آئودی

معرفی نسخهٔ استیشن نسل جدید آئودی A6، خوش‌تیپ و جذاب

پس‌ازاینکه چندی پیش آئودی نسل جدید سدان میان سایز A6 خود را رونمایی نمود و حالا نسخهٔ استیشن این خودرو را معرفی کرده است. همانند سدان A6، نسخهٔ استیشن نیز در نسل جدید از جلوپنجرهٔ بزرگ و بدنه‌ای عضلانی‌تر برخوردار شده است. همچنین با وجود اینکه این استیشن بر کاربردی بودن تمرکز دارد اما خط سقف آن شیب ملایمی داشته و ستون D آن نیز زاویهٔ تندی دارد. این ویژگی‌ها ظرفیت حمل بار خودرو را کاهش می‌دهد اما در عوض حالا A6 آوانت جدید، اسپرت‌تر از نسل قبلی به نظر می‌رسد.

این استیشن آلمانی به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلوی LED مجهز شده است درحالی‌که در تیپ بالا رده چراغ‌های LED ماتریکس به همراه چراغ‌های روشنایی در روز ارائه می‌شود. آئودی همچنین گفته است که استایل اسپرت A6 آوانت جدید از لحاظ آئرودینامیک هم ارتقاء پیدا کرده و حالا ضریب آئرودینامیک آن به ۰.۲۷ رسیده است. داخل خودرو اما تقریباً به‌طور کامل از نسخهٔ سدان گرفته شده و حالا در آن یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی، یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک صفحه‌نمایش ۸.۶ اینچی برای کنترل سیستم تهویه و تجهیزات رفاهی دیده می‌شود.

برای این خودرو مجموعه‌ای از آپشن‌های مختلف قابل سفارش است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به گرم‌کن، تهویه و ماساژور صندلی‌های جلو، چرم ولکانو و تریم چوبی اشاره کرد. خریداران همچنین می‌توانند نمایشگر سربالا، سانروف پانوراما، سیستم صوتی پریمیوم Bang & Olufsen با ۱۹ بلندگو و پکیج کیفیت هوا را هم سفارش دهند که آخری شامل یونیزر هوا و پخش‌کنندهٔ عطر می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های A6 آوانت اما ظرفیت بار زیاد آن است. به گفتهٔ آئودی، حجم صندوق بار این استیشن برابر با ۵۶۵ لیتر است که این ظرفیت با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۶۸۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند درحالی‌که درب صندوق بار هم برقی است.

آئودی فعلاً اطلاعاتی از پیشرانه‌ها و مشخصات فنی A6 آوانت جدید ارائه نکرده اما به‌احتمال‌زیاد همان پیشرانه‌های نسخهٔ سدان A6 برای نسخهٔ استیشن هم ارائه خواهند شد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که در زیر کاپوت این استیشن لوکس آلمانی یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ بنزینی TFSI با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور و همین‌طور یک موتور ۳ لیتری V6 توربودیزل TDI با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور قرار گیرد.

همچنین آئودی تأیید کرده است که تمامی مدل‌های A6 آوانت به یک سیستم هیبریدی خفیف با استارت آلترناتور و سیستم احیای انرژی ترمزها مجهز هستند که انرژی تولیدی را به باطری‌های لیتیوم یون می‌فرستد. بعلاوه، A6 آوانت جدید به سیستم فرمان الکترومیکانیکی با ضریب اسپرت مجهز شده که پاسخ‌دهی آن بهبود پیدا کرده است. علاوه بر این، امکان سفارش سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب هم وجود دارد که در سرعت‌های پایین تا پنج درجه چرخ‌های عقب را می‌چرخاند. طبق گفتهٔ آئودی، این سیستم کمک می‌کند تا دایرهٔ چرخش خودرو تا حدود یک متر کاهش پیدا کند.

برای A6 جدید چهار نوع تعلیق مختلف ارائه شده که شامل نمونهٔ استاندارد با کمک‌فنرهای فولادی، تعلیق اسپرت، تعلیق بادی تطبیقی و تعلیقی با کمک‌فنرهای قابل تنظیم می‌شود. همانند A8، نسل جدید A6 نیز به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته‌ای مجهز شده که توسط پنج رادار، پنج دوربین، دوازده سنسور اولتراسونیک و یک اسکنر لیزری پشتیبانی می‌شود. آئودی فعلاً صحبتی از زمان عرضه و قیمت نسل جدید A6 آوانت نکرده است اما احتمالاً به‌زودی این اطلاعات اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    چه کابین خوشگلی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Kian70

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    استیشن فقط آئودی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا