آئودی

آئودی R8 با پیشرانه 6 سیلندر تولید می‌شود؟!

آینده سوپرکار آئودی R8 حداقل بر پایه اخبار این روزها روشن نیست. این هیولای ۱۰ سیلندر شاید پس از نسل کنونی تولید نشود زیرا آئودی تمرکز اصلی خود را روی خودروهای الکتریکی شده گذاشته است. احتمالاً بازنشسته شدن R8 در سال ۲۰۲۰ یا یکی دو سال بعدتر رخ خواهد داد و در همین زمان هم پسرعموی R8 یعنی لامبورگینی اوراکان وارد نسل جدید خود خواهد شد.

آئودی R8
یک لحظه صبر کنید، ما گفتیم سوپرکار ۱۰ سیلندر؟! خب در حال حاضر R8 با پیشرانه های ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی که خروجی‌های مختلف دارد و نسخه پایه ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری تولید می شود اما آئودی می‌خواهد فاصله بین نسخه‌های ۱۰ سیلندر و مدل پایه ۸ سیلندر را پر کند و این امر ظاهراً با پیشرانه ۶ سیلندر بای توربویی صورت خواهد گرفت. گفته می‌شود R8 شش سیلندر در نیویورک معرفی خواهد شد.

آئودی R8
بنا به گزارش منابع گوناگون، پیشرانه مورد بحث از نوع ۲.۹ لیتری است که در نسل جدید RS4 و RS5 و همچنین پورشه پانامرا بکار رفته است. مهندسان آئودی اسپورت این پیشرانه را با خروجی ۵۰۰ اسب بخاری عرضه خواهند کرد.

آئودی R8
این قلب آهنین دارای برخی قطعات مشترک با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بکار رفته در S4 جدید بوده اما سیستم‌های داخلی آن بسیار متفاوت بوده به گونه‌ای که پیشرانه S4 دارای توربوی شارژ تنهای توئین اسکرول بوده درحالی‌که پیشرانه ۲.۹ لیتری از نوع توئین توربو می‌باشد.

آئودی R8
جدیدترین عضو خانواده R8 نسخه دیفرانسیل عقب است که ۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد بوده و به لطف حذف سیستم چهار چرخ محرک کواترو توزیع وزن بهتری دارد. پیشرانه ۱۰ سیلندر این خودرو بدون وجود کواترو تمامی قدرت خود را از طریق گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. علیرغم اینکه کشش خودرو کاهش یافته اما نسخه‌های کوپه و اسپایدر R8 دیفرانسیل عقب تنها دودهم ثانیه کندتر از برادران چهار چرخ محرک خود هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    حیف این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    آئودی داره آر8 افسانه ای را خراب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهراد

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    اینجوری داره پیش میره ۴ سیلندرشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. akrh78

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    این اگزوز دایره یا بیضی مانند بزرگ آئودی رو خیلی دوست دارم
    ابهت خاصی داره اگزوز بزرگ
    اگزوز نیسان gtr هم بزرگه خوشم میاد ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نیما

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    6سیلندر رو از 8و 10 و حتی 12 سیلندر بیشتر دوست دارم حقیقتا .
    وزن کمتر بالانس بیشتر مصرف سوخت کمتر
    با اینکه هیچی تنفس طبیعی نمیشه ولی توئین توربو با سیلندر کمتر رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا