آئودی

احتمال ساخت هایپرکار مخصوص آئودی اسپورت

رئیس آئودی اسپورت آقای استفان وینکلمن معتقد است این کمپانی می‌تواند خودرویی را به منظور رقابت با مرسدس-ای‌ام‌جی Project One توسعه دهد.

audi-badge
این مدیر ارشد در خلال مصاحبه با Car Advice گفته که با کسب تجارب در لامبورگینی او می‌تواند زمینه‌ساز تولید چنین خودرویی در برند آئودی اسپورت باشد و همچنین ارزش آن را محک بزند.
وینکلمن می‌گوید:

من از برندی به اینجا آمده‌ام که قبلاً این کار را انجام داده‌ایم و به سطحی بالاتر رفته‌ایم… اگر این موضوع درباره‌ی یک خودروی بسیار خاص و تولید محدود و با بهای بالا برای محک ارزش برند باشد، پس ایده‌ای خوب به نظر می‌رسد.

وینکلمن همچنین گفته که گذشته‌ی درخشان این برند آلمانی در مسابقات خودرویی می‌تواند در توسعه‌ی چنین خودرویی بسیار کمک‌کننده باشد.

2014 Le Mans 24 Hours Race
او گفت:

همیشه داستانی برای بازگو کردن وجود داشته است. گذشته‌ای درخشان و چیزی که پایدار و واضح بوده و این مربوط به آئودی می‌شود. ما تنها از نظر تئوری و فرضیه صحبت می‌کنیم؛ اما من فکر می‌کنم همه‌چیز را می‌توان سنجید. من می‌بینم که ظرفیتی برای این نوع از خودروها در آئودی اسپورت وجود دارد و با توجه به تاریخچه‌ی کمپانی در مسابقات مختلف، ایده‌های زیادی وجود دارد.

برخلاف ب‌ام‌و، آئودی اسپورت و مرسدس-ای‌ام‌جی تنها دو ضلع از سه ضلع مثلث آلمانی هستند که سوپرکارهای ویژه‌ی خود را در فرم‌های R8 و GT عرضه کرده‌اند؛ بنابراین جای تعجبی نخواهد بود اگر آئودی تصمیم بگیرد رویه‌ی مرسدس در ورود به بازار هایپرکارها را دنبال کند.

2017 Audi R8 V10 Plus
۲۰۱۷ Audi R8 V10 Plus
هرچند وینکلمن در خاتمه تأکید کرد که در این مرحله صحبت از هایپرکار آئودی اسپورت چیزی بیش از یک آرزوی زیبا نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. AMIR

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (55 ديدگاه)

    جمله ی آخرش همه ی حس و حالم رو از هم گرفت. خیلی دوست دارم هایپرکار آئودی روببینم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ace

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فکر نکنم آئودی هایپرکار بسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      .
      منم فکر نمیکنم،ولی اگه میساخت خیلی عالی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alpha

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آره.
        احتمال ساختش زیر 20 درصده.
        اگر دیزل گیت نبود شک ندارم آئودی هم الان تو فرمول 1 بود هم هایپرکارش رو معرفی می کرد.
        متاسفانه بزرگترین بازنده ی دیزل گیت آئودی بود نه فولکس واگن.
        به حرفم خواهی رسید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (148 ديدگاه)

          حرفت سند
          واقعا بیشترین ضرر رو آئودی کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. mohammadreza

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    آقا ممنون میشم یکی واسه من توضیح بده علت جلوگیری از واردات خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی چیه؟ البته این موضوع هیچ ربطی نه به من داره و نه به تو دایره آشناهای من کسی همچین توانایی‌هایی داره، اما برام واقعا سوال پیش اومده که چرا اینقد این موضوع تاکید میشه که جلوی این واردات رو گرفتیم مگه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، اصلا در تولیدات ایرانی داریم که بخوایم از وارداتش جلوگیری کنیم؟؟ یا مگه اصن متر سنجش چی بوده که به ۲۵۰۰ سی‌سی رسیدن؟ اگه به قیمت باشه که الزاما بالای ۲۵۰۰ سی‌سی دلیلی بر زیاد بودن قیمت نیست؛ به فرضم که باشه، با منع ورودش چی عایدمون میشه؟ فقط این سوال من واقعا از سر ندونستنه، لطفا افرادی که اطلاعات دارن جواب بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      برای اینکه معیار لوکس بودن ماشین تو مملکت ما موتور بالای 2500 سی سی هستش. برای همین مثلاً ماکسیما یا مورانو لوکس حساب میشه با قیمت حدود 300 میلیون، ولی بی ام و i8 لوکس حساب نمیشه با قیمت بالای 1 میلیارد :) . دیگه از مسئولین کوته فکر ما چه انتظاری میشه داشت. چیه این مملکت درسته که این دومیش باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. alpha

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز هر چیزی رو معیار قرار بدن یک سری دنگ و فنگ پیش میاد.

      نمیشه بر مبنای کشور سازنده عمل کرد. خودت بهتر میدونی که نمیشه.

      بر مبنای قیمت نمیشه. چون کلی براش فلسفه درست میکنند.با آپشن ، بدون آپشن، با تخفیف بدون تخفیف. اصلا با کدوم واحد پول. با کدوم ارزش دلار. قیمت دلار میشه 3700 تومن ملت میریزن که ماشین وارد کنن، قیمت میشه 3000 تومن همون ماشین ها رو به 100 برابر قیمت میخرن.

      آلایندگی و مصرف سوخت نمیشه. چون ماشین های قشر متوسط اکثرا مصرف و آلایندگی کمی ندارند.

      حجم موتور واقعا مسخرست. اما اگه میخواد محدودیتی باشه از همه بهتره. ماشین های پرحجم معمولا پر مصرف هم هستن و پر آلایندگی، لوکس هم هستن . با این همه سرطان و آسم و ناقص الخلقه زایی به نظرم از بقیه ی معیار ها بهتره.
      همون BMW i8 درسته لوکس هست. اما ورودش ممنوع نیست. چون برای محیط زیست و هوای ائتهران وجودش اندازه ی هزار تا پراید و بنز S class و … ارزش داره.

      من با محدودیت حجم مشکل زیادی ندارم. بزرگترین مشکل من با تعرفه هاست. با گمرک خیلی سنگین. حاضرم فقط ماشین زیر 2500 سی سی بخرم اما نه اینکه 200 میلیون براش پول بدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. silver

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (226 ديدگاه)

        آلفا جان معیاری که توی کشورای توسعه یافته در نظر میگیرن میزان گرم دی اکسید کربنی هست که ماشینا از خودشون به جا میذازن و طبق اون سختگیری میکنن.
        موتور تویوتا یاریس و لندکروزر رو در نظر بگیر ،هردو استاندارد یورو ۶ دارن ولی بر اساس میزان دیراکسید کربنی که در هر کیلومتر وارد هوا میکنن دسته بندی میشن و عوارض ازشون اخذ میشه
        جالبه بدونید که پراید کم حجم در بهترین حالتش بیشتراز یه ماشین با حجم موتور ۲۴۰۰ سی سی دی اکسید کربن وارد جو میکنه!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. alpha

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          آره میدونم رفیق.
          ولی واسه ما این چیز های خیلی زوده.
          کلس دستگاه و قانون و تبصره و … میخواد.
          .
          .
          برای ما اومدن یک قانون اورژانسی تصویب کنن که این شد.
          وگرنه راه اصولی و درستش همون فرمایش شماست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. silver

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (226 ديدگاه)

      دوست من اطلاعات خاصی نمیخواد
      یه عده با برخورد سلیقه ای و بدون هیچ اطلاعاتی از دنیای اتوموبیل دور هم جمع شدن و یه قانون برای حمایت از لگنسازای داخلی گذاشتن (البته به خیال خودشون)
      عدم شناخت و اطلاعشون جایی مشخص میشه که BMW i8 میاد پلاک ملی میگیره درحالی که به سانتافه ۳.۳ لیتر پلاک نمیدن!!!!!!!
      بار ها هم پیگیری شده که خواستن جلوی همینم بگیرن ولی به این نتیجه رسیدن که بهتره ازش بهره برداری کنن به جای اینکه کاملا ببندنش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علي

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به نظر من نسازه بهتره به ٢ دلیل : R8 که داره در حد ی هایپر کار و پول یک چهارمش داره سواری و سرویس میده.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارمان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    بهتره این قسمت داستانو بسپوره به لامبورگینی
    دشمن شاد کن نشیم …??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا