آئودیپورشه

چگونه پورشه به آئودی کمک کرد تا اولین استیشن‌واگن پرفورمنس دنیا را بسازد

قبل از معرفی RS2 در سال ۱۹۹۴، استیشن‌واگن‌های زیادی ساخته می‌شدند که سرعت بالایی داشتند، امّا هیچکدام از آنها مانند این آئودی آبی‌رنگ، جایگاهی در میان خودروهای پرفورمنس نداشته است. RS2 نه‌تنها سرآغاز یک سری از واگن‌های سریع در محصولات آئودی شد، بلکه یک ژانر کاملاً جدید در دنیای خودرو ایجاد کرد. شاید اگر آئودی RS2 معرفی نمی‌شد، امروزه مدل‌های دوست‌داشتنی‌ای مانند کادیلاک CTS-V و مرسدس‌-‌اِی‌ام‌جی E63 استیت نیز وجود خارجی نداشتند.


به همین دلیل، شاید بسیاری از ما یک تشکر و سپاسگذاری به آئودی بدهکاریم. امّا اگر اندکی در رویدادهای آن زمان دقیق‌تر شویم، خواهیم دید که پورشه شایستگی بیشتری در این زمینه دارد. هنگامی که آئودی می‌خواست یک نسخه سریع‌تر از کوپه S2 بسازد، از پورشه برای این منظور کمک گرفت. پورشه نیز موتور ۲.۲ لیتری پنج سیلندر آئودی را مجهز به توربوشارژرهای خود کرد و خروجی آن را به ۳۱۵ اسب‌بخار رساند.


همچنین ترمزهای ۹۶۸ کلوب اسپورت، چرخ‌های ۹۶۴ توربو و یک گیربکس ۶ سرعته دستی، از جمله تجهیزات دیگری بودند که در RS2 کار گذاشته شدند. نکته قابل‌توجه در مورد این استیشن‌واگن، رسیدن به سرعت ۳۰ مایل یا ۴۸ کیلومتر بر ساعت در مدت ۱.۵ ثانیه بود؛ زمانی که سریعتر از یک مک‌لارن F1 اتفاق می‌افتاد.


آئودی از آنجا که می‌خواست RS2 یک خودروی منحصر به فرد باشد، تصمیم گرفت تا آن را تنها در فرمت استیشن‌واگن عرضه کند؛ موضوعی که باید به تصمیم‌گیرنده‌اش آفرین گفت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Stuttgart

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    وای چی میشد اگه اینو داشتم
    ۲.۲ لیتر ۳۱۵ اسب برای اون سال…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا