آئودی

معرفی آئودی S5 با پیشرانهٔ دیزلی

پس از معرفی آئودی S6 و S7 با پیشرانهٔ دیزلی، حالا سازندهٔ آلمانی همان موتور دیزلی را برای مدل S5 هم ارائه کرده و آن‌را در دو نسخهٔ کوپه و اسپرت‌بک معرفی نموده است. این یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل است که ۳۴۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور همچنین از تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت و یک کمپرسور الکتریکی هم برخوردار است که مصرف سوخت S5 دیزلی را حدود ۱۹ درصد نسبت به همتای بنزینی آن کاهش می‌دهد.

S5 TDI کوپه می‌تواند ظرف ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالی‌که مدل اسپرت‌بک برای انجام این کار به یک‌صدم ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد اما حداکثر سرعت هردو مدل روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این پیشرانهٔ دیزلی فقط در بازار اروپا ارائه می‌شود و بنابراین در بسیاری از بازارهای غیراروپایی مثل ایالات‌متحده، S5 همچنان با همان موتور ۳ لیتری V6 بنزینی عرضه خواهد شد که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

با وجودی که گشتاور این موتور بنزینی به میزان قابل‌ملاحظه‌ای از موتور دیزلی کمتر است اما S5 کوپهٔ بنزینی ظرف ۴.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. صرف‌نظر از نوع پیشرانه اما تمامی مدل‌های S5 به‌صورت استاندارد به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز هستند.

S5 دیزلی در بیرون اما تقریباً هیچ تفاوتی با برادر بنزینی خود ندارد و در اینجا هم همان جلوپنجرهٔ براق، تریم آلومینیومی، چراغ‌های LED، چهار سر اگزوز و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی دیده می‌شوند. کابین این کوپهٔ دیزلی نیز با وجود صندلی‌های اسپرت جلو با گرم‌کن، غربیلک فرمان اسپرت با روکش چرم و تریم آلومینیومی، بسیار راحت مجهز است.

علاوه بر این موارد، خریداران می‌توانند یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی پریمیوم Bang & Olufsen را هم برای S5 سفارش دهند. هردو نسخهٔ کوپه و اسپرت‌بک آئودی S5 TDI از ماه می در بازار اروپا عرضه خواهند شد درحالی‌که قیمت هردو نسخه از ۶۵,۳۰۰ یورو آغاز می‌شود.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    Rs5 خیلی ماشین خوبیه
    تو این نسل ظاهر بسیار جذابی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Golden Horse

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    بسیار شیک و قدرتمند و جذاب . گشتاور فوق العاده ای داره . وای به حال روزی که به خرج بیفته .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا