آئودی

اعتقاد کامل آئودی به آینده درخشان سدان‌ها

با اینکه سبد محصولات Q آئودی شامل خودروهای متنوعی است اما این به معنی نادیده گرفتن سدان ها نیست. نگاه به آمار فروش ارباب حلقه‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که تقاضا برای A6 با افزایش ۶۸.۶ درصدی به ۱۷۸۰۷ دستگاه رسیده و سدان پرچم‌دار A8 نیز فروش ۲۹۶۳ دستگاهی را تجربه کرده که نشان دهنده رشد فروش ۸۵.۳ درصدی است. دیگر مثال روشن این قضیه بازار چین است که در آن مدل کشیده‌ی A4 L رشد فروش ۳ درصدی را تجربه کرده و به خانه ۱۶۸۱۸۹ نفر راه یافته است. فروش A8 L نیز ۱۲۴۵۱ دستگاه بوده که حاکی از رشد فروش ۲۱.۶ درصدی است.

این آمار تنها بخشی از داده‌هایی است که از بیانیه‌ی منتشر شده توسط مدیر فروش و بازاریابی آئودی پشتیبانی می‌کنند. هیلدگارد ورتمن در مصاحبه با اتوبلاگ گفته که تقاضا برای سدان ها همچنان بالا بوده هرچند مردم علاقه زیادی به کراس اوورها و شاسی بلندها نشان می‌دهند. او خاطرنشان می‌سازد سدان ها اصلاً حذف نخواهند شد زیرا آئودی معتقد است استایل بدنه سنتی این خودروها هنوز هم طرفداران زیادی دارد.

مدیر فروش آئودی همچنین در سخنان کوتاهی به خودروهای کوپه و کانورتیبل اشاره کرده و از خودروهای دو درب به عنوان محصولاتی بسیار احساسی که همیشه وجود خواهند داشت نام برده است. با این وجود انتظار می‌رود TT در سال‌های پیش رو بازنشسته شود و آینده سوپرکار R8 نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در کل فروش خودروهای کوپه و به ویژه کانورتیبل ها افت محسوسی را در سال‌های اخیر تجربه کرده و هاچبک های کوچک فاقد درب‌های عقب (سه در) نیز کمیاب‌تر از همیشه می‌شوند.

ورتمن در این گفت‌وگو به استیشن‌ها نیز اشاره کرده و گفته که پس از انتشار بیانیه آئودی درباره عرضه RS6 آوانت در آمریکا بازخوردهای فوق‌العاده‌ای دریافت کرده است. باید منتظر ماند و دید که آیا پاسخ مثبت افراد به این خودرو به معنی فروش بالای آن خواهد بود یا خیر مخصوصاً اینکه استیشن پرفورمنس آئودی قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت. رقیب اصلی این خودرو یعنی مرسدس-ای ام جی E63 S واگن قیمت ۱۱۱۷۵۰ دلاری دارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    منتظر خبر اصلی هستیم پدال
    جنسیس gv80 معرفی رسمی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Abbas.Lambo

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    باید دست کسانی که سعی در زنده نگه داشتن سدانها دارن رو بوسید نه اینکه بخاطر دوزار سود بزنن زیر لنگ سدانها و فقط قد بلند بزنن،در ضمن یچیزیو میخواسم بدونم،این چینی ها چرا به ماشین کشیده علاقه دارن؟مثلا از هر سدان یه نسخه ی کشیده هم واس اونا میزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      سدان ها بهترین کلاس خودرویی هستن که البته آلمانی ها در این زمینه اوضاع خیلی خیلی خوبی دارن و مثل نقل ففروش میرن برعکس سدان های خیلی از برندهای دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مانی

      ۲۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      چون قدشون خیلی‌ خیلی‌ بلنده ماشین کشیده رو ترجیح میدن
      اما در مقابل هلندی‌های کوتوله ماشین هاچ بک ریزه میزه دوست دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sina

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    سدان ها زنده می مونن حتما ولی آعودی دیگه زخمی کرده با این همه سدان
    A3-A4-A5-A6-A7-A8-RS3-RS5
    سه سدان تو سه تا کلاس با پر فورمنس همونا بسه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. net

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3130 ديدگاه)

    ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ خیلی خوب و زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    مرسی آئودی . قطعا کسانی که عاشق خودرو هستن اگه قرار بود مدیریت آینده خودرو به اونها داده بشه حتما سدان رو تا ابد تولید میکردند . البته صد در صد تصمیم درستیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sina

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    نبوغ مهندسی در آئودی موج میزنه . حیف فروششون تو آمریکا کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا