آئودی

بررسی آئودی اس 5 کابریولت 2018

مدل کاملاً جدید آئودی S5 آن‌قدر شبیه به نسل قبل خود است که بیشتر می‌شود آن را تحت عنوان یک به‌روزرسانی برای این خودرو برشمرد تا آن‌که لقب تازه‌وارد را بر پیشانی‌اش حک نمود. البته شرکت سازنده ادعا می‌کند که ورقه‌های فلزی به‌کاررفته در ساخت بدنه آن، کاملاً تافته‌ای جدابافته هستند. این‌طور که از ظواهر امر پیداست، اگر نسل قبلی هیچ‌چیز به‌جز سالاد کاهو نمی‌خورد و روزی ۸ کیلومتر به مدت یک ماه می‌دوید، آنگاه شبیه آئودی S5 2018 می‌شد. رینگ‌های اسپرت تهاجمی با پهنای بیشتر، نمای جلویی با زوایای تندوتیز، جلوپنجره تخت و چراغ‌های جلو به همراه همنوعان عقبی خود با جلای بیشتر و خشونت افزون‌تر، به من و شما این نکته را متذکر می‌شود که اگرچه تغییرات ظاهری اندک هستند اما ویژگی‌های نهان شخصیتی بسیاری را درون خود پنهان نموده است.

منشأ قدرت:
همانند S5 کوپه و مدل چهاردرب S5 Sportback، نسخه کانورتیبل نیز یک پیشرانه جدید خواهد داشت. اگرچه S5 اولیه به یک موتور وی ۸ تنفس طبیعی مجهز بود و نمونه فیس‌لیفت آن از یک پیشرانه وی ۶ سوپرشارژ بهره می‌برد، S5 جدید به یک نیروگاه وی ۶ توربوشارژ با حجم ۳ لیتر مسلح شده است. به‌واسطه طراحی بدیع آن، یک توربوشارژ از نوع twin-scroll در فضای دنج میان سیلندرها جا خوش کرده است که باعث بهبود کارایی فرآیند احتراق موتور می‌شود.

آئودی اس 5 کابریولت
توان خروجی این موتور معادل ۳۵۴ اسب بخار است و گشتاور حاصل نیز در حدود ۵۰۰ نیوتن-متر است که به میزان ۲۱ اسب بخار و ۶۰ نیوتن-متر، نسبت به مدل پیشین خود توانمندتر شده است. همچنین تنها معبر انتقال قدرت به‌سوی هر چهار چرخ، یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک خواهد بود که بسته به سفارش مشتری می‌تواند به شاخصه تورک-وکتورینگ دیفرانسیل عقب نیز تجهیز شود. درضمن مدت زمان مورد نیاز برای دست یافتن به سرعت ۹۶km/h توسط S5 از حالت سکون برابر است با ۴.۸ ثانیه. حصول یک چنین عملکرد مناسبی توسط این خودرو با کمترین ناملایمتی همراه است. سیستم فرمان بسیار دقیق است و با افزایش سرعت کمی سفت‌تر می‌شود. بر اساس ادعای شرکت آئودی، شاسی به میزان ۴۰ درصد نسبت به قبل محکم‌تر شده است و سواری آن حس استوارتر بودن را در ذهن تداعی می‌کند و آسایش خوبی را به شما هدیه می‌دهد که با آن می‌توان مسیرهای مختلف را به چالش کشید.

طراحی کابین:
آئودی قابلیت مکانیزم بازوبسته شدن سقف را در این خودرو به‌گونه‌ای ارتقا داده است که دیگر نیازی به توقف کامل خودرو نبوده و راننده می‌تواند تنها با لمس یک دکمه آن هم در حین حرکت با نهایت سرعت ۵۰km/h، شاهد بازوبست سقف اتومبیل خود باشد.
بازه زمانی مورد نیاز برای باز شدن سقف، ۱۸ ثانیه و نیز ۲۱ ثانیه برای جمع شدن آن است که هر دو عدد بیش از ارقام ادعایی آئودی هستند.

آئودی اس 5 کابریولت
داخل کابین دقیقاً همان‌طوری است که از یک آئودی مدل ۲۰۱۸ انتظار می‌رود؛ متریال باکیفیت و تزیینات مجلل بسیاری در آن به کار رفته است. نمونه مورد بررسی از روکش چرمی صندلی‌ها به رنگ زیبای قرمز ماگما، تزیینات فیبرکربنی براق و همچنین تریم فلزی بسیار جذاب بهره‌مند گشته است. آرایش عناصر کابین بسیار ساده و دلپسند است، دکمه‌ها عالی هستند و کیفیت پرداخت آنها در سطح بالایی قرار داده شده است.

بهای پرداختی برای نمونه مورد بررسی به میزان ۷,۳۵۰ دلار نسبت به مدل پایه گران‌تر است که علت اصلی آن به سامانه ناوبری و پکیج S sport باز می‌گردد. پکیج مذکور به ارزش ۲۵۰۰ دلار شامل تکنولوژی گشتاور-بردار برای دیفرانسیل عقب، کمک‌فنرهای تقویت شده اسپرت و کالیپر ترمز قرمزرنگ است.

بسته ناوبری ۲۶۰۰ دلاری نیز نویگیشن MMI پلاس و MMI touch، سامانه آئودی کانکت پلاس و پرایم و نیز پنل نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال آئودی موسوم به Virtual Cockpit را به لیست تجهیزات S5 ضمیمه می‌کند.

سیستم صوتی Bang & Olufsen به ارزش ۹۵۰ دلار، رینگ‌های ۱۹ اینچی ده پر به همراه لاستیک‌های تابستانی به ارزش ۸۰۰ دلار و تریم فیبر کربنی با بهای ۵۰۰ دلار، سایر هزینه‌های اضافی را شامل می‌شوند که در نهایت مبلغ ۷۰,۶۲۵ دلار را برای تملک این خودرو از شما مطالبه خواهند نمود.

همچنین میزان مصرف سوخت این خودرو به‌طور ترکیبی، در حدود ۱۱.۲L/100km است.

آئودی اس 5 کابریولت

آئودی اس 5 کابریولت
در پایان اگر به یک آئودی به‌صرفه‌تر فکر می‌کنید، در عوض این خودرو بهتر است که به سراغ A5 بروید؛ همچنین اگر پرفورمنس خودرو برای شما اولویت دارد، شایسته است تا بجای این خودروی کانورتیبل سراغ مدل‌های S5 کوپه و یا اسپورتبک بروید. در کل اگر با قیمتش مشکلی ندارید او هم با شما مشکلی نخواهد داشت.

مشخصات فنی آئودی اس ۵ کابریولت

  • قیمت پایه: ۶۳۲۷۵ دلار
  • قیمت نسخه تست شده: ۷۰۶۲۵ دلار
  • پیشرانه: ۶ سیلندر V شکل آلومینیومی با تزریق مستقیم سوخت و ۲۴ سوپاپ
  • حجم موتور: ۲۹۹۵ سی سی توربوشارژر
  • قدرت: ۳۴۵ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۵۰۰ نیوتن متر در ۱۳۷۰ دور در دقیقه
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با شیفت دستی
  • وزن خالص: ۱۸۹۹ کیلوگرم
  • شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۴.۸ ثانیه
  • شتاب ۰-۱۶۰ کیلومتر بر ساعت: ۱۲.۴ ثانیه
  • بیشینه سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
  • خط ترمز از سرعت ۱۱۳ تا سکون: ۴۸.۱ متر
  • شتاب جانبی قابل تحمل: ۰.۹۴ جی
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰.۲ لیتر در صد کیلومتر

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. mehran911

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    چقدر این ماشین زیباست
    کاملا ساده
    بدور از هر گونه شلوغی غیر ضروری که امروزه در اکثر طراحی ها دیده میشه
    این نکات باعث میشه خودرو زیبایی همیشگی پیدا کنه
    شما اگر ۵۰ سال دیگه هم این ماشین رو ببینید باز هم از طراحیش به وجد خواهید آمد
    .
    زیبای در عین سادگی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      منظورت از شلوغی غیر ضروری لکسوسه؟?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۲ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        ???
        .
        راستش طراحی لکسس در ابتدا به دلیل نداشتن زبان طراحی مستقل هیچ مفهومی نداشت و متاثر از طراحی تویوتا بود
        به هر حال بعد از گذشت مدتی و انتخاب زبان طراحی جدید که در ابتدا هم خیییییییلی رادیکال بود ( از نظر من فاجعه بود ) به تکامل و پایداری خوبی رسید که امروزه میبینیم خودروهای زیبا و چشم نوازی می سازه که از طرف مردم بخوبی پذیرفته شد و طرفدارای خودش رو داره
        اما من شخصا طراحی های ساده رو بیشتر می پسندم
        .
        امسال طراحی های فیس لیفت S کلاس کوپه و طراحی ساده و بینظیر رنجروور ولار و رندر بسیار زیبای آئودی S8 با رنگ سبز فوق العادش و فولکس واگن آرتئون و فراری پرتوفینو من رو خیلی جذب کردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. بی نام

      ۲۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      رخ فوق العاده ای داره. واقعا طراحیش بی نظیره. ولی چیزی که عجیبه و تو ذوق میزنه، اون دریچه بالای داشبورده. نمیدونم مدلش اینطوره یا دریچه کولره. هر چی هست واقعا بی ریخته. اگه کسی کاراییش و میدونه لطف کنه بگه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۲ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        راستش به دلیل طراحی باریک داشبورد و به دلیل ایجاد هماهنگی اون قسمت با دریچه های کولر به این شکل طراحی شده
        .
        متاسفانه چیزی که در چند سال اخیر معمولا تو ذوق میزنه قرار دادن صفحه نمایش بالای داشبورد هستش که در طراحی های جدید آئودی این مشکل برطرف شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Amir Schumacher

      ۲۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      چقدر رنگ سفید بهش میاد

      وقتی میگن فلان ماشین عجب « عروسی » شده دقیقا منظورشان همینه !!!

      جلو پنجره ی زیبا و هماهنگش خیلی به چشم میاد

      هیوندای یک زمان دقیقا جلو پنجره ی آئودی رو داشت ولی میبینیم که آئودی چقدر سریع بین طراحی خودش و هیوندای اقیانوسی از تفاوت و برتری ایجاد کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    ی سوال .
    کسی از مزایا و معایب ماشین های کروک با سقف پارچه ای و فلزی اطلاع داره .
    مقاومت و آیرودینامیک و امنیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۲۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      اگر عملکردی می خواهی یا ایرودینامیکی نه
      منتها اینا الان بنظرم می رسه سقف پارچه بزرگترین مزیتش سبک بودنه
      کم جا تر و صندوق بزرگ
      بی‌صدا بودن هنگام باز و بسته شدن
      تعمییرات بسیار اسان تر در کل سیستم ساده تریه

      فلزی مقاوم تر بودن در تصادف
      ظاهر نسبتا زیبا و یکدستر
      ایمنی در سرقت بیشتر (سقف پارچه هم ایمنی زیادی داره و حتی در برخی تبلیغات چاقو نمی تواند سقف را پاره کند)
      و عایق صدا و حرارت بسیار بهتری ایست مثل پارچه صدای باران که البته برای من دوستداشتنی بود ندارد

      ولی عیب بسیار بزرگی دارد و اون تعمییرات سخت و پیچیدگی شدید (مثلا تعمییرات is که مشکل بازویی کوچک داشت ۱۲میلیون اونم فقط توسط یک بنده خدایی که من در خیابان سورنا پیدا کردم هزینش شد) و عدم بازو بسته کردن بالای ۴۰ کیلومتر (لااقل در لکسوس is و سری سه و کامارو کروک ) و صندوق بسیار کوچک تر هستش

      در کل ماشین پرفورمنس بنظرم باید پارچه باشه بهتره
      ماشین لوکس گرند تور فلزی شیک تر و جذاب تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (222 ديدگاه)

    عاشق آئودی ام ولی با صفحه کیلومتر فرمان تکراری در همه مدل ها زیاد خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. emad1990

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    با شیوه نگارشتون خیلی حال کردم(لذت بردم) اقای باباپور
    مخصوصا با این جمله”در کل اگر با قیمتش مشکلی ندارید او هم با شما مشکلی نخواهد داشت.”

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا