آئودی

شیک و خاص! پشت فرمان آئودی S7 اسپورت‌بک جدید

زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ آئودی S7 اسپورت‌بک معرفی شد خریداران شاهد یک جایگزین ۵ درب جذاب برای سدان مرسوم‌تر S6 بودند. هم‌اکنون نسل جدید این خودرو وارد بازار شده و مهم‌ترین خبر درباره‌ی آن به نیروگاه زیر کاپوت مربوط می‌شود.


پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوی قدیمی با این خودرو خداحافظی کرده و جایش را نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی گرفته است. این حرکت کمی عجیب به نظر می‌رسد و از نظر برخی افراد هم کاملاً دردناک است. نگاهی به آمار و ارقام هم از نگرانی‌های برخی خریداران نمی‌کاهد. قدرت این خودرو با افت بیش از ۱۰۰ واحدی به ۳۴۲ اسب بخار رسیده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت S7 اسپورت بک جدید ۵.۱ ثانیه است که نیم ثانیه بیشتر از نسل پیشین می‌باشد.


اما آئودی می‌گوید پیشرانه‌ی دیزلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگرچه پیشرانه‌ی قدیمی بنزینی گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری داشته اما اصلاً نمی‌تواند به گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری پیشرانه‌ی دیزلی جدید نزدیک شود. این گشتاور زیاد بین دورهای ۲۵۰۰ تا ۳۱۰۰ پیشرانه به دست می‌آید. این گشتاور زیاد باعث می‌شود S7 اسپورت بک در جاده‌ها تفاوت زیادی با نسل پیشین نداشته باشد.


پیشرانه‌ی دیزلی را یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی حمایت می‌کند. این سیستم به آئودی اجازه داده یک کمپرسور الکتریکی را به منظور شتاب دادن به حرکت گازهای خروجی به سمت توربو نصب کند و با این کار تأخیر توربو از بین می‌رود. این سیستم در شرایط واقعی عملکرد خوبی داشته و پاسخ پدال گاز آئودی کاملاً تیز است.


خب تا اینجا گشتاور بالا حرف اول را می‌زند اما همه‌چیز عالی نیست. زمانی که توربو بوست خود را از دست می‌دهد خودرو در حرکت به سمت جلو کمی بی‌حوصله حس می‌شود. البته پاسخ گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به این کار معکوس یک یا دو دنده‌ای است اما وجود نسبت‌های دنده‌ی طولانی باعث می‌شود این کار اغلب اوقات حتی در زمان شتاب گیری خطی رخ دهد. البته خود گیربکس نرم است.


اگرچه دل برخی افراد برای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بنزینی قبلی تنگ می‌شود اما هیچ‌کسی از پرداخت هزینه‌ی سوخت کمتر ناراحت نخواهد شد. درحالی‌که S7 قبلی مصرف سوخت ۹.۵ لیتری داشته نسل جدید در هر صد کیلومتر ۷.۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. عملکرد خودرو در دنیای واقعی هم خوب بوده و مصرف آن در رانندگی روزمره در همین حدود خواهد بود.


در سال‌های پیش محصولات S کاملاً مناسب رانندگان مشتاق بودند که جذابیت آن به توازن بین دماغه‌ی سنگین و فرمانی با احساس بسیار کم مربوط می‌شد. یکی از این ویژگی‌ها هنوز هم وجود دارد و حتی با انتخاب حالت دینامیک سواری نیز فرمان سبک خودرو بازخورد زیادی ایجاد نمی‌کند؛ اما بخش جلوی این خودرو حداقل در سرعت‌های بالا پایدار و گوش به فرمان است.


اگرچه فرمان S7 اسپورت بک احساس زیادی نداشته اما دقیق بوده و فرمان پذیری تمام چرخ ها نیز به افزایش چابکی خودرو در اکثر موارد کمک می‌کند. مانور دادن با این خودرو در شهر نیز آسان شده است.


سیستم تعلیق بادی در محصول جدید آئودی ارائه می‌شود اما مدل حاضر در تست به دامپرهای تطبیقی استاندارد مجهز بوده است. صرف‌نظر از تنظیمات دامپرها، کمی ناهنجاری در سرعت‌های پایین مشاهده می‌شود ولی در اکثر حالات سواری و راحتی فوق‌العاده‌ای را می‌بینیم.


این میزان راحتی مشابه آئودی S6 جدید است و از روی صندلی راننده نیز هر دو خودرو کاملاً شبیه هم هستند. طراحی سه صفحه‌ای عالی برای عملکردهای مختلف در نظر گرفته شده است و به خاطر بازخورد هپاتیک صفحات نمایش، حس بهتری وجود دارد. صندلی‌های جلو نیز تنظیمات زیادی داشته و حمایت خوبی از بدن به عمل می‌آورند. فرمان خودرو هم ظاهر فوق‌العاده‌ای داشته و خیلی ضخیم نیست. عقب کابین S7 جادار بوده هرچند فضای بار آن به خاطر طراحی بدنه خیلی جادار نیست.

اما آنچه که باعث تمایز واقعی این دو محصول آئودی می‌شود قیمت آن‌هاست. درحالی‌که قیمت S7 از ۶۸۶۸۰ پوند آغاز می‌شود سدان S6 حدود ۸۵۰۰ پوند ارزان‌تر است. از نظر ما این بهایی گزاف برای یک سقف خمیده، فضای بار کمتر و چراغ‌های عقب LED جذاب است.


خب شاید برخی افراد نتوانند این اختلاف قیمت را هضم کنند اما چه چیزهایی با تمایز بصری S7 اسپورت بک می‌شوند؟ چیزهای زیادی دراین‌باره وجود ندارد. تریم نقره‌ای روی سپر جلو و آینه‌های جانبی، چهار خروجی اگزوز و… جزو این ویژگی‌ها هستند. تصمیم‌گیری درباره‌ی انتخاب بین این دو خودرو را به شما واگذار می‌کنیم.


البته اگر شما بتوانید مدل سفارشی ورسپرانگ ادیشن را بخرید صاحب خودرویی خاص‌تر خواهید شد. به لطف رینگ‌های ۲۱ اینچی و جلوپنجره‌ی مشکی و تریم های خاص آینه‌های جانبی و ورودی‌های هوا، این خودرو ظاهر گیراتری دارد. همچنین برخی تجهیزات همچون چراغ‌های جلوی لیزری، سیستم تعلیق بادی، سیستم صوتی ارتقا یافته و صندلی‌های جلوی اسپورت تر نیز در این نسخه سفارشی به چشم می‌خورند. این خودرو قیمت ۸۶۶۸۰ پوندی دارد که پول یک ب‌ام‌و M5 می‌باشد.

اگرچه دلمان برای پیشرانه ۸ سیلندر تنگ شده اما آئودی S7 همچنان خودرویی بااستعداد و تواناست. پرفورمنس خودرو قوی بوده و در پیچ‌ها عملکرد خوبی دارد. این خودرو برای سفرهای طولانی فوق‌العاده است. کابین نیز زیبا بوده و از جدیدترین تکنولوژی‌ها سود می‌برد. البته تمامی این موارد را درباره‌ی A6 جدید هم می‌توان گفت که ۸ هزار پوند ارزان‌تر است. تا زمانی که به استایل خودرو اهمیت بسیار زیادی نمی‌دهید، بهتر است سدان A6 را انتخاب کنید.

مشخصات آئودی S7 اسپورت بک TDI کواترو

  • قیمت: ۶۸۶۸۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۳۴۴ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ائودی این چند ساله واقعا پیشرفت های خوبی داشته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    Mercedes Cls 53 Amg رو به این ترجیح میدم
    S7 اصلا جذابیت طراحی بیرونی CLS ۵۳ رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Rx570

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (195 ديدگاه)

      هر کسی نسل قبلی cls رو دوست داشت این حب و عشق رو به نسل جدیدش نداره چون زیر سایه GT4 رفته . نسل قبلی CLs خیلی خاص بود . خیلییییی

      اما این نسل آئودی واقعا گل کاشته

      به نظرم CLS خیلی جای بهتر شدن داشت و ای کاش و ای کاش این سناریو سرش نمیومد
      با تمام عشقم به CLS به آئودی رای میدم تا بفهمن باید اسطوره بهتر حفظ شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5 ديدگاه)

        دقیقا باهات موافقم.من جذاب ترین سگمنت خودرویی برام سدان های کوپه و اسپورت بک هست. فیس لیفت نسل قبل cls رو من میگفتم زیباترین خودرو جهان. واقعا الهه زیبایی و استایل بود. اما نسل جدیدش واقعا نا امیدم کرد. اما مرسدس gt4 رو معرفی کرد که جای زخم cls خوب شد و واقعا هم amg gt شاهکار خودروسازیه. اما بین cls و A7 جدید من آئودی رو انتخاب میکنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. arash66

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (433 ديدگاه)

      دقیقا برعکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    عاشقشممممم
    واقعا خارج از جبهه گیری و عواطف یه سر و گردن از بنز و بی ام و بالاتره هم سیستم کواترو هم طراحی بیرونی و داخلی هم موتور هم تکنولوژی هم سیستم کواترو خیلی برتری داره نسبت به فورماتیک و ایکس درایو واسه همینه که تو خود آلمان رتبه 1 را در فروش بین رقبا داره واقعا جاش تو ایران خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا