آئودیپورشه

آئودی TT RS در برابر پورشه 718 کیمن S

ما در دمای زیر صفر درجه راهی مناطق کوهستانی میشیگان شده‌ایم تا به بررسی و مقایسه دو خودروی آئودی TT RS و پورشه ۷۱۸ کیمن اس بپردازیم.
آئودی TT RS برای سال ۲۰۱۸ یک تازه‌وارد محسوب می‌شود و به پیشرانه ۴۰۰ اسب بخاری پنج سیلندر خطی توربوشارژ، به حجم ۲.۵ لیتر مجهز شده است. در مقایسه با سایر TTها، RS از هواکش‌های بزرگتری در نمای روبرو برخوردار شده تا جریان هوای بیشتری را به داخل بکشد. ضمنا از یک بال عقب هدفمند و سر اگزوزهای بیضی شکل بزرگتر نیز بهره می‌برد.


بهای نسخه پایه TT RSمعادل ۶۵,۸۷۵ دلار اعلام شده است. ضمنا آپشن‌های به کار رفته در نمونه مورد بررسی به شرح زیر است:
پکیج ۶ هزار دلاری دینامیک‌پلاس که دربردارنده دیسک‌های ترمز سرامیکی در جلو و سیستم تعلیق سفت‌تر است، پکیج ۳۵۰۰ دلاری فناوری شامل سیستم صوتی bang & olufsen و سامانه مسیریابی، بسته تزیینی ظاهری به مبلغ ۱۷۵۰ دلار و سیستم اگزوز هزار دلاری که در نهایت بهای این نسخه از آئودی TT RS را تا ۸۰,۲۰۰ دلار افزایش داده است.


در سوی دیگر میدان پورشه ۷۱۸ کیمن اس قرار دارد که پیشرانه شش سیلندر را کنار گذاشته و به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ به حجم ۲.۵ لیتر و توان خروجی ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۱۹ نیوتن متری مجهز شده است. بهای نسخه پایه این خودرو معادل ۶۷,۳۵۰ دلار است که با احتساب آپشن‌های سفارش داده شده برای آن، قیمت نمونه مورد بررسی تا ۸۱,۵۹۰ دلار افزایش یافته است. در این خودرو تجهیزات سفارشی نظیر موارد ذیل به خدمت گرفته شده‌اند:
سامانه اگزوز به ارزش ۲۸۹۰ دلار، سیستم تعلیق اسپرت تطبیق پذیر PASM با بهای ۴۷۰ دلار که ارتفاع خودرو را تا ۰.۸ اینچ کاهش می‌دهد و به فنرهای سفت‌تر مجهز شده است، رینگ‌های ۲۰ اینچی ۱۵۸۰ دلاری، دیفرانسیل لغزش محدود با قابلیت تورک وکتورینگ ترمز پایه در ازای ۱۳۲۰ دلار و برخی آپشن‌های کم اهمیت‌تر دیگر به قیمت ۶۳۸۰ دلار.

آئودی TTRS 2018: مقام دوم

این خودرو به واسطه برخورداری از گشتاور ۴۸۰ نیوتن متری در دور موتور ۱۷۰۰rpm و سامانه چهار چرخ محرک، مانند تیری است که از چله کمان در رفته باشد. استفاده از آئودی TTRS برای عبور از این کوهستان زیبا، واقعا یک روش باکلاس و سطح بالا محسوب می‌شود. شتاب صفر تا ۹۶ این خودرو برابر ۳.۲ ثانیه است که نشان از چابکی فوق العاده این خودرو دارد.

آئودی TT RS
همچنین در آزمون یک چهارم مایل TTRS موفق شد تا رکورد ۱۱.۶ ثانیه با سرعت ۱۹۱.۵ کیلومتربرساعت را به ثبت برساند. حداکثر سرعت این خودرو برابر ۲۸۰ کیلومتربرساعت و شتاب جانبی آن نیز معادل ۱.۰۵جی ارزیابی شده است.

آئودی TT RS
هنگام رانندگی با آئودی، در هر لحظه ای که اراده نمایید نیروی پیش‌برنده فوق العاده موتور پنج سیلندر آئودی در خدمت شما خواهد بود. ضمنا به نظر ما صدای اگزوز می‌تواند طبیعی‌تر باشد تا اثرگذاری آن بیشتر شود.

آئودی TT RS
کوپه کوچک آئودی در مبحث فضای داخلی، از نظر استایل و شیک بودن بی‌نظیر است. صندلی‌ها را ببینید که به وسیله چرم مشکی رنگ بسیار مرغوب، با الگوی الماسی شکل و خطوط دوخت متضاد قرمز رنگ، به زیبایی هرچه تمام‌تر روکش شده‌اند. حتی کمربندهای ایمنی در کناره‌های خود دارای نوار قرمز رنگ هستند؛ این در حالی است که کابین TT RS به هیچ عنوان شلوغ و گیج‌کننده به نظر نمی‌رسد. دریچه‌های گرد سیستم تهویه تعبیه شده بر روی داشبورد نیز بسیار خوش‌ساخت و سطح بالا به نظر می‌رسند.

آئودی TT RS
به جز فضای صندلی‌های ردیف عقب که برای کودکان مناسب‌تر است، کابین آئودی نسبت به پورشه، به نظر جادارتر می‌رسد. البته در جاده‌های ناهموار امکان برخورد سر راننده‌های بلندقد با سقف خودرو وجود خواهد داشت.

آئودی TT RS
مواردی نظیر دامنه جنبش کوتاه سیستم تعلیق و سفت بودن آن، موجب شده تا سواری این خودرو هم زمخت باشد و هم چابک و در عین حال کشسان.
در عبور از جاده‌های صاف سواری خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد اما حین عبور از سطوح ناهموار، ضرباتی را به داخل کابین وارد می‌آورد.

با این حال در حین رانندگی، آئودی نمی‌تواند حس و حالی به خوبی پورشه را ذهن راننده پدید آورد.
فقدان جنبش بدنه و کمبود احساس متبادر شده از به دست گرفتن غربیلک فرمان آئودی، جزء مواردی است که نمره آئودی را در برابر پورشه کیمن اس پایین می‌آورد.


می‌شود گفت آئودی TT RS یک خودروی عملکرد بالای اسپرت تمام عیار است؛ یک انحراف دراماتیک نسبت به انواع TTها، فقط اندکی بیش از حد بر روی برخی ویژگی‌ها متمرکز شده و برخی دیگر را مورد تراضی و مصالحه قرار داده است. بنابراین به نظر ما پورشه کیمن اس به شاخصه‌های یک خودروی اسپرت همه فن حریف نزدیکتر است.

پورشه ۷۱۸ کیمن اس ۲۰۱۷: مقام اول

برخلاف آئودی TT RS، پورشه کیمن اس سواری راحت‌تری را به سرنشینان هدیه می‌دهد. اگرچه میزان شتاب جانبی آئودی در حدود ۰.۰۱جی بیشتر از پورشه بوده اما باید بدانید که پورشه در بسیاری از ارزیابی‌های دینامیکی دست پیش را نسبت به آئودی دارد.


میزان سفتی فرمان پورشه به صورت قابل پیش‌بینی در مواقع لزوم افزایش می‌یابد. طول کمتر درب کاپوت این خودروی موتور وسط موجب می‌شود تا دید جلو افزایش یافته و کنترل پورشه در جاده آسان‌تر گردد.


عملکرد سیستم تعلیق پورشه به گونه‌ای است که حتی در سفت‌ترین حالت نیز سواری نرم‌تری را نسبت به آئودی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.
صدای پیشرانه چهار سیلندر پورشه نسبت به نمونه پنج سیلندر آئودی گیرایی بیشتری دارد با این حال کیفیت سیستم صوتی پورشه به‌خوبی آئودی نیست.


همچنین با وجود پرداخت حدود ۸۰ هزار دلار بابت خرید این پورشه، شما حتی به سیستم تهویه مطبوع خودکار نیز دسترسی نخواهید داشت. از طرف دیگر پیشرانه چهار سیلندر پورشه به ۱۴.۵psi فشار هوا برای دستیابی به تمام توان خود احتیاج دارد. این رقم برای آودی معادل ۱۹.۶واحد است.


حین رانندگی با دور‌های پایین و در سطح شهر، مقداری وقفه در عملکرد پیشرانه پورشه مشاهده می‌شود که در آئودی هرگز رخ نخواهد داد.


با وجود استفاده از گیربکس دستی و سامانه دیفرانسیل عقب، پورشه در شتاب گیری ضعیف تر از آئودی عمل می‌نماید. شتاب صفر تا ۹۶ پورشه برابر ۴.۱ ثانیه و رکورد مسیر یک چهارم مایل آن نیز برابر ۱۲.۴ ثانیه با سرعت ۱۸۵ کیلومتربرساعت است. حداکثر سرعت پورشه ۷۱۸ کیمن اس برابر ۲۸۵ کیلومتربرساعت است.


وجود گیربکس دستی در پورشه کیمن اس موجب می‌شود تا شاخصه رانندگی درگیرکننده و هیجان‌انگیز در پورشه نسبت به آئودی بیشتر باشد. می‌شود گفت که گیربکس دستی پورشه بهترین نمونه در میان موارد مشابه خود است که شما می‌توانید امروزه به آنها دسترسی داشته باشید. تعویض دنده به وسیله اهرم، بسیار سریع و دقیق صورت می‌پذیرد. امور کمتری در زندگی مانند راندن این پورشه مجهز به گیربکس دستی وجود دارند که می‌توانند انسان را حتی بیشتر از راندن یک آئودی TTRS قدرتمندتر و سریعتر، مملو از نشاط نمایند.


منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فتنه گوساله سامری

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    قطعا پورشه کیمن انتخاب بهتریه.درسته آئودی tt rsخیلی سریع هستش ولی به گفته تمام تست کننده هاحس لذت رانندگیش ازکیمن وM2پایین تره.البته توپیست هم کندتره.اما بهترین انتخاب منM2کامپتیشن هستش

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. فتنه گوساله سامری

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ای جانم دسته دنده دستی پورشه.چه لذتی داره تعویض دنده باین ماشین.یکی هم دسته دنده دستیm2وهمینطور دسته دنده مدل دستی کامارو.نگاه کردن بهشون هم لذت بخشه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. Stern des Südens

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    هر دو مثل رویاهایی‌ شیرین هستند واسم . انتخاب بینشون واقعاً سخته چون رو هیچ کدوم نمیشه عیب گذاشت و رفت سراغ دیگری

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Ali Keyhani

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    انتخاب سخته،ولی بازم پورشه،ولی با رنگ آبی حال نمیکنم،فکرمیکنم مشکی یا قرمز بود جذاب تر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. ساسان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    هردو..تصور استفاده ازاین دسته دنده های خوشفرمو خوش دست هم لذت بخشه…صد افسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    بین این دوتا به سختی ایودی اما با وجود ام 2 ، خب قاظعانه ام 2

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. r

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    فاز نویسنده معلوم نیست همش آئودی رو تعریف کرده مقام دوم بهش داده دیده چیزی نداره ایراد بگیره حس رانندگی رو بهونه کرده

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا