آئودی

احتمال بازگشت آئودی A6 آلرود به بازار ایالات‌متحده

آئودی A6 استیشن خودروی جذابی است که نسخهٔ کراس آن یعنی مدل آلرود با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، حتی جذاب‌تر به نظر می‌رسد؛ اما متأسفانه این کراس استیشن زیبا مثل بسیاری از خودروهای استیشن در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود ولی حالا گزارش جدیدی در رابطه با احتمال بازگشت این خودرو به آمریکا منتشر شده است. سخنگوی آئودی در گفتگویی با کارانددرایور گفته است که این شرکت به‌طورجدی دربارهٔ عرضهٔ A6 آلرود در ایالات‌متحده فکر می‌کند.

آئودی آلرود برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ متولد شد و به‌تازگی نسل چهارم آن رونمایی شده است. در سال ۲۰۰۹ نیز مدل کوچک‌تر A4 آلرود به سبد محصولات آئودی اضافه شد. نسل اول A6 آلرود در ایالات‌متحده عرضه شد و حتی A4 آلرود که هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد نیز از سال ۲۰۰۹ تاکنون در بازار آمریکا حضور دارد اما پس از خاتمهٔ تولید نسل اول A6 آلرود در سال ۲۰۰۴، نسل‌های دوم و سوم آن راهی بازار آمریکا نشدند. حال ممکن است پس از پانزده سال بار دیگر A6 آلرود به ایالات‌متحده بازگردد.

نسل جدید A6 آلرود در بازارهای اروپایی با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل در سه سطح قدرت مختلف عرضه می‌شود اما اگر عرضهٔ آن در ایالات‌متحده قطعی گردد به‌احتمال‌زیاد پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی توربوشارژ جایگزین موتور دیزلی آن خواهد شد. این موتور که هم‌اکنون برای سدان A6 ارائه می‌شود، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این در حالی است که قوی‌ترین نسخهٔ پیشرانهٔ دیزلی A6 آلرود در اروپا ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

A6 آلرود ویژگی‌های یک کراس‌اوور را با راحتی، کارایی و پویایی رانندگی یک استیشن ترکیب کرده است. این خودرو ۴.۵ سانتیمتر ارتفاع بیشتری از سطح زمین نسبت به A6 استیشن معمولی داشته و به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها به سیستم تعلیق بادی تطبیقی و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است. اگر A6 آلرود نهایتاً به ایالات‌متحده راه پیدا کند، احتمالاً قیمت پایهٔ آن از زیر ۶۰ هزار دلار آغاز شده و با خودروهایی مثل ولوو V90 کراس کانتری به رقابت خواهد پرداخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (853 ديدگاه)

    واقعا زیبا ست من خودم این سبک استیشن رو خیلی دوستدارم کراس اووور هم شده دیگه عالی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. net

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3062 ديدگاه)

    ماشینهای استیشن حس بدی به ادم دست میده و کراس اور زیباتر و جالبتر و پرطرفدارتر هست
    جدیداً جلو پنجره های ائودی بد شده و این خط راه راه عمودی داخل جلوپنجره زیبا نیست ولی جلو پنجره های قبلی مثل جلوپنجره ائودی a8 مدل ۲۰۱۹ خیلی زیباست
    رینگ خاکستری تیتانیوم این ایودی زیباست و طراحی داخلی یکپارچه مشکی این ماشین که مثل طراحی داخلی زیباترین و بهترین سدان لوکس سایز بزرگ جهان یعنی ایودیa8 مدل ۲۰۱۹هست خیلی زیباست مخصوصا دو ال سی دی مستطیلی درون داشبورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    Smart choice?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا