آئودی

معرفی آئودی Q5 اسپرت‌بک جدید، سقفی خمیده‌تر برای ظاهری جذاب‌تر!

دنیای کراس اوورها با معرفی رسمی آئودی Q5 اسپرت‌بک ۲۰۲۱ شلوغ‌تر شد. این خودرو همان Q5 خودمان است اما از ظاهری دراماتیک‌تر و متمایزتر سود می‌برد. Q5 سورپرایز برای ما سورپرایز کننده نیست چراکه قبلاً چندین مدل اسپرت‌بک از جمله E-Tron و Q4 کانسپت را دیده‌ایم. همه رقبای اصلی این خودرو یعنی مرسدس GLC و ب‌ام‌و X3 هم دارای نسخه‌های کوپه هستند و خب حالا زمان پیوستن ارباب حلقه‌ها به این مهمانی فرا رسیده است.

همان‌گونه که قول داده شده بود نقطه تمایز اصلی این خودرو در بدنه خط سقف خمیده‌تر آن است. باقی خودرو همان ظاهر مدل فیس لیفت شده Q5 2021 را داشته و در بخش جلو شاهد ورودی‌های هوا جدید و چراغ‌های تیزتر هستیم. چراغ‌های عقب نیز از نوع OLED بوده و چهار الگوی متفاوت را می‌توان انتخاب کرد؛ و اگر خودرویی به پشت خودروی شما خیلی سریع نزدیک شود کل چراغ‌ها به‌صورت هشدار روشن خواهند شد.

از نظر سخت‌افزاری نسخه اسپرت‌بک مستقیماً از مدل عادی Q5 مشتق شده و تنها یک استثنا وجود دارد و آن‌هم عدم عرضه قوای محرکه پلاگین هیبریدی در مدل اسپرت‌بک است. البته نسخه‌های استاندارد و S با پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر عرضه خواهند شد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی هیبریدی ملایم مدل استاندارد قدرت ۲۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی SQ5 اسپرت‌بک قدرت ۳۴۹ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

آئودی همچنین چندین گزینه برای سیستم تعلیق در نظر گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به تنظیمات فولادی استاندارد و موارد قابل تنظیم دیگر اشاره کرد. مهم‌ترین این سیستم‌ها سیستم تعلیق بادی است که می‌تواند ارتفاع خودرو را افزایش یا کاهش دهد.

Q5 اسپرت‌بک از کابین به‌روز به همراه نرم‌افزار MIB 3 آئودی سود می‌برد. در این بخش صفحه لمسی جدید ۱۰.۱ اینچی روی داشبورد دیده می‌شود که نسبت به مدل‌های جدیدتر همچون Q3 و Q8 متفاوت جلوه می‌کند. کاکپیت مجازی آئودی نیز وجود دارد. به این موارد باید اپل کارپلی استاندارد را نیز اضافه کرد.

از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به تریم چوبی سفارشی، نورپردازی داخلی و… را نام برد.

آئودی Q5 اسپرت‌بک سال آینده به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ عرضه و با خودروهای صاحب نامی همچون مرسدس GLC کوپه و ب‌ام‌و X4 رقابت خواهد کرد. آئودی فعلاً قیمت این خودرو را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود قیمت آن بالاتر از بهای ۴۳۳۰۰ دلاری Q5 استاندارد باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4867 ديدگاه)

    وزنش کمه و ظاهر خشنو حجومی داره و به نظر من با رنج قیمتی حدود 45000 دلار واقعاً ارزش خریدن داره

    موافقم 10
    مخالفم 2
  2. ‌‌F22RAPTOR

    ۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    هر چند تو آلمانیا طرفدار آئودیم
    ولی x4رو به این ترجیح میدم

    موافقم 10
    مخالفم 7
  3. Hadi

    ۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    همون Q5 معمولی بنظرم بهتره…

    موافقم 8
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا