آئودیبی ام ومرسدس بنزهفته نامه

دعوای آقازاده‌های ژرمن! آئودی RS6، ب‌ام‌و M5، مرسدس AMG GT63

نسل جدید RS6 داغ‌ترین استیشن تاریخ آئودی تا به امروز است. این هیولای انگولشتاتی با قدرت فراوان و شتاب چشمگیر در کنار کارایی یک استیشن خانوادگی می‌تواند معادلات این بخش از بازار خودروهای پرفورمنس را برهم بزند؛ اما RS6 در برابر معیار این کلاس یعنی ب‌ام‌و M5 و ساختهٔ درخشان مرسدس-آام‌گ یعنی GT63 چگونه عمل خواهد کرد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، رقابتی سه‌جانبه بین این سه غول آلمانی ترتیب داده‌ایم.

آئودی RS6

ب‌ام‌و M5 به‌عنوان اولین سوپرسدان دنیا شناخته می‌شود اما اولین سوپراستیشن دنیا کدام خودرو بود؟ داستان این دسته از خودروها با آئودی RS2 سال ۱۹۹۴ آغاز شد. مهم‌ترین ویژگی این خودرو سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو بود که در کنار نوآوری‌های دیگر موجب شد خیلی سریع به‌اندازهٔ M5 مشهور شود؛ اما از تاریخ که بگذریم و به امروز برسیم، آئودی RS6 مدل ۲۰۲۰ بازهم رقیبی از انگولشتات برای ب‌ام‌و M5 است. نسل چهارم RS6 توسط آئودی اسپرت به میدان آمده تا مغلوب کردن آن برای M5 بسیار دشوار باشد. البته آئودی همیشه ویژگی‌های خاص خود را داشته و هیچ‌گاه کپی‌برداری نکرده است زیرا به‌عنوان‌مثال M5 قبلاً هرگز از سامانهٔ چهارچرخ محرک، گیربکس اتوماتیک، موتور توربوشارژ و بدنهٔ استیشن استفاده نمی‌کرد.

ضلع سوم این مثلث مرسدس AMG GT63 است که هرچند رقیب کاملاً مستقیمی برای RS6 محسوب نمی‌شود اما یک تغییردهندهٔ بازی بسیار جذاب است. البته در این رقابت می‌توانستیم مرسدس E63 AMG S که هنوز هم خودرویی عالی است و در نسخهٔ استیشن هم ارائه می‌شود را در برابر RS6 و M5 قرار دهیم اما حضور AMG GT63 S رقابت را جالب‌تر و جذاب‌تر می‌کند. این ماشین در اصل یک E63 S است که به کوپه‌ای چهاردر تبدیل شده، قدرت آن کمی افزایش یافته و جادوگری‌های خاصی روی شاسی آن انجام گرفته است. GT63 S با قیمت ۱۴۵,۴۹۵ پوند از دو خودروی دیگر گران‌تر است اما با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور، از هردوی آن‌ها قوی‌تر هم هست؛ اما بااین‌حال، آیا AMG واقعاً ارزش پرداخت ۵۰ هزار پوند بیشتر نسبت به رقبایی به همان اندازه جذاب، قدرتمند و شناخته‌شده از آئودی اسپرت و M پاور را دارد؟

نسل جدید RS6 تحول بزرگی را نسبت به نسل قبلی تجربه نکرده زیرا اصول اولیهٔ آن دست‌نخورده باقیمانده و هنوز هم به یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و ۸۰ میلی‌متر بدنهٔ پهن‌تری دارد (تنها سقف، درب صندوق و درهای RS6 با A6 مشترک هستند)؛ اما بااین‌حال با بزرگ‌تر شدن توربوشارژرها، خروجی این موتور به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است که ۴۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن متر بیشتر از نسل قبلی است (البته نسخهٔ پرفورمنس در نسل قبلی ۵ اسب بخار قدرت بیشتری داشت اما گشتاور آن ۵۰ نیوتن متر کمتر بود). RS6 جدید همچنین به سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز شده که انرژی تلف‌شده را در یک باطری لیتیوم یونی کوچک ذخیره می‌کند تا مصرف سوخت را در بهترین حالت به ۱۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر برساند که از مرسدس بهتر است اما مغلوب M5 غیرهیبریدی با مصرف ۱۱.۳ لیتر می‌شود.

RS6 جدید با وجود اختلاف پرفورمنس نسبتاً ناچیز، بسیار پُرکشش‌تر از نسل قبلی ۵۶۰ اسب بخاری احساس می‌شود و در ظاهر هم به لطف برخورداری از دماغه‌ای تهاجمی‌تر که از RS7 گرفته شده، بهتر از A6 متمایز شده است. در داخل خودرو هم شاهد همان دقت و زیبایی کابین A6 به همراه صندلی‌های اسپرت بسیار راحت، دکمه‌های جدید RS1 و RS2 برای تنظیم حالت‌های رانندگی شخصی و یک نمایشگر خاص RS هستیم که همه‌چیز از دمای تایرهای گرفته تا نیروی جی را نشان می‌دهد. مطمئناً نسل جدید RS6 سواری تهاجمی‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارد اما بااین‌حال بدون شک در بین این سه خودرو، RS6 قهرمان پیمودن مسافت‌های طولانی است خصوصاً در نمونهٔ مورد آزمایش ما که به سیستم تعلیق بادی سفارشی مجهز بود. سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو در حالت اتوماتیک کار خود را به بهترین وجه انجام می‌دهد.

در RS6 جدید هندلینگ، کنترل بدنه و احساس راننده همگی پیشرفت‌های واضحی داشته‌اند. البته رفتار و شخصیت این استیشن قدرتمند بسیار به مدل RS7 شباهت دارد زیرا فاصلهٔ عرضی چرخ‌های آن‌ها از یکدیگر باهم برابر است و شاسی آن‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده تا احساس یکسانی داشته باشد. همچنین به گفتهٔ متخصص شاسی آئودی، بین این دو مدل تنها ۱۰ کیلوگرم اختلاف وزن وجود دارد. هرچند شاید در ظاهر RS6 مشخص نباشد اما آئودی با استفاده از تجربهٔ طولانی خود در زمینهٔ ساخت استیشن‌های پرفورمنس، آن‌را به تمام تسلیحات خود مجهز کرده تا با تمام قوا به جنگ رقبای هم‌وطن برود. به‌عنوان‌مثال، RS6 در این نسل برای اولین بار به‌صورت استاندارد به فرمان گیری چرخ‌های عقب و دیفرانسیل اسپرت کواترو در عقب مجهز شده است. به همین دلیل، وقتی با این ماشین به پیچ‌ها حمله می‌کنیم، چابکی غیرمنتظره‌ای از خود نشان می‌دهد.

این موجب می‌شود RS6 هیجان‌انگیزتر و سرگرم‌کننده‌تر از نسل قبلی درخشان خود باشد؛ اما بااین‌حال RS6 هنوز هم نمی‌تواند به قلمروی پویایی M وارد شود و هرچند ممکن است این دو ماشین از لحاظ قدرت و چابکی در یک سطح باشند اما بازهم این M5 است که بیشترین امتیاز را کسب می‌کند. نسل کنونی این خودرو نه‌تنها موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و را تکامل بخشیده بلکه اولین محصول شایستهٔ M با سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک محسوب می‌شود. این در حالی است که پویایی آئودی محدودیت‌هایی دارد و پیشرانهٔ V8 آن فاقد عملکرد درخشان موتور ب‌ام‌و است؛ اما با همهٔ این‌ها، با توجه به اینکه در رانندگی اکثر ما راحتی، قابلیت استفاده و کاربردی بودن یک خودرو اهمیت دارد، آئودی RS6 می‌تواند بهترین گزینه باشد.

مرسدس AMG GT63 S

آنچه در ظاهر از GT63 S می‌بینید با آنچه در عمل نشان می‌دهد کاملاً تناقض دارد. این ماشین در ظاهر یک مرسدس پنج متری با کابین مجلل و ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های ماساژوری شگفت‌انگیز است اما رانندگی آن روی جاده مثل خودرویی اسپرت و تهاجمی است. صادقانه بگوییم، این خودروی چهاردر چیز خارق‌العاده‌ای است که می‌تواند توسط لوئیس همیلتون برای دور تعیین خط فرمول یک مورداستفاده قرار گیرد! AMG GT4 بر اساس پلت‌فرم MRA برگرفته از E کلاس ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی عالی E63 به همراه سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic استفاده می‌کند. بااین‌حال، هرچند DNA این دو ماشین مشترک است اما در عمل باهم متفاوت هستند زیرا AMG در GT63 از دسته‌موتورهای پویا، ساب‌فریم مستحکم در جلو، قطعات تعلیق آلومینیومی فورج‌کاری شده و کف صندوق بار فیبر کربن استفاده کرده است. همهٔ این‌ها باعث شده خودرو سفت‌تر و پاسخگوتر شود.

همچنین به این پایهٔ سفت و محکم، سیستم تعلیق تمام بادی، فرمان گیری چرخ‌های عقب، ترمزهای کربن سرامیکی، آئرودینامیک فعال و حالت‌های رانندگی مختلف هم اضافه شده است. قیمت GT63 S تقریباً ۵۰ هزار پوند از E63 S بیشتر است که در قبال آن ۸۳ کیلوگرم وزن بیشتر و تنها ۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر را ارائه می‌کند. هرچند شاید این موارد چندان قابل‌توجه نباشند اما GT63 پویایی رانندگی عجیبی دارد. البته تمرکز افراطی آن روی سرگرم کردن راننده موجب شده RS6 یا M5 پیشنهادهای بهتری برای رانندگی‌های روزانه باشند. گیربکس نُه سرعتهٔ چند کلاچهٔ مرسدس نیز در حالت مسابقه دنده‌ها را با چنان دقتی عوض می‌کند که موجب می‌شود گیربکس M5 و RS6 تنبل به نظر برسد. سیستم فرمان الکترومکانیکی GT63 S هم هیچ مشکلی ندارد و در آزمایش ما از لحاظ دقت و سرعت با اختلاف قابل‌توجهی برتر از سیستم فرمان دو رقیب دیگر عمل کرد.

پیشرانهٔ ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس هم یکی دیگر از قسمت‌های شگفت‌آور آن است. صدای این نیروگاه در دورهای پایین مثل گوش دادن به ضربان قلب با گوشی پزشکی و در دورهای بالا مثل صدای انفجاری وحشتناک در یک کارخانهٔ مهمات است. این صدای جذاب با تأخیر بسیار اندک توربو و سریع‌ترین پاسخ به پدال گاز همراه شده که تا حدودی به خاطر استفاده از توربوشارژرهای توئین اسکرول برای اولین بار در این موتور است؛ اما آنچه راننده را قادر می‌سازد تا از همهٔ این توانایی‌ها استفاده کند، سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic است که مثل سیستم XDrive ب‌ام‌و مجموعه‌ای از استعدادهای مختلف محسوب می‌شود. به‌عنوان‌مثال، با استفاده از حالات رانندگی مختلف می‌توان این سیستم را تهاجمی‌تر کرد یا مثل M5 با فشردن یک دکمه آن‌را در حالت دریف با انتقال کامل قدرت به محور عقب قرار داد. در همین حال، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم این خودروی بزرگ را بسیار چابک کرده است؛ اما همهٔ این‌ها ویژگی‌های یک خودروی بشدت اسپرت هستند نه یک سدان خانوادگی. آیا واقعاً افرادی هستند که یک خودروی خانوادگی بزرگ را بسیار افراطی بخواهند آن‌قدر که روی جاده مثل یک پورشه ۹۱۱ GT3 RS احساس شود؟ ما مطمئن نیستیم.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

هرچند جدیدترین نسخهٔ M5 نمی‌تواند در سفرهای طولانی یا کارایی یک خودروی استیشن حریف آئودی RS6 شود اما هنوز هم خودروی راحت و قابل‌استفاده‌ای است. این خودرویی جادار با صندلی‌های راحت، گیربکس هشت سرعته با تعویض دنده‌های بسیار نرم و پیشرانهٔ V8 با گشتاوری از دور ۱۸۰۰ تا ۵۸۰۰ rpm برای ترددهای بدون استرس است؛ اما درعین‌حال، M5 می‌تواند به‌سرعت از یک سدان خانوادگی راحت به یک سوپرسدان وحشی تبدیل شود. برای این کار فقط کافی است راننده پای خود را روی پدال گاز فشار دهد و دور موتور را تا ۷ هزار rpm افزایش دهد. در این صورت M5 آن روی سکهٔ خود را نشان می‌دهد حتی بدون نیاز به اینکه در حالت دریفت دیفرانسیل عقب قرار گیرد؛ بنابراین برای کسانی که یک گرگ وحشی در لباس میش می‌خواهند، M5 بهترین انتخاب خواهد بود.

هرچند ب‌ام‌و در این نسل M5 همهٔ ویژگی‌های مهم این ماشین یعنی گیربکس دوکلاچه، موتور تنفس طبیعی و انتقال قدرت دیفرانسیل عقب را حذف کرده اما این M5 به‌طور شگفت‌آوری به خُلقیات M5 اولیهٔ نسل E28 وفادار مانده است. در نسخهٔ کامپتیشن M5 که ۹۶,۴۷۵ پوند قیمت دارد، قدرت موتور با ۲۵ واحد افزایش به ۶۲۵ اسب بخار می‌رسد و صدای آن‌هم جذاب‌تر می‌شود. علاوه بر این، در این نسخه شاهد رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج‌کاری شده، ۷ میلی‌متر ارتفاع کمتر شاسی، فنرهای ۱۰ درصد سفت‌تر، تنظیم سفارشی کمک‌ها، افزایش کمبر جلو و آنتی‌رول بار سفت‌تر عقب هم هستیم. نمونهٔ موردبررسی ما به ترمزهای کربن سرامیکی هم مجهز است که با قیمت ۷۵۰۰ پوند، به کاهش ۲۳ کیلوگرمی وزن خودرو کمک می‌کنند. این ترمزها نه‌تنها قدرت توقف را افزایش می‌دهند بلکه وزن غیر فنر سوار خودرو را هم کاهش داده و موجب بهبود هندلینگ می‌شوند.

پیشرانهٔ V8 توئین توربوی M5 با صدای بم و شلوغی که از سیستم اگزوز اسپرت به گوش می‌رسد از خواب بیدار می‌شود. پاسخگویی این موتور کاملاً با شخصیت خودرو همخوانی دارد که این باعث می‌شود تحویل قدرت موتور RS6 کمی معمولی و تک‌بُعدی احساس شود. توربوشارژرهای موتور M5 از دور حدود ۲ هزار rpm به‌طور کامل وارد عمل می‌شوند و تأخیری بسیار جزئی دارند. سپس با عبور دور موتور از ۷ هزار rpm، خودرو به یک دیوانهٔ تمام‌عیار تبدیل می‌شود. با کشیدن پدال‌های تعویض دندهٔ پشت فرمان نیز هرچند گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نمی‌تواند در سرعت و ضربهٔ تعویض دنده به گیربکس دوکلاچهٔ نسل قبلی برسد اما این نقصان آن‌قدر ناچیز است که خدشه‌ای به تجربهٔ رانندگی بی‌نظیر M5 وارد نمی‌کند. درمجموع، هرچند RS6 از همیشه به M5 نزدیک‌تر شده اما شکی نیست که این نسل F90 ب‌ام‌و هنوز هم در روح و شخصیت کاملاً یک M5 اصیل بوده و یک هیولای وحشی متفاوت با آئودی است.

نتیجه

هر سهٔ این خودروها واقعاً خوب هستند. AMG GT63 S از بسیاری از جهات خودروی واقعاً حیرت‌آوری است. این ماشین مفهوم سوپرسدان را به سطح جدیدی ارتقاء داده و این کار را با کابینی بشدت لوکس انجام داده است. هندلینگ، احساس، پرفورمنس و سیستم چهارچرخ محرک GT63 S همه بسیار جذاب هستند اما این سوپرسدانی است که به سمت سوپراسپرت‌ها متمایل شده و تمرکز کامل آن روی جذابیت رانندگی به ضرر راحتی و پالایش آن تمام شده است. مقام دوم هم به RS6 می‌رسد که بهترین خودروی این رقابت از لحاظ راحتی و کارایی روزانه محسوب می‌شود و این ویژگی‌ها را با مطلوب‌ترین طراحی بیرونی و بهینه‌ترین کابین ترکیب کرده است. در این پکیج، یک موتور V8 نرم، قدرتمند، پاسخگو و جذاب هم وجود دارد که مطلوبیت RS6 را افزایش می‌دهد هرچند که شخصیت محتاط آن موجب شده نسبت به دو خودروی دیگر رانندگی کم‌هیجان‌تری داشته باشد؛ اما نهایتاً این M5 است که به خاطر برقراری تعادلی مطلوب بین ویژگی‌های آئودی و مرسدس، پیروز این نبرد سخت شد. موتور V8 و گیربکس هشت سرعتهٔ این ماشین راحتی و پالایش را با پرفورمنسی ویرانگر ارائه می‌کنند. ب‌ام‌و M5 کامپتیشن ویژگی‌های یک سوپرسدان، یک کوپهٔ چهاردر و یک استیشن را هم‌زمان در یک پکیج واحد فراهم کرده است.

مقام اول: ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

بهترین ویژگی‌های دو رقیب دیگر را ارائه می‌کند. برای استفاده‌های روزانه کاملاً راحت است و در یک لحظه می‌تواند به حیوانی وحشی تبدیل شود.

 

مقام دوم: آئودی RS6

بهترین خودروی این رقابت برای راحتی و تطبیق‌پذیری محسوب می‌شود. طراحی بیرونی و کابین آن عالی است، پویایی و موتور فوق‌العاده‌ای دارد.

 

مقام سوم: مرسدس AMG GT63 S

کاملاً بر راننده و لذت رانندگی تمرکز دارد و می‌توان آن‌را یک سوپراسپرت چهاردر دانست اما گران‌قیمت بوده و راحتی را قربانی کرده است.

مشخصات فنی

آئودی RS6

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

مرسدس AMG GT63 S

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
طول ۴,۹۳۹ میلی‌متر ۴,۹۶۶ میلی‌متر ۵,۰۵۴ میلی‌متر
عرض ۱,۹۵۰ میلی‌متر ۱,۹۰۳ میلی‌متر ۱,۹۵۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۶۷ میلی‌متر ۱,۴۶۹ میلی‌متر ۱,۴۴۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۲۴ میلی‌متر ۲,۹۸۲ میلی‌متر ۲,۹۵۱ میلی‌متر
وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم ۱۸۶۵ کیلوگرم ۲۰۴۵ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۵۶۵ لیتر ۵۳۰ لیتر ۴۵۵ لیتر
مصرف سوخت ۱۲.۵ لیتر ترکیبی ۱۱.۳ لیتر ترکیبی ۱۳.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۹۳,۲۸۰ پوند ۹۶,۴۷۵ پوند ۱۴۵,۴۹۵ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarMagazine

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. new reventon

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (86 ديدگاه)

    ظلمه آدم تا جایی M5 هست به چیز دیگه ایی فکر کنه(با در نظر گرفتن قیمت) یه سدان سوپر اسپرت!
    ولی در حالت کلی
    اول :M8 گرن کوپه
    دوم AMG 4
    سوم پانامرا
    ولی الان از مغزم خبر رسید هر سه تا شون مقام اولن!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    هر سه تاشون حرفی برای گفتن نمیزارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Bilbo

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (516 ديدگاه)

    تبلور افسانه ها با M5 ❤️❤️❤️

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. حمید

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    با تمام احترام به دو دو خودروی بی نظیر
    انتخاب سلطان باواریا m5 cp
    عشق اول و آخر من …یکی از آرزوهام

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. (Saeed(peugeot

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    هرسه تا فوق العاده هستند …..

    ولی این مرسدس amg gt 63 باید لقب بالاتر از خارق العاده که نمیدونم چیه رو بهش داد …..

    رخ ماشین دیواااانه وار هستش …. کابین معرکه ….اصلا یه جواهره به خدا …..۹۰۰ نیوتون متر گشتاور موتور ….با اون فرمان جیر و کابین مرسدس ….بهتر از این نمیشه اصلاااااا

    واقعا هیچ ماشینی بی ام و نمیشه …. و هیچ (بی ام و) ای هم * بنز * نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      مجله AUTO MOTOR SPORT آلمان هم رقابت بین ب ام و M5 کامپتیشن و مرسدس GT63S و اینبار آئودی RS7 رو انجام داده که نتیجه اینطور ثبت شده*******

      جایگاه اول::: ب ام و M5 کامپتیشن
      تست اسلالوم :: 70.4 کیلومتر
      تست HOT LAP تایم:: 1:54.20
      تست ترمز 100 به 0 کیلومتر:: 32.3 متر
      امتیاز کلی :: 86/100

      جایگاه دوم:: مرسدس AMG GT63S
      تست اسلالوم:: 69.3 کیلومتر
      تست HOT LAP تایم:: 1:53.40
      تست ترمز 100 به 0 کیلومتر :: 33.0 متر
      امتیاز کلی:: 82/100

      جایگاه سوم:: آئودی RS7 اسپرت بک
      تست اسلالوم :: 68.4 کیلومتر
      تست HOT LAP تایم:: 1:57.30
      تست ترمز 100 به 0 کیلومتر :: 33.6 متر
      امتیاز کلی :: 73/100
      **********************************

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2485 ديدگاه)

        تنها ایراد مرسدس اینه که ۲۰۰ کیلو از بیمر سنگینتره
        اگه آ ‌ام گ این ماشین رو ۱۰۰ کیلو سبکتر از‌ ای کلاس میکرد هیچ حرف و حدیثی باقی‌ نمیموند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. آلیاس

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا به لحاظ پرفورمنس موتوری و گیربکسی هیچ وقت بنز و آئودی حریف بی ام و نمیشن
    واقعا معنای واقعی بهینگی پیشرانه موتور رو توی بی ام و میشه دید

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. Peyman

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هر سه خودرو از بهترینهای خود و حتی خودرو سازی دنیا هستن.
    ولی نظر شخصی من amg gt 63s هم از نظر ظاهری و هم از نظر کابین و موتور با اختلاف کم بهتر از اون دو سالار دیگه هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mahdi

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    M5 شاهکار هیچ کس هم رقیبش نمی شه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. Sina

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    M5 یکی از بهترین خودرو های تاریخه.
    GT63 S اگه قیمت مناسب تری داشت خیلی بهتر میشد. ولی کابینش فوق العادس
    طراحی RS6 هم بی نظیره .
    ولی M5 بدون شک بهترین سدان دنیاست

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      مجله MOTOR TREND بالاخره رقابت بین مرسدس GLE63 S و
      ب ام و X6M کامپتیشن نسل های جدید رو انجام داده که سعی کن مطالعه اش کنی, این تصویر انتخابی من مال اون رقابت!!!!!

      جدای از رقابت های X6M و GLE63 جدید توسط موتور ترند، این مجله رقابت :: پورشه 911 توربو S و مکلارن 720 اس و مرسدس AMG GTR رو هم انجام داده و بعد از این رقابت در رقابت دیگه بازم پورشه 911 توربو S رو در مقابل مکلارن GT قرار داده که واقعا جذاب هستن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. AMG///

        ۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (579 ديدگاه)

        مهدی جان لینکشو میدادی دگ

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۴ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          رقابت X6M و GLE63 رو میگی!؟!؟
          موتور ترند رو تو گوگل سرچ کن بعد به قسمت مقایسه ها و رقابت ها بورد اولین رقابت مال X6M و GLE63S هستش. دومین رقابت مال 911 توربو S جدید و مکلارن GT هستش.
          سومین رقابت مال 911 توربو S کابریولت و مکلارن 720 اسپایدر و مرسدس AMG GTR رودستر هستش.
          حتی مجله AUTO EXPRESS هم رقابت 911 توربو Sو مکلارن GT رو هم انجام داده که نتیجه این 3 رقابت پیروزی 911 توربو اس هستش در جایگاه اول.
          (حالا شاید پدال مطالبشون رو گذاشت چون واقعا جذابن)

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. AMG///

          ۴ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (579 ديدگاه)

          ??

          موافقم 1
          مخالفم 0
  10. رامین

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چرا مرسدس انقدر گرون تره ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. M3csl

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (93 ديدگاه)

    یکبار دیگه باید خاطر نشان کنم که:

    ام پنج: جنتلمن جاده ها ،،، رقاصه ی پیست

    بهترین و متعادل ترین ترکیب بین راحتی و پرفورمنس.

    چشم انتظار ام پنج سی اس می‌مانیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. GTR.SPEED

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    رقابت جالبی بود ولی بنظر من GT63s باید با بی ام و M8 و پورشه پانامرا توربو S مقایسه بشه ، نه این مدل ماشین ها

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. MehdiTurbo

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1899 ديدگاه)

    لامصب تو خودروهای المانی یه حسی هست که خیلی دوست دارم
    ژاپنیا عطر خاص خودشون دارند
    امریکاییا همینطور
    کره ایا همینطور
    واقعن بحث سر اینکه کودوم خوبه یا سلیقه من بهتر مسخرست منکه عشق موستانگم ولی لامصب تو این ۳ تا خودرو یه حس خاصی هست که دوست داشتنیه هر ۳تا انتخاب من مرسدس ولی نمیشه انتخاب کرد هر ۳ تا خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. MAHDI

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و M5 پادشاه سدان های پرفومنس هستش!!!!بیش از 100 رقابت این شکلی بین سدان های پرفومنس این کلاس وجود داره از مجلات مختلف ونتیجه تک تکشون رو که نگاه میکنی در جایگاه اول M5 معمولی یا M5 کامپتیشن قرار گرفته که این خودش ثابت میکنه این ماشین چقدر ارزشمند و کامله!!!!
    جالب اینجاست مجله THROTTLE HOUSE که رقابت M5 کامپتیشن و مرسدس GT63S رو انجام داده بود.این رقابت بصورت فیلم هستش، جدای از اینکه در پایان ب ام و M5 کامپتیشن پیروز رقابت معرفی میشه از دید 2 مجری این مجله که هرکدام یک خودرو در اختیار داشتن اما نکته جالب::::
    در مورد بررسی کابین M5 کامپتیشن و مرسدس GT63S بود،وقتی که مجری ها داخل کابین GT63 بودن بعد از تعریف از زیبایی کابین یکی از مجری ها داشبورد GT63S رو فشار داد و صدای قرچ قروچ کاملا بگوش میرسیدوحس ناخوش آیند رو میشد در چهره طرف دید، اما همون مجری در داخل کابین ساده اما جذاب و راننده محور M5 نشسته بود و با لمس داشبورد احساس لذت می‌کرد.این هم. ن مجله ای هستش که دیروز پدال درگ GT63 و کوروت C8 و نیسان GTR رو ازش گذاشت اگه دوست داشتید اون رقابت M5 و GT63 رو درش تماشا کنید???
    (( اما آئودی RS6 جدید هم که در مجله AUTO EXPRESS تونست پورشه پانامراتوربو S رو شکست بده و در مجله AUTO ZEITUNG تونست مرسدس E63S واگن رو شکست بده نشون میده عملکرد فوق العاده ای داره. مرسدس AMG GT63S هم با اینکه در پیست عملکرد شگفت انگیزی داره اما در چند بررسی بهش اشاره شده که در جاده ها سواری سخت و خردکننده ای داره و قیمتش هم زیادی بالاست.الان با معرفی E63S فیس لیفت که طراحیش خیلی بهتر هم شده انتخاب عاقلانه تری هستش!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. ali

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (157 ديدگاه)

    با سلام .
    من واقعا نفهمیدم این مقاله بر چه اساس ماشینها رو مقایسه کرده؟راحتی یا پرفورمانس جاده ای؟با اینکه m5 فوق العاده است ولی خداییش ایجا gt63 دست بالاتری داره چون پکیج خیلی کاملتری رو ارائه میده هم لوکسی رو داره و هم پرفرمنس و دادن رتبه سوم اصلا عادلانه نیست.البته کلا نویسنده های دنیا بسته به سلیقه شون انتخاب برنده فرق میکنه.ماشینی سوم شد که تعویض دنده دقیق تر نسبت به بقیه داره فرماندهی بهتری داره و که با پورشه مقایسه میشه ولی سوم میشه!!!!… (تو مقاله هم نوشته)معیار مقایسه اش معلوم نیس و به نظر میرسه کاملا سلیقه ای عمل کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      اگه مقایسه بین RS7 و M8 بود قطعا بنز اول یا دوم بود ولی در مقایسه با این دو چون قیمت بسیار بیشتری داره سوم میشه و به نظر زیاد مطلب سلیقه ای نبوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        نخیر سینا جان اولین رقابت بین M8 گرن کوپه و GT63S هم برگزار شده که پیروز رقابت M8 گرن کوپه شده حالا مگه در رقابت های آینده نتیجه تغیر کنه چون نمیشه با یه رقابت قضاوت کرد.اینی که میگم M5 بهترین سوپر سدان دنیاست واسه اینه که دهها مجله خودرویی وجود داره و هرکدوم گاهی 3تا 4 رقابت بین خودروهای این کلاس انجام دادن که M5 در تک تکشون در جایگاه اوله و این واقعا شگفت انگیزه!!!!

        درگ بین M8 گرن کوپه معمولی و GT63S هم برگزار شده که هم در رقابت درگ و درگ رولینگ از M8 گرن کوپه شکست خورد(البته M5 کامپتیشن هم درش حضور داره)
        رقابت بین M5 کامپتیشن و GT63 و RS7 هم توسط مجله آلمانی AUTO motor sport برگزار شده که اونجا هم جایگاه اول M5 شده و جایگاه دوم GT63S و جایگاه سوم RS7.
        ********************

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      یعنی شما از اونا بهتر میدونی!!!!!
      نکنه فکر کردی فقط همین مجله رقابت بین این ماشین هارو انجام داده. مجله car magazine که این رقابت رو انجام داده و مجله auto motor sport و مجله THROTTLE HOUSE و مجله CAR SALES و مجله AUTO BILD رقابت بین ب ام و M5 کامپتیشن و مرسدس GT63 رو انجام دادن که در همگی پیروز رقابت M5 کامپتیشن هستش.
      حداقل یه سرچ بکن بعد بیا تحلیل کن.
      M5 سنگ محک و معیار کلاس خودشه و باحرف شما هم واقعیت تغیر نمیکنه.
      راستی این همون مجله ای هستش که رقابت بین GT63 و آلپینا B5 و پورشه پانامرا توربو اس رو انجام داده بود. اون موقع بررسی هاشون دقیق بود و الان نیست !!!
      همین مجله رقابت بین M5 معمولی و پورشه پانامرا توربو S و مرسدس E63S و آئودی RS6 رو انجام داده که نتیجه این رقابت هم اینطورثبت شده.
      جایگاه اول:: ب ام و M5 معمولی
      جایگاه دوم:: مرسدس E63S
      جایگاه سوم :: پورشه پانامرا توربو اس
      جایگاه چهارم :: آئودی RS6 ( نسل قبل)

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Sina

        ۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        نه منظورم همونطور که دیدی گفتم آخر نمیشه . تو اون بررسی هم آلپینا رو ضعیف جلوه داده بودن.
        البته M8 گرن کوپه خودش سلطان کلاس سدان پرفورمنس کوپه است.
        GT63 S بخاطر قیمت گذاری اشتباه شکست میخوره ولی از RS7 بهتره

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۵ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          سینا جان منظورم به ali هستش که این مجله معتبر پیروز رقابتررو M5 کامپتیشن انتخاب کرده مثل رقابت های دیگه از مجلات دیگه که بین این ماشین ها انجام دادن بعد ایشون میگه نه GT63 خودروی برتر هستش. این حرفا دیگه بی مزه است.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  16. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    آیا واقعاً افرادی هستند که یک خودروی خانوادگی بزرگ را بسیار افراطی بخواهند آن‌قدر که روی جاده مثل یک پورشه ۹۱۱ GT3 RS احساس شود؟
    JUST MERCEDES.?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Hadi

    ۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    M5…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. محمدهادی

    ۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    M5……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. AMG///

    ۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    تو این مطلب باید به جای e63s gt63s رو میاوردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      AMG جان همین مجله CAR MAGAZINE رقابت بین M5 معمولی و مرسدس E63S و پورشه پانامرا توربو اس و آئودی RS6 رو هم انجام داده که نتیجه اینطور شده در اون رقابت.
      اول:: ب ام و M5
      دوم:: مرسدس E63S
      سوم:: پورشه پانامرا توربو اس
      چهارم:: آئودی RS6 نسل قبل
      *************************
      در هرصورت جایگاه اول تمامی رقابت های سدان های پرفومنس از مجلات مختلف M5 هستش و گاهی در مجلات مختلف جایگاه دوم و سوم و… تغیر کرده فقط.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  20. آریا ماشین

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    مفهوم سوپرسدان ها را به سطح جدیدی ارتقا داده???
    ❤MERCEDES AMG GT63 S❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا