آئودی

بررسی آئودی S4 مدل 2018: خیلی سریع اما…

پیشرانه‌های چهار سیلندر نسبت به قبل خیلی خیلی بهتر شده‌اند و یکی از انواع خوب آن بر روی خودروی آئودی A4 با توان ۲۵۲ اسب بخار، حجم ۲ لیتر و مجهز به توربو شارژر، نصب شده است. بنابراین نسخه شش سیلندر به کار رفته در خودروی آئودی S4 بایستی خیلی بهتر در نقش خوذ ظاهر شود تا برتری خود را نسبت به پیشرانه A4 به اثبات برساند.

آئودی S4 مدل 2018
ما قبلا زمان زیادی را به بررسی آئودی A4 اختصاص دادیم. این خودرو به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن-متر مجهز شده که اگرچه بر روی کاغذ چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد اما با وجود گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه و سامانه تمام چرخ محرک کواترو آئودی، هیچ وقت حس کمبود توان پیشرانه در راننده به وجود نخواهد آمد. اما چیزی که A4 فاقد آن بود، به بعد روانی و عاطفی قضیه باز می‌گشت که با آمدن S4، این خلأ روانی کاملا پر شد، گویی که شخصیتی والاتر پا به عرصه نبرد گذاشته باشد.

آئودی S4 مدل 2018

آئودی S4 مدل 2018
در زیر درب کاپوت آئودی S4 یک پیشرانه شش سیلندر توربوشارژ سه لیتری آرام گرفته که در صورت خشمگین شدن، قادر است تا با قدرتی معادل ۳۵۴ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن-متر، بر جاده بتازد. برخلاف A4، در اینجا با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک معمولی مواجه هستیم و سامانه چهارچرخ محرک با توزیع نیروی ۴۰ درصد در جلو و ۶۰ درصد در عقب، به انجام وظیفه مشغول است.

آئودی S4 مدل 2018
پکیج ۲۵۰۰ دلاری اس اسپرت نصب شده بر روی این خودرو هم امکاناتی شامل موارد ذیل را به آن پیوست می‌نماید:
کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر و یک دیفرانسیل در بخش عقب خودرو.

آئودی S4 مدل 2018
سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر که بیشتر بر جنبه‌های اسپرت تاکید دارد، اگرچه کمی از آسایش سواری را کاهش داده اما سوار شدن بر این خودرو همچنان حسی همراه با سرزندگی و نشاط به دنبال خواهد داشت.

آئودی S4 مدل 2018
دیفرانسیل تعبیه شده در بخش عقب نیز قادر است تا تمامی نیروی دریافتی از پیشرانه را به منظور بهبود عبور سریع از مسیرهای منحنی شکل و پیچ‌ها، تنها به یک چرخ عقب انتقال دهد.

آئودی S4 مدل 2018
شتاب صفر تا صد این خودرو معادل ۴.۲ ثانیه است که نسبت به A4، یک ثانیه سریعتر بوده و در مقایسه با مدل سال قبل، آئودی S4 در حدود دو دهم ثانیه چابک‌تر شده است.

آئودی S4 مدل 2018
اگر در هنگام شروع به حرکت با A4، پدال گاز را کمی جسورانه‌تر لمس نمایید، قطعا به صندلی خواهید چسبید و این مسئله در S4 نمود بیشتری خواهد داشت. صدای پیشرانه شش سیلندر S4 نیز در مقایسه با موتور چهار سیلندر A4 بسیار قدرتمندتر به گوش می‌رسد. اگر نزدیک اگزوز این خودرو که مجهز به چهار لوله خروجی است، باستید، صدای انفجارات پیشرانه را به وضوح خواهید شنید. این صدا واقعا زیباست.
خروجی‌های چهارگانه اگزوز، تریم نقره‌ای رنگ آینه‌های جانبی و اسپویلر عقب جلوه اسپرت‌تری به این خودرو بخشیده‌اند.

مسافت مورد نیاز برای توقف کامل آئودی اس۴ از سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برابر ۳۱.۷ متر است که در مقایسه با A4، در حدود ۶.۷ متر کاهش داشته است. شتاب جانبی اس۴ نیز معادل ۰.۸۲جی است. در هنگام عبور از پیچ، قدرت مانور اس۴ کافی به نظر می‌رسد و کنترل بدنه در سطح مطلوبی ارزیابی می‌شود.

آئودی S4 مدل 2018
کابین اس۴ موجبات تحسین سرنشینان را فراهم آورده است. تریم فیبر کربنی ۵۰۰ دلاری عالی به نظر می‌رسد و این موضوع درباره صفحه سرعت سنج یا همان کاکپیت مجازی آئودی و گرافیک هدآپ دیسپلی نیز صدق می‌کند. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به راحتی قابل استفاده است اما در بدو امر، پیدا کردن برخی منوهای نیمه مخفی در آن، کمی به زمان نیاز دارد. از طریق این سیستم راننده قادر خواهد بود تا به تنظیم مواردی نظیر: بلندی صدای پیشرانه، سفتی فرمان، سیستم تعلیق و موارد مختلف دیگر بپردازد.


به طور کلی، کابین اس۴ مکانی عالی برای گذراندن وقت است و استفاده از صندلی‌های اسپرت با الگوی دوخت الماس شکل، آسایش و رفاهی دوچندان نسبت به صندلی‌های مدل پایه A4 برای سرنشینان فراهم می‌آورند.

تنها نقص کوچکی که در این آزمایش نظر ما را به سمت خود جلب نمود، عیب در سیستم استاپ/استارت خودرو بود که گاهی اوقات پیش از توقف کامل خودرو، موتور را به طور کامل خاموش می‌نمود.


در پایان عرایض‌مان به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که رانندگی با آئودی S4 حس مطلوبی در شما ایجاد خواهد نمود و قدرت پیشرانه پرشتاب شش سیلندر، شمایی را که به دنبال یک سدان لوکس اسپرت هستید، راضی خواهد نمود. اما به نظر ما A5 اسپرت‌بک نیز به ویژه با دارا بودن ظاهری زیباتر و کارایی بیشتر و با تجهیز شدن به صندلی‌های ماساژوردار و با ۵ هزار دلار صرفه‌جویی در قیمت می‌تواند به یکی از گزینه‌های مد نظر شما بدل گردد.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ژان وال‌ ژان

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    نسبت به نسل قبل پیشرفت های بزرگ و مهمی داشته این رنگ سرمه ای هم خیلی بهش میاد
    طراحی داخلی ائودی هم که همیشه زیبا بوده

    JVJ

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. E 36

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (918 ديدگاه)

      آئودی دردسر درست کرده برا بنز و بیمر ، دمه 3تاشون گرم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ارش

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فقط برای اینکه بدونید چقدر سریعه به یاد بیارید شتاب فراری f430 هم در زمان تولید 4.2 ثانیه بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ماتئوس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (686 ديدگاه)

    همین الان بی نقص به نظر میاد ?
    اما نسل بعدیش که بیاد میبینی بهتره?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. KING 918

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    نماد استایل ………
    ائودی یعنی خوش استایل ترین ماشین های دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sajjad

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    چراغاش ته جذابیته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hamid...Audi

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    یه روزی این رو سوار خواهم شد.
    اصن بدون داشتنش نمیمیرم.چقدر خوبی تو آخه لامصب.
    ببخشید یه خورده احساساتی شدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. نیما

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    رسما عاشقش شدم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا