آئودیطراحی

جلوپنجره آئودی بزرگ‌تر از این نخواهد شد!

آئودی اعلام کرده که جلوپنجره‌ی بکار رفته در محصولات این شرکت دیگر بزرگ‌تر از این نخواهد شد و راه‌هایی برای کاهش اندک گیرایی آن پیدا خواهد کرد.

Audi prologue
Andreas Mindt مدیر طراحی بدنه‌ی محصولات آئودی در خلال مراسم معرفی کانسپت E-Tron GT اعلام کرد این خودروساز برای جلوپنجره‌ی محصولات آینده‌ی خود برنامه‌هایی دارد.

او گفته است:

دیگر شاهد دهانی بزرگ نخواهید بود. زمانی که فریم جلوپنجره را با رنگ مشکی طراحی می‌کنید بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. زمانی که آن را همرنگ بدنه بکنید جلوپنجره کوچک‌تر به نظر خواهد رسید. از نظر معماری روش‌های زیادی وجود دارد و ما هم ایده‌های خوبی در ذهن داریم.


با توجه به زبان طراحی جدید آئودی، جلوپنجره‌ی تک فریم نمادین این خودروساز از نظر ابعاد بزرگ‌تر شده و فرم آن نیز تغییر یافته است. در جدیدترین فرم شاهد جلوپنجره‌ای بسیار گیرا با گوشه‌ها و خطوط تیز هستیم.

آئودی E-Tron GT
البته آئودی با معرفی کانسپت E-Tron GT نشان داد چگونه می‌تواند ابعاد جلوپنجره و فرم آن را حفظ کرده و ظاهر آن را کوچک‌تر از آنچه هست نشان دهد.

مدیر آئودی ادامه می‌دهد:

شاید مرز بین جلوپنجره و بدنه با یکدیگر ادغام شود و فریم دیگر همانند یک مرز به چشم نیاید. روش‌های مناسب برای ادغام مناسب این بخش‌ها با یکدیگر جالب‌توجه خواهند بود.


البته یک خودرو با قوای محرکه‌ی الکتریکی نیازی به جلوپنجره نداشته چراکه از ورودی‌های دیگر برای خنک کردن پیشرانه‌های الکتریکی و باتری استفاده می‌کند. البته تنها درصد کمی از جلوپنجره‌ی بکار رفته در محصولات احتراق داخلی اخیر آئودی دارای کارایی واقعی برای رساندن هوا به پیشرانه هستند بنابراین طراحان آئودی آزادی عمل زیادی برای بازنگری در جلوپنجره دارند.


اگرچه این موضوع احتمالاً رخ نخواهد داد اما اگر آئودی اقدام به استفاده از جلوپنجره‌های متفاوت در محصولات خود بکند ما مخالفتی نخواهیم داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    جلو پنجره زیباترین سدان لوکس جهان ایودیa8 خیلی قشنگه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Kamran

    ۱۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اشتباه نکن دوست خوب من

    ––زیبا ترین سدان لوکس جهان این ماشینی
    که در قسمت پایین اسمش رو میارم هست

    > Aston Martin Rapide AMR <

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. net

      ۱۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3061 ديدگاه)

      kamran استون مارتین جز خانواده سدان لوکس نیست و جز خانواده سوپر اسپرت هست= خانواده ماشین سدان لوکس یعنی ایودی a8 و بنز سری اس و بی ام و سری ۷ و لکسوسls

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. net

      ۱۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3061 ديدگاه)

      سدان لوکس استون مارتین????

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. me84

    ۱۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    جلوپنجره تویوتا و لکسوس هم جدیدا زیادی بزرگ شده. تویوتا آوالون کل سپرش شده جلوپنجره و با دقت که نگاه میکنی میبینی بخش زیادی از شبکه هاش هم مسدود هستن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. net

      ۱۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3061 ديدگاه)

      meلکسوس که جلو پنجره بد و تیزی داره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. امیر.عارف

    ۱۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    دیگه از این هم بزرگتر ؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. بهراد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    قبلا گوشیا به زور یه دوربین vga داشتن الان دو تا دوvبین سلفی با چهار پنج تا دوربین پشتی و چن تا سنسور مادون قرمز و دوربین حرارتیو و دید در شبو ووو . چن سال بعد هم نمی گن این گوشی چن تا دوربین داره، میگن این دوربین دو سه تا گوشی داره

    ماشینا هم همینطور این جلو پنجره سه تا ماشین داره …

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا