آئودی

رونمایی از نسخهٔ اسپرت و قدرتمند آئودی SQ5 در دیترویت

آئودی امسال در نمایشگاه دیترویت دست پُری داشت و دو خودروی کاملاً جدید را در این نمایشگاه رونمایی کرد. اولین محصول آئودی در این نمایشگاه کانسپت SUV پرچم‌دار آیندهٔ این شرکت یعنی Q8 بود که قبلاً در پدال به آن پرداختیم. این کانسپت پیش‌نمایشی از نسخهٔ تولیدی Q8 محسوب می‌شود. دومین خودروی جدیدی که آئودی برای اولین بار در دیترویت رونمایی کرد بازهم از خانوادهٔ Q این شرکت است. این خودرو نسل جدید کراس‌اوور اسپرت SQ5 است که برخلاف Q8 یک نمونهٔ تولیدی است.

audi-sq5_3-0_tfsi-2018-1024-01

SQ5 جدید درست مانند نسل قبلی خود نسخه‌ای قوی‌تر و سریع‌تر از نسل دوم Q5 محسوب می‌شود. در نسل جدید این کراس‌اوور اسپرت آلمانی پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ قبلی جای خود را به یک موتور جدید ۳ لیتری V6 توربوشارژ TFSI داده است که ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این همان موتوری است که پیش‌ازاین در مدل‌های S4 و S5 هم شاهد ارائهٔ آن بوده‌ایم. همان‌طور که انتظار داریم، نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. وظیفهٔ رساندن نیروی موتور به سیستم کواترو هم بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است. SQ5 با تکیه بر این قوای محرکه می‌تواند در ۵.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

audi-sq5_3-0_tfsi-2018-1024-03

هرچند نیروی تولیدی این موتور جدید با موتور قبلی یکسان است اما ۳۱ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند. علاوه بر این، تعلیق جلو و عقب SQ5 نیز به‌تازگی توسعه یافته است و برای جلو از نوع پنج اتصالی بازطراحی شده‌ای استفاده شده است که دقت فرمان را بهبود می‌دهد. آئودی همچنین یک پکیج سفارشی اسپرت بنام S را هم برای SQ5 ارائه کرده است که شامل یک دیفرانسیل عقب اسپرت برای افزایش پویایی هندلینگ خودرو می‌شود. این دیفرانسیل قادر به تقسیم گشتاور میان دوچرخ عقب بوده و در صورت لزوم می‌تواند حتی تمامی گشتاور را به یک چرخ ارسال کند.

علاوه بر این، آئودی برای اولین بار سیستم تعلیق بادی اسپرت تطبیقی را در SQ5 ارائه کرده است که به‌صورت خودکار ارتفاع خودرو را ۳ سانتیمتر کاهش داده و همچنین به راننده اجازه می‌دهد از طریق انتخاب‌گر حالات رانندگی، ارتفاع و نرمی و سفتی تعلیق را به‌دلخواه خود تنظیم کند. حال که صحبت از حالات رانندگی شد باید بگوییم که برای این ماشین در حالت استاندارد چهار حالت رانندگی مختلف شامل لوکس، خودکار، پویا و شخصی ارائه شده است که البته در صورت سفارش پکیج اسپرت دو حالت آلرود و آفرود هم به آن‌ها اضافه می‌شود. سیستم فرمان پویای SQ5 نیز قادر است بر اساس سرعت خودرو، نسبت فرمان را تغییر دهد.

audi-sq5_3-0_tfsi-2018-1024-05

در بیرون این کراس‌اوور اسپرت تمامی صفات معمول یک آئودی سری S بکار رفته است؛ بنابراین در SQ5 جدید شاهد یک جلوپنجرهٔ خاکستری، سپر جلوی اسپرت با ورودی‌های هوای بیشتر جهت هوا رسانی بهتر به موتور جدید، قاب آلومینیومی برای آینه‌های جانبی و سر اگزوزهای جدید مشکی‌رنگ هستیم که برای مطابقت با قلب ارتقاءیافتهٔ SQ5، ظاهر تهاجمی‌تری را برای آن به ارمغان آورده است. همچنین یک تریم بیرونی خاکستری‌رنگ هم برای SQ5 در نظر گرفته شده که شامل تیغه‌های جلوپنجره و ورودی‌های هوای درون سپر جلو، ریل‌های روی سقف و زه دور پنجره‌های جانبی خاکستری می‌شود. چراغ‌های جلو و عقب خودرو نیز از نوع LED و با الگوی طراحی سه‌بعدی هستند.

audi-sq5_3-0_tfsi-2018-1024-07

همان‌طور که انتظار داریم، کابین SQ5 جدید بسیار به نسخهٔ معمولی Q5 شباهت دارد اما بااین‌حال در کابین این ماشین شاهد ارائهٔ ویژگی‌های جدیدی چون مجموعه‌ای از صندلی‌های اسپرت و غربیلک فرمان با قسمت پایینی صاف هستیم. علاوه بر این، یک حالت نمایش اسپرت نیز در صفحه‌نمایش دیجیتالی مجازی آئودی صرفاً برای SQ5 ارائه شده است. تریم داخلی استاندارد SQ5 از نوع آلومینیومی مات است اما می‌توان تریم فیبر کربنی را هم برای آن سفارش داد. برای SQ5 جدید آخرین نسل از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI آئودی ارائه شده است که قابلیت تشخیص دسته نوشته را داشته و به‌صورت استاندارد از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل پشتیبانی می‌کند. خریداران می‌توانند یک نمایشگر سربالای تمام‌رنگی را هم برای این خودرو سفارش دهند.

audi-sq5_3-0_tfsi-2018-1024-0b

طیف سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ SQ5 نیز شامل ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم شناسایی نقاط کور و کروز کنترل تطبیقی می‌شود. این کروز کنترل تا سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت می‌تواند در ترافیک‌ها به‌صورت خودکار اتومبیل را متوقف و دوباره به حرکت درآورد. آئودی گفته است که نسل جدید SQ5 از بهار ۲۰۱۷ با مدل ۲۰۱۸ در ایالات‌متحده برای فروش عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است با توجه به قیمت ۵۳,۳۰۰ دلاری تیپ پریمیوم نسل قبلی SQ5 و ۶۰,۸۰۰ دلاری تیپ پرستیژ می‌توان تا حدودی به قیمت نسل جدید آن پی برد.

[دانلود ویدئو]

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نظرسنجی 1

    مرسدس بنز GLC 43 AMG: لایک
    آئودی SQ5: دیس‎لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      نظرسنجی 2

      آئودی SQ5: لایک
      پورشه ماکان S: دیس‎لایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرحسین ق.

        ۲۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        با احترام
        به نظرم این نظر سنجی ها ارزشی نداره و بهتره اینقدر زیاد نشه.
        به 3 دلیل:
        چون اولا کاربرا احساساتی نظر میدن. امروز ب ام و یک مدل جدید معرفی میکنه همه خوشحالن میزنن BMW مثلا. من خودم همینطوری هستم.
        مورد دوم، این جا صفحه ی آئودی هست. رائ بیشتر هم که باشه ، چیزی رو ثابت نمیکنه.
        سوم، نظر سنجی باید کم باشه و به موقع. روزی یک بار. حتی کمتر. کاری که خود پدال میکنه. وگرنه خسته کننده و تکراری میشه و اکثر افراد حوصلش رو از دست میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرشاد سجادیان

          ۲۲ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          با عرض ادب، با حرف های شما مخالفم، مقایسه، طرفداری و به قول معروف کل کل کردن (از نوع محترمانش) محرک دنیای خودروهه، هیچوقتم خسته کننده نمیشه بلکه بین طرفدارا باعث نشاط و بین خودروسازا باعث پیشرفت میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Madjid R8

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      #4×4: Audi Q7, Jeep Commander, Toyota Land Cruiser Prado & Sandy Hill. Who’s best?

      .

      کسایی که میفرمایند آئودی Q7 و Q5 و … ماشین هایی هستند که فقط قیافه دارند ، عبارت بالا رو در نت سرچ کنند.
      ببینید Audi Q7 چقدر قشنگ روی جیپ با کوهی از ادعا رو تو آفرود کم میکنه.
      در حالی که Q7 نسخه ی تقویت نشده ی سری Q هست و SQ7 یقینا خیلی قوی تر از این ها هست.

      Q7 گرگی در لباس گوسفنده. از بیرون یک شاسی بلند ناز نازی ، اما با کوهی از قدرت و افتخار…
      و همپای LandCruiser Prado که تخصصش آفروده ظاهر میشه.

      آئودی = بهترین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اعتمادیان

        ۲۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (257 ديدگاه)

        ای جان ائودی
        Q7 رو دیگه نگو
        SQ7 که دیگه ………… در کلام نمیگنجه
        چقدر این کلامت بدلم نشست آقا مجید : Q7 گرگی در لباس گوسفنده.
        کلا برند آئودی این خصلت رو داره که ظاهرش گول زننده است به ظاهر مثل آهو ظریف دیده میشه ولی در باطن این برند یک شیر خفته که اگه بیدارش کنید به هیچی امون نمیده همه محصولاتش این خصلتو دارند شما یک نگاه غیر مغرضانه و منصفانه به R8 بنداز ، ظاهرش میگه بدرد کادو تولد یک نوجوان میخوره ولی وقتی شیرش بیدار میشه لرزه بر تن هر برندی می اندازه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Milad

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا یه سوال:ford mustang ecoboost یا audi a3 که حجم موتورشون زیر 2.4L هست،اینجا پلاک میشه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (132 ديدگاه)

      Audi a3 میشه
      ولی mustang نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. جواد

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    از لحاظ موتور منعی وجود نداره ولی فورد که امریکاییه و وارداتاش ممنوعه.(چون ماشین های امریکایی و سنگین و پر مصرفن و پراید سبک و کم مصرفه) ولی آئودی میتونه وارد بشه البته مدل هایی که ساخت امریکا نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. <<<<<

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    آئودی ((آقا)) است
    شیک و مردونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا