آئودی

پشت فرمان آئودی A3 جدید مدل 2020

آئودی A3 جزو مطرح‌ترین بازیگران در کلاس هاچبک های لوکس بوده و از سال ۱۹۹۷ تاکنون فروش بیش از ۶۰۰ هزار دستگاهی را در بریتانیا ثبت کرده است. این خودرو هم‌اکنون با محصولاتی همچون ب‌ام‌و سری ۱ و مرسدس A کلاس سرشاخ می‌شود. البته دیگر خودروی هم‌خانواده همچون فولکس‌واگن گلف نیز جزو رقبای A3 است.

آئودی A3 جدید

A3 هم‌اکنون وارد چهارمین نسل خود شده و از طراحی ظاهری برجسته‌تر، تمایز بیشتر بین تریم ها و… سود می‌برد. دیگر خبری از نسخه سه درب و هاچبک A3 نیست و بنابراین خریداران بین دو مدل ۵ درب اسپورت بک و ۴ درب سدان یکی را انتخاب خواهند کرد. قوای محرکه بسیار متنوعی برای این خودرو وجود داشته و علاوه بر نسخه‌های بنزینی و دیزلی، مدل هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی نیز عرضه خواهد شد. در آینده نیز مدل پلاگین هیبرید با برد الکتریکی حدود ۵۰ کیلومتر در دسترس خریداران خواهد بود.

آئودی A3 جدید

A3 از پلتفرم MQB بکار رفته در دیگر محصولات گروه فولکس‌واگن همچون اشکودا اوکتاویا و فولکس گلف استفاده می‌کند. تناسبات این خودرو دست‌خوش تغییر شده و هم‌اکنون فاصله بین چرخ های روبرویی و پهنا و طول کلی خودرو افزایش یافته‌اند. این بازنگری‌ها باعث شده فضای سر و پای زیادی برای سرنشینان در جلو و عقب کابین وجود داشته باشد هرچند خبری از افزایش فضای بار نسبت به نسل قبلی نیست. در واقع فضای بار این خودرو ۳۸۰ لیتر گنجایش داشته که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۲۰۰ لیتر افزایش می‌یابد.

آئودی A3 جدید

وقتی در صندلی راننده بنشینید با طراحی کابین بسیار متفاوتی نسبت به نسل‌های پیشین A3 روبرو خواهید شد. این خودرو به‌صورت استاندارد از پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی سود برده و البته آپشن ۱۲.۳ اینچی نیز وجود دارد. ورودی‌های هوای سیستم تهویه نیز در ارتفاع بالاتری نسبت به قبل قرار گرفته‌اند.

آئودی A3 جدید

صفحه لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی نیز ابعاد ۱۰.۱ اینچی داشته و کمی به سمت راننده متمایل شده است. مدل‌های دارای گیربکس S ترونیک از سوئیچ مدرن بجای دسته‌دنده سنتی استفاده کرده و بنابراین فضای بیشتری در کنسول مرکزی وجود دارد.

مدل A3 35 TFSI که در تست ما حضور دارد از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی ۱۴۸ اسب بخاری استفاده کرده و با وجود تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندرها می‌توان دو سیلندر را از مدار خارج کرد تا مصرف سوخت خودرو کاهش یابد. نسل جدید این خودرو دارای تکنولوژی هیبریدی ملایم است که مصرف را بیش‌ازپیش کاهش می‌دهد و دلیل آن استفاده از سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی است. این امر باعث می‌شود پیشرانه در بازه‌های زمانی کوتاه خاموش شود و از سخت‌افزار ویژه برای استارت دوباره پیشرانه استفاده گردد. همچنین در زمان کاهش سرعت نیز انرژی اتلاف شده ذخیره می‌شود. البته احساس پدال ترمز این خودرو در مقایسه با نسخه‌های استاندارد A3 کمی متفاوت است.

آئودی A3 جدید

این خودرو در زمان حرکت پایدار حس شده و همان نرمی سواری مورد انتظار از یک محصول لوکس را ارائه می‌کند. حتی بدون وجود سیستم چهار چرخ محرک کواترو هم چسبندگی و پایداری زیادی در پیچ‌ها وجود داشته و طراحی چند اتصالی سیستم تعلیق در عقب به این موضوع کمک می‌کند.

آئودی A3 جدید

سیستم فرمان سفارشی خودرو در سرعت‌های پایین اصلاح کمتری می‌خواهد و رانندگان می‌توانند از طریق حالت‌های گوناگون رانندگی احساس آن را تنظیم کنند. ما مدل‌هایی با سیستم تعلیق تطبیقی را تست کردیم و فهمیدیم که سواری این مدل‌ها بسیار راحت‌تر است. با این وجود، سیستم تعلیق استاندارد هم انتظارات اکثر افراد را برآورده خواهد کرد و سیستم تعلیق بادی یک آپشن ضروری نیست.

آئودی A3 جدید

مدل A3 35 TDI دیزلی هم در دسترس بوده و به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۴۸ اسب بخاری مجهز است. این خودرو از گیربکس ۷ سرعته S ترونیک استفاده کرده و در آینده آپشن سیستم کواترو هم عرضه خواهد شد. این پیشرانه عملکرد نرمی داشته و آرام تر از قبل است. یکی از دلایل صدای کمتر ورودی به کابین استفاده از شیشه جلوی جدید با متریال سرکوب‌کننده بیشتر است. همچنین گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری این پیشرانه باعث شده احساس قدرت بیشتری نسبت به مدل بنزینی وجود داشته باشد.

آئودی A3 جدید

البته اگر شما به دنبال محصولی کم‌مصرف‌تر هستید بهتر است منتظر مدل ۱۱۴ اسبی A3 30 TDI بمانید که مصرف سوخت و آلایندگی کمتری دارد. ظاهراً این خودرو کمی گران‌تر از نزدیک‌ترین رقبا خواهد بود اما کیفیت و طراحی آن می‌تواند نظر مشتریان را جلب کند.

آئودی A3 آرام تر از هر زمان دیگری شده است. این خودرو تصویر محافظه‌کار نسل‌های پیشین را پشت سر گذاشته و کابینی باکیفیت و تکنولوژی مدرنی دارد. سطح تجهیزات خوب و پیشرانه‌های گسترده باعث می‌شود دست خریداران در انتخاب باز باشد. تجربه رانندگی خاص آئودی نیز با ماهیت این خودروی لوکس هماهنگی دارد.

مشخصات آئودی A3 35 TFSI MHEV S Tronic Sport

  • قیمت: ۲۸ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی هیبریدی ملایم
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۴ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خیلی فوق العاده شده❤
    فقط امیدوارم زودتر نسخه rs3 معرفی شه.
    جدال rs3 با بنز a کلاس خیلی جذابه?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      خدایش زیباترین هاچ بکی هست که دیدم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امین

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (584 ديدگاه)

        این اتاق هاچبک نیست. کمی از هاچبک ها بزرگتر هستند و فضا بیشتر برای صندوق استفاده شده
        میشه گفت بین هاچبک و استیشن قرار میگیره (اسپرت بک)

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. MAHDI

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آئودی A3 جدید در نسخه RS3 رقیب سرسختی واسه مرسدس AMG A45 میشه.
    همین امروز بود که داشتم درگ آئودی RS3 صندوق دار رو با مرسدس CLA45 AMG میدیدم که با هم مساوی شدن اونم نسخه قبل آئودی RS3.
    هرچند مجله MOTOR 1 درگ آئودی RS3 و ب ام و M2 و مرسدس AMG A45S رو انجام داده که مرسدس A45S اول شد و ب ام و M2 با اینکه محور عقب هستش دوم شد و آئودی RS3 در جایگاه سوم.
    ولی خوب این نسل آینده RS3 بدون شک یکی از سریع ترین هاچبک های دنیا خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    جدای از بحث پرفورمنس واقعا گرافیک و طراحی چراغ و نمای جلوی آئودی با اختلاف از تمامی رقبا زیباتر و جذاب تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hamidreza

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    زیبا ترین هاچبکی که تو عمرم دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کابینش خیلی حس هم خانواده خودش یعنی پورشه 911 جدید رو داره سبک طراحیش اگه دقت کنید!!!
    یه هاچبک خوب و جذاب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Malt hill

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    نسخه دیزلیش عجب گشتاوری داره
    واقعا ماشین دوست داشتنی ای هست.
    این رنگ قرمز آئودی فوق العاده هست.
    در کل قیمت مناسبی هم داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایلیا

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (731 ديدگاه)

    نمای جلو بینظیره، کلا طراحیش خیلی جذاب شده.
    ی مقدار توی دریچه های سیستم تهویه اغراق شده و خیلی به چشم میان…
    و همچنان این اگزوزهای کروم کاری شده ی فیک آیودی رو مخه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. suan chwan

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    با نظر همه موافقم که این ماشین ماشین جذاب و زیبا و رقیب سر سختی برای بنزه !

    ولی داخل ماشین خیلی خوب طراحی نشده و از جذابیت این ماشین انداخته و از اونجایی که ما بیشتر داخل ماشین هستیم و نه خارج اون طراحی داخلی واون کولر کنار فرمون کمی جالب نیست به نظرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      موافقم
      کابینش در مقابل رقبا چنگی به دل نمیزنه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حسین دهمرد

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    این سیستم غیر فعال سازی سیلندر نمیشه تکی هم کار کنه واسه کمترین مصرف سوخت؟ مثلا تابستون که زدی بغل نشستی تو ماشین و فقط کولر زدی و یا زمستون فقط واسه استفاده از بخاری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (124 ديدگاه)

      باید به بالانس بودم میل لنگ توجه کنیم
      در ماشین 4 سیلندر فعال بودن یک سیلندر باعث تمرکز تنش در بعضی از قسمت ها میشه و عمر قطعات رو پایین میاره!
      در حال حاضر امکانش نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حسین دهمرد

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        ممنون به نظرت میشه ۵ سیلندرباشه یا سه سیلندر باشه و فقط یدونه سیلندر وسطی کار کنه؟
        یا باید کلا قیدشو زد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. رزیتا

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    آئودی A3 با توجه به افزایش ایمنیو قدرت جایگزین مناسبی واسه آئودی S3 هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      واقعا تکنولوژی توش ملموس هست
      طراحی کابین و بیرون هیچ حرفی برلی گفتن باقی نمیزاره
      قطعا rs3 با قدرت بالای 400 اسب چه خواهد شد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Mahdi

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بنظرم از 1.5 لیتر ۱۴۸ اسب بگیره کم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارش

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا