینید. اما در زیر پوسته خبرهای دیگری در جریان است. یک موتور الکتریکی روی محور جلو و یکی هم روی محور عقب که از A3 e-tron به عاریه گرفته شده‌اند، قرار می‌گیرند. خروجی ترکیبی این دو موتور مجموعاً ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور آن‌ها ۵۴۰ نیوتن متر می‌باشد. هیچ اتصال مکانیکی هم بین محورهای جلو و عقب وجود ندارد. با این وجود این یک خودروی کواترو یا چهار چرخ محرک نسل جدید محسوب می‌شود.

Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
اما سلول‌های سوختی نیز که از هیدروژن استفاده می‌کنند، با هر کیلوگرم حدود ۱۰۰ کیلومتر مسافت را می‌توان طی نمود و با ۵ کیلوگرم هیدروژن که در دو مخزن ذخیره می‌شوند، ۵۰۰ کیلومتر مسافت را می‌توان طی کرد. البته ۵۰ کیلومتر دیگر را هم می‌توان با تکیه بر انرژی ذخیره شده در باتری ۸.۸ کیلووات ساعتی طی کرد. این باتری را می‌توان توسط پریز برق در زمانی بین ۲ تا ۴ ساعت شارژ کرد. البته یک سیستم احیای انرژی ترمزها هم برای شارژ باتری مورد استفاده قرار گرفته است. پیل سوختی نیز شامل ۳۰۰ سلول قرار گرفته در یک مجموعه است که اجازه ترکیب هیدروژن و اکسیژن و تولید آب در کنار آزادسازی الکترون را می‌دهند.

Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
Audi A7 Sportback H-Tron
آئودی می‌گوید که صفر تا صد این مدل هیدروژنی A7 تنها ۷.۹ ثانیه می‌باشد. نهایت سرعت آن نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. به نظر می‌رسد که این آئودی، بهترین خودروی هیدروژنی باشد که تاکنون ساخته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. "Amir"

    ۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    تا هیدروژن بخواد تو کشورای مختلف جا بیفته کار زیادی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AliZeus

    ۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    نمیدونم چرا طراحی داخلی آئودی و بی ام و انقذ شبیه همن..ضمنا طراحی خارجی شون هم از لحاظ قیافه جدی مشابه…آیا نکنه همکاری تنگاتنگی دارن باهم!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Just germany...

    ۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    تنها برندی که فقط و فقط با سادگی خودش خریدارو جذب خودش میکنه آئودیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. me84

      ۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم Just germany. هیچ وقت طراحی آئودی در عین سادگی همیشگی برام خسته کننده و یکنواخت نبوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    بار ها گفتم و بازم میگم که تو آلمانی ها آودی رو از همه بیشتر دوست دارم. واقعاً طراحیش محکم و با وقاره.
    تنها ایرادی که از این خودرو میتونم بگیرم(البته بنابر سلیقه ی خودم)طراحی عقبشه.به نظرم میتونست بهتر باشه.
    از نظر تکنولوژی که آودی چیزی کم نگذاشته برای این A7.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sirus

      ۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      با شما موافقم.خیلی عقبش نا جوره البته این نوع در طراحی در بنز هم در یکی از مدل های جدیدش دیده میشه که بیشتر داره شکل پورشه رو به خودش میگیره البته در عقب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. me84

        ۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        نظر دوستان در مورد طراحی عقبش کاملا قابل احترامه. این نوع طراحی بیشتر برای بهبود آیرودینامیک ماشینه تا ظاهر متفاوت. البته من این نوع طراحی عقب رو خیلی دوست دارم. بخصوص یه بار یه فولکس پاسات CC رو از نزدیک دیدم و واقعا خوشم اومد. جسارتی به نظر دوستان نباشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. محمدMOHAMMAD

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    واقعا اونها قدر سوخت های فسیلی را میدانند که هر روز به فکر یک جایگزین برای آن هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (158 ديدگاه)

      قدر عافیت کسی داند که دچار مسیبتی شود برای همین راحت هدرش میدیم بجای اینکه حمل و نقل عمومی و رایگان کنیم و مردمو تشویق به استفاده ازشون قیمت بنزینو میبریم بالا مدیریت در حد صفر(جلبک)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. parseh net30

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    به این میگن ماشین هیدروژنی پدر مادر دار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. NOBLE

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    E tron کم بود H tron هم اضافه شد.
    آئودی قبلا یک مدل A tron هم با سوخت اتـمی عرضه کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا