آئودی

آئودی RS5 جدید با چاشنی تیونینگ ABT

آئودی RS5 2020 به عنوان یکی از بهترین کوپه‌های اسپورت بازار واقعاً نیازمند هیچ‌گونه برنامه تیونینگی نیست.

اما ABT اسپورت لاین اهمیتی به این موضوع نداده و بنابراین دست روی این خودرو گذاشته است. حاصل کار ایجاد محصولی قوی‌تر بدون هرگونه اضافه‌کاری در بحث ظاهری است.

بهبودهای فنی RS5 کوپه ABT شامل استفاده از پوشش جدید ورودی هوا، کیت رادیاتور اضافی و واحد کنترل پیشرفته AEC می‌باشد. این امر باعث شده قدرت و گشتاور پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو به ترتیب ۸۰ اسب بخار و ۸۰ نیوتون متر افزایش یافته و به ۵۳۰ اسب بخار و ۶۸۰ نیوتون متر برسد.

به این ترتیب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودروی زیبا با کاهش سه‌دهم ثانیه‌ای به ۳.۶ ثانیه رسیده است. البته مدل‌های مجهز به ترمزهای سرامیکی کارخانه می‌توانند به سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت برسند اما اگر پکیج سفارشی RS دینامیک وجود داشته باشد سقف سرعت خودرو ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ABT علاوه بر اینکه از میله‌های ضد لغزش جلو و عقب برای بهبود هندلینگ استفاده کرده، فنرهای قابل تنظیم را نیز بکار برده که باعث می‌شود ارتفاع خودرو تا ۲۵ میلی‌متر کاهش یابد. آنچه باعث خودنمایی بیشتر RS5 می‌شود رینگ‌های ۲۱ اینچی با رنگ طلایی مات هستند.

تغییرات زیادی در بدنه رخ نداده و از جمله آن‌ها می‌توان به نشان‌های روی گلگیرها و اسپویلر لبه‌ای جدید روی صندوق اشاره کرد.

این تیونر مشهور همچنین لوگوی خود را در درب‌ها نصب کرده و افراد با باز کردن درب خودرو شاهد تابیده شدن نور آن روی زمین خواهند بود. از دیگر تغییرات می‌توان پوسته و فریم فیبر کربنی صندلی‌ها، تریم فیبر کربن روی داشبورد، فرمان و دسته‌دنده و پوشش چرم اعلا را نام برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    بدون شک ازبین رقباش این خودرو زیباترینه❤❤❤
    اونم بایه طراحی شکیل به دور از شلوغ بازی
    زنده باد ارباب حلقه ها????

    موافقم 27
    مخالفم 2
  2. R@min

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به نظرم با رنگ سبز ارتشی مات خیلی خفن تر میشد

    موافقم 14
    مخالفم 0
  3. مهرداد كمال

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    با ٢/٩ لیتر ٣٠٠ تا سرعت میره
    خیلی حَرفه !!!!

    موافقم 14
    مخالفم 0
  4. زیزیگولو

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4876 ديدگاه)

    وقتی صحبت از یک خودروی رویایی در میون باشه واقعاً چند نفر دوست دارن صاحب یه آئودی باشن؟؟؟ البته برندای خوبو با کیفیتو زیبای زیادی هستن که رقیب آئودی به حساب میان که باعث میشه انتخاب سخت بشه ولی مطمئناً خیلیا هستن که عاشق داشتن یه آئودی هستن مثل خود من که یه آئودی با رنگ قرمز خیره ‌کننده یا مشکی براق رو ترجیح میدم …… البته آئودی تو طول سالای فعالیتش از زمان تاسیس کمپانی تا الآن تو بعضی مسائل پیشرو بوده و الگوی خیلی از کمپانیا بوده مثلاً آئودی اولین خودروساز آلمانی بودش که تو سال ۱۹۲۱ با تولید تیپ K رانندگی سمت چپ رو معرفی کرد که این طراحی محبوبیت زیادی پیدا کرد و شد الگو واسه همه کمپانیای خودروسازی جهان

    موافقم 19
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا