آئودی

اولین تجربه رانندگی با آئودی Q7 مدل 2020، هوشمندتر و تیزتر

خودروهای به اصطلاح سبک زندگی از الگوی کاملاً آشنایی پیروی می‌کنند. این خودروها چند سال پس از معرفی به‌روزرسانی سنگینی را تجربه می‌کنند. بر همین اساس ما انتظار داشتیم آئودی Q7 چهار سال پس از آخرین به‌روزرسانی طراحی خود جذاب‌تر از هر زمان دیگری باشد.

 آئودی Q7

البته بررسی لیست تغییرات Q7 2020 برخی سؤالات را به وجود می‌آورد. با وجود پیشرانه‌ای جدید، ظاهر و کابینی به‌روزتر و همچنین نسل جدید تکنولوژی‌های ایمنی و رفاهی، آیا Q7 بیش از یک به‌روزرسانی ساده را تجربه کرده است؟

 آئودی Q7

برای بررسی کامل آئودی Q7 مدل ۲۰۲۰ ما زمان بیشتری را نیاز داشتیم و به همین خاطر برای اولین بار پشت فرمان این خودرو در پالم اسپرینگ کالیفرنیا نشستیم.

 آئودی Q7

چندین سال است که آئودی پیشروی تکنولوژی‌های رفاهی بوده است. این خودروساز آلمانی در سال ۲۰۱۴ با معرفی کاکپیت دیجیتال خود تحولی در این زمینه به وجود آورد و جدیدترین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی MMI با بازخورد هپاتیک جزو خلاق‌ترین سیستم‌های بازار می‌باشد. این خودرو برای مدل سال ۲۰۲۰ خود از نسل جدید کاکپیت مجازی و ماژول MMI شاسی‌بلند پرچم‌دار Q8 استفاده کرده است.

 آئودی Q7

دومین نسخه از کاکپیت مجازی آئودی دارای صفحه‌نمایش HD برجسته با سرعت پردازش بالاتر است و بنابراین شما می‌توانید بدون هرگونه مکثی، عملکردهای گوناگون را در صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی آن انتخاب کنید. رانندگان می‌توانند طرح پشت آمپرها را از طریق صفحه‌نمایش مرکزی تغییر دهند اما تمامی تنظیمات روی فرمان نیز وجود دارند.

 آئودی Q7

سومین نسل ماژول MMI دارای صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی بوده و زیر آن نیز صفحه‌نمایش ۸.۶ اینچی قرار گرفته است. صفحه‌نمایش بالاتر مدیریت تمامی تنظیمات رفاهی، سواری و ایمنی را بر عهده داشته و صفحه‌نمایش پایینی نیز برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و برنامه‌ریزی میانبرها بکار می‌رود. جدایی این دو صفحه به این معنی است که شما نیازمند صرف وقت زیاد برای تنظیم چیزهایی همچون دمای کابین و… نخواهید بود.

 آئودی Q7

روش خلاقانه‌ی آئودی بازخورد هپاتیک و صدای کلیکی است که با انتخاب هر منو به گوش می‌رسد. در زمان رانندگی سیستم به گونه‌ای حس می‌شود که شما نیازی به بررسی دوباره دستور خود نخواهید داشت و بجای آن می‌توانید چشم را به جاده بدوزید. قطعاً فشار دادن یک دکمه فیزیکی همیشه سریع‌تر خواهد بود اما سیستم آئودی یکی از قابل تطبیق‌ترین صفحات نمایش لمسی در بازار می‌باشد.

 آئودی Q7

معرفی اپل کارپلی بی‌سیم در Q7 هم باعث شده شما ارتباطات بهتری داشته باشید؛ و اگر هنوز هم نیازمند شارژ باشید پد شارژ بی‌سیم سفارشی در اختیارتان خواهد بود. افراد دارای گوشی‌های اندرویدی نیازمند کابل ویژه خواهند بود اما وای فای هات اسپات هم وجود دارد. از جمله آپشن های این خودرو نیز می‌توان به هدآپ دیسپلی رنگی بزرگ‌تر و سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن با ۲۳ بلندگو اشاره کرد.

 آئودی Q7

برخی افراد با ناراحتی‌های خاص شاید مستثنا باشند اما راندن Q7 2020 باعث نخواهد شد بهانه‌های زیادی برای توقف در یک سفر جاده‌ای داشته باشید. شاسی‌بلند نونوار شده‌ی آئودی به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی جدید، سیستم تعلیق بادی، سیستم‌های دستیار راننده و کابینی راحت و آرام مجهز شده است.

 آئودی Q7

این پیشرانه جدید جایگزین نسخه ۶ سیلندر سوپرشارژردار قبلی شده و قدرت ۳۳۵ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. به لطف وجود دامپرهای تطبیقی و سیستم تعلیق کواترو عبور از پیچ‌ها راحت‌تر صورت خواهد گرفت اما موضوع اصلی در اینجا نرمی پیشرانه است. این نیروگاه آهنین با گیربکس ۸ سرعته نرم همراه شده و البته تأخیر چندانی هم در توربو دیده نمی‌شود. ظرفیت یدک کشی مناسب Q7 هم باعث می‌شود در کشیدن یک تریلر نسبتاً بزرگ مشکل چندانی نداشته باشید. مصرف سوخت این پیشرانه کمی بالاست اما اگر خیلی نگران مصرف سوخت Q7 هستید می‌توانید مدل ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۴۸ اسب بخار را انتخاب کنید.

 آئودی Q7

صرف‌نظر از پیشرانه انتخابی، Q7 کیفیت سواری فوق‌العاده خوب حتی با وجود فنرهای فولادی استاندارد و دامپرهای تطبیقی دارد. این سیستم تعلیق بدترین دست‌اندازها را جذب کرده و هفت نفر را با راحتی بالایی حمل می‌کند؛ اما اگر سیستم تعلیق بادی را سفارش دهید کیفیت سواری Q7 در حد محصولات رنجروور خواهد بود. این سیستم تعلیق باعث تنظیم ارتفاع خودرو در زمان آفرود و یا بارگیری خواهد شد.

 آئودی Q7

این خودرو همچنین به طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده فعال مجهز شده است. ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از مسیر به‌صورت استاندارد وجود داشته و تشخیص علائم ترافیکی، دوربین ۳۶۰ درجه و هشدار نقاط کور نیز در دسترس هستند؛ اما این خودرو در مدل سال ۲۰۲۰ خود از دستیار اضطراری آئودی سود می‌برد که در ابتدا به راننده هشدار می‌دهد و اگر در نهایت پاسخی حاصل نشود خودرو به‌طور آهسته متوقف می‌شود. خوشبختانه ما نیازی به تست این سیستم‌ها نداریم اما کروز کنترل تطبیقی آئودی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط عملکرد بسیار خوبی نشان دادند.

 آئودی Q7

آئودی Q7 سال پیش خودروی جذاب و قابل‌احترامی بود اما همان جذابیت نسخه کوپه و مدرن Q8 را نداشت. برخی چیزها تکرار نشده‌اند اما Q7 2020 از نظر طراحی هم پیشرفت کرده است.

 آئودی Q7

در نمای جلو شاهد جلوپنجره‌ای با میله‌های عمودی هستیم که طرح کرومی یا مشکی دارند. اسپویلر جلو نیز بازنگری شده است. چراغ‌های LED به‌صورت استاندارد در Q7 2020 وجود داشته و البته می‌توان چراغ‌های لیزری را نیز سفارش داد.

 آئودی Q7

در پروفایل جانبی حداقل تغییرات رخ داده است. آئودی از رینگ‌های جدید ۱۹ تا ۲۱ اینچی استفاده کرده اما در بخش عقب نوار کرومی باعث ارتباط چراغ‌های به‌روز به همدیگر شده است. بخش پایینی سپر نیز با خروجی‌های یکپارچه اگزوز همراه شده است. این تغییرات خیلی چشمگیر نیستند اما قطعاً همه را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

 آئودی Q7

داخل کابین بهبودهای بیشتری وجود دارد. کنسول مرکزی بازطراحی شده فاقد کنترل‌های زیاد می‌باشد. صفحات نمایش و نورپردازی جذاب نیز از دیگر ویژگی‌های Q7 هستند. همانند Q8، در کنسول مرکزی و داشبورد از تریم پیانو بلک و فلز برس خورده استفاده شده و البته می‌توان تریم چوب یا فلز را نیز سفارش داد. سانروف پانورامیک استاندارد باعث ورود نور بیشتر به کابین می‌شود. در نهایت باید به صندلی‌های چرمی و راحتی اشاره شود که از عملکرد ماساژ نیز برخوردار هستند.

 آئودی Q7

این را یک فیس لیفت میانه عمر بنامید یا چیزی بیشتر فرق نمی‌کند زیرا آئودی Q7 2020 بی‌شک رقیبی سرسخت برای ب ام و X7 و مرسدس بنز GLS می‌باشد. اگر مبلغ پرداختی مهم نباشد شاید به سمت مرسدس و ب ام و متمایل شوید اما ویژگی‌های پیشروی Q7، طراحی تازه‌تر و بهبودهای قوای محرکه باعث می‌شود این خودرو گزینه‌ای جذاب برای خریداران شاسی بلندهای لوکس باشد.

مشخصات آئودی Q7 3.0T 2020

  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۳۵ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶.۹ ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۶۱۷۹۵ دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    کاریزمای فوق‌العاده ای دارن محصولات آئودی
    یادش بخیر،،، q7 w12

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. مهرآیین

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (258 ديدگاه)

      بنظرم بهتر است دست اندرکاران سایت به جای ارایه این اطلاعات که واقعا نه تشابهی با حال ما داشته نه دانستن یا ندانستن آن به ما کمکی می کند و صرفا موج آه و حسرت را به دلمان بار می کند، به ارایه اطلاعاتی شبیه به روش افزایش قدرت موتور پراید پس از گازسوز کردن، چگونه سمند خود را دوست داشته باشیم!، تیبای من بهترین خودروی دنیا!، دنا پلاس کوپه، محصول جدید ایران خودرو!، تجهیز خودروهای سایپا به آپشن ضبط با 6 بلندگو! و از این قبیل مسایل بپردازند. اینطوری زیاد حرص هم نمی خوریم!!

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Hamidreza

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        اون موقع من دیگه پام رو تو این سایت نمی ذارم

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. نویدی

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (409 ديدگاه)

        مهرآیین زدی تو خال
        دیگه خوندن این مطالب هم جذابیت نداره،حتی اگر پول خریدشم داشته باشیم واردات همچین خودروهایی به کشور ممنوعه.

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. Ahmad

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحی چراغ های عقبشو با یک من عسل هم نمیشه خورد

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. GERMANY

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      به جرئت میتونم بگم گرافیک چراغای آئودی رو هیچ ماشینی نداره
      (با احترام به نظر همه)
      چقدر با ابهته این ماشین از پشت…
      صب کن ببینم حاجی…
      اگزوزاش فیکن!!!!
      ای خدا
      از تو دیگه انتظار نداشتم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. Saeed13r8

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اونوقت ما توی ایران نصف همچین مبلغی رو باید هزینه کنیم برای یه مشت پشم چینی??‍♂️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ♤Angus_812♤

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    رقیباش X5 و GLE هستن
    فکر کنم اشتباه نوشته X7 و GLS

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Joker

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (522 ديدگاه)

      نخیر درسته،Q7 شاسی فول سایز آئودی هستش که رقباش x7 و GPS هستن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ♤Angus_812♤

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        رقیب X7 و GLS
        Q9هست که در آینده قراره ساخته بشه
        همین چند ماه پیش مطلبشو تو سایت گذاشته بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      چون آئودی Q7 سه ردیف صندلی داره هم با GLS و Q7 مقایسه اش میکنن و هم با X5 و GLE. حتی مجله AUTO EXPRESS رقابتی رو بین این مدل Q7 و GLS جدید برگزار کرده که Q7 رو در جایگاه اول و GLS رو در جایگاه دوم قرار داده. هرچند از روی نظر یک مجله نمیشه قضاوت کرد چون معمولا خیلی از رقابت ها در مجلات مختلف نتیجه متفاوت دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آئودی Q7 یه SUV جذاب و مدرن و خیلی باکیفیت هستش که در تمام زمینه ها حرف های خیلی زیادی واسه گفتن داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رزیتا

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    آئودی زیبایی رو همراه‌ با مدل Q7 ارائه داده و فقط میشه گفت که این ماشین شاهکار مهندسی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ali

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    هر چی بنز روز به روز طراحیاش زشت تر میشه آئودی و زیرمجموعه هاش(اشکودا و سئاتو…)طراحیای بهتری دارن
    یه زمانی طراحی کره ای هام داشت خوب میشد که اون ها هم خراب کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      آئودی خودش زیر مجموعست (شوخی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. همایون

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    چقد خوبه ائودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Zonda R

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    جالب ترین موضوع اینه تمام محصولات رده بالای Audi دقیقا کابین یک شکل دارن و این بنظرم جالب نیست
    زیبایی و ارگونومیک بودن کابین ک توش حرفی نیست ولی شما q7 بخری a7 بخری انگار تو یه ماشین نشستی
    روزی BMW به یکشکل بودن و کمبود تنوع متهم میشد که اون هم تغییرات داد
    البته این رو در تسلا هم میبینیم که بدلیل کمتر کردن هزینه ها هست ولی بنظرم برای مصرف کننده جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا