آئودی

بررسی آئودی A7 مدل 2019، تعریف کامل کوپه چهار درب

از همان اوایل دهه اخیر میلادی که چشم جهانیان به جمال آئودی A7 روشن شد، این خودرو توانست تا با ترکیب نمودن ویژگی‌های اسپرت ظاهری در شاخصه‌هایی لوکس و تشریفاتی، اعتباری ویژه به کلاس کوپه‌های چهار درب ببخشد. جدیدترین مدل A7 نیز از این قاعده پیروی می‌کند و علاوه بر بهبودهای ظاهری، اصلاحات بیشتری را در زیر پوست خود به همراه داشته است.

آئودی A7 مدل 2019
ابعاد بدنه نسبت به نسل فعلی چندان تغییر نکرده اما ظاهر A7 2019 از خطوط شکسته و زوایای تیزتری بهره می‌برد. این مدل نیز از نوع هاچبک بوده و در انتهای درب پشت یک اسپویلر وجود دارد که در سرعت‌های بالاتر از ۱۲۰ کیلومتربرساعت به کار گرفته می‌شود. علاوه بر جلوپنجره شش ضلعی با ارتفاع کمتر، A7 جدید از سه نوع چراغ جلو بهره خواهد برد: چراغ‌های LED، ماتریکس LED و ماتریکس LED به همراه نوربالای لیزری. چراغ‌های عقب هم که در عرض خودرو گسترش یافته‌اند، هرکدام از ۱۳ المنت تشکیل شده که توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. هنگام بازکردن و قفل نمودن درب‌ها، کلیه چراغ‌ها یک مرتبه روشن و خاموش خواهند شد.

آئودی A7 مدل 2019
معماری این خودرو با مدل ۲۰۱۹ خودروی A8 و همچنین نسل بعدی A6 یکسان خواهد بود. البته میزان آلومینیوم به کار گرفته شده در ساختار A8 بیشتر است. از جمله ویژگی‌های برجسته پلتفرم مذکور می‌توان به: سیستم کمکی هیبریدی به همراه باتری ۴۸ولتی، قابلیت بالاتر رانندگی خودران و اینترفیس بازطراحی شده MMI، اشاره نمود.

آئودی A7 مدل 2019
برای بازار ایالات متحده تنها یک نوع قوای محرکه در نظر گرفته شده که آن نیز دربر گیرنده یک پیشرانه شش سیلندر وی-شکل به حجم ۳ لیتر و توان خروجی ۳۴۰ اسب بخار به همراه یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه اس ترونیک است که جایگزین نمونه هشت سرعته اتوماتیک معمولی شده است.همچنین سامانه چهارچرخ محرک کواترو نیز به طور استاندارد بر روی این خودرو عرضه شده است.

آئودی A7 مدل 2019
بر روی جاده، A7 زیبایی بصری را با پرفومنس مناسب در هم می‌آمیزد. عملکرد گیربکس نرم و دقیق است و صدای پیشرانه در سرعت‌های پایین بسیار ساکت به نظر می‌رسد. در هنگام دنده معکوس نیز گیربکس بسیار سریع و بدون وقفه عمل می‌نماید.

آئودی A7 مدل 2019
ماکزیمم گشتاور تولیدی توسط پیشرانه توربوشارژ شش سیلندر معادل ۵۰۰ نیوتن متر است که از دور موتور rpm1500 در دسترس خواهد بود. این مقدار گشتاور نه تنها نسبت به قبل افزایش یافته بلکه در دور موتور پایین تری قابل حصول شده است.

آئودی A7 مدل 2019
وزن این خودرو معادل ۱۸۱۵ کیلوگرم است که در مقایسه با مدل قبلی در حدود ۶۸ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه نموده است. از میزان وقفه توربوشارژر نیز کاسته شده، هرچند به طور کامل محو نگردیده است. به طور کلی، انعطاف پذیری پیشرانه به همراه پاسخگویی دقیق گیربکس موجب شده تا در حالت دستی، برای انجام یک رانندگی پرنشاط احتیاجی به معکوس کشیدن های بیش از حد نداشته باشید و قدرت پیشرانه در دنده‌های سبکتر نیز در دسترس خواهد بود. در حالت داینامیک هم کمتر به زحمت خواهید افتاد.

آئودی A7 مدل 2019
سامانه هیبریدی ۴۸ ولتی که تنها برای بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد، قادر است تا انرژی ناشی از ترمزگیری را در یک باتری ۴۸ ولتی ذخیره نموده و این مقدار از نیرو که نهایتا معادل ۱۶ اسب بخار است را از طریق یک موتور/ژنراتور محرک-تسمه ای به میل لنگ انتقال دهد. این سیستم همچنین وظیفه دینام خودرو و موتور استارت/استاپ را نیز برعهده دارد. این سیستم موجب افزایش حداکثر توان خروجی پیشرانه نخواهد شد اما بر روی گشتاور تاثیر می‌گذارد تا از این طریق بتواند به کاهش وقفه توربو کمک شایانی نماید. این سیستم قادر است تا هنگامی که در ترافیک خودرو خاموش است، در صورت تشخیص رادار خودرو مبنی بر حرکت خودروهای جلویی، به جای آنکه منتظر بماند تا راننده ترمز را رها کند، پیشرانه A7 را به طور هوشمند روشن نماید.

آئودی A7 مدل 2019
سیستم تعلیق این خودرو به دو حالت تجهیز شده با فنرهای فولادی و یا بادی تطبیق‌پذیر خواهد بود که نمونه مورد بررسی در اینجا هم به تعلیق بادی تطبیق‌پذیر مجهز شده است. آئودی ادعا می‌کند که در مدل جدید تمایز میان حالات مختلف رانندگی بیشتر شده و سرنشینان در وضعیت کامفورت بیشترین کیفیت سواری را درک خواهند نمود. ضمنا تکان‌های ناخواسته بدنه نیز به حد کافی تحت کنترل قرار گرفته‌اند. حالت داینامیک به سفتی فرمان اضافه خواهد نمود و البته بهبود خاصی را در هندلینگ خودرو به وجود نخواهد آورد؛ هرچند که هندلینگ احتیاجی به بهبود ندارد. A7 در گذر از پیچ‌ها مانند یک اسکی‌باز ماهر عمل می‌نماید و بخوبی مسیرهای منحنی شکل را پشت سر میگذارد. نمونه مورد بررسی به سامانه چهار چرخ فرمان‌پذیر مجهز شده که به لیست نقاط قوت آن ضمیمه می‌شود.

آئودی A7 مدل 2019
قابلیت سطح سه رانندگی خودکار برای بازار ایالات متحده فعلا قابل عرضه نیست و عملکرد کروز کنترل در هنگام متوقف نمودن خودرو با لرزش همراه است که در نمونه‌های مشابه مشاهده نمی‌شود. همچنین راننده باید در هنگام استفاده از کروز کنترل تطبیق‌پذیر کاملا هوشیار باشد، چرا که گاهی اوقات سیستم مذکور شروع به چرت زدن خواهد نمود! سامانه حرکت بین خطوط می‌تواند برای چند لحظه کنترل غربیلک فرمان را در اختیار بگیرد اما وظیفه‌اش را به طور احسن انجام نمی‌دهد. در ضمن شما می‌توانید آئودی A7 خود را از طریق تلفن هوشمند، به طور کاملا خودکار پارک نمایید.

آئودی A7 مدل 2019
در میانه داشبورد دو صفحه نمایشگر لمسی تعبیه شده که نمایشگر ۱۰.۱ اینچی بالایی به منظور کنترل سیستم صوتی، نمایش نقشه، مشاهده تصاویر دوربین‌ها و انجام تنظیمات دیگر کاربرد داشته و صفحه ۸.۶ اینچی پایین منحصرا برای تغییر تنظیمات مختلف سیستم تهویه به کار گرفته می‌شود.


اگرچه عملکرد کلی سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا یافته اما کار با آن نیازمند مدت زمان بیشتری است که راننده باید چشم از جاده بردارد. همچنین صفحه نمایشگر بزرگتر پایینی جایی برای قراردادن گوشی همراه باقی نگذاشته و مجبورید تا از محل نگهداری فنجان، فضای تعبیه شده در پنل درب‌ها و یا محفظه طراحی شده در زیر استراحتگاه آرنج(armrest) استفاده نمایید. همچنین دو عدد از چهار پورت usb، به همراه یک پد شارژ القایی، در همین استراحتگاه آرنج قرار داده شده‌اند.

همانطور که از آئودی انتظار می‌رود کیفیت متریال کابین در سطح بالایی قرار داشته و از چرم نرم برای پوشش داشبورد استفاده شده است.در طول روز، سطوح براق در نقاط مختلف کابین، چشم ها را برق خواهد انداخت. فضای پای سرنشینان عقب اگرچه در حد مناسبی است اما می‌تواند بهتر از این باشد. فضای سر نیز در این بخش می‌تواند محل مناقشه باشد. فضای حمل بار که در پشت صندلی‌های ردیف عقب واقع شده، حجمی معادل ۵۳۸ لیتر را به خود اختصاص داده است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این حجم تا ۱۳۸۷ لیتر قابل گسترش خواهد بود.

در پایان می‌توان این گونه نتیجه گرفت که نمونه بازطراحی شده A7، علاوه بر ظاهر جذاب و زیبا از پرفورمنس مناسب به همراه تکنولوژی‌های مدرن بهره‌مند شده که می‌تواند آن را به یکی از برترین کوپه های چهار درب آلمانی بدل نماید.

آئودی A7 مدل 2019

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    فوق العادست الخصوص طراحی داخلی و خارجی .

    با تچکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (853 ديدگاه)

      جدیدا با ائودی خیلی حال میکنم حتی بیشتر از بی ام و

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. شاهين

        ۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        منم اومدم همینو بگم اتفاقا، ب ام و دیگه خیلی داره رو یه خط تکرار کار میکنه مخصوصا داخل کابینش. ولی این اعودی داره بدجوری خودشو تو دل جا میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918

          ۳ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          منم اومدم همینو دوباره بگم …
          البته کلامی در وصف این پادشاه خوش استایل ها نمیتوان بنویسم همه چیز در وصفش ناتوان است ……..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. CNA

          ۳ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (235 ديدگاه)

          منم اومدم بگم کسی نیست بخواد همینو بگه؟؟؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اوج هنر انسانی در بحث طراحی خودرو
    از همه ی جهات زیبا و قابل تحسین
    تا قبل از این عاشق لکسوس ls بودم ولی این تمام نظرمو عوض کرد هر چند که تو یه سگمنت نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      طراحی داخلی لکسوس که بهتره که – اینم خوبه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. شهاب

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    به قول tm bax
    اون قده خوبه که باید هی سانسور شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Kian70

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    زیبایی بی انتها
    تکنولوژی فوق العاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. F۲۲RAPTOR

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    واویلا. چهره ش منو مات خودش کرد
    چقدر خشن و زیباس
    کابینش هم که لاکچری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهزیار

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (441 ديدگاه)

    عقبش را دوست نداریم…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (522 ديدگاه)

      عقبش زشت نیست ولی من cls راترجیح میدم به طراحی پانامرا و A7 که فست بکه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. hosseinbimmer

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (133 ديدگاه)

    فوق العاده ست
    بی صبرانه منتظر rs7 نسل جدید هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ahmad m

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    یکی از زیباترین خودروهایی که تا بحال دیدم , واقعا محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sina

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    چه بی رحمانه زیبایی لعنتییی ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. الف.ی

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    چه طراحی زیبایی داره
    خوشگل کی بودی تو نابودگر؟؟؟؟؟!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. net

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    a7 عقبش کشیده نیست و چراغ عقبش زشته.فقط ایودیa8 زیباترین و فوق لوکسترین سدان جهان هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. Love Cars

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    « A7 زیبایی بصری را با پرفومنس مناسب در هم می‌آمیزد » فکر میکنم همین یک جمله بهترین توصیف برای A7 میتونه باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. alirezaasg5

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (261 ديدگاه)

    چقدر زیبا صیقلی و متفاوته … واقعا لذت بخشه حتی دیدن پیشرفت خودروسازان آلمانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ارمان

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    عاشق نصل قبلش بودم ولی اینو فقط دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهران

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بنظرم طراحی زیباتری نسبت به مرسدس سی ال اس جدید داره و لی در کل بعد از پورشه پاناراما قرار میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    فقط نسل قبلش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. A.B

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    یه مامور انتقال دیگه باید ساخته بشه جیسون استیتهام با یکی از این محصولات جدید آئودی ترجیاحا همین مدل کلی صحنه جذاب درست کنه حالشو ببریم و هی بگیم لامصبا سوار چی میشن و ما تو کفش بمونیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    لرزه به تن مرسدس و بی ام وس یه هشدار یه اعلام خطر دیگه وقتشه از رو تخت شاهی بلند شن و بجنگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. net

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    شیشه عقبش که چسبیده به صندوق عقب و چراغ عقب زشته

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. دانیال

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    من تو نل جدید آئودی رو به مرسدس و بی ام و ترجیح میدم. هم بیرونش هم درونش. واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Amir

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    قرمزش محشره..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا