آئودی

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

این آئودی S4 جدید است. همانند دیگر مدل‌های خانواده، این سدان اسپورت برای مدل سال ۲۰۱۹ خود نونوار شده و شاهد تغییراتی در طراحی، تکنولوژی‌ها، قوای محرکه و… هستیم.


اما تغییر بزرگ این خودرو زیر کاپوت رخ داده جایی که پیشرانه‌ی بنزینی جای خود را به نیروگاهی دیزلی داده است. زمان‌بندی تغییر پیشرانه‌ها شاید از نظر برخی افراد عجیب به نظر برسد اما قطعاً آئودی دلایل خوبی برای این کار دارد.


قوای محرکه‌ی S4 همانی است که در S6 بکار رفته بنابراین شاهد پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژردار و سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی هستیم. موضوع جالب اینکه پیشرانه‌ی بنزینی S4 در بازارهای چین و آمریکا حفظ شده اما در اروپا این تغییر رخ داده است. البته خودروهای S3 و S8 از خانواده‌ی سری S آئودی همچنان با پیشرانه‌های بنزینی عرضه می‌شوند.


وجود سیستم ۴۸ ولتی به معنی سیستم هیبریدی ملایم است که از آلترناتور استارتر یکپارچه برخوردار بوده و یک باتری ۰.۵ کیلووات ساعتی کوچک را نیز در خود جای داده است. این سیستم کمپرسور الکتریکی نصب شده بین اینترکولر و پیشرانه را تغذیه می‌کند و بنا به گفته‌ی آئودی تأخیر توربو را از بین می‌برد.


خروجی پیشرانه‌ی یاد شده برابر با ۳۴۲ اسب بخار است. اگرچه قدرت این خودرو نسبت به نمونه‌ی بنزینی قبلی اندکی کاهش یافته اما گشتاور آن به ۷۰۰ نیوتون متر رسیده که افزایش ۲۰۰ واحدی را نشان می‌دهد؛ و این افزایش گشتاور واقعاً در جاده قابل‌مشاهده است. S4 با شتاب بالایی به پیش می‌رود و کمپرسور الکتریکی نیز وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام داده است. سبقت گرفتن با S4 واقعاً راحت بوده و در دورهای بالا هیچ اثری از تأخیر توربو وجود ندارد.

این پیشرانه حتی صدای قابل‌توجهی هم دارد. البته صدای تولیدی به اندازه‌ی پیشرانه‌ی بنزینی قبلی گیرا نیست اما طنین عمیق و متمایزی دارد که برای چنین سدان اسپورتی لازم می‌باشد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز تعویض‌های نرمی داشته و در حالت دستی هم کاملاً پاسخگوست.


وجود چنین گشتاور بالایی به معنی لذت‌بخش بودن محصول S آئودی است. دیفرانسیل اسپورت سفارشی می‌تواند قدرت پیشرانه را به‌صورت مستقل به چرخ های عقب بفرستد و بنابراین راننده در پیچ‌های تند خواهد توانست با عقب خودرو بازی کند. البته در اکثر مواقع یک کشش استثنایی وجود خواهد داشت و شما را به حمله به پیچ بعدی تشویق خواهد کرد. خود شاسی نیز کاملاً متوازن نشان می‌دهد.


اگر فرمان خودرو می‌توانست بازخورد بهتری ایجاد کند S4 کاملاً لذت‌بخش می‌شد. فرمان خودرو حتی در حالت اسپورت بسیار سبک بوده و حس زیادی را ایجاد نمی‌کند.


اما علیرغم خبرهای مثبت زیادی که درباره‌ی هندلینگ خودرو وجود دارد، مسافرت با S4 جزو اصلی‌ترین وظایف خودروست. سیستم تعلیق این خودرو کاملاً به اندازه‌ی A4 استاندارد توانا بوده و بنابراین جدای از لرزش‌های خفیف در سرعت‌های پایین، شاهد خودرویی پایدار و ریلکس هستیم. کمترین میزان صدای باد و جاده وجود داشته و صدای چندانی هم از پیشرانه به گوش نمی‌رسد؛ به عبارت دیگر این یک کروزر استثنایی است.


دیگر مزیت استفاده از چنین پیشرانه‌ای به مصرف سوخت آن مربوط می‌شود. تکنولوژی هیبریدی ملایم S4 باعث شده سیستم استارت/استاپ فوراً وارد مدار شود و می‌تواند در ترافیک باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت شود.


آئودی می‌گوید این سیستم می‌تواند در هر صد کیلومتر ۰.۴ لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی کند که میزان زیادی نیست اما بهتر از هیچ است. این خودرو در هر صد کیلومتر ۷.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند که برای چنین خودروی توانایی بسیار مناسب است.


جدای از قوای محرکه‌ی جدید، آئودی S4 2019 همان به‌روزرسانی‌های خانواده‌ی A4 را نشان می‌دهد. چراغ‌های جلوی متفاوت، جلوپنجره پهن‌تر و خط شانه‌ی بازطراحی شده و نوار کرومی در چراغ‌های عقب جزو تغییرات بصری این خودرو هستند. رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز به‌صورت استاندارد در این خودرو بکار رفته و جذابیت آن را افزایش داده‌اند.


کابین خودرو همچنان دوست‌داشتنی است. تنها تغییر واقعی به تکنولوژی آن یعنی کاکپیت مجازی مربوط می‌شود که آمپرهای آن تیزتر از قبل بوده و طراحی منوی جدیدی دارد. صفحه‌نمایش خودرو هم ابعاد ۱۰ اینچی داشته و به لمس دست حساس است.

مرسدس-ای ام جی C43 به عنوان نزدیک‌ترین رقیب قیمت پایه‌ی ۵۰۱۲۰ پوندی داشته و بنابراین قیمت ۴۸ هزار پوندی S4 سدان معقول نشان می‌دهد. تریم استاندارد این خودرو تجهیزات زیادی دارند اما با پرداخت ۱۵۰۰ پوند می‌توان نسخه‌ی بلک ادیشن را خرید که برخی ویژگی‌های تیره‌رنگ را به بدنه اضافه می‌کند. بالاتر از همه‌ی این‌ها نسخه ورسپرانگ قرار دارد که دارای دیفرانسیل اسپورت کواترو، سانروف پانورامیک، هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن می‌باشد. این نسخه از S4 قیمت ۶۰۸۵۰ پوندی دارد.


استفاده‌ی S4 از پیشرانه‌ی دیزلی شاید اتفاقی عجیب تلقی شود اما قوای محرکه‌ی آن هماهنگی فوق‌العاده‌ای با کاراکتر خودرو دارد. این خودرو گشتاور بالا، آرامش قابل‌توجه و مصرف سوخت کمی داشته و اگرچه سدان های جذاب و پرفورمنس دیگری نیز در بازار حضور دارند اما تعداد معدودی از آن‌ها می‌تواند چنین توانایی‌های ترکیبی برای رانندگی اسپورت و روزمره را ارائه کنند.

مشخصات آئودی S4 سدان

  • قیمت: ۴۸ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۳۴۲ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Me

    ۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    قیافه ش عین گنگستر هاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      محصولات ائودی اونقد زیبا و جذاب هستند ک ادم نمیدونه کدوشو انتخاب کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Alireza

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    طراحی داخلیشو دوست دارم طراحی داخلی مدلای جدیدشو دوست ندارم شبیه فولکس شده ضمن این که مانیتورش هم پایین قرار گرفته که از کاربردی بودنش کاسته میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi TuRbO

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1950 ديدگاه)

      افرین دقیقن اون خیلی مدرن شده حس خودروییشو گرفته این شیک مرتب هر چی هر جایی که باید باشه هست اصن از اون دو تا صفحه نمایش گنده تو طراحیای جدید خوشم نمیاد ای کاش همینجوری میزد همه مدلاشو.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا