آئودی

احتمال تبدیل آئودی TT به کوپهٔ چهاردر

شایعات ساخت نسخهٔ چهاردر آئودی TT از زمان معرفی کانسپت TT Sportback در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ مطرح شدند. هرچند پس از شایعاتی طولانی هنوز خبری از این خودرو نیست اما اتو اکسپرس ادعا کرده است که TT چهاردر نهایتاً تا دو سال آینده به بازار خواهد آمد. به گزارش این مجله، فرایند تولید کانسپت TT Sportback قربانی کاهش هزینه‌های گروه فولکس‌واگن درنتیجهٔ دیزل‌گیت شد اما حالا که این شرکت موفق شده از این بحران عبور کند، به نظر می‌رسد TT چهاردر نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کرده باشد.

اما درحالی‌که کانسپت TT Sportback قرار بود به‌عنوان نسخه‌ای چهاردر از کوپهٔ TT تولید شود، این گزارش ادعای دیگری دارد. در این گزارش گفته شده که آئودی نسخه‌های کوپه و کابریولت TT را کنار خواهد گذاشت و آن‌را صرفاً در قالب یک کوپهٔ چهاردر به بازار عرضه خواهد کرد. این تغییر بسیار بزرگی خواهد بود اما چون فروش TT طی یک دههٔ گذشته کاهش بسیار زیادی داشته است، تبدیل آن به یک کوپهٔ چهاردر احتمال دور از ذهنی محسوب نمی‌شود.

سال گذشته ۱۶,۲۸۱ دستگاه از TT در اروپا به فروش رسیده است درحالی‌که فروش آن در ایالات‌متحده در همین سال تنها ۲,۲۹۴ دستگاه بوده است. این در حالی است که ۱۰ سال پیش آئودی ۳۸,۳۳۵ دستگاه از این ماشین را در اروپا و ۴,۳۵۵ دستگاه از آن‌را در ایالات‌متحده به فروش رساند. بااین‌حال هنوز هیچ‌چیز در این رابطه رسمی نیست و همهٔ این‌ها در حد یک احتمال است. در همین حال، گزارش اتو اکسپرس گفته است که احتمالاً نسل آیندهٔ TT روی نسخهٔ بروز شده‌ای از پلت‌فرم MQB ساخته خواهد شد.

انتظار می‌رود نسل آیندهٔ TT اندازه‌ای مشابه کانسپت TT Sportback داشته باشد اما مطمئناً ظاهر کاملاً جدیدی خواهد داشت که زبان طراحی جدید آئودی را بازتاب می‌دهد. پیشرانه‌های این ماشین نیز هنوز مشخص نیست اما گزارش مذکور گفته است که TT آینده با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت ارائه خواهد شد. بعدها احتمال ساخت نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی این خودرو هم وجود خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    یه احتمال محالِ ، چرا که آئودی کم سدان یا کوپه ۴ در نداره که لَنگ کوپه TT باشه و TT به مانتد R8 داره یواش یواش میشه نمادی از خودروهای آئودی .

    و اینکه اکثر خودروسازان دارن از تولید سدان میزنن و به سمت تولید کراس اوور رو میارن ، پس باز هم بعیده که آئودی دست به چنین کاری بزنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۱۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      آئودی الان دو سدان کوپه یا کوپۀ چهاردر داره:
      اول A5 اسپرت‌بک که رقیب ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه‌س
      دوم A7 که رقیب مرسدس CLS و ب‌ام‌و سری 6 (در آینده سری 8) گرن کوپه محسوب میشه
      بنابراین جای یه کوپۀ چهاردر کوچیک برای رقابت با مرسدس CLA در سبد محصولات آئودی خالیه که این خلأ میتونه با TT چهاردر پُر بشه.
      البته منم فکر نمیکنم آئودی کلاً TT رو بذاره کنار و فقط بصورت چهاردر تولید کنه بلکه ممکنه نسخۀ چهاردر در کنار مدل‌های کوپه و رودستر تولید بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۲۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (3011 ديدگاه)

        برای رقابت با CLA همون RS3 کافیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. net

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2984 ديدگاه)

    جلوپنجره زیبایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چیزی که احتمالش هم کم نیست ساخت شاسی بلند Audi tt هستش مثل فورد که شاسی بلند موستنانگ رو داره میسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    موستانگ آره
    این ماشین هم آره؟!
    نکنید تور خدا
    یا همه چیزو کراس اور و اس یو وی میکنن
    یا اینطوری سنت شکنی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2984 ديدگاه)

    ماشینهای دو درب اسپرت دارن چهار درب میشن زشته.موستانگ هم داره چهار درب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amirh2g

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چرا واقعا ایودی ک تو این سگمنت ماشین زیاد داره… برعکس کوپه دو کم داره مثلا a6 یا a7 کوپه میتونن خیلی جذاب تر باشن تا TT سدان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا