آئودی

همراه با شاسی‌بلند جذاب و هیجان‌انگیز آئودی RS Q8

چند سال پیش ایده‌ی تولید یک شاسی‌بلند فوق‌العاده اسپورت چیزی شبیه شوخی به نظر می‌رسید. توجیه مدیران ارشد خودروسازان برای تولید چنین خودرویی کار هرکسی نبود.

آئودی RS Q8
اما این روزها شاسی بلندهای پرفورمنس و جذاب زیادی در بازار حضور دارند که از نظر توانایی‌های دینامیکی، قدرت پیشرانه و پرفورمنس خط مستقیم هیچ کمبودی نداشته و البته برای خرید آن‌ها باید هزینه زیادی کرد.

آئودی RS Q8
برای مثال می‌توان به پورشه کاین توربو و همچنین رنجروور اسپورت SVR، ب ام و X5 M و گل سرسبد آن‌ها لامبورگینی اوروس اشاره کرد؛ اما حالا نوبت به یک محصول دیگر رسیده است: آئودی RS Q8 با قیمت ۱۰۳۷۵۰ پوندی.


این خودرو در واقع وجه اشتراک زیادی با اوروس داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم چهار چرخ محرک، فرمان پذیری چهار چرخ و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو اشاره کرد. البته استفاده از سیستم هیبریدی باعث شده این نیروگاه اندکی پاک‌تر و کم‌مصرف‌تر باشد.

آئودی RS Q8
از این نظر آئودی می‌تواند ارزش بهتری در مقایسه با مبلغ پرداختی داشته باشد زیرا از نظر فنی با لامبورگینی مشترک است. این نیروگاه قدرت ۵۹۲ اسبی و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری داشته و این نیروگاه عظیم از دورهای ۲۲۰۰ تا ۴۵۰۰ پیشرانه در دسترس است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو تنها در ۳.۸ ثانیه ثبت می‌شود که بخشی از آن را باید مدیون سیستم لانچ کنترل بود.

آئودی RS Q8
داغ‌ترین نسخه Q8 از سیستم تعلیق بادی و ترمزهای سرامیک کربنی سود می‌برد. رینگ‌های ۲۲ اینچی و لاستیک‌های سفارشی پیرلی یا کانتیننتال نیز جزو دیگر ویژگی‌های RS Q8 می‌باشند. اگر این موارد کافی نباشند می‌توانید رینگ‌های ۲۳ اینچی سفارشی را انتخاب کنید که واقعاً بزرگ هستند.


به منظور ارائه ایده‌ای از میزان سریع بودن این شاسی‌بلند باید گفت RS Q8 اخیراً توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را تنها در ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه طی کند که سریع‌ترین رکورد ثبت شده برای یک شاسی‌بلند می‌باشد. آئودی ادعا می‌کند و ثابت شده که سطح مسیر کمی خیس بوده و در شرایط ایده آل این رکورد بین ۵ تا ۶ ثانیه بهبود پیدا خواهد کرد. به این ترتیب محصول جذاب آئودی می‌تواند رکوردی در حد و اندازه‌های پورشه ۹۱۱ GT3 RS را ثبت کند.

آئودی RS Q8
داخل کابین خودرو شاهد تریم زیبای محصولات RS، صندلی‌های سوپر اسپورت جدید، صفحه‌نمایش کاملاً یکپارچه و پشت آمپرهای دیجیتالی خواهید بود. این خودرو همچنین از سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای، محفظه بار ۶۹۰ لیتری و… برخوردار است. با تا کردن صندلی‌ها فضای بار به ۱۷۵۵ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

آئودی RS Q8
ظاهر خودرو نیز تغییراتی را متحمل شده تا بر خاص بودن آن تأکید کند. بدنه‌ی پهن‌تر با جلوپنجره جدید، دو بال در عقب، خروجی‌های اگزوز جذاب و… تکمیل شده است. شایان ذکر است این قدبلند ۲۳۱۵ کیلوگرم وزن دارد.


در جاده نمی‌توان تحت تأثیر توانایی‌های RS Q8 قرا گرفت. شما با یک دست می‌توانید گیربکس را در حالت D قرار داده و حالت رانندگی راحت را انتخاب کنید تا تجربه‌ای مشابه نسخه عادی Q8 داشته باشید. در حالت استاندارد با خودرویی سریع، آرام، نسبتاً نرم از نظر سواری و لوکس روبرو خواهید بود که به شما اجازه می‌دهد تا به صندلی تکیه داده و از کابینی سطح بالا و با کیفیت لذت ببرید.


اما زمانی که یکی از حالت‌های گیرای رانندگی را با استفاده از دکمه‌های جدید روی فرمان انتخاب کنید، Q8 به یک هیولای قاطع تبدیل خواهد شد. این خودرو فرمان تیز، صدای جذاب پیشرانه و هندلینگ برجسته‌ای را ارائه می‌کند. RS Q8 حتی در اسپورت ترین حالت یعنی RS2 نیز کیفیت سواری خوبی دارد. این خودرو از نظر توقف نیز هیچ کمبودی نشان نمی‌دهد.

با فشردن چند دکمه دیگر می‌توانید ارتفاع خودرو را افزایش دهید که به شما اجازه می‌دهد RS را به جاهایی ببرید که اکثر مالکان هرگز به آنجا فکر هم نمی‌کنند.

RS Q8 خودرویی خارق‌العاده است. قیمت این شاسی‌بلند بالاست اما خب با این پول چیزهای زیادی به دست می‌آورید.

اینکه در حال حاضر به شاسی‌بلند ۲.۳ تنی همچون آئودی RS Q8 نیاز داشته باشید یا خیر سؤال پررنگ است اما اگر خواهان چنین خودرویی بوده و حساب بانکی با حداقل موجودی ۱۰۳ هزار پوندی داشته باشید، آئودی خودروی فوق‌العاده‌ای را برای شما تدارک دیده است. دینامیک این خودرو فوق‌العاده بوده و کابین نیز بسیار لوکس و جادار است. خرید چنین خودرویی را به سختی می‌توان توجیه کرد اما بسیار راحت می‌توان آن را دوست داشت.

مشخصات آئودی RS Q8 کواترو

  • قیمت: ۱۰۳۷۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۹۲ اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    ماشینای آئودی قشنگن ولی یه مشکلی دارن اینکه طراحیشون بیش از اندازه شلوغه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. MAHDI

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آئودی RS Q8 واقعا جذابیت بالایی داره و انصافا یک SUV پرفومنس خیلی قدرتمنده!!!
    خیلی دوست دارم عملکردش رو در پیست های مختلف ببینم و البته شتاب گیری در مسیر 400 متر که فکر کنم بتونه مسیر 400 رو در حدود 11.8 ثانیه یا 11.7 ثانیه طی کنه که عملکرد عالی میشه.

    متاسفانه بازهم ب ام و X6M و X5M کمترین گشتاور رو بین رقبای خودش داره و مرسدس GLE63 و آئودی Q8 و پورشه کاین توربوS قدرت یا گشتاور بیشتری دارن. مخصوصا مرسدس GLE63 و پورشه کاین توربو S که موتورهای الکتریکی هم در کنار پیشرانه اصلی دارن برای تولید گشتاور آنی.
    در نسل گذشته برنده بی چون و چرای رقابت های درگ و رقابت های پیست X5M و X6M بودن طوریکه در پیست های کوتاه اونم توسط یک راننده بین 2 تا 6 ثانیه سریع تر از رقبای خودشون بودن!!!
    اما حالا لامبورگینی اوروس و آئودی Q8 RS هم وارد بازی شدن که بیش از پیش رقابت در این گروه سخت تر از گذشته هم شده.

    SUVهای پرفومنس یکی از جذاب ترین کلاس های خودرویی هست.چون دیدن حمله یه SUV تنومد به پیچ ها واقعا دیدن داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    الآن RS Q۸ سریع ترین شاسی بلند دنیاست یا نه ؟؟؟؟
    راستی پدال چرا تعداد دیدگاه ها رو حذف کرده !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایلیا

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    خواهش میکنم سایت رو به حالت قبل برگردونید واقعا عذاب آور‌ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. تغییرات سایت برای بهبود رابط کاربری و آسانتر شدن تعامل کاربران صورت گرفته مثلا تعداد سه ستون به دو ستون در دسکتاپ کاهش یافته و در نسخه موبایل هم اصلاحات اساسی انجام شده. مشکلات ریز و درشتی ممکن است ابتدا بروز نماید که با گزارش شما عزیزان، در صورت امکان به سرعت رفع خواهیم نمود. لطفا بفرمایید که مشکلی که با آن برخورد نموده اید چیست؟
      ارادتمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Shirko

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (248 ديدگاه)

    به x6 و gle کوپه ترجیحش می دم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    عجب رخی داره … هرچند این پرفورمنس برای این کلاس زیادیه … به قول ریچارد هاموند خب که چی ؟ یه شاسی این همه قدرت واسه چی میخاد … به نظرم دنیا برمیگرده به سدان و کوپه البته امیوارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    از مدیران پدال خواهشمندیم تغییری در نمایش مطالب سایت داشته باشید. بنظرم در صفحه اول که وارد سایت میشیم، مطالب بجای اینکه سمت راست باشه، سمت چپ نشان داده شوند و تبلیغات سمت راست. ثانیا نسبت خبر و تبلیغ را تغییر بدید. یعنی حجم اشغال شده توسط تبلیغات زیاده و میتونه خیلی کمتر بشه. مثلا بنده الان که با مرورگر کروم لپتاپ مطالب سایت در صفحه اول را میبینم، تقریبا 30درصد یک سطر، را تبلیغات اشغال کرده. لطفا به 20درصد کاهش دهید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Khan

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (362 ديدگاه)

    من چون کلا با موبایل میام درمورد ورژن موبایل نظرمو بگم

    اول که این ردیف بالا که علامت پدال و اون سه خط واسه کشو سمت چپ توش قرار داره زیادی پهنه و این خط که واسه share پست تو شبکه های اجتماعی هست و درپایین قرار داره ثابت بودنش آزار دهنده است. مسئولین محترم سایت دقت کنن که موبایل خیلی صفحه ای نداره وجود اینهمه ردیف و ستون محتوی رو تحت تاثیر قرار میده. حالا تبلیغات رو میزنیم رو ضربدر میره ولی این چون ثابته اذیت میکنه. خودتون با موبایل چک کنین متوجه منظورم میشید چون خود مرورگر هم باز کلی از بالا رو میگیره

    درمورد پاسخ ها هم گیج کننده است معلوم نیست کدوم کامنته کدوم رپلای. روش سایت مرحوم نارنجی که فلش رو میزدی کشو رپلای ها به اون پیام باز میشد عالی بود اگر بتونین اجراش کنید. یا حداقل مثل ورژن قبلی پاسخ ها یه مقدار جلوتر از کامنتی بهش رپلای شده قرار بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. doubt

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    مثلا عکسارو نمیشه براحتی قبل دید تو دسکتاپ. هر عکسیو باز میکنی باید بک مرورگرو بزنی و بری سراغ عکس بعد. ینی نکست و پریویوس نداره. و بعضیاشون امکان زوم داره بعضیا هم نداره. صبحم که من نمیتونستم کامنت بذارم. تعداد کامنتهای هر پستو چرا نمایش نمیدید دیگه؟ فعلا همینا یادم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. net

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    اگر سایت پدال در قسمت نظرات انلاین ثبت میشد خوب بودد و اگر در هنگام پاسخ دادن (ریپلای) اسم کسی که بهش پاسخ دادیم نوشته میشد خیلی خوب بود مثل پاسخ دادن (ریپلای) به کاربر در

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ایمان

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    به نظرم تعداد دیدگاه ها حذف نمیشد بهتر بود
    زمان دیدگاه خیلی مهم نیست
    پاسخ به دوستان که اصلاً مشخص نیست
    امیدوارم نظرات کاربران رو هم لحاظ کنید و ایرادات جزئی رفع بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Farzad

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    پدال ؟؟؟این کش بالای صفحه سایت که آرم پدال روشه خیلی بزرگه
    به نظرم نصف این باید باشه در ضمن رنگی باشه که نوشته ها از توش خونده نشه . پایین صفحه هم تبلیغات زیاد شده همش باید بزنی رو ضربدر . (مرسی از زحمات )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهردادكمال

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    سنت به سنت پولی که برا این عزیز جان خرج میشه واقعا ارزشمنده … اگرم گرونترم بود کسی معترض نمیشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بهراد

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    اینکه پاسخ رو میزنیم نمیره سمت قسمت تایپ.
    و تو صفحه ی اصلی هم وقتی می خوایم رو مطالب بیشتر کلیک کنیم نمیره. یعنی لینک نیست فقط حرفه که میشه کپیش کرد. با سافاری آیفون این مشکل بروز می کنه.
    تو کامپیوتر هم یکم زوم میکردم و تمام صفحه میزدم که دو سوم قسمت بالایی رو آرم پدال میگیره.میشه یه راهیم برا خلاص شدن از شر تبلیغ های کناری پیشنهاد بدین. یعنی اونایی که حرفه ین بتونن دور بزنن ولی کسی که یبار میاد بازدید می کنه میره بتونه تبلیغو ببینه. چون ما مثلا هر روز میایم تبلیغ تکراری مثلا ضد یخ رو از حفظ می تونیم خودمون بگیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا